Δελτία Τύπου

11-04-19 Συνεδρίασε το Εθνικό Συντονιστικό Όργανο Μαθητείας (Ε.Σ.Ο.Μ.)

11 04 19tzoufi

11-04-19 Συνεδρίασε το Εθνικό Συντονιστικό Όργανο Μαθητείας (Ε.Σ.Ο.Μ.)

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τετάρτη, 10/4/2019 η 2η συνεδρίαση του Εθνικού Συντονιστικού Οργάνου Μαθητείας (Ε.Σ.Ο.Μ.), σκοπός του οποίου είναι η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τη μαθητεία και ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και ο τρόπος αξιολόγησης των προγραμμάτων μαθητείας. Στο όργανο αυτό συμμετέχουν, εκτός από τους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εκπρόσωποι του υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ, των οργανώσεων των εργοδοτών και των εργαζομένων αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για την εκπλήρωση του σκοπού του το Ε.Σ.Ο.Μ. μπορεί να συνεργάζεται με Επιμελητήρια, Ιδρύματα, Οργανισμούς Ερευνών και Μελετών και λοιπούς Φορείς ενώ καλεί διάφορους εμπειρογνώμονες, υπηρεσιακούς παράγοντες ή Φορείς στις συνεδριάσεις του, για την  παροχή πρόσθετων πληροφοριών, γνωμοδοτήσεων ή εισηγήσεων σχετικών με τα προς συζήτηση θέματα. 

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης απεύθυνε χαιρετισμό η  Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη,  η οποία αφού καλωσόρισε τα μέλη του ΕΣΟΜ αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχέδιο για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), στις θεσμικές αλλαγές που έχουν υλοποιηθεί και στους σημαντικούς πόρους που έχουν εξασφαλιστεί για το εγχείρημα αυτό. Τόνισε ότι για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, γεγονός που αποδεικνύεται από το σύνολο των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχουν δρομολογηθεί για την ουσιαστική της αναβάθμιση. Αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικές αλλαγές που γίνονται στα Επαγγελματικά Λύκεια, στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών και εργασιακών προοπτικών των αποφοίτων τους. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην επιτυχή εφαρμογή του θεσμού του μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας που συνεχώς διευρύνεται και βελτιώνεται και στο γεγονός ότι ο θεσμός αυτός αποτελεί σημαντική, κομβική μεταρρύθμιση για την σύνδεση των ΕΠΑΛ με την αγορά εργασίας, αλλά συγχρόνως αποτελεί και μια «πόρτα» για το άνοιγμα των σχολείων στην τοπική κοινωνία. Η υφυπουργός Παιδείας τέλος αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία που έχει για την εξέλιξη τους θεσμού της μαθητείας και ευρύτερα της ΕΕΚ, η συμβολή των κοινωνικών εταίρων και των θεσμικών τους οργάνων, συνεργασία στην οποία η λειτουργία του ΕΣΟΜ μπορεί να συμβάλλει σημαντικά.

Στη συνεδρίαση του ΕΣΟΜ, στην οποία συζητήθηκαν σημαντικά θέματα για το θεσμό της μαθητείας, προήδρευσε η κα Κατερίνα Ζιώγα συντονίστρια του ΕΣΟΜ, η οποία έθεσε την ημερήσια διάταξη και τους στοχεύσεις της συνεδρίασης του οργάνου.  Έγινε ενημέρωση για την υλοποίηση του Μεταλυκειακού έτους – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ και  παρουσίαση των Α’, Β’ και Γ΄ φάσεων εφαρμογής του από την κ. Όλγα Καφετζοπούλου, Προϊστ. της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο τμήμα Γ’ Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. και Μάθησης στο χώρο εργασίας. Ακολούθησε ενημέρωση για την υλοποίηση της μαθητείας των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ από την κ. Νατάσα Παπαϊωάννου-Σακκά από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Παράλληλα έγινε συζήτηση  για την ενσωμάτωση νέων ειδικοτήτων στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας». Την πρόταση του ΥΠΠΕΘ για τις ειδικότητες παρουσίασε ο κ. Θέμης Κοτσιφάκης, συνεργάτης της Υφυπουργού για θέματα ΕΠΑΛ.

Παρόντες στη συνεδρίαση παρουσιάζοντας θέσεις και προτάσεις του φορέα που εκπροσώπησαν ήταν η κα Αναστασία Σαχινίδου από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο κ. Νικόλας Ζωητός  από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.), ο κ. Παρασκευάς Λινζτέρης από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), ο κ. Μιχάλης Κουρουτός και ο κ. Χρήστος Γούλας από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Ε.), η κ. Τέσσα Μίχου από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), ο κ. Ανδρέας Παπαδαντωνάκης από την Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), ο κ. Ανδρέας Σκαρτσιάνης από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ο κ. Νικόλαος Πατσαρίνος από την ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ και ο κ. Δημήτριος Πρίφτης από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.).

