Δελτία Τύπου

06-12-19 «Εκπαιδευτικά προγράμματα για αλλοδαπούς καθηγητές γερμανικής γλώσσας»

12 01 17german

06-12-19 «Εκπαιδευτικά προγράμματα για αλλοδαπούς καθηγητές γερμανικής γλώσσας»

Tο Υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας έχει προκηρύξει και εφέτος σε συνεργασία με την Γερμανική Παιδαγωγική Υπηρεσία Ανταλλαγών (PAD) παρακολούθηση μαθημάτων σε γερμανικά σχολεία διάρκειας τριών εβδομάδων καθώς και προγράμματα μετεκπαίδευσης διάρκειας δύο εβδομάδων στη Γερμανία για αλλοδαπούς καθηγητές Γερμανικών.

Η προκήρυξη απευθύνεται σε Έλληνες καθηγητές Γερμανικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

 Η υποβολή αιτήσεων πρέπει να πραγματοποιηθεί έως τις 26 Φεβρουαρίου 2019 στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: ku-100@athe.diplo.de.

 Σχετικές  πληροφορίες στην ελληνική και γερμανική γλώσσα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν  να αντλήσουν από την ιστοσελίδα της Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας: 

el: https://ellada.diplo.de/gr-el/themen/deutschlernen

de: https://griechenland.diplo.de/gr-de/themen/deutschlernen

04-12-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με την ΕΣΑμεΑ

ΥΠΑΙΘ ΕΣΑμεΑ

04-12-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με την ΕΣΑμεΑ

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με εκπροσώπους της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και ειδικότερα: τον Πρόεδρο, κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη, τον Αντιπρόεδρο, κ. Αντώνη Χαροκόπο, τον Γενικό Γραμματέα, κ. Ιωάννη Λυμβαίο, καθώς και το μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής, κ. Ανδρέα Λίβανο.

Κατά τη συνάντηση η Υπουργός και οι εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας συζήτησαν για τη σύσταση επιτροπής σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ, η οποία θα προτείνει αλλαγές σε όλη την εκπαιδευτική νομοθεσία για τα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αφού άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τα επιπλέον αιτήματα της ΕΣΑμεΑ, τους διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο εξετάζει την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία που στόχο έχουν – ανάμεσα σε άλλα – το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα. Η κα Κεραμέως υπογράμμισε χαρακτηριστικά πως είναι υποχρέωση όλων μας να αγωνιστούμε «για έναν καλύτερο κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.»

Στο ίδιο πνεύμα, η Υπουργός ενημέρωσε ότι στα Πανεπιστήμιο ήδη θεσμοθετούνται οριζόντιες αξιολογήσεις σε θεματικές που συμπεριλαμβάνουν και την πλήρη ισότητα δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, αλλά αξιολογούν και την προσβασιμότητα ΑμεΑ στους χώρους των ΑΕΙ.

03-12-19 Παρουσίαση του νομοσχεδίου για τη σύσταση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης

 rsz qcq09

03-12-19 Παρουσίαση του νομοσχεδίου για τη σύσταση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης

Η χώρα γυρίζει σελίδα και στην Παιδεία. Με γνώμονα τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα, την αξιοκρατία με κριτήρια ποιότητας, την αποκέντρωση εξουσιών, και την ανάγκη για διαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας μετά από συνεκτικό στρατηγικό σχεδιασμό, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, καθώς και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα κ. Απόστολου Δημητρόπουλου, παρουσίασαν το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τους εξής βασικούς άξονες:

Α . Ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ενισχυμένες αρμοδιότητες, σε αντικατάσταση της περιορισμένης και προϋπάρχουσας Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

Β. Απελευθέρωση της έρευνας και δημιουργία ευέλικτου και ευπροσάρμοστου πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας (ΕΛΚΕ).

Α. Ιδρυση ΕΘΑΑΕ

Ιδρύεται η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ενισχυμένες αρμοδιότητες, σε αντικατάσταση της περιορισμένης και προϋπάρχουσας ΑΔΙΠ, με κύριο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας  στην εκπαίδευση:

·         δίνοντας κίνητρα για συνεχή βελτίωση και συνδέοντας μέρος της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων με αντικειμενικά κριτήρια ποιότητας

·         σχεδιάζοντας ολοκληρωμένα, μακροπρόθεσμα και στρατηγικά για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση

·         διευρύνοντας τις αρμοδιότητες πιστοποίησης

·         αξιολογώντας τα Πανεπιστήμια και τις ερευνητικές μονάδες εντός αυτών.

