Δελτία Τύπου

11-10-10 Ξεκινάει η Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Δελτίο Τύπου

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, υπέγραψε τις εγκυκλίους που αφορούν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλάδων Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής - Δραματικής Τέχνης, Εικαστικών, Μουσικής καθώς και της Αγγλικής Γλώσσας (α’ και β’ τάξη δημοτικού) που απασχολούνται στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Οι επιμορφωτικές διημερίδες εντάσσονται στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα)- Η Μετάβαση: Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία» και «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία» αντίστοιχα.



Συγκεκριμένα οι διημερίδες θα πραγματοποιηθούν τις κάτωθι ημέρες:


Κλάδος Εκπαιδευτικών

Ημερομηνία Διεξαγωγής Επιμορφωτικών Διημερίδων

1

Πληροφορικής

1) 18-19 Οκτωβρίου 2010

Περιφέρεια Αττικής, 1ο ΠΕΚ Αθήνας, 2ο ΠΕΚ Αθήνας,  3ο ΠΕΚ Αθήνας, ΠΕΚ Πειραιά.

Περιφέρεια Πελοποννήσου: ΠΕΚ Τρίπολης

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μέρος Ιονίων Νήσων (Ζάκυνθος, Κεφαλονιά):  ΠΕΚ Πάτρας

 

2) 21-22 Οκτωβρίου 2010

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: ΠΕΚ Λαμίας,

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: 1ο & 2ο ΠΕΚ    Θεσσαλονίκης

 

3) 25-26 Οκτωβρίου 2010

Στις υπόλοιπες Περιφέρειες (Θεσσαλίας: ΠΕΚ Λάρισας,  Δυτικής Μακεδονίας :ΠΕΚ Κοζάνης,  Ηπείρου: ΠΕΚ Ιωαννίνων,  Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης : ΠΕΚ Καβάλας – ΠΕΚ Αλεξανδρούπολης,  Β. Αιγαίου: ΠΕΚ Μυτιλήνης,  Ν. Αιγαίου : ΠΕΚ Πειραιά Ρόδος, Κρήτης: ΠΕΚ Ηρακλείου)

2

Θεατρικής Αγωγής-Δραματικής Τέχνης, Εικαστικών και  Μουσικής

1) 16-17 Οκτωβρίου 2010

Περιφέρεια Αττικής: 1ο ΠΕΚ Αθήνας, 2ο ΠΕΚ Αθήνας, 3ο ΠΕΚ Αθήνας, ΠΕΚ Πειραιά.

Περιφέρεια Πελοποννήσου: ΠΕΚ Τρίπολης

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και μέρος Ιονίων Νήσων (Ζάκυνθος, Κεφαλονιά): ΠΕΚ Πάτρας

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: ΠΕΚ Λαμίας

 

2) 23-24 Οκτωβρίου 2010

Περιφέρεια Θεσσαλίας: ΠΕΚ Λάρισας

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: ΠΕΚ Κοζάνης

Περιφέρεια Ηπείρου και μέρος Ιονίων Νήσων (Λευκάδα, Παξοί, Κέρκυρα): ΠΕΚ Ιωαννίνων

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: 1ο και 2ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης: ΠΕΚ Καβάλας  και  ΠΕΚ Αλεξανδρούπολης

Περιφέρεια Β. Αιγαίου: ΠΕΚ Μυτιλήνης

Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: ΠΕΚ Πειραιά,  ΠΕΚ  Ρόδου

Περιφέρεια Κρήτης: ΠΕΚ Ηρακλείου

3

Αγγλικής Γλώσσας

1) 20-21 Οκτωβρίου 2010 : Περιφέρεια Αττικής

2) 1-2 Νοεμβρίου 2010: Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τις σχετικές εγκυκλίους. Ειδικότερα:

Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων για τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) 

Τα Αγγλικά στις Πρώτες Τάξεις του Σχολείου - Διημερίδα του ΕΚΠΑ & του Υπουργείου Παιδείας στη Θεσσαλονίκη 

Τα Αγγλικά στις Πρώτες Τάξεις του Σχολείου - Διημερίδα του ΕΚΠΑ & του Υπουργείου Παιδείας στην Αθήνα 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

11-10-10 Hμερίδα στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης στη Θεσσαλονίκη

Δελτίο Τύπου

Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων διοργανώνει σειρά ημερίδων στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας».

