Δελτία Τύπου

21-01-20 Οι πρώτοι 6 μήνες. Απολογισμός δράσης.

kerameos 1 400 edited

21-01-20 Οι πρώτοι 6 μήνες. Απολογισμός δράσης.

Εντατική δουλειά, ενεργοποίηση όλων για συλλογική προσπάθεια, άμεσες παρεμβάσεις για καλύτερη παιδεία και αλλαγή νοοτροπίας.

Βάλαμε τα θεμέλια, προχωράμε φέρνοντας και πάλι στο επίκεντρο της πολιτικής και των ενεργειών μας τα παιδιά, τους μαθητές και τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς μας.

Οι σημαντικότερες ενέργειες και παρεμβάσεις μας, κατά τους έξι πρώτους μήνες από την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και θεματική.

Για τον απολογισμό δείτε εδώ 

17-01-20 Ενημέρωση αποτελεσμάτων αιτήσεων μετεγγραφών για εισαχθέντες με την κατηγορία του 5% και αδελφών πασχόντων 

foitites3 400px

17-01-20 Ενημέρωση αποτελεσμάτων αιτήσεων μετεγγραφών για εισαχθέντες με την κατηγορία του 5% και αδελφών πασχόντων 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώνει:

α) τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας, οι οποίοι εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την κατηγορία των παθήσεων της υπ΄αριθμ.Φ151/17897/Β6/2014 Κ.Υ.Α.(Β’ 358), όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, σε ποσοστό 5% καθ ΄υπέρβαση του αριθμού εισακτέων και χωρίς εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και υπέβαλλαν ηλεκτρονική αίτηση μετεγγραφής,  

β) τους ενδιαφερόμενους προπτυχιακούς φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α., έχοντες αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές, εισαχθέντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 με την κατηγορία των παθήσεων της υπ΄αριθμ. Φ151/17897/Β6/2014 Κ.Υ.Α.(Β’ 358), όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, ή με την κατηγορία των διακριθέντων αθλητών του άρθρου 34 του ν. 2725/1999 (Α’ 121), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και υπέβαλλαν ηλεκτρονική αίτηση μετεγγραφής,

ότι τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών αιτήσεων μετεγγραφών είναι διαθέσιμα από σήμερα Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδεθούν στην ειδική εφαρμογή μέσω του σχετικού συνδέσμου https://transfer.it.minedu.gov.gr ή μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από σχετικό σύνδεσμο.
Για την εισαγωγή τους στην ειδική εφαρμογή απαιτείται  να χρησιμοποιήσουν  τον κωδικό χρήστη (username) και το συνθηματικό (passwd) του  Ιδρυματικού  τους λογαριασμού, μέσω των οποίων ταυτοποιούνται στην Υποδομή Ταυτοποίησης και Εξουσιοδότησης του ΕΔΥΤΕ .

Επιπλέον, ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους φοιτητές που υπέβαλλαν αίτηση για κατ΄εξαίρεση μετεγγραφή, ότι η εξέταση των αιτημάτων έχει ήδη ξεκινήσει από την αρμόδια Επιτροπή και τα αποτελέσματα θα κοινοποιούνται στους ενδιαφερόμενους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και sms.

17-01-20  Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με αντιπροσωπεία του Υπουργείου Παιδείας της Κίνας

 rsz ΝΚ Κινεζική Αντιπροσπωπεία

17-01-20  Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με αντιπροσωπεία του Υπουργείου Παιδείας της Κίνας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης συναντήθηκαν με τον Γενικό Διευθυντή Διεθνούς Συνεργασίας και Ανταλλαγών του Υπουργείου Παιδείας της Κίνας κ. Fang Jun (Deputy Director- General, Department of International Cooperation & Exchanges, Ministry of Education) και τους συνεργάτες του. Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Αποστόλης Δημητρόπουλος και ο Εκπαιδευτικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Κίνας κ. Tian Lei (Educational Attaché, Chinese Embassy, Athens).

Η Υπουργός, κατά τη συζήτηση, αναφέρθηκε στους ισχυρούς δεσμούς των δύο χωρών, καθώς και στις πολλαπλές πτυχές της σημερινής συνεργασίας τους σε θέματα εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει σημειωθεί με σκοπό την ολοκλήρωση του Προγράμματος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας την περίοδο 2020-2023 με την επικείμενη υπογραφή του τους επόμενους μήνες.

