rsz 1screenshot 2025 11 04 102949

04-11-25 ΕΥΡΥΔΙΚΗ- «Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες - Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020» - “Addressing underachievement in literacy, mathematics and science – Policy changes in European school education since 2020”

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, δημοσίευσε μία νέα μελέτη με τίτλο: «Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες - Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020» - “Addressing underachievement in literacy, mathematics and science Policy changes in European school education since 2020”.

Τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα αντιμετωπίζουν προκλήσεις στον τομέα των βασικών δεξιοτήτων από το 2020. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, οι έρευνες PISA και TIMMS δείχνουν ότι πολλοί μαθητές ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να έχουν κατακτήσει το αναμενόμενο επίπεδο γνώσεων στο γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, δεξιότητες που είναι ζωτικής σημασίας για τη μάθηση, την εργασία την κοινωνική ζωή αλλά και την προσωπική ανάπτυξη.

H ανωτέρω έκθεση παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο 37 ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα έχουν αντιμετωπίσει τις χαμηλές σχολικές επιδόσεις σε αυτούς τους τομείς από το σχολικό έτος 2020-2021 και έπειτα.

Η ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία που συλλέχθηκαν μέσω του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ και επικεντρώνεται στις τάξεις του δημοτικού και του γυμνασίου. Η έκθεση εξετάζει την υιοθέτηση νέων στρατηγικών πλαισίων πολιτικής, τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και στην οργάνωση της διδασκαλίας, τις βελτιώσεις στην αξιολόγηση των μαθησιακών αναγκών, την ενίσχυση της μαθησιακής υποστήριξης, τα μέτρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης των εκπαιδευτικών καθώς και πρωτοβουλίες για την πιο ενεργό συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών. Παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες διαμορφώνουν ένα οικοσύστημα πολλά υποσχόμενων πρακτικών και προσδιορίζει τους τομείς που απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για τη μείωση των χαμηλών επιδόσεων.

Η κύρια πηγή των στοιχείων προέρχεται από τη νομοθεσία και τις εγκυκλίους των χωρών όπως συλλέγονται από τις Ευρωπαϊκές Μονάδες του Δικτύου και είναι διαθέσιμη στην αγγλική γλώσσα, σε ηλεκτρονική μορφή, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στον σύνδεσμο: 

https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/publications/addressing-underachievement-literacy-mathematics-and-science-policy-changes-european

To σχετικό powerpoint εδώ 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού ειδικά στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top