Σκοπός των ημερίδων είναι η ανακίνηση του ευρύτερου δυνατού διαλόγου μεταξύ των ερευνητών, των ΑΕΙ, των θεσμικών οργάνων έρευνας και τεχνολογίας, του παραγωγικού τομέα και των επιστημονικών οργανώσεων, σχετικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη.

Σήμερα, Δευτέρα 11/10/2010, έλαβε χώρα ημερίδα στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στη Θεσσαλονίκη, με συμμετοχή της Ακαδημαϊκής και Ερευνητικής κοινότητας (Πρυτανικές αρχές/μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ, Πρόεδροι/καθηγητές ΤΕΙ, ερευνητικοί φορείς), καθώς και μελών Επιμελητηρίων, Συνδέσμων και Επιχειρήσεων. Στο πάνελ των ομιλητών συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Έρευνας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Σ. Κουίδου-Ανδρέου, ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Α. Ζαπράνης, ο Αντιπρόεδρος του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τζιώνας, ο Πρόεδρος Δ.Σ. του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δ. Λακασάς, καθώς και ο  Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του ΕΚΕΤΑ, Γ. Γιαννόπουλος.

Το κείμενο του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας» βρίσκεται στη διαδικασία της διαβούλευσης στον σύνδεσμο:  http://www.opengov.gr/ypepth/?p=315

 Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

11-10-10 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ποιότητα Ζωής: Πυροσβεστική και Σχολείο για το Περιβάλλον"

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ποιότητα Ζωής: Πυροσβεστική και Σχολείο για το Περιβάλλον"

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

11-10-10 Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου, στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ

Δελτίο Τύπου

Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου, στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ

Η Υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την Έρευνα και Τεχνολογία, επισκέπτεται από Δευτέρα 11/10 μέχρι και Τετάρτη 13/10 την περιοχή της Silicon Valley, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Η Υπουργός θα έχει σειρά συναντήσεων με Έλληνες και ξένους που εκπροσωπούν όλο το φάσμα δραστηριοτήτων της Silicon Valley: Πανεπιστημιακούς, Ερευνητές, νέους επιχειρηματίες καινοτόμων εγχειρημάτων υψηλής τεχνολογίας, εκπροσώπους ειδικών venture capital που χρηματοδοτούν ιδέες νέων ερευνητών, καθώς και ειδικούς για θέματα πατεντών και κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων.

Με πρωτοβουλία της Υπουργού, θα γίνει συνάντηση εργασίας με 55 Έλληνες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο χώρο της Έρευνας και της εφαρμογής της στην παραγωγή στην ευρύτερη περιφέρεια της Silicon Valley.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι ο συστηματικός και οργανωμένος τρόπος μεταφοράς τεχνογνωσίας από τη Silicon Valley στην Ελλάδα (το ίδιο έχουν κάνει και άλλες χώρες όπως η Γαλλία, η Σουηδία αλλά και το Ισραήλ), η δημιουργία δικτύου ερευνητών-επιχειρηματιών μεταξύ κατ' αρχήν Silicon Valley και Ελλάδας και η πρόσκληση μετα-Διδακτορικών ερευνητών (post-docs) στην Ελλάδα.

Η Υπουργός θα ενημερώσει για το πρόσφατο πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ανακοινώθηκε στις 6/10) σύμφωνα με το οποίο δίνονται κίνητρα σε νέους διακριθέντες επιστήμονες να γυρίσουν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

08-10-10 Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Δελτίο Τύπου

«Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο»

 

Η Υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασαν σήμερα, 08/10/2010, την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/

Η παρουσίαση  έγινε στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο, παρουσία του Πρωθυπουργού, Γ. Α. Παπανδρέου, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου για το σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα.

Παρουσιάζοντας την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου ανέφερε:

Είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε το Ψηφιακό Σχολείο, που είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου.

Σήμερα η Τεχνολογία στο σχολείο είναι όπως το μολύβι, το χαρτί, το βιβλίο.

