rsz photo 1 1024x768

23-10-20 Κοινό δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας & Θρησκευμάτων-Συνάντηση με τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων της Βόρειας Ελλάδας για τη δράση eDiplomas

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, o Υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης και ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Απόστολος Δημητρόπουλος συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στις 21 Οκτωβρίου 2020 με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων της Βόρειας Ελλάδας στο πλαίσιο της συντονιστικής δράσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την υλοποίηση της πλατφόρμας eDiplomas.

Η πλατφόρμα eDiplomas αφορά στην ψηφιακή πρόσβαση και διαχείριση των τίτλων σπουδών των ΑΕΙ, μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του ελληνικού κράτους, gov.gr.

Βασικοί στόχοι της ψηφιακής λύσης eDiplomas, η οποία πρόκειται να τεθεί σύντομα προς αξιοποίηση από τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αφού θα επιτρέπει στους πολίτες να λαμβάνουν αντίγραφα των τίτλων σπουδών τους ψηφιακά, ενώ αντίστοιχα θα υπάρξει μείωση του διοικητικού φόρτου των ΑΕΙ.

Παράλληλα, μέσω της δράσης, αναμένεται να υπάρξει καταπολέμηση του φαινομένου των πλαστών πτυχίων, καθώς και έγκαιρη διασύνδεση της χώρας με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες.

Όπως αναφέρθηκε στη συνάντηση, μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα θα πιστοποιούνται οι τίτλοι σπουδών που εκδίδονται από αναγνωρισμένους εκπαιδευτικούς φορείς με σημείο εκκίνησης τους τίτλους των Ελληνικών ΑΕΙ και αναγνωρισμένων τίτλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων του εξωτερικού. Σταδιακά, το πεδίο εφαρμογής θα διευρύνεται, εντάσσοντας τίτλους και πιστοποιήσεις από άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Σημειώθηκε επίσης ότι, κατά το σχεδιασμό της πλατφόρμας, έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τη διατήρηση της αποκλειστικής αρμοδιότητας των Πανεπιστημίων όσον αφορά τη βεβαίωση των τίτλων σπουδών καθώς και για τα θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων του πολίτη και τον έλεγχο αυτών από τον ίδιο. Η πλατφόρμα eDiplomas βάζει τον πολίτη στο κέντρο, δίνοντάς του τον έλεγχο της διάθεσης των δεδομένων που τον αφορούν. Ένας πολίτης, αφού αυθεντικοποιηθεί μέσω Taxisnet, θα μπορεί να δώσει την συγκατάθεσή του ώστε ένας φορέας (δημόσιος οργανισμός ή εταιρεία) να αποκτήσει πρόσβαση σε επιλεγμένες πληροφορίες για τους τίτλους σπουδών του. Παράλληλα, οι δημόσιοι φορείς θα μπορούν να διενεργήσουν εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα, αυτεπάγγελτο έλεγχο γνησιότητας των τίτλων σπουδών που τους έχουν κατατεθεί.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία επίσης να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με προβλήματα, προκλήσεις και ευκαιρίες που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των Πανεπιστημίων, ενώ έγινε ιδιαίτερη αναφορά και στις προσπάθειες που γίνονται για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης Αντιπρυτάνεις, στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας καθώς και διευθυντές Πληροφορικής των Πανεπιστημίων και από το Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο (GUNET).

Από τον ακαδημαϊκό χώρο εκπροσωπήθηκαν στη συνάντηση το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.

Το κοινό ΔΤ εδώ

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού ειδικά στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top