Δελτία Τύπου

24-10-19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Βουλή για τις διατάξεις του Υπουργείου

rsz 24 10 19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή για διατάξεις του Υπουργείου 1

24-10-19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Βουλή για τις διατάξεις του Υπουργείου

Κυρίες  και  Κύριοι  Συνάδελφοι,

Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες:

1)            Ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής  χρονιάς. Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς από ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας.

2)            Προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: 1βαθμια/2βαθμια, 3βαθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες ξεκινά κιόλας ο διάλογος με τα κόμματα, κατ’ αρχάς για την 3βάθμια εκπαίδευση, και προσδοκούμε σε έναν ειλικρινή, ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο και στην καλλιέργεια συναινέσεων.

Τώρα, επί των διατάξεων που έχουμε καταθέσει. Επαναλαμβάνω, ότι στο νομοσχέδιο αυτό εισάγουμε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, κάποιες περιορισμένες διατάξεις επείγουσας φύσεως. Συγκεκριμένα:                                         

Πρώτη διάταξη

Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία  για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών 

Στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής μας κατεύθυνσης για μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα πανεπιστήμια:

-              καταργούμε σε μεγάλο βαθμό το υπέρ ρυθμιστικό πλαίσιο που είχε εισαχθεί την προηγούμενη περίοδο και δημιουργεί μια σειρά από αγκυλώσεις.

 Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα; Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το Πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου.

-              απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων

-              και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια.

Έτσι ενισχύουμε το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, στοχεύοντας:

-              στην προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών

-              στην προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.

 

Με την παρούσα διάταξη επιλύουμε τα ζητήματα επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς.

Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους ερχόμενους μήνες.

Δεύτερη διάταξη

Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους

Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα.

Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους.

Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Για παράδειγμα: η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε αφήσει τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία χωρίς Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια, χωρίς δηλαδή τα όργανα εκείνα που κατευθύνουν στην ουσία τη δράση του κάθε πρότυπου και πειραματικού σχολείου. Πρότυπα και πειραματικά σχολεία χωρίς  Επιστημονικά Συμβούλια, δεν είναι ουσιαστικά πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Εμείς προβλέπουμε τη συγκρότησή τους. Και ενισχύουμε τις αρμοδιότητες της Επιστημονικής Επιτροπής πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Και στηρίζουμε το θεσμό των ομίλων των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ένα ιδιαίτερο στοιχείο των σχολείων αυτών, και δίνουμε την δυνατότητα σε μαθητές να επιλέγουν ομίλους και σε άλλα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

Τρίτη διάταξη 

Παρέχουμε επιλογές και ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, δηλαδή σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν

-              είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, ως προς την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες

-              είτε με τους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

Τέταρτη διάταξη

Αίρουμε το διαχωρισμό τμημάτων ελεύθερης και μη πρόσβασης

Με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπουμε την ίδια και ενιαία αντιμετώπιση όλων των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Προτείνουμε την άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε τμήματα «ελεύθερης πρόσβασης» και σε εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων», η οποία ουσιαστικά τα κατέτασσε σε δύο κατηγορίες: τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους. Έτσι δίνουμε αξία σε όλα τα τμήματα.

Ενώ παράλληλα δημιουργούμε το ίδιο και ξεκάθαρο πλαίσιο για όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί επιλογή τμήματος να γίνεται ως άλλο τυχερό παίγνιο. Να μπαίνουν στην διαδικασία οι μαθητές να μαντεύουν ποια τμήματα θα είναι χαμηλής ζήτησης και άρα χωρίς εξετάσεις, αλλά να επιλέγουν συνειδητά το τμήμα που θεωρούν ότι τους ταιριάζει καλύτερα.

Πέμπτη διάταξη

Επαναφέρουμε κάτι που ίσχυε μέχρι πριν από μερικούς μήνες που το κατήργησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επαναφέρουμε την επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Και εδώ εισάγουμε και μία αλλαγή που θα κατατεθεί με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις. Η επαγγελματική ισοδυναμία θα κρίνεται από την Πολιτεία, από το ΑΤΕΕΝ, ενώ τα επαγγελματικά προσόντα από τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Επίσης, επιταχύνουμε το όλο διαδικαστικό πλαίσιο. Οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που είχαν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούσαν δέσμιους χιλιάδες απόφοιτους και έθεταν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Φέρνουμε σήμερα ορισμένες ρυθμίσεις που εξορθολογίζουν διαδικασίες και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ σταδιακά τροχοδρομούμε μια σειρά από ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις.

