27-02-18 "Forced figures- Ταυτότητες εξαναγκασμού" και "Άραγε σε έχω ξαναδεί" - Μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις από το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 01

27 tayt

ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 35

ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 17

ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 30

ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 2018 39

ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 2018 05

ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 2018 18

ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 2018 02

ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων 2018 01

 27-02-18 "Forced figures- Ταυτότητες εξαναγκασμού" και "Άραγε σε έχω ξαναδεί" - Μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις από το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

Το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων συμμετείχε σε μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις στη Σχολή Καλών Τεχνών της πόλης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2016-17 και 2017-18. Οι δράσεις οργανώθηκαν από την κ. Εσθήρ Σολομών, επίκουρη καθηγήτρια μουσειολογίας της Σχολής Καλών Ιωαννίνων σε συνεργασία με φοιτητές και φοιτήτριες της σχολής, ενώ από την πλευρά του 1ου Γυμνασίου συντονιστές υπήρξαν ο κ. Γεώργιος Πλεύρης, διευθυντής του σχολείου και η κ. Γεωργία Καρδάση, καθηγήτρια καλλιτεχνικών του σχολείου.

Η πρώτη δράση έγινε στα πλαίσια της παρουσίασης της πτυχιακής εργασίας της κ. Αλεξάνδρας Ζώη " Forced figures- Ταυτότητες εξαναγκασμού". Κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη στον χώρο έκθεσης της σχολής, μαθητές και μαθήτριες της Γ' τάξης του γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να δουν ζωγραφικά έργα αλλά και φωτογραφικό υλικό, προσεγγίζοντας με βιωματικό τρόπο τη σχέση ταυτότητας κι εμφάνισης στην ανθρώπινη μορφή, μια σχέση που συχνά συνοδεύεται από καταπίεση κι εξαναγκασμό ως αποτέλεσμα προκαταλήψεων και στερεότυπων.

"Άραγε σε έχω ξαναδεί" ήταν ο τίτλος της δεύτερης δράσης στην οποία συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Α' τάξης του γυμνασίου. Φοιτητές και φοιτήτριες της σχολής  παρουσίαζαν προσωπικές τους δημιουργίες με θέμα το πορτρέτο(έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, κατασκευές, αλλά και φωτογραφίες) με ποικίλες τεχνικές. Τα παιδιά ανακάλυψαν εμπειρικά την προσωπική ματιά του καλλιτέχνη απέναντι στο ανθρώπινο πρόσωπο κι εξοικειώθηκαν με τη βαθύτερη έννοια της προσωπογραφίας πέρα από την απεικόνιση των εξωτερικών χαρακτηριστικών του προσώπου.

 Κατά τη διάρκεια και των δύο επισκέψεων τα παιδιά δημιούργησαν ατομικά έργα (μάσκες, πορτρέτα), αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους από την εικαστική επεξεργασία των εννοιών της ανθρώπινης ταυτότητας και του πορτρέτου.

Οι μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις υλοποιήθηκαν, αφού προηγήθηκαν παρουσιάσεις των θεμάτων τους προς στα παιδιά στον χώρο του σχολείου, από τους φοιτητές-φοιτήτριες της σχολής, αλλά και από την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών στα πλαίσια του αντίστοιχου μαθήματος. 

ΑΠΟΦΑΣΗ: Είσοδος κοινού

Α) Απαγορεύεται η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου και συνιστάται η χρήση κάθε πρόσφορου ηλεκτρονικού μέσου επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr, ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, http://mydocs.minedu.gov.gr).
Β) Σε εξαιρετικώς επείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται η αυτοπρόσωπη εξυπηρέτηση του κοινού αποκλειστικά κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού.
Γ) Κατά το ίδιο διάστημα δεν επιτρέπεται η ταυτόχρονη εξυπηρέτηση άνω των πέντε (5) ατόμων κάθε φορά.
Δ) Κατά το διάστημα εφαρμογής των έκτακτων μέτρων δεν συνιστάται η παρουσία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών στους χώρους του Υπουργείου.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top