Sustainability Cover jpg

18-04-24  Δημοσίευση ηλεκτρονικής έκδοσης του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ

Μαθαίνοντας για την Αειφορία στην Ευρώπη: Οικοδομώντας Ικανότητες και Στηρίζοντας Εκπαιδευτικούς και Σχολεία“ (Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, δημοσίευσε μία νέα έκθεση με τίτλο: «Μαθαίνοντας για την Αειφορία στην Ευρώπη: Οικοδομώντας Ικανότητες και Στηρίζοντας Εκπαιδευτικούς και Σχολεία“ (Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools”).

Η έκθεση αυτή εστιάζει στους τρόπους ανάπτυξης ικανοτήτων αειφορίας στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη και στα μέτρα υποστήριξης που παρέχονται τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στα σχολεία προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πράσινης μετάβασης στα 39 ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης. Εξετάζει πώς ενσωματώνεται η διδασκαλία για την αεοφορία στα ευρωπαϊκά προγράμματα σπουδών, και το βαθμό που η αειφορία –όπως ορίστηκε στο πλαίσιο του European GreenComp– συμπεριλαμβάνεται σε βασικά έγγραφα (Κεφ. 1).

Στη συνέχεια αναλύεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης στην προώθηση της αειφορίας, καλύπτοντας τομείς όπως η ενσωμάτωση της αειφορίας στο πλαίσιο ανάπτυξης των ικανοτήτων του εκπαιδευτικού, για παράδειγμα, κατά την αρχική τους κατάρτιση, την εισαγωγική επιμόρφωση, και την προώθηση  της αειφορίας στα προγράμματα επιμόρφωσης για τη διαρκή επαγγελματική τους εξέλιξη. Διερευνάται, ακόμη το πώς υποβοηθείται μια διεύθυνση του σχολείου  ώστε να καταστεί ικανή να προωθεί την αειφορία και να υποστηρίζει δάσκαλους και εκπαιδευτικούς στο έργο τους. (κεφ. 2).

Η έκθεση, τέλος διερευνά, την ύπαρξη στρατηγικής ολιστικών προσεγγίσεων αειφορίας στο σχολείο, τα μέτρα υποστήριξης και παρακολούθησης, συμπεριλαμβανομένων της καθοδήγησης και των κινήτρων που παρέχονται, καθώς και του πώς καταγράφεται η ενσωμάτωση της διδασκαλίας για την αειφορία στις δραστηριότητες του σχολείου (κεφ. 3). Τα συμπεράσματα της έκθεσης αντλούνται από ποιοτικά δεδομένα και στοιχεία  μέσα από τις πολιτικές και τα μέτρα στήριξης που θεσπίζονται.

Οι αναγνώστες μπορούν να αναζητήσουν την έκδοση σε ηλεκτρονική μορφή, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στον σύνδεσμο: 

https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/publications/learning-sustainability-europe-building-competences-and-supporting-teachers-and

και σύντομη διαδρομή: https://europa.eu/!4M3crt

Οι εκθέσεις αφορούν τις 37 Ευρωπαϊκές χώρες (39 εκπαιδευτικά συστήματα) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus + της Ε.Ε..

The Report in pdf form 

Sustainability Cover jpg

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top