Η παρεχόμενη εκπαίδευση κυρίες και κύριοι συνάδελφοι πρέπει να ενισχυθεί στη χώρα μας. Βήμα-βήμα, διάταξη-διάταξη, ενέργεια-ενέργεια, θα αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση στη χώρα μας. Και θα φτιάξουμε ένα πιο ελεύθερο σχολείο και ένα αυτόνομο, σύγχρονο Πανεπιστήμιο.  Και θα επιδιώξουμε να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση για τις αλλαγές αυτές.

Σας ευχαριστώ.

24-10-19 Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

ΥΠΑΙΘ 2

24-10-19 Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Αγαπητοί κύριοι και κυρίες εκπαιδευτικοί,

 Γιορτάζουμε μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της μακράς και ένδοξης ιστορίας της χώρας μας. Η 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μία ημέρα που φέρει ιδιαίτερο βάρος για τη συλλογική μας ταυτότητα, για τρεις ιδιαίτερους λόγους, ανάμεσα σε άλλους πολλούς:

 Μας υπενθυμίζει τα επιτεύγματα του Ελληνισμού. Στις παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της πιο μελανής ίσως σελίδας της παγκόσμιας ιστορίας, οι αντίξοες συνθήκες και η δυσανάλογη ισχύς προς τον κατακτητή δεν πτόησαν τον ελληνικό λαό. Αψηφώντας κάθε δυσκολία, οι Έλληνες αποφάσισαν να υψώσουν το ανάστημά τους και να αντιταχθούν στις δυνάμεις του μίσους και της βίας, υπερασπιζόμενοι την ελευθερία μας.

Αποτελεί διδαχή και αναδεικνύει τις θεμελιώδεις αρχές και αξίες μας. Η έμφυτη τάση του λαού μας να αντιμετωπίζει θαρραλέα τις δυνάμεις που τον απειλούν συνιστά επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην μακραίωνη ιστορία μας. Η ισχύς αυτή πηγάζει από την ικανότητά μας να συσπειρωνόμαστε γύρω από έναν κοινό στόχο, όταν οι θεμελιώδεις αξίες μας κινδυνεύουν. Στις μέρες μας, που οι ακραίες φωνές του λαϊκισμού επιδιώκουν να δυναμώσουν, που ο ατομικισμός και η αποξένωση μαστίζουν την ανθρωπότητα, είναι πιο κρίσιμο από ποτέ να αναβιώσουμε αξίες, όπως η αυταπάρνηση, ο αλτρουισμός και η αλληλεγγύη, που μας επιτρέπουν σήμερα να ζούμε σε μία ελεύθερη, δημοκρατική χώρα.

 Αναδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης στην προσπάθεια να διατηρήσουμε την εθνική μας μνήμη, καθώς και να καλλιεργήσουμε μια πιο διαδραστική σχέση με το παρελθόν μας. Η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας και η γνωριμία με την ιστορική μας ταυτότητα, η δυνατότητα εντοπισμού και αξιολόγησης αξιόπιστων ιστορικών πηγών, αποτελούν γνώσεις και δεξιότητες που οφείλει να καλλιεργήσει στους μαθητές ένα σύγχρονο σχολείο.

Αγαπητά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας,

 Αξιοποιώντας το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό της ιστορικής κληρονομιάς μας, μπορούμε να διδάξουμε και να διδαχτούμε από το παρελθόν και να προετοιμαστούμε κατάλληλα για το παρόν και το μέλλον.

Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!

23-10-19 Προσωρινός αξιολογικός πίνακας μοριοδότησης προσόντων υποψηφίων, ανά αντικείμενο, για την πρόσληψη ωρομίσθιου προσωπικού, εξειδικευμένου στη διδασκαλία των αντικειμένων των κατευθύνσεων Θεάτρου - Κινηματογράφου και Χορού στα Καλλιτεχνικά Σχολεία

θεάτρου χορού

23-10-19 Προσωρινός αξιολογικός πίνακας μοριοδότησης προσόντων υποψηφίων, ανά αντικείμενο, για την πρόσληψη ωρομίσθιου προσωπικού, εξειδικευμένου στη διδασκαλία των αντικειμένων των κατευθύνσεων Θεάτρου - Κινηματογράφου και Χορού στα Καλλιτεχνικά Σχολεία

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr, ο προσωρινός αξιολογικός πίνακας μοριοδότησης προσόντων υποψηφίων, ανά αντικείμενο, για την πρόσληψη ωρομίσθιου προσωπικού, εξειδικευμένου στη διδασκαλία των μαθημάτων του Κινηματογράφου, Κλασικού και Σύγχρονου Χορού και Κίνησης-Χορού στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, για το σχολικό έτος 2019-2020, σύμφωνα με την αριθμ. 151858/Ε1/30-9-2019 (ΑΔΑ: 7Χ4Γ4653ΠΣ-0ΘΤ) πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ενστάσεις κατά του ως άνω πίνακα, που αφορούν στη μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων, υποβάλλονται:

από την Τετάρτη 23/10 έως και την Πέμπτη 31/10/2019, μόνο ηλεκτρονικά, στο Τμήμα Β΄ της Διεύθυνσης Διορισμών-Προσλήψεων Εκπ/κού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. (email: t09pde1@minedu.gov.gr).

