04-05-17 Peer Learning Activity on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools

IMG 2131

04-05-17 Peer Learning Activity on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools

Στις 26 και 27 Απριλίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Divani Palace Acropolis διεθνής δραστηριότητα εκμάθησης μεταξύ ομοτίμων «Peer Learning Activity on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools».

Το PLA αυτό αποτελεί μία εκ των δράσεων του προγράμματος GEAR (Greece Exploring Advanced Recognition in higher education). Το πρόγραμμα αυτό υπεβλήθη από τη Γενική Δ/νση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ κατά την Πρόσκληση υποβολής προτάσεων EACEA49/2015 του Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού (EACEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κρίθηκε επιλέξιμο. Η δε Πρόσκληση αποτελούσε Βασική Δράση 3 για την «Υποστήριξη στην εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στον Ευρωπαϊκό Χώρο της Ανωτάτης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ)». Το σχέδιο υλοποιείται από τη Γενική Δ/νση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).

Στο PLA συμμετείχαν, πέραν των στελεχών της Γενικής Δ/νσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., του Ι.Κ.Υ. και των Εμπειρογνωμόνων που υλοποιούν το σχέδιο GEAR, εκπρόσωποι των ΑΕΙ, ο Πρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και η Πρόεδρος του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ο Αντιπρόεδρος της Α.ΔΙ.Π., εκπρόσωποι από τη Φλαμανδική Κοινότητα του Βελγίου, τη Γαλλία, τη Γεωργία, την Κύπρο και την Πορτογαλία, Εμπειρογνώμονες της Μπολόνια, η Πρόεδρος του Δικτύου Φοιτητών Erasmus Ελλάδος και ενεργοί Έλληνες και αλλοδαποί φοιτητές που έχουν πραγματοποιήσει ή συμμετέχουν σε κάποια μορφή κινητικότητας.

Κύριος στόχος ήταν να παρουσιαστούν τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τα εργαλεία αναγνώρισης της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου προς όλα τα ΑΕΙ της χώρας, σε επίπεδο ιδρύματος και Τμήματος. Επίσης, συμπληρώθηκε από σημαντικό δείγμα εισερχομένων και εξερχομένων φοιτητών και πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και Φορείς ανώτατης εκπαίδευσης. Η αγγλική έκδοση της τελικής αναφοράς της έρευνας έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχεδίου GEAR ενώ θα ακολουθήσει η ανάρτηση της εκτενούς αναφοράς στα ελληνικά. Στη διάρκεια της διεθνούς αυτής συνάντησης (PLA), συζητήθηκαν τα εργαλεία αναγνώρισης όπως το ECTS και το DS, η σημασία της αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα (learning outcomes) και οι σύγχρονες προκλήσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως η ένταξη των προσφύγων στην ανώτατη εκπαίδευση, η ψηφιακή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η επιχειρηματικότητα των νέων. Παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές χωρών του ΕΧΑΕ, καθώς και εθνικές στρατηγικές διεθνοποίησης και αύξησης της κινητικότητας.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το PLA θα υποστηρίξουν εν συνεχεία τα 6 προγραμματισμένα επιτόπια εργαστήρια, που θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα Μαΐου-Σεπτεμβρίου σε ελληνικά ΑΕΙ,  σύμφωνα με τις δράσεις του σχεδίου GEAR. 

Το έγγραφο στα αγγλικά

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top