Παράλληλα, κάλεσε την κινεζική πλευρά να στείλει αντιπροσωπεία Κινεζικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα προκειμένου να συναντηθεί με τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με σκοπό την περαιτέρω μεταξύ τους συνεργασία και τόνισε το αμφίπλευρο όφελος των δύο χωρών από την προοπτική αυτή.

Η Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη λειτουργία των πολυάριθμων αγγλόφωνων προγραμμάτων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια τα οποία προσελκύουν φοιτητές από το εξωτερικό.

ΝΚ Κινεζική Αντιπροσωπεία 2

16-01-20 Έκδοση προσωρινών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ.

2018 10 08 18 53 36

 

16-01-20 Έκδοση προσωρινών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ.

    

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων των Προκηρύξεων:

4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 18/21-5-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΤΕ κλάδων ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

και  5ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 19/21-5-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΔΕ κλάδων ΔΕ01, ΔΕ02 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή,

για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Ενστάσεις κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από
16 Ιανουαρίου 2020, ημέρα Πέμπτη έως και την 27η Ιανουαρίου 2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του, ακολουθώντας τη διαδρομή:

Πολίτες → Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες →  Είσοδος Μέλους → Επιλογή → ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ.

Στον ιστότοπο του ΑΣΕΠ έχει αναρτηθεί Εγχειρίδιο με αναλυτικές οδηγίες χρήσης για τη συμπλήρωση και την υποβολή της ένστασης (Βοήθεια → Εγχειρίδια Χρήσης → Ηλεκτρονική Ένσταση).

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να μεταβείτε στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ πατώντας εδώ.

15-01-20 Β.Διγαλάκης : “Με το παρόν ν/σ για την Γβάθμια εκπαίδευση δίνουμε το πολιτικό μας στίγμα : Στρατηγικός σχεδιασμός, Αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια και υποστήριξη της έρευνας”  

rsz Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων 14 01 20

Βασίλης Διγαλάκης, υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

“Με το παρόν νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνουμε το πολιτικό μας στίγμα : Στρατηγικός σχεδιασμός, Αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια και υποστήριξη της έρευνας”  

Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, τοποθετήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, την Τρίτη 14 Ιανουαρίου.

Εκτενής ήταν η αναφορά του στην κοπιώδη προσπάθεια που καταβάλει, από την πρώτη στιγμή, το υπουργείο, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις και την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη που κληροδότησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία και παρέθεσε παραδείγματα ενδεικτικά της προχειρότητας, με την οποία δρομολογήθηκαν αυτές οι αλλαγές.

Η απουσία οποιουδήποτε προγραμματισμού στην κατάρτιση του ακαδημαϊκού χάρτη διαφαίνεται, όπως ανέφερε ο υφυπουργός, αν εστιάσουμε στην περίπτωση του κλάδου των μηχανικών: “το 2017 υπήρχαν 46 τμήματα μηχανικών σε 9 πανεπιστήμια, ενώ το 2019 έχουμε 68, συν 3 σε αναστολή, 71 τμήματα σε 13 πανεπιστήμια. Ο συνολικός αριθμός εισακτέων μηχανικών ήταν το 2017 6.174  και το 2019 φτάνει τους 11.000 τη στιγμή που έχουν φύγει από τη χώρα μας 500.000 άνθρωποι, πολλοί από αυτούς μηχανικοί”.

Ο κ. Διγαλάκης εξήγησε ότι, σε αντίθεση με τις πρακτικές της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται για την ανώτατη εκπαίδευση έχουν ως άξονες τον στρατηγικό σχεδιασμό, την αναβάθμιση της ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου. Ο στρατηγικός σχεδιασμός, όπως σημείωσε, “δίνει το στίγμα της πολιτικής μας” και θα είναι “μακροχρόνιος, με ακαδημαϊκά, αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια, χωρίς μικροπολιτικές ή αποσπασματικές παρεμβάσεις, με σεβασμό στις ανεξάρτητες αρχές και προσήλωση στην αξιολόγηση”.