Πριν από αρκετούς αιώνες η τυπογραφία άλλαξε τον κόσμο της  γνώσης. Βιβλία είχαν μόνο οι πλούσιοι και ειδικές τάξεις. Η τυπογραφία, όμως,  έφερε το βιβλίο σε κάθε παιδί, σε κάθε σπίτι. ʼλλαξε τα δεδομένα στην Εκπαίδευση.

Σήμερα η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου αλλάζει και πάλι τα δεδομένα στην Εκπαίδευση. Το βιβλίο φέρνει τη συγκεκριμένη πληροφορία σε κάθε παιδί. Το διαδίκτυο και η Τεχνολογία δίνουν τη δυνατότητα στη γνώση, στην πληροφορία -  σε αυτό που παράγεται κάθε στιγμή σε όλα τα σημεία του κόσμου - και στη δικτύωση – κάνουμε φίλους σε όλο τον κόσμο.

Το στοίχημα για  το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό:  Η  πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.

Για να μπορέσουμε να πάμε από το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο μάθησης που έχουμε σήμερα στο καινούργιο, χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο. Έχει γίνει μεγάλη προεργασία. Και οι δάσκαλοι έχουν δουλέψει, αγοράσαμε πολλές φορές υπολογιστές και επενδύσεις έχουν γίνει. Αυτά πρέπει τώρα να τα κάνουμε ένα συγκεκριμένο και συγκροτημένο σχέδιο, που θα  λειτουργήσει για πολλά χρόνια και θα το ακολουθήσουν πολλές κυβερνήσεις.

Αλλάζουμε τη λογική. Η λογική «να έχω ένα υπολογιστή» ανήκει στο παρελθόν .

Έχουμε ένα σχέδιο σε υλοποίηση. Αφορά υποδομές, πώς θα φτάσει το διαδίκτυο παντού, το υλικό που πρέπει να έχουν οι μαθητές στα χέρια τους, την εκπαίδευση των δασκάλων  και κυρίως το εκπαιδευτικό υλικό. Γιατί αν δεν μετατρέψουμε το υλικό, με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να υπάρχει και ηλεκτρονικά, τότε δεν μπορεί να γίνει η διδασκαλία.

Όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο, πρέπει να ξέρουμε ότι είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου. Δεν θέλουμε να πάμε απλώς από το σχολείο που έχουμε στο ψηφιακό σχολείο. Θέλουμε να πάμε στο Νέο Σχολείο, που έχει πολλές διαστάσεις :  τα προγράμματα σπουδών – που αλλάζουν από την Α’ δημοτικού μέχρι την Γ’ λυκείου,  τον διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών – ξεκινάει το μεγαλύτερο πρόγραμμα επιμόρφωσης που έγινε ποτέ-  την αξιολόγηση στο σχολείο -ώστε κάθε σχολείο να αυτοαξιολογείται, να βοηθά τον εαυτό του να βελτιώνεται-  το νέο ψηφιακό υλικό που θα δείτε σήμερα, την ηλεκτρονική βοήθεια των παιδιών - πώς μπορεί κανείς μέσα  από την οθόνη και το διαδίκτυο να έχει τη βοήθεια που χρειάζεται.

Πολλές φορές όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο ή για τους υπολογιστές υπάρχει ένας εύκολος αντίλογος «Καλά αυτό μας λείπει; Έχουμε τόσα προβλήματα στην εκπαίδευση».

Πρώτο ερώτημα :  Έχει η χώρα υποδομές για να μιλήσουμε για ψηφιακό σχολείο;

Σήμερα σύνδεση με το διαδίκτυο έχει το 97% των σχολείων και υπάρχει και ένα 3 % - κυρίως νηπιαγωγεία- χωρίς διαδίκτυο. ʼρα έχουμε τη διασύνδεση. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα της κυβέρνηση σε συνεργασία με τους δήμους, για οπτικές ίνες ,ώστε σε 3 χρόνια να έχουμε την υψηλότερη τεχνολογία στα σχολεία. Από εκεί ξεκινάμε.

