ioan thema gymn

13165939 1162917897103923 8836016013097200426 n

13246186 1162917837103929 5531291883051065343 o

13254152 1162917767103936 3581792308075864916 n

13260026 1162917827103930 8151208511171385975 n

13268343 1162917763770603 7730161779649372219 o

06-06-16 Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό, από το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων-Ζωσιμαία Σχολή

Η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού αλλά και ως παγκόσμια ημέρα ποίησης.
Με αφορμή αυτό το γεγονός υλοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων δράση με τίτλο « Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό» από τις εκπαιδευτικούς : Γεωργία Καρδάση, εικαστικό, και Ευγενία Μπίσα, φιλόλογο. Συγκεκριμένα μαθητές της Α΄ Γυμνασίου δημιούργησαν καλλιγράμματα (σχηματικά ποιήματα) για: 
α) το ποίημα ανώνυμου παιδιού από την Αφρική, το οποίο προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006
Ποίημα ανώνυμου παιδιού από την Αφρική (προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006) Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος 
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος 
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος 
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος 
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος 
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος 
Κι εσύ λευκέ άνθρωπε 
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ 
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός 
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος 
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε 
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος 
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος 
Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο...

β) το ποίημα « Μόνωση» του Νικηφόρου Βρεττάκου.
[…]
Γεννήθηκα σε μια κορφή 
που είχε μπροστά μια θάλασσα, 
που είχε σιμά τον ουρανό 
κ’ ήταν σα θαύμα ονείρου. 
Μα όταν η μάνα μου καλά 
μ’ είδε μες στην αγκάλη της, 
φοβήθη και με πέταξε 
στην αγκαλιά του απείρου. Κάμπος νερό δε μού ’δωσε

κι άνθρωπος δε με χάιδεψε. 
Μου ’βαλαν πίκρα στο ψωμί 
κι αγκάθια στα σκουτιά μου. 
Κι ενώ τον ήλιο της αυγής 
και γω να φτάσω πήγαινα, 
σαν πτώμα πίσω μου βαρύ 
έσερνα τη σκιά μου. Κανένα πλάσμα στη ζωή 
κ’ εμένα δε μ’ αγάπησε 
και τα παιδιά μου βγάζανε 
την γλώσσα όταν περνούσα. 
[…]
Κρυφή χαρά μ’ απόμενε 
μέχρι θανάτου ν’ αγαπώ 
τα πλάσματα του κόσμου. 
Μα όταν τους άνοιγα κ’ εγώ 
την αγκαλιά μου, φεύγανε 
κι ακούμπαγα στα χέρια μου 
κ’ έκλαιγα μοναχός μου.
[…]
Σα σκοτεινό μετέωρο 
που η δίνη το σφεντόνισε 
μες στ’ άπειρο, πάντα άπειρο 
μου μένει να διασχίσω;
Μέσα σε στρώματα σιωπής 
θα πλέω νυχτιών ατέλειωτων; 
(Ρωτούσα: Πότε θα βρεθεί 
μια γη να σταματήσω;)
Μα το ’λεγα τόσο σιγά 
να μη μ’ ακούσουν γύρω μου.
Δεν ήθελα να φταίει κανείς 
επειδή εγώ πονούσα. 
[…]
Μ’ απόψε, που κατάμαυρη 
μπροστά μου απλώθη η θάλασσα 
κι άγρια το ρεύμα επάνω μου 
φουσκώνει της αβύσσου 
κ’ έριξα τη στερνή ματιά 
στο σκοτεινό πλανήτη σου, 
θα ’θελα, Κύριε, να μου πεις 
αν είμ’ εγώ παιδί σου.
[…]

 

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top