Οι ειδικότητες που προτάθηκαν να ενταχθούν στο Μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας των ΕΠΑΛ από το σχολικό έτος 2019-20 είναι οι παρακάτω:

 Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος  

 Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου

 Τεχνικός ζυθοποιίας

Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας

 Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού

Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών

 Αργυροχρυσοχοΐας

Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος

Τομέας Μηχανολογίας 

Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου

Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών

Τομέας Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας 

 Βοηθός Οδοντοτεχνίτη

11-04-19 Εγκύκλιος για συνάφεια ΠΜΣ με Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία

rsz 1macbook 1526449 960 720

11-04-19 Εγκύκλιος για συνάφεια ΠΜΣ με Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία

Το έγγραφο σε μορφή pdf

10-04-19 Η πρώτη συνάντηση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου με τους 13 νέους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

400px DSC07261a

10-04-19 Η πρώτη συνάντηση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου με τους 13 νέους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

Συνάντηση γνωριμίας και εργασίας με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης είχε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου με την παρουσία της Υφυπουργού κ. Μερόπης Τζούφη και του Γενικού Γραμματέα κ. Ηλία Γεωργαντά.

Στη συνάντηση, κατά την οποία τέθηκαν τα ζητήματα αιχμής και ιεραρχήθηκαν οι προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής, συμμετείχαν οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Πολίτης, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σπύρος Κωνσταντάτος, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Παναγής Κασσιανός, η Διευθύντρια του Γραφείου του Υπουργού Νίκη Μουτζούρογλου και συνεργάτες του Υπουργού.

Κοινός τόπος στις εναρκτήριες τοποθετήσεις των νέων Περιφερειακών Διευθυντών ήταν το αίσθημα ευθύνης που -όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε- εκπορεύεται από την ιστορική διαδικασία επιλογής τους, για πρώτη φορά μέσω μοριοδότησης και όχι με διορισμό από τον Υπουργό.

«Προχωρήσαμε στην υλοποίηση της απόφασης της Κυβέρνησης για την επιλογή των στελεχών διοίκησης μέσα από διαδικασίες δημοσίων προκηρύξεων, μοριοδότησης προσόντων και συνέντευξης από επιτροπή με επικεφαλής το ΑΣΕΠ. Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει αντικειμενικές και αξιοκρατικές επιλογές. Πέραν της όποιας ιδεολογίας και πολιτικής τοποθέτησης -στοιχεία που δεν ενδιαφέρουν καθόλου τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου- υπάρχει η ορθολογικότητα και το ήθος που καλούμαστε να επιβάλουμε στις λειτουργίες των θεσμών της χώρας. Αυτά πρέπει να είναι κυρίαρχα στην επιτέλεση του έργου σας. Επιπλέον πρέπει να αξιοποιήσετε την πλούσια εμπειρία των προκατόχων σας οι οποίοι επιτέλεσαν ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο μέσα από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, υποδεχόμενος τους Περιφερειακούς Διευθυντές.

Ο κ. Γαβρόγλου εξήρε το υψηλό επίπεδο των νέων Διευθυντών, τόσο σε εμπειρία όσο και σε ακαδημαϊκά προσόντα, σημειώνοντας ότι καλούνται να κάνουν μια νέα αρχή: «Κατά τη θητεία σας καλείστε να καθιερώσετε πρακτικές που θα ακολουθηθούν από τους επόμενους με βάση τους νέους θεσμούς που έχουν θεσπιστεί, όπως είναι οι δομές της εκπαίδευσης και η ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών, το νέο απολυτήριο, η νέα Γ’ Λυκείου και το νέο εξεταστικό σύστημα».

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός ιεράρχησε τα ζητήματα αιχμής που είναι:

  •     Η δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση
  •     Το ολοήμερο σχολείο
  •     Οι πρωτοβουλίες για το Γυμνάσιο, τη Γ’ Λυκείου και τα ΕΠΑΛ και
  •     Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο για τη νέα αρχιτεκτονική της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Υπογράμμισε, δε, με έμφαση τα ζητήματα πρώτης προτεραιότητας της Κυβέρνησης και του Υπουργείου όπως είναι η μόρφωση και η ενσωμάτωση των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, η ενίσχυση των μειονοτικών σχολείων, οι νέες δομές στην εκπαίδευση -για τις οποίες ζήτησε από τους Διευθυντές να συμβάλλουν αποφασιστικά στην εφαρμογή τους- και το άνοιγμα του συστήματος μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών. Σημείωσε, επίσης, τον κρίσιμο ρόλο των Περιφερειακών Διευθυντών στην ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο.

«Δεν σας θεωρούμε μόνο στελέχη της διοίκησης της Εκπαίδευσης, αλλά πάνω απ’ όλα εκπαιδευτικούς. Άρα το ‘μάτι’ σας ως εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ακυρωθεί από τα νέα καθήκοντά σας» είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός και ζήτησε τις προτάσεις τους για την καλύτερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και της σχολικής ζωής.

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην εκπαίδευση των προσφύγων, ενώ ο Γενικός Γραμματέας κ. Ηλίας Γεωργαντάς πρόσθεσε ότι ειδικά στο προσφυγικό ο πήχης της κυβέρνησης βρίσκεται ψηλά και στον τομέα της εκπαίδευσής τους βρίσκεται ακόμη ψηλότερα. Και σημείωσε: «Όπως επιλεγήκατε με αξιοκρατική διαδικασία έχετε ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης υπογράψει ένα ‘κοινωνικό συμβόλαιο’. Να υπηρετήσετε την εκπαίδευση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, ανεξάρτητα από κομματικές ταυτότητες».

 

 

 

 

10-04-19 Από σήμερα έως την 15 Απριλίου οι αιτήσεις για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

old letters 1082299 960 720

10-04-19 Από σήμερα έως την 15 Απριλίου οι αιτήσεις για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών  Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top