- Νέα δομή

Η νέα δομή της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης με αυξημένες εγγυήσεις ανεξαρτησίας θα αποτελείται από: 

(α) τον Πρόεδρο

Ο Πρόεδρος θα ορίζεται  με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

(β) το Ανώτατο Συμβούλιο

Το Ανώτατο Συμβούλιο θα αποτελεί επιτελικό όργανο για τις μείζονες αποφάσεις αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, του στρατηγικού σχεδιασμού και της χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Θα συμμετέχουν Καθηγητές α’ βαθμίδας από την Ελλάδα ή το εξωτερικό. Τα Μέλη του θα επιλέγονται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και δύο Καθηγητές α’ βαθμίδας, μετά από δημόσια προκήρυξη.

(γ) το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης

Το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης θα αποτελεί εκτελεστικό όργανο που αξιολογεί και πιστοποιεί τα ΑΕΙ και τα προγράμματα σπουδών. Θα συμμετέχουν εξειδικευμένοι Καθηγητές α’ βαθμίδας ανά γνωστικό αντικείμενο καθώς και εκπρόσωποι φοιτητών και κοινωνικών εταίρων. Τα Μέλη του θα επιλέγονται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και δύο Καθηγητές α’ βαθμίδας, ανά γνωστικό αντικείμενο, μετά από δημόσια προκήρυξη.

(δ) τον Γενικό Διευθυντή, ο οποίος επίσης θα επιλέγεται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από Μέλη του Ανώτατου Συμβουλίου, μετά από δημόσια προκήρυξη.          

- Ενίσχυση αρμοδιοτήτων

Οι αρμοδιότητες της ΕΘΑΑΕ ενισχύονται στα τρία ακόλουθα πεδία:

α) στρατηγικό σχεδιασμό

β) χρηματοδότηση

γ) αξιολόγηση

Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ θα εισηγείται στον Υπουργό:

·         Tο πρόγραμμα εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση

·         Tην ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, κατάργηση πανεπιστημίων, σχολών, τμημάτων,

·         Την κατανομή του ετήσιου προϋπολογισμού επιχορήγησης στα ΑΕΙ

·         Την κατανομή 20% της χρηματοδότησης αυτής μέσω αξιολόγησης (υλοποίηση για πρώτη φορά performance-based funding και παροχή κινήτρων στα ΑΕΙ να βελτιωθούν σε στόχους που τα ίδια επιλέγουν, στο πλαίσιο της αυτονομίας τους, π.χ. ποιότητα εκπαίδευσης, ερευνητική δραστηριότητα, δράσεις εξωστρέφειας)

·         Τις προγραμματικές συμφωνίες Υπουργείου και ΑΕΙ

Και το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης:

·         Αξιολογεί τα ΑΕΙ και το εάν πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α’, β’ και γ’ κύκλου

·         Αξιολογεί τις ερευνητικές μονάδες εντός ΑΕΙ

·         Πιστοποιεί την ποιότητα:

o   των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ΑΕΙ

o   των προγραμμάτων σπουδών (εκ των προτέρων για τα μελλοντικά & εκ των υστέρων για τα ήδη ιδρυθέντα)

·         Διενεργεί θεματικές αξιολογήσεις των ΑΕΙ (π.χ. στρατηγική διεθνοποίησης, ισότητα των φύλων, πρόσβαση ΑμεΑ)

Καινοτομίες και βήματα μπροστά:

  • Προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό της χρηματοδότησης να εξαρτάται από την αξιολόγηση
  • Πιστοποιούνται τα προγράμματα σπουδών πριν την έναρξη της λειτουργίας τους
  • Εξετάζεται αν τα ΑΕΙ πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α’, β’ και γ΄ κύκλου
  • Εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία, π.χ. ισότητα των φύλων, πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, ηλεκτρονική μάθηση, εξωστρέφεια
  • Προβλέπεται αυτοτελής αξιολόγηση των ερευνητικών κέντρων των ΑΕΙ

Β. Απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) 

Απελευθερώνουμε την έρευνα, σταματάμε την απώλεια ερευνητικών πόρων. Με το νέο  νομοθετικό  πλαίσιο, επιδιώκεται η αποφυγή των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων του υφιστάμενου πλαισίου και επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των ΕΛΚΕ αυξάνοντας ταυτόχρονα τη λογοδοσία και τη διαφάνεια.