Η θεσμοθέτηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, της ΕΘΑΑΕ, διασφαλίζει την ορθολογική λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, εφόσον θα έχει αυξημένη  ανεξαρτησία και σε αντιδιαστολή με ό,τι ίσχυε, δεν θα ορίζει τον Πρόεδρο της Αρχής ο Υπουργό Παιδείας, αλλά θα επιλέγεται με απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου και εισήγηση του Υπουργού Παιδείας. Η συμβολή της ΕΘΑΑΕ θα είναι σημαντική για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, την κατάστρωση πολυετών προγραμματικών συμφωνιών του Υπουργείου και των πανεπιστημίων και την κατανομή του ετήσιου προϋπολογισμού επιχορήγησης των Ιδρυμάτων.

Ο υφυπουργός ανέλυσε το θέμα της χρηματοδότησης εξηγώντας πως το 80% αυτής θα δίδεται με αντικειμενικά κριτήρια, όπως ο αριθμός φοιτητών, η γεωγραφική διασπορά του Ιδρύματος και το είδος των προγραμμάτων σπουδών, ενώ το 20% βάσει αξιολόγησης με θεματικά κριτήρια που θα ορίζει εκ των προτέρων το ίδιο το πανεπιστήμιο και θα αντικατοπτρίζουν την ιδιαίτερη στόχευσή του π.χ. έρευνα, εκπαίδευση, κατάρτιση ξενόγλωσσων προγραμμάτων κ.α. “Η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων περνά σε μια νέα φάση” ανέφερε ο κ. Διγαλάκης, εφόσον αυτή δε θα εξαρτάται από τις αποφάσεις του εκάστοτε υπουργού, αλλά “θα γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια, γνωστά εκ των προτέρων σε όλους, τα οποία θα εκπονεί μια Ανεξάρτητη Αρχή, βάσει, όχι μικροπολιτικών αναγκών, αλλά των αναγκών της παιδείας και της κοινωνίας”.

Στο θέμα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι η έρευνα έχει ανάγκη από ευελιξία και ταχύτητα και δεν υπόκειται στην κανονικότητα και περιοδικότητα των δαπανών του δημόσιου τομέα. Το ισχύον πλαίσιο διαχείρισης των προγραμμάτων στους ΕΛΚΕ είναι ασφυκτικό και αποτελεί αιτία για διαρροή πόρων, αλλά και ελλήνων ερευνητών που καταφεύγουν στο εξωτερικό. Ο υφυπουργός παρέθεσε επίσης στοιχεία που αποδεικνύουν, ότι το διαχειριστικό κόστος ενός ειδικού λογαριασμού συγκρινόμενο με αυτό ενός δήμου 100.000 κατοίκων είναι συντριπτικά μεγαλύτερο (βλ. Πίνακα). Αναφερόμενος σε σχετική διάταξη, εξήγησε, “οι επιστημονικοί υπεύθυνοι θα μπορούν να προχωρούν σε δαπάνες, εφόσον έχει προϋπολογισμό το ερευνητικό έργο και όχι εφόσον έχει χρήματα σε μια συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης”. Παράλληλα, προβλέπονται και μια σειρά άλλες διευκολύνσεις για τους ΕΛΚΕ, πάντα σε πλαίσιο διαφάνειας και λογοδοσίας, όπως προκαταβολές σε εμπορικές τράπεζες και όχι στην Τράπεζα της Ελλάδος και διευκόλυνση της δυνατότητας πρόσκλησης επισκεπτών από άλλες χώρες.

Κατηγορία

ΕΛΚΕ ΑΠΘ

Ετήσιο

1/1/2019-31/12/2019

Δήμος (100.000 κάτοικοι)

Ετήσιο

1/1/2018-31/12/2018

Αναλήψεις Υποχρέωσης

42.422

1.572

Ετήσιοι Προϋπολογισμοί (Αρχικοί)

3.113

1

Ετήσιοι Προϋπολογισμοί (Αναμορφώσεις)

9.849

21

Αριθμός ενταλμάτων

51.174

4.227

Απογραφές στο μητρώο ανθρώπινου δυναμικού (ΕΑΠ)

10.578

575

Αναρτήσεις στη Διαύγεια

179.792

9.831

Αριθμός πρωτοκόλλων

253.962

61.771

Αναρτήσεις δαπανών ΚΗΜΔΗΣ

1.839

3.413

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top