Δελτία Τύπου

08-12-17 Σε ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων για αναμοριοδότηση των σχ. μονάδων

1gym therm foto auli1

08-12-17 Σε ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε στα ΚΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους, την εξής πρόταση:

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχωρά στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.

Τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193Α’) και είναι:

  1. ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
  2. οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,
  3. η οργανικότητα,
  4. η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
  5. οι συγκοινωνιακές συνθήκες
  6. το υψόμετρο και

επιπλέον ότι μοριοδοτούνται με 14 μόρια τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ. 

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβάλλεται προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ ελήφθησαν υπόψη και τα παρακάτω:

α) η υφιστάμενη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ,

γ) η μοριοδότηση των πρωτευουσών όλων των νομών της ηπειρωτικής χώρας με ένα μόριο και

δ) η μοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα με τον ίδιο αριθμό μορίων

Τέλος, με τη χρήση εργαλείων λογισμικού αποτυπώθηκαν τα κριτήρια που αφορούν στον πληθυσμό της έδρας του σχολείου, την οργανικότητα της σχολικής μονάδας, την απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού, το υψόμετρο και τη νησιωτικότητα των περιοχών. Για κάθε σχολική μονάδα, που βρίσκεται εκτός πρωτεύουσας νομού, συνεκτιμήθηκαν η υψομετρική διαφορά κατά την μετάβαση από την πρωτεύουσα του νομού στο σχολείο, η ποιότητα του οδικού δικτύου μέχρι το σχολείο, οι εναλλακτικές διαδρομές πρόσβασης, οι ιδιαίτερες συνθήκες του τόπου του σχολείου (περιοχή εργοστασίων, περιοχή λιγνιτωρυχείων, μειονοτικά σχολεία, παραμεθόριες περιοχές, τουριστικές περιοχές).

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ.111/2016 (193Α) η κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

08-12-17 Εκδήλωση με θέμα: Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας

rsz book 1905891 960 720

08-12-17 Εκδήλωση με θέμα: «Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»

Το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι…με την εκπαιδευτική κοινότητα» οργανώνει σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών (ΓΣΒ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  (ΥΠΠΕΘ) και την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος εκδήλωση με θέμα:    

«Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»

Σκοπός της εκδήλωσης είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων συνεργασίας των Δημοσίων Βιβλιοθηκών  με τα σχολεία και ειδικότερα για την εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών.

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα του Γενικού Λυκείου και σε βιβλιοθηκονόμους.

Στην εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση των βασικών αρχών πληροφοριακού γραμματισμού καθώς και πρακτικές εφαρμογές στη διαδικασία εκπόνησης των Δημιουργικών Εργασιών του Λυκείου. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πύργου Βιβλίων στο ισόγειο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος  στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την Τρίτη 12  Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 17:30-21:00. Πληροφορίες για την πρόσβαση στον χώρο της εκδήλωσης βρίσκονται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.snfcc.org/you-the-snfcc/how-to-get-here/?lang=el

Η είσοδος είναι ελεύθερη κατόπιν δήλωσης ενδιαφέροντος στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://iep.edu.gr/services/mitroo/

Επισημαίνεται ότι η εκδήλωση θα μαγνητοσκοπηθεί από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση και θα δοθούν «Βεβαιώσεις παρακολούθησης» από το ΙΕΠ. 

 

Το Πρόγραμμα σε μορφή doc

07-12-17 Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για απασχόληση στις ΔΥΕΠ

 prosfyges400 3

07-12-17 Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για απασχόληση στις ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων) 

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2017-2018 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου 197 εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02-Φιλολόγων, ΠΕ03-Μαθηματικών, ΠΕ70-Δασκάλων, ΠΕ60-Νηπιαγωγών, ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, ΠΕ16.01-Μουσικής, ΠΕ19-20-Πληροφορικής και ΠΕ32-Θεατρικών Σπουδών για απασχόληση σε ΔΥΕΠ στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης «Ένταξη προσφυγοπαίδων, ηλικίας έως 15 ετών, στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» του Εθνικού Προγράμματος Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-2020.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Παρασκευή 8 έως και τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε ΔΥΕΠ μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Ο πίνακας με τα ονόματα 

06-12-17 Τι είπε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου για τις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς

 gavr5

06-12-17 Τι είπε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου για τις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς

Με αφορμή δημοσιεύματα ιστοσελίδων που επιχειρούν να δημιουργήσουν ψευδείς εντυπώσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, χρησιμοποιώντας αποσπασματικά δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, ώστε να παρουσιάσουν ως υποχώρηση στα αιτήματα των θεσμών και ως νέα υποχρέωση την εφαρμογή των 30 ωρών εργασίας στους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο παραθέτει αυτούσια τη συγκεκριμένη αναφορά από την ομιλία του κ. Γαβρόγλου στην Κέρκυρα:

«…Ένας από τους λόγους για τους οποίους ερχόμαστε εδώ είναι για να διευκρινίσουμε και εμείς, τις πολιτικές που ακολουθούμε και όχι αυτές που λένε ότι ακολουθούμε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Το λέω αυτό με πλήρη επίγνωση. Προφανώς υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις όχι όσων μας υποστηρίζουν αλλά εκείνων που προσπαθούν να είναι στοιχειωδώς αντικειμενικοί.