Ενδεικτικά προβλέπεται:

       Ο προϋπολογισμός του έργου/προγράμματος καθίσταται πλέον αυτοτελής και διακριτός σε σχέση με τον προϋπολογισμό των υπόλοιπων έργων.

       Για τα πολυετή έργα συντάσσεται πλέον συνοπτικός συνολικός προϋπολογισμός χωρίς επιμέρους κατανομή των κονδυλίων στα έτη.

       Οι αναμορφώσεις των προϋπολογισμών των έργων γίνονται απολογιστικά ανά τρίμηνο και η αναμόρφωση του προϋπολογισμού του ΕΛΚΕ ανά μήνα, χωρίς να επιβαρύνονται οι ερευνητές.

       Για τη νόμιμη εκτέλεση μιας δαπάνης δεν απαιτείται έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

       Οι δαπάνες είναι νόμιμες εφόσον πραγματοποιούνται εντός των ορίων του συνόλου του εγκεκριμένου προϋπολογισμού ενός έργου/προγράμματος και όχι εντός των ορίων κάθε επιμέρους κατηγορίας δαπάνης.

       Προκαταβολές για την αντιμετώπιση έκτακτων δαπανών θα μπορούν να καταβάλλονται σε αναγνωρισμένα πιστωτικά ιδρύματα της ημεδαπής, και όχι υποχρεωτικά μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος.

Το Σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: παρουσίαση και επεξήγηση της φιλοσοφίας του σε μορφή pdf

29-11-19 Νέα εγκύκλιος για μονιμοποιήσεις Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων

rsz university 2540628 960 720

29-11-19 Νέα εγκύκλιος για μονιμοποιήσεις Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων

Βασίλης Διγαλάκης: «Η διαδικασία μονιμοποίησης είναι κορυφαία στιγμή στην ακαδημαϊκή ζωή ενός πανεπιστημιακού δασκάλου και δεν μπορεί να έχει ως κριτήριο μόνο το βαθμό εκπλήρωσης διδακτικών και διοικητικών υποχρεώσεων».

Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκτός από τα γνωστά πρόχειρα νομοθετήματα, είχε επιδοθεί και σε αυθαίρετες εγκυκλίους, όπως η υπ’ αριθμ. Φ.122.1/118/203028/Ζ2/23-11-2018. Η εγκύκλιος αυτή όριζε ότι οι υποψήφιοι κατά τη διαδικασία μονιμοποίησής τους δεν δύναται να κριθούν εκ νέου σε όλο το φάσμα που ορίζει η νομοθεσία, δηλαδή στη συνολική τους επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα, αλλά μόνο (!) ως προς την εκπλήρωση των διδακτικών και διοικητικών τους υποχρεώσεων!

Η διαδικασία μονιμοποίησης μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ είναι διεθνώς μία ουσιαστική και κορυφαία αξιολογική κρίση. Οι καθηγητές που εκλέγονται με θητεία, αναπτύσσουν την ερευνητική, επιστημονική και διδακτική τους δραστηριότητα στο πανεπιστήμιο που τους επιλέγει, εξελίσσονται, βελτιώνονται και στη συνέχεια κρίνονται για να μονιμοποιηθούν.  Η χρονική περίοδος από την αρχική εκλογή μέχρι τη μονιμοποίηση είναι από τις πιο παραγωγικές περιόδους στην ακαδημαϊκή ζωή ενός καθηγητή και ήταν απαράδεκτο, αντίθετα και από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προτρέπει τους πανεπιστημιακούς δασκάλους να παραμείνουν στάσιμοι.

Για τον λόγο αυτό ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Β. Διγαλάκης προχώρησε στην ανάκληση της ανωτέρω άκρως προβληματικής εγκυκλίου, διευκρινίζοντας ότι κατά την κρίση για μονιμοποίηση εξετάζεται η διδακτική, ερευνητική και η εν γένει επιστημονική δραστηριότητα των υποψηφίων κατά το απαιτούμενο εκ του νόμου χρονικό διάστημα. Η διαδικασία αυτή ισχύει και για τις εν εξελίξει διαδικασίες κρίσης για μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top