rsz mak 1

18-04-22  Βιομηχανικά διδακτορικά και κίνητρα για προσέλκυση καθηγητών από το εξωτερικό στις νέες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Νέες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση και προβλέπουν, ανάμεσα σε άλλα τα κάτωθι.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση για τα βιομηχανικά διδακτορικά επιχειρείται η αποτελεσματικότερη διασύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τις ανάγκες του παραγωγικού μετασχηματισμού. Αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω της εμπορικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής και της παραγωγής καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών. Αντικείμενο της τριμερούς συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου, υποψήφιου διδάκτορα και επιχείρησης είναι η εξεύρεση μιας επιστημονικά πρωτότυπης και τεκμηριωμένης λύσης σε συγκεκριμένα προβλήματα μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, η συνεργασία υποψήφιου διδάκτορα με εταιρεία της βιομηχανίας για την έρευνα σε ζήτημα διαχείρισης αποβλήτων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 

  • Με το άρθρο που αφορά τους Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές δρομολογείται η αναβάθμιση του θεσμού των Επισκεπτών Καθηγητών και η εισαγωγή του θεσμού των Επισκεπτών Ερευνητών, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα απασχόλησης στα ΑΕΙ νέου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού με υψηλά προσόντα, ενισχύοντας αφενός το “brain gain” και συμβάλλοντας αφετέρου στην αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των ΑΕΙ. 
  • Η υποβολή αιτήσεων μακροχρόνιων αδειών, με ή χωρίς αποδοχές, από τους  εκπαιδευτικούς/μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την έναρξη και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους δημιουργούν δυσκολίες ως προς τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις τοποθετήσεις του εκπαιδευτικού δυναμικού, την κάλυψη των πραγματικών λειτουργικών κενών, καθώς και τον έγκαιρο και ορθολογικό προγραμματισμό των προσλήψεων προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών/μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ. Με την προτεινόμενη διάταξη διασφαλίζεται πλήρως το δικαίωμα χορήγησης αδειών, δεν επιβαρύνονται υπέρμετρα άλλοι εκπαιδευτικοί/μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα καλούνταν να καλύψουν τυχόν κενά, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζεται το ζήτημα του έγκαιρου χρονικού προγραμματισμού της υποβολής αιτήσεων αδειών για τις περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ γνωρίζουν εκ των προτέρων το λόγο της αιτούμενης άδειας, όπως συμβαίνει για τις άδειες σχετικά με την ανατροφή τέκνων, την ειδική προστασία της οικογένειας και της μητρότητας, τις διευκολύνσεις για οικογενειακούς λόγους και την υπηρεσιακή εκπαίδευση. Ειδικότερα, ορίζεται ότι οι αιτήσεις για τη χορήγηση των παραπάνω αδειών υποβάλλονται το αργότερο έως την 31η Μαΐου και η απόφασή χορήγησής τους εκδίδεται το αργότερο έως την 30ή Ιουνίου εκάστου έτους. Εξαίρεση αποτελεί, μεταξύ άλλων, η περίπτωση κατά την οποία είναι αντικειμενικά αδύνατος ο προγραμματισμός της αιτούμενης άδειας, όπως π.χ. για λόγους υγείας.
  • Σχετικά με την προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών: 
    • Η προϋπηρεσία των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ87.02 – Νοσηλευτικής  που απασχολούνται σε θέσεις κλάδου ΠΕ25 - Νοσηλευτών θα προσμετράται και στον κλάδο ΠΕ25 – Νοσηλευτών κατά την κατάρτιση των πινάκων των ως άνω μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ. 
    • Η προϋπηρεσία των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ01.30 – Βοηθοί Βρεφοκόμων - Παιδοκόμων που απασχολούνται σε θέσεις κλάδου ΔΕ01-ΕΒΠ θα προσμετράται και στον κλάδο ΔΕ01-ΕΒΠ κατά την κατάρτιση των πινάκων των ως άνω μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ. 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων . Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top