Δελτία Τύπου

28-02-11 Συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας για τη δράση «Παπαδιαμάντης- Ελύτης - Γκάτσος - Τσίρκας: 100 χρόνια μετά»

Δελτίο Τύπου

Παπαδιαμάντης- Ελύτης – Γκάτσος – Τσίρκας:

100 χρόνια μετά!

Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από το θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και ταυτόχρονα 100 χρόνια από τη γέννηση των: Οδυσσέα Ελύτη, Νίκου Γκάτσου και Στρατή Τσίρκα.

Εκατό χρόνια μετά,  οι αξίες τους, η έμπνευση τους, το έργο τους είναι εδώ, κομμάτι της συλλογικής μας συνείδησης.

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προωθεί, ενθαρρύνει και υποστηρίζει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ποικίλων δράσεων στα σχολεία της χώρας με τίτλο: «Παπαδιαμάντης - Ελύτης – Γκάτσος – Τσίρκας: 100 χρόνια μετά!».

Αύριο, 01/03/2011, στις 12:30, στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη»  θα δοθεί συνέντευξη Τύπου από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και θα γίνει η παρουσίαση πρωτοβουλίας, με στόχο οι μαθητές, αλλά και συνολικά η σχολική κοινότητα, να δημιουργήσουν συλλογικά ή ατομικά καλλιτεχνικά έργα κάθε μορφής και να τα παρουσιάσουν, με διάφορους τρόπους, μαζί με τους δασκάλους και καθηγητές τους.

Με τη βοήθεια και τη συνδρομή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, η Εκπαιδευτική Τηλεόραση δημιούργησε την πλατφόρμα www.i-create.gr, όπου θα φιλοξενηθεί το υλικό των σχολείων, μαζί με σημαντικό υποβοηθητικό υλικό. Τα έργα που θα προκριθούν, κατόπιν διαδικτυακού διαγωνισμού, θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση όπου θα διακριθούν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

28-02-11 Προσλήψεις Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

Προσλήψεις Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2010-2011, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 16 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 10 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 1 Μαρτίου έως και την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, όπου και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για τους πίνακες με τα ονόματα των εκπαιδευτικών πατήστε εδώ.

27-02-11 Ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας

Δελτίο Τύπου

Ένα σημαντικό μέρος της εθνικής πολιτικής για την Παιδεία ασκείται πλέον μέσα από την ενισχυμένη και αποκεντρωμένη Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνει ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου με τη συμμετοχή των Δημάρχων της χώρας, τη Δευτέρα 28/02/2011, στις 10:00, στο Υπουργείο Παιδείας (αίθουσα Jacqueline de Romilly).

Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν, επίσης, εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας των συναρμόδιων Υπουργείων, καθώς και εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, ενώ έμφαση θα δοθεί στις νέες αρμοδιότητες Παιδείας που μεταφέρονται πλέον στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Το πρόγραμμα της ημερίδας επισυνάπτεται εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

25-02-11 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δελτίο Τύπου 

Με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το Λύκειο, είναι σαφές ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα και πολύ περισσότερες ανάγκες στα παιδιά που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από αυτές που πολλές φορές μπορεί να αντέξουν  τα ίδια και οι οικογένειές τους.

Μελετήσαμε και φέραμε ξανά στην επιφάνεια όλα τα συστήματα που έχουν δημιουργηθεί, για την υποστήριξη των παιδιών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές, δηλαδή για τα παιδιά κυρίως της Γ’ και Β’  Λυκείου.

Έγιναν πολλές προσπάθειες από το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά, στο πλαίσιο του «κρατικού φροντιστηρίου», της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξη. Έγινε προσπάθεια να δώσουμε επιπλέον βοήθεια στα παιδιά που ξέρουμε ότι τη χρειάζονται γιατί η προετοιμασία είναι και δύσκολη και απαιτητική.

Αφού, λοιπόν, έγινε μια σοβαρή μελέτη πέρυσι, με την κυρία Χριστοφιλοπούλου και τον κύριο Πανάρετο -που έχει και την ευθύνη των εξετάσεων-, ξεκινήσαμε να συζητάμε την ανάγκη υποστήριξης. Και αυτό γιατί πέρα από όλα τα άλλα είναι μία περίοδος με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα για την ελληνική οικογένεια. Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια σε μια πραγματικότητα. Υπάρχουν και άλλου είδους προβλήματα, που δημιουργούν συνθήκες ανισότητας, δηλαδή  παιδιά που είναι σε νησιά,  σε απομακρυσμένες περιοχές, που ακόμα κι αυτή η υποστήριξη -η εκτός σχολείου- δεν είναι πάντοτε εφικτή.

Βεβαίως, πρέπει να πω ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν καθηγητές της Δευτεροβάθμιας, Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι υποστηρίζουν και βοηθούν τα παιδιά και σε εθελοντική βάση και με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, ιδίως στις ορεινές περιοχές που εφαρμόζεται και φέτος.

Η απόφαση, λοιπόν, είναι ότι θα χρησιμοποιήσουμε τα καινούρια εργαλεία, θα χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο, εξυπηρετώντας έναν πολύ σαφή στόχο: κάθε μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί με ένα «χτύπημα» στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει, με υποδειγματικό τρόπο διδασκαλίας, όσες φορές θέλει, από όπου βρίσκεται, όποτε θέλει.

