Δελτία Τύπου

26-06-19 Συναίνεση για την ακαδημαϊκή αναβάθμιση της «Σχολής Καλών Τεχνών» της Τήνου μετά από πρόταση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου

IMG 20190625 171707

26-06-19 Συναίνεση για την ακαδημαϊκή αναβάθμιση της «Σχολής Καλών Τεχνών» της Τήνου μετά από πρόταση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου

Η ακαδημαϊκή αναβάθμιση της ιστορικής «Σχολής Καλών Τεχνών» της Τήνου ήταν στο επίκεντρο της συζήτησης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Αδελφότητας Τηνίων, τον Αντιπρύτανη του Παν/μίου Αιγαίου Δημήτριο Παπαγεωργίου, καθηγητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τον Διευθυντή της «Σχολής Καλών Τεχνών» Τήνου Λεωνίδα Χαλεπά, τον Δήμαρχο Τήνου Γιάννη Σιώτο, και εκπροσώπους φορέων της Τήνου.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν οι βουλευτές Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος, Νίκος Μανιός, Αντώνης Συρίγος και ο βουλευτής Σάμου και καθηγητής Δημήτρης Σεβαστάκης.

Κατά τη συνάντηση, στην οποία πήραν τον λόγο όλοι οι εκπρόσωποι φορέων, πρώην μαθητές της Σχολής και πολίτες της Τήνου, συζητήθηκε ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την ένταξη της «Σχολής Καλών Τεχνών» της Τήνου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ιδιαίτερα μετά και την απόφαση της Συγκλήτου που προτείνει την ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών. Ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου πρότεινε να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες συνεννοήσεις ανάμεσα στους διδάσκοντες της Σχολής Καλών Τεχνών της Τήνου, με καθηγητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου ώστε να προχωρήσουν σε κοινή πρόταση για την ένταξη της Σχολής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και με την ανάλογη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών της Σχολής ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις αναβάθμισής της και ταυτόχρονα να διαφυλαχτεί και η φυσιογνωμία της. Στη συνέχεια η πρόταση αυτή θα πρέπει να παρουσιαστεί στην τοπική κοινωνία, όπως έχει γίνει για όλες τις σημαντικές αποφάσεις που έχει πάρει η Σχολή. Η πρόταση του Υπουργού έγινε δεκτή από όλους τους παρευρισκόμενους.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Η συγκυρία διεξαγωγής της συζήτησης για το μέλλον της Σχολής είναι πάρα πολύ θετική δεδομένου ότι υπάρχουν οι εξής ευνοϊκές συνθήκες: Πρώτον, υπάρχει ένας νέος ακαδημαϊκός χάρτης των Πανεπιστημίων μας στη χώρα, δεύτερον υπάρχει η συμφωνία των διδασκόντων στη Σχολή για να υλοποιηθεί το επόμενο βήμα με ακαδημαϊκά κριτήρια, τρίτον έχουμε τη συναίνεση του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την ένταξη της Σχολής Καλών Τεχνών σε αυτό, τέταρτον υπάρχει ομόθυμη στήριξη του καλλιτεχνικού κλάδου για την ένταξη της Σχολής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και τέλος υπάρχει η συναίνεση των τοπικών παραγόντων της Τήνου».

26-06-19 Υπενθύμιση Εξέτασης  Ειδικών Μαθημάτων  «ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»

prospective music student 400

26-06-19 Υπενθύμιση Εξέτασης  Ειδικών Μαθημάτων  «ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»

Από το  Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι, οι εξετάσεις στα Ειδικά Μαθήματα  «ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» για τους υποψήφιους τόσο των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) όσο και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) που τα έχουν ήδη δηλώσει, θα πραγματοποιηθούν στα κάτωθι Εξεταστικά Κέντρα, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ακολουθεί:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2019 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ

27-6-2019

ΑΡΜΟΝΙΑ

08.30 π.μ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

28-6-2019

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

18.00 μ.μ.


Στην ΑΘΗΝΑ θα εξεταστούν οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου.

Για το Ειδικό Μάθημα «ΑΡΜΟΝΙΑ»

  1. Στο Ε.Κ. του 7ου Γενικού Λυκείου Περιστερίου (οδός Ιωαννίνων 82, Τ.Κ. 12137 - Περιστέρι), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Λ.
  2. Στο Ε.Κ. του 1ου ΕΠΑΛ Πετρούπολης (οδός Κωνσταντινουπόλεως και Βούτσαλη -είσοδος από Βούτσαλη, Τ.Κ. 13231 - Πετρούπολη), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Μ μέχρι και Ψ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξεταστούν στο 18Ο  Γενικό Λύκειο Αθηνών (Λ. Ιωνίας & Δαίρπφελδ 11, Άνω Πατήσια, ΤΚ. 11144). 

Για το Ειδικό Μάθημα «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»

  1. Στο Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – αίθουσα «Jacqueline de Romilly» (Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Μ.
  2. Στο Ε.Κ. του 5ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας (οδός Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 - Νέα Ιωνία), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ν μέχρι και Ψ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξεταστούν στο 5Ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας (Εμμανουήλ Παππά 6 & Φιλελλήνων, Ν. Ιωνία, Τ.Κ. 14234).