Δεύτερο ερώτημα :  Δεν έχουμε σχολικά κτήρια. Έχουμε παρά πολλά προβλήματα στη σχολική στέγη. Οι υπολογιστές μας λείπουν;

Σε όλη την Ελλάδα τα σχολεία δεν είναι τόσο όμορφα. Έχουμε πραγματικά μεγάλα προβλήματα στη σχολική στέγη, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία θέλουν χρόνο για να λυθούν.  Τα σχολεία δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι δυνατόν να πούμε ότι θα φτιάξουμε πρώτα όλα τα σχολεία και μετά θα ασχοληθούμε με το διαδίκτυο; Όχι βέβαια. Από τα σχολεία που έχουν μεγάλα προβλήματα θα ξεκινήσουμε. Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τα τέλεια ντουβάρια, για να πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε αντιμετωπίσουν το αύριο. Τώρα και για όλους. Γιατί η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείο, είναι σήμερα προϋπόθεση για ίσες ευκαιρίες σε  όλα τα παιδιά, όπου κ αι αν βρίσκονται - στο νησί, στο χωριό, στο βουνό, στη φτωχική γειτονιά του μεγάλου αστικού κέντρου.

Και η τρίτη ερώτηση : Πώς θα το υλοποιήσετε; Με τι δασκάλους, με τι καθηγητές;  Μπορούν; Ξέρουν;

Υπάρχει σήμερα ένα 32% των εκπαιδευτικών που έχουν εκπαιδευτεί, ένα 30% που δεν γνωρίζουν - κατά δήλωσή τους - και ένα ποσοστό 30%  που είναι πολύ εξελιγμένοι. Περίπου το 40% των σχολείων έχει ιστοσελίδα, αλλά όχι πάντα ενεργή. Και υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών που έχει και τη δική του σελίδα. Ξέροντας ποια είναι η σημερινή κατάσταση, έχουμε κάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σε 3 χρόνια με την ειδική εκπαίδευση και ειδική επιμόρφωση που θα κάνουμε, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα  μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του διαδικτύου, ώστε η χώρα να μπει στη νέα εποχή.

Αγαπητοί μαθητές, όλη αυτή η πολύ μεγάλη αλλαγή  στο σχολείο, που γίνεται με προσεκτικά και συγχρονισμένα βήματα, θέλει χρόνο.  Γιατί η Παιδεία, όσο κανένα άλλος τομέας, χρειάζεται χρόνο και έχει ένα σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής». Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως ό,τι κάνουμε έχει πάντα μια προτεραιότητα : τα νέα παιδιά, εσάς, που είστε το μέλλον. Σε εσάς στηρίζουμε όλες τις ελπίδες μας.

Όλος αυτός ο σχεδιασμός υλοποιεί ένα όραμα και ένα μεγάλο πάθος του Πρωθυπουργού -  για το οποίο μίλησε πολλά χρόνια πριν- να αλλάξει το ελληνικό σχολείο, μπαίνοντας μέσα στην πρωτοπορία να γίνει «το σχολείο του κόσμου». Αυτό το ελληνικό σχολείο, με τα προβλήματα που περιέγραψα πριν,  θα συμμετέχει στην πρωτοπορία των σχολείων του κόσμου, με τη βοήθεια όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών .

 

Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα και τη χρηστικότητά της τόσο στη μελέτη των μαθημάτων όσο και στην ανεύρεση επιπρόσθετου υλικού για την κατανόηση των διδακτικών αντικειμένων.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ηλεκτρονική υποστήριξη που θα έχουν από φέτος οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, σε βασικά μαθήματα, κατά την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

«Χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές ως εργαλείο για να μαθαίνουμε περισσότερα και πιο ευχάριστα, μετατρέπουμε το σχολείο σε ένα χώρο χαράς και δημιουργίας» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας τονίζοντας παράλληλα ότι υλοποιείται μια δέσμευση, μια διάσταση του Νέου Σχολείου που είναι η εισαγωγή των Τεχνολογιών, της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στη μαθησιακή διαδικασία.

Νέο Σχολείο. Η ψηφιακή διάσταση -Όλη η γνώση με ένα «κλικ»!
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top