Θέλουμε  ο μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί να δει π.χ.  το μάθημα των μιγαδικών αριθμών στα μαθηματικά, να ακούσει τη διδασκαλία, να την ξανακούσει αν θέλει και βεβαίως να έχει και μια σειρά βοηθητικών υπηρεσιών στη διάθεσή του. Δηλαδή μπορεί να δει τη βιντεοδιάλεξη, να δει σημειώσεις πάνω στο μάθημα και να τις τυπώσει, να δει τις ασκήσεις και τις ειδικές ερωτήσεις, οι οποίες απαντώνται, ασκήσεις οι οποίες λύνονται με πρότυπο τρόπο, σημειώσεις οι οποίες δίνονται.

Επίσης υπάρχουν links σχετικά με το μάθημα και από την εκπαιδευτική τηλεόραση, αλλά και από ό,τι έχει γίνει από το Υπουργείο σε υποστηρικτική διδασκαλία.

Υπάρχει σε πρώτη φάση η δυνατότητα να αποσταλούν ερωτήσεις και να υπάρξουν απαντήσεις, αλλά αυτό όχι άμεσα γιατί η πρώτη φάση είναι πιλοτική. Είναι πρώτη φορά που γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, δεν βρήκαμε αντίστοιχο πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε το Σεπτέμβριο να είμαστε πιο έτοιμοι.

Τώρα, για τα παιδιά που δίνουν φέτος Πανελλαδικές, έχουμε επιλέξει και έχει ολοκληρωθεί η ύλη στα τρία πιο δύσκολα μαθήματα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας.  Αυτά είναι τα μαθηματικά-που είναι και στην τεχνολογική και στη θετική κατεύθυνση-  η φυσική  και τα αρχαία ελληνικά. Ετοιμάζονται η βιολογία, τα λατινικά και τα μαθηματικά γενικής παιδείας.

Τα μαθήματα αυτά γίνονται  σύμφωνα με τα βιβλία, οι ασκήσεις είναι ασκήσεις και του βιβλίου, αλλά και εκτός βιβλίου, και επιπλέον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δουν υποδειγματικές επιλύσεις ασκήσεων ή απαντήσεις θεμάτων που έχουν μπει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τις προηγούμενες χρονιές.

Επαναλαμβάνω και κλείνω με αυτό, ότι ο στόχος μας είναι  πολύ συγκεκριμένος και απλός: κάθε μαθητής και  κάθε μαθήτρια να μπορούν από τον υπολογιστή τους ,όποια ώρα θέλουν, όσες φορές θέλουν, με όποιο τρόπο θέλουν να βλέπουν με τον πλέον υποδειγματικό τρόπο το μάθημα που τους απασχολεί και τους ενδιαφέρει.

Στόχος μας είναι από το Σεπτέμβριο -μέσα από το πιλοτικό στάδιο όπου θα δούμε τι πρέπει να διορθώσουμε, τι πρέπει να κάνουμε παραπάνω, τι πρέπει να κάνουμε λιγότερο- να δώσουμε πια αυτή την υποστήριξη στη Β’ και Γ’ Λυκείου για όλα τα παιδιά.

Να ευχαριστήσω όλους τους επιστήμονες και όλους τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι πιλοτική. Δεν είχαμε να αντιγράψουμε ή να μιμηθούμε τίποτα, έπρεπε να το κάνουμε από την αρχή και μόνοι μας.

Να ευχαριστήσω και τον Γενικό Γραμματέα και την ομάδα των συνεργατών μας και των υπηρεσιών του Υπουργείου, που σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα -γιατί πραγματικά το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά το Σεπτέμβριο - κατάφεραν να κάνουν ,θεωρώ, για τους νέους της χώρας μας μια τόσο μεγάλη υπηρεσία προς όφελος τους.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

25-02-11 Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δελτίο Τύπου

Οι μαθητές της Γ’ και της Β’ Λυκείου, είναι οι πιο σκληρά δοκιμαζόμενοι από όλους. Έχουν να οργανώσουν το χρόνο τους, να προγραμματίσουν, να μάθουν, να ψάξουν και την ίδια ώρα να μη χάνουν το στόχο.

Tα όσα ακούσατε και τα όσα μας παρουσιάστηκαν, έχουν όχι μόνο γνωσιακό περιεχόμενο και χρηστικότητα, είναι κυρίως ένα φάρμακο για το στρες των μαθητών. Γιατί ακριβώς όλες αυτές οι ιδιότητες που έχουν τα Ψηφιακά Βοηθήματα-  το ότι είναι πολλαπλά, το ότι μπορεί να τα συνδυάζει ο μαθητής οποιαδήποτε στιγμή της προετοιμασίας του, ότι μπορεί και στο κινητό του ακόμα να τα χρησιμοποιήσει - αυτό είναι που τον βγάζει ή την βγάζει από το στρες.

Το Ψηφιακό Σχολείο δείχνει αφενός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί- στη μεγάλη πλειοψηφία τους- όχι μόνο είναι αξιόμαχοι, αλλά αφετέρου μπορούν και καινοτομούν σε ένα σύστημα που ακόμα είναι πολύ συγκεντρωτικό και αρκετά γραφειοκρατικό. Σε αυτό το σύστημα- όπως ξέρετε- πάμε να δώσουμε ένα βαθμό ελευθερίας.

Το Ψηφιακό Σχολείο δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη επαφή δασκάλου  - μαθητή, αλλά σίγουρα απελευθερώνει και δίνει εναλλακτικές επιλογές και στο δάσκαλο και στο μαθητή.

Νομίζω ότι όσα ακούσαμε μας κάνουν λίγο πιο αισιόδοξους και ελπίζω τα παιδιά να έχουν περισσότερη βοήθεια στο δρόμο για την επιτυχία στις εξετάσεις.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top