WhatsApp Image 2022 11 16 at 18.13.37

16-11-2022 Νίκη Κεραμέως στην Παγκόσμια Σύνοδο για την Καινοτομία: «Είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας»

Τους πέντε μεταρρυθμιστικούς άξονες για την Παιδεία ανέλυσε κατά την ομιλία της στην εναρκτήρια εκδήλωση της Παγκόσμιας Συνόδου για την Καινοτομία που διεξάγεται στη χώρα μας η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης με την παρουσία πολιτικών, επιχειρηματιών και καθηγητών από τις 34 χώρες- μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (Global Federation of Competitiveness Councils –GFCC). H Υπουργός ήταν η κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης με θέμα «Χτίζοντας την Ανταγωνιστικότητα του Αύριο στην Ελλάδα».

Κατά την τοποθέτησή της, η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε τη σημασία της διοργάνωσης, η οποία διεξάγεται για πρώτη φορά στην χώρα μας, ενώ επεσήμανε παράλληλα  τη δυσκολία της πρόβλεψης των επαγγελματικών απαιτήσεων για τις μελλοντικές γενιές, δεδομένων των ραγδαίων τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων. «Τα παιδιά που σήμερα είναι τεσσάρων ετών και φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, θα μπουν στην αγορά εργασίας περίπου το 2040. Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα μπορέσει να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της».

Η Υπουργός εν συνεχεία αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την Παιδεία  το οποίο κινείται σε πέντε άξονες: 

Ο πρώτος άξονας αφορά στην καλλιέργεια δεξιοτήτων: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία, μέσω των 166 Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της διδασκαλίας Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης (διαδραστικοί πίνακες, αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού και ψηφιακών υποδομών στα σχολεία).

Ο δεύτερος άξονας αφορά στην Αυτονομία και την Αξιολόγηση, δίπολο το οποίο ενισχύθηκε μέσω της αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και της διεύρυνσης αρμοδιοτήτων διευθυντών και εκπαιδευτικών των σχολείων, αλλά και των πανεπιστημίων, της εφαρμογής αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες (εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου, των εκπαιδευτικών και στελεχών, συνολική αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της «ελληνικής PISA», δημιουργία  της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης).

Ο τρίτος άξονας αφορά στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω α) της δημιουργίας  νέου πλαισίου για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ώστε τα προγράμματα σπουδών να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, β) της  ίδρυσης Πειραματικών και Θεματικών Δημόσιων ΙΕΚ και την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού και την αναβάθμιση των εργαστηρίων και των εγκαταστάσεών τους, γ) του νέου νόμου πλαισίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην στενότερη σύνδεση των Πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας (επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά, ενισχυμένη πρακτική άσκηση για τους φοιτητές σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς), αλλά και στην αναβάθμιση των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.

Ο τέταρτος άξονας αφορά στη συμπερίληψη μέσω της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα τέσσερα έτη, του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την Ισότιμη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση και της ενσωμάτωσης των παιδιών προσφυγικού και μεταναστευτικού υποβάθρου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Ο πέμπτος άξονας αφορά στην διεθνοποίηση και την εξωστρέφεια της εκπαίδευσης και δη της τριτοβάθμιας, η οποία επιτυγχάνεται μέσω α) της θέσπισης νέου νομοθετικού πλαισίου που δίνει τη δυνατότητα στα πανεπιστήμιά μας να αναπτύξουν συνέργειες με πανεπιστήμια του εξωτερικού, β) της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και γ) της δημιουργίας συνεργασιών με σημαντικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως αυτά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

«Αυτό είναι το μέλλον που αξίζουν τα παιδιά μας. Αλληλεπίδραση χωρίς σύνορα, δεξιότητες χωρίς περιορισμούς αλλά και εκπαίδευση χωρίς εμπόδια σε κάθε δημόσιο σχολείο», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή της η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε: «προσωπικά πιστεύω ότι όσον αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να ξεκινάμε νωρίς, να σκεπτόμαστε μεγαλόπνοα και να στοχεύουμε ψηλά. Γιατί είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας».

 φωτό 2

φωτό 3

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top