 Δείτε τον πίνακα με τους υποψηφίους για κίνηση-χορό σε pdf

Δείτε τον πίνακα με τους υποψηφίους για σύγχρονο χορό σε pdf

Δείτε τον πίνακα με τους υποψηφίους για κλασσικό χορό σε pdf 

Δείτε τον πίνακα με τους υποψηφίους για κινηματογράφο σε pdf 

23-10-19 Επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Κίνα

rsz Με τη Γενική Γραμματέα της Ένωσης Διεθνούς Εκπαίδευσης και Ανταλλαγών της Κίνας κ κ shen xuesong

23-10-19 Επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Κίνα

Ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κ. Αποστόλης Δημητρόπουλος, συνοδευόμενος από τον Αντιπρύτανη του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητή Δημήτρη Καραδήμα, συμμετείχε στο πρόγραμμα «Educators Leadership Programme» που διοργάνωσε η Κίνα, στο πλαίσιο της «Πρωτοβουλίας 17+1».

Η «Πρωτοβουλία 17+1» -της οποίας η Ελλάδα είναι, από τον Απρίλιο 2019, το πιο πρόσφατο μέλος- είναι συμπληρωματική της Belt and Road Initiative (BRI) και αποσκοπεί στην ενίσχυση και επέκταση της συνεργασίας της Κίνας με τα κράτη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Σκοπός του προγράμματος και της επίσκεψης του Γ.Γ. κ. Δημητρόπουλου ήταν η καλύτερη κατανόηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Κίνας και η ενίσχυση της εκπαιδευτικής συνεργασίας της Ελλάδας με την Κίνα και τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με διακεκριμένους Κινέζους επιστήμονες και διοικητικά στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και της Ένωσης Διεθνούς Εκπαίδευσης και Ανταλλαγών της Κίνας, καθώς και κινεζικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως του Πανεπιστημίου του Πεκίνου.

Στην ομιλία του κατά τη συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας της Κίνας, ο κ. Δημητρόπουλος -μεταξύ άλλων- τόνισε ότι:

«Η εποχή όπου η διεθνής εκπαίδευση αντιμετωπίζονταν απλώς ως εργαλείο για την ειρήνη μεταξύ των κρατών, μέσα από την επικοινωνία εθνών και πολιτισμών, έχει παρέλθει. Στην εποχή μας, την εποχή της οικονομικής παγκοσμιοποίησης και των δικτύων παγκόσμιας τηλεπικοινωνίας, μια εποχή όπου ο χώρος και ο χρόνος συμπιέζονται με τρόπο που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο, η διεθνής εκπαίδευση έχει πλέον διαφορετικό νόημα και νέα σπουδαιότητα. Σήμερα γνωρίζουμε καλά ότι το ταλέντο και οι δεξιότητες των ανθρώπων ενισχύουν την οικονομία και την ανάπτυξη. Γνωρίζουμε ότι η διεθνής εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές διευρύνουν τους ορίζοντες των φοιτητών και ενισχύουν τις δυνατότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Γνωρίζουμε ότι η διεθνής εκπαίδευση ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών και αυξάνει την απασχόληση. Και αυτό αποτελεί συμβολή στην ευημερία όλων.»

Οι αρχές της Κίνας τόνισαν ιδιαίτερα την αναβάθμιση που προσφέρει η συμμετοχή της Ελλάδας στην «Πρωτοβουλία 17+1» και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής συνεργασίας μεταξύ των χωρών. Για το σκοπό αυτό οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ολοκληρώσουν σύντομα την υπογραφή του Προγράμματος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, που εκκρεμεί από το 2015. 

Ο κ. Δημητρόπουλος αναφέρθηκε επίσης στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της νέας ελληνικής κυβέρνησης στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και στην δημιουργία των προϋποθέσεων για την επέκταση των εκπαιδευτικών ανταλλαγών και την προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες στην Ελλάδα.  

Επιπλέον, ο κ. Δημητρόπουλος, στο πλαίσιο του στόχου που έχει θέσει η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ, απηύθυνε πρόσκληση στις κινεζικές αρχές για την οργάνωση επίσκεψης πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Κίνας στην Ελλάδα, με σκοπό την διεύρυνση και την εμβάθυνση της συνεργασίας τους με τα ελληνικά πανεπιστήμια και την ανάπτυξη της διεθνούς εκπαίδευσης μεταξύ των δύο χωρών. Ο Γ.Γ. στη συνέχεια έδωσε συνέντευξη στην αγγλόφωνη εφημερίδα της Κίνας, “Daily Times”.