Έχουμε βγει από μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση και σε θέματα της εκπαίδευσης. Πολλοί έχουν την αυταπάτη ότι ήταν εύκολες αυτές οι διαπραγματεύσεις. Σας διαβεβαιώνω ότι ήταν δύσκολες και μπορώ να σας πω ότι ήταν δυσκολότερες από τις άλλες. Και το κλίμα που δημιουργήθηκε ότι ήταν δήθεν εύκολες οι διαπραγματεύσεις, δημιουργήθηκε ακριβώς για να υποτιμηθεί η αντίσταση της κυβέρνησης σε απίστευτες αυθαιρεσίες που ζητούσαν οι θεσμοί.

Λέω λοιπόν ότι αυτό που… ανακαλύψαμε -σε πολλά εισαγωγικά- την περασμένη εβδομάδα ήταν ότι οι θεσμοί απαιτούν από το Υπουργείο Παιδείας να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και να αυξήσει το αριθμό των μαθητών ανά τάξη και ότι εμείς ήμασταν δήθεν έτοιμοι να τα δώσουμε όλα. Όντως, υπήρξε αυτό το αίτημα. Δεν είναι τυχαίο ότι υπήρξαν δύο ρεπορτάζ σε δύο σκληρά αντιπολιτευόμενες εφημερίδες και τα οποία ήταν ακριβώς με τις ίδιες λέξεις το ένα ρεπορτάζ με το άλλο. Το τι έγινε ως αποτέλεσμα, όμως, είναι αυτό που έχει σημασία.

Το αποτέλεσμα είναι το εξής: Εμείς είπαμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω, διότι, όταν μετράμε τις ώρες διδασκαλίας όπως γίνεται και σε όλη την Ευρώπη, δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, οι εκπαιδευτικοί μας στήνουν τα πειράματα, οι εκπαιδευτικοί μας κάνουν όλων των ειδών τις διοικητικές εργασίες. Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ, υπάρχουν οι διοικητικοί, υπάρχουν βοηθοί, υπάρχουν τεχνικοί εργαστηρίων κτλ. Εδώ ένας εκπαιδευτικός φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε ότι στην περίοδο κρίσης και αυτά περνάνε μία κρίση ταυτότητας είτε λόγω οικογενειακών προβλημάτων είτε λόγω κοινωνικών προβλημάτων. Άρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, κάνει και τον ψυχολόγο. Και αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό.

 Όταν, λοιπόν, πάνε να μας συγκρίνουν, δεν μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει πενήντα φορές. Σε αυτό, λοιπόν, θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μία ευθύνη την οποία δεν έχει κανένας εκπαιδευτικός στην Ευρώπη. Κι αυτό πρέπει να το σεβαστούμε. Και αυτό ήταν η γραμμή μας και είπαμε ότι δε θα υποχωρήσουμε απ’ αυτή τη γραμμή. Όπως, επίσης, και στο θέμα της αύξησης των μαθητών ανά τάξη, διότι αυτό έχει από πίσω του μία πονηριά. Έχει την πονηριά που λέει «λίγα παιδιά στο Καστελόριζο, κλείστε τα. Λίγα παιδιά στα χωριά της Φλώρινας, κλείστε τα!». Η Ελλάδα έχει μία γεωγραφία που είναι και μέρος της πολιτικής της ταυτότητας. Ως εκ τούτου, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να λαμβάνουμε υπόψη και τα θέματα της Γεωγραφίας όταν κάνουμε εκπαιδευτική πολιτική.

Αυτά ήταν, λοιπόν, δυο θέματα στα οποία δεν υποχωρήσαμε. Άρχισε μία συζήτηση για να καταλήξουμε στο εξής:

Πρώτον, στην υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε και για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα.

Δεύτερον, είπαμε ότι θα νομοθετήσουμε κριτήρια συγχωνεύσεων. Και τα κριτήρια συγχωνεύσεων πρέπει να τα αποφασίσουμε όλοι. Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους και να συστεγάζονται δύο σχολεία αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο Διευθυντές; Να γίνουν δύο Υποδιευθυντές.  Αλλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε και εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος.

Τρίτον, στην επιλογή των Διευθυντικών στελεχών να εμπλέκονται και άτομα του ΑΣΕΠ. Δηλαδή, να μην είναι αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ, αλλά να εμπλέκεται και ο ΑΣΕΠ στην επιλογή. Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό. Έτσι και αλλιώς έχουμε και τη δική μας δέσμευση για την αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης.

Αυτά συμφωνήσαμε. Τα είδατε πουθενά στις εφημερίδες και στις τηλεοράσεις, όταν την περασμένη εβδομάδα διέδιδαν αυτά που διέδιδαν; Είναι αυτή στοιχειώδης αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας;».

06-12-17 Καθορισμός αριθμού μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που θα πραγματοποιήσουν Μαθητεία - Πρακτική Άσκηση σε φορείς του Δημοσίου Τομέα κατά το σχολικό έτος 2017-2018

04 05 17epal

06-12-17 Καθορισμός  αριθμού μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  που θα πραγματοποιήσουν Μαθητεία - Πρακτική Άσκηση σε φορείς του Δημοσίου Τομέα κατά το σχολικό έτος 2017-2018

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ τ. Β΄ (4272/6/12/2017) η τροποποίηση και συμπλήρωση της με αριθμ. 45299/751/2017 απόφασης των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετικά με «Καθορισμό αριθμού μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΠΑ.Σ., ΕΠΑ.Λ - Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας και ΙΕΚ) που θα πραγματοποιήσουν Μαθητεία - Πρακτική Άσκηση σε φορείς του Δημοσίου Τομέα κατά το σχολικό έτος 2017-2018 (Β΄ 3476)», μετά από προτάσεις των οικείων φορέων. Με την απόφαση αυτή προστίθενται 1024 νέες θέσεις μαθητείας σε φορείς του δημόσιου τομέα. 

Το έγγραφο σε μορφή PDF

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα τελευταία ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top