 

Στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θα εξεταστούν οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση - Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Για το Ειδικό Μάθημα «ΑΡΜΟΝΙΑ»

  1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Ικτίνου 5, Τ.Κ. 54622 - Θεσσαλονίκη), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Κ.
  2. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Παπανικολή 42, Τ.Κ. 56430 - Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Λ μέχρι και ΠΑ.
  3. Στο Ε.Κ. του 3ου Γενικού Λυκείου Πολίχνης (Τέρμα Αγνώστου Στρατιώτη, Τ.Κ. 56532, Πολίχνη, τέρμα γραμμής 29 ΟΑΣΘ),όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΕ μέχρι και Ψ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξεταστούν στο 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, Τ.Κ. 55131)

Για το Ειδικό Μάθημα «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» 

  1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701 - Νεάπολη Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Π.
  2. Στο Ε.Κ. του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (Προέκταση Εγνατίας 118, Τ.Κ. 55535 – Πυλαία Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ρ μέχρι και Ψ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξεταστούν στο 2Ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Νεάπολη Θεσσαλονίκης Τ.Κ. 56701).

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εύχεται καλή επιτυχία σε όλους τους υποψήφιους.

26-06-19 Νέα έκδοση του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ με τίτλο “Recommended Annual instruction Time in Full Compulsory Education in Europe 2018-2019”.

24 03 17Eurydice

26-06-19 Νέα έκδοση του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ με τίτλο “Recommended Annual instruction Time in Full Compulsory Education in Europe 2018-2019”.

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, δημοσιεύει νέα μελέτη με τίτλο: Recommended Annual instruction Time in Full Compulsory Education in Europe 2018-2019”.

Η νέα αυτή έκδοση του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ, περιλαμβάνει μια συγκριτική ανάλυση δεδομένων σχετικά με το ετήσιο συνιστώμενο χρόνο διδασκαλίας, στη γενική υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ευρώπη.  Τα δεδομένα αφορούν σε 43 Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα με έτος αναφοράς το έτος 2018/2019.

Η έκθεση δίνει έμφαση στο χρόνο που αφιερώνεται στη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών και Κοινωνικών Επιστημών.  Σύμφωνα με την έκθεση, το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου διδασκαλίας αφιερώνεται στη διδασκαλία της Γλώσσας και ακολουθεί η διδασκαλία των Μαθηματικών.

Παράλληλα με τη συγκριτική ανάλυση της κατανομής του χρόνου διδασκαλίας στα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, η μελέτη περιλαμβάνει  διαγράμματα  τα οποία αποτυπώνουν δεδομένα ανά χώρα και γνωστικό αντικείμενο.

Τέλος, η έκθεση είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των Δικτύων ΕΥΡΥΔΙΚΗ και NESLI του ΟΟΣΑ  και είναι διαθέσιμη στην αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στον σύνδεσμο:  https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/recommended-annual-instruction-time-full-time-compulsory-education-europe-%20-201819_en

 

26-06-19 Οι δράσεις και μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου το διάστημα 2015 -2019

draseis

26-06-19 Οι δράσεις και μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου το διάστημα 2015 -2019

Οι αναπτυξιακές δράσεις και μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση το διάστημα 2015 – 2019 παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

  •       Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας,
  • Η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση,
  • Ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο,
  • Τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου,
  • Η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου,
  • Η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,
  • Οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή,
  • Ο νέος θεσμός των Δομών στήριξης των σχολικών μονάδων,
  • Η Εκπαίδευση των Προσφύγων,
  • Η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης,
  • Η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152/2013,
  • Η ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών,
  • Η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από τον νόμο που κατάργησε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και ορθολογικοποιήσε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, εξασφαλίζοντας την δωρεάν φοίτηση σε όσα ακόμη έχουν δίδακτρα,
  • Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων που περιλαμβάνει τα νέα Τμήματα, τις συνέργειες με τα ΤΕΙ, τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων,
  • Οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία


Δίνοντας το στίγμα των μεταρρυθμίσεων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σημειώνει χαρακτηριστικά στο μήνυμά του: «Από το 2015 είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα εξαιρετικά δύσκολο και περίπλοκο καθεστώς διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς.  Κληθήκαμε να ασκήσουμε πολιτική σ' ένα περιβάλλον σκληρής δημοσιονομικής στενότητας. Όπως θα διαβάσετε στην αναλυτική παρουσίαση των πρωτοβουλιών μας που καταγράφονται στον ιστότοπο, καταφέραμε να διαμορφώσουμε και να εδραιώσουμε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την Εκπαίδευση, παρά τις πιέσεις και  χωρίς υποχωρήσεις στις αρχές μας. Όπως υποσχεθήκαμε, ένα από πρώτα μέτρα στην μεταμνημονιακή περίοδο θα είναι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών. Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξασφάλιση 15.000 θέσεων  για τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι που δεν είχε γίνει επί 10 χρόνια. Οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή και θα υλοποιηθούν εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια. Η προκήρυξή τους, όμως, θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προσδιορίστηκε ένα σύστημα διορισμού που συνυπολογίζει τη μεγάλη προϋπηρεσία με τα επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, με απόλυτη δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά υπό την εποπτεία του». 

Δείτε ΕΔΩ τις Δράσεις και Μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου το διάστημα 2015-2019

26-06-19 Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Ειδικά Μαθήματα

paneks400px

26-06-19 Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Ειδικά Μαθήματα

 

Ειδικό Μάθημα 