Στο περιθώριο της επίσκεψής του, με πρωτοβουλία της Πρεσβείας της Ελλάδας στην Κίνα, ο κ. Δημητρόπουλος, συνοδευόμενος από τον Πρέσβη κ. Λεωνίδα Ροκανά, είχε συνάντηση με στελέχη του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου της Κινέζικης Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών (CASS), της μεγαλύτερης δεξαμενής σκέψης της χώρας, και τον επικεφαλής του, Καθηγητή κ. Huang Ping. Οι δύο πλευρές εξέφρασαν την συναντίληψή τους για τη σημασία της εμβάθυνσης των ελληνοκινεζικών σχέσεων στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και για το σημαντικό ρόλο που θα μπορούσε να διαδραματίσει η CASS στην προώθηση ανταλλαγών και συνεργασιών με ελληνικά πανεπιστήμια.

CASS και Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου έκαναν ευμενώς δεκτή πρόταση του ΓΓ ΥΠΑΙΘ και του Πρέσβη για τη συστηματική εμβάθυνση των διμερών σχέσεων με την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστήμια και την καταβολή προσπαθειών ίδρυσης κοινών προγραμμάτων διδασκαλίας και έρευνας, και πιθανώς και την ίδρυση κοινών ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων στους τομείς κοινού ενδιαφέροντος, όπως η Συγκριτική Φιλοσοφία, Αρχαιολογία, Ιστορία, Ευρωπαϊκές σπουδές και άλλες κοινωνικές επιστήμες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην δυνατότητα παρόμοια προγράμματα να συμβάλλουν στην εκπαιδευτική συνεργασία στο πλαίσιο της στρατηγικής πρωτοβουλίας που προωθεί η Κίνα, Belt & Road Initiative και Πρωτοβουλίας 17+1.

23-10-19 Απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα των μετεγγραφών

rsz 3423f628 7682 c371 955e eb02c7f11683

23-10-19 Απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα των μετεγγραφών

Η διαδικασία των μετεγγραφών φοιτητών εξελίσσεται ομαλά, αν και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό θεσπίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, έχει δημιουργήσει μία σειρά από σοβαρά ζητήματα, όπως τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Βασίλης Διγαλάκης, απαντώντας τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Θεσσαλονίκης του ΚKE κ. Γιάννη Δελή.

Ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι η ομαλότητα στη διαδικασία επιτεύχθηκε επειδή το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κατάφερε να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά στο θέμα των μετεγγραφών, επιλύοντας σημαντικά προβλήματα μέσα σε ένα πρόχειρο και άναρχο τοπίο που άφησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που επικαλέστηκε ο Υφυπουργός, οι μετεγγραφές ξεκίνησαν στις 16 Οκτωβρίου και μέχρι το πρωί της Δευτέρας 21/10 είχαν οριστικοποιηθεί 5.445 αιτήσεις από τις συνολικά 6.371 που είχαν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ για τις μετεγγραφές αδελφών είχαν γίνει 2.531, από τις οποίες έχουν οριστικοποιηθεί οι 2.034. Για πρώτη φορά, μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά η διαδικασία για τις κατ’ εξαίρεση αιτήσεις μετεγγραφών.

Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων μετεγγραφών υλοποιεί με ακρίβεια το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές. Παρά τη σαφή διαφωνία της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τις επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης και με δεδομένη την πρόθεσή της να συγκροτήσει ένα νέο πλαίσιο, πιο δίκαιο και αντικειμενικό, αποφασίστηκε να διατηρηθεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους. Η διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια, από κοινού με το θεσμικό πλαίσιο των μετεγγραφών, αποτελούν ένα συνολικό πλαίσιο, το οποίο λαμβάνουν υπόψη τους οι υποψήφιοι φοιτητές. Κάθε εκ των υστέρων παρέμβαση ή αλλαγή, ενώ είχε ξεκινήσει η υποβολή των μηχανογραφικών, δεν θα είχε νομική βάση.

Ζητήματα όπως η ύπαρξη τμημάτων χωρίς αντιστοίχιση και η στέρηση της δυνατότητας μετεγγραφής των φοιτητών των πρώην ΤΕΙ μεγαλύτερων ετών δεν αφορούν τη λειτουργικότητα του συστήματος μετεγγραφών, αλλά καθορίζονται από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Ειδικά για το θέμα των αντιστοιχίσεων, είναι χαρακτηριστικό ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία εξέδωσε τη σχετική απόφαση μόλις την 1η Ιουλίου 2019, παραβλέποντας δικό της νόμο, που έθετε ανώτατο χρονικό όριο την 30ή Μαΐου για τη δημοσίευση σε ΦΕΚ των αντιστοιχίσεων των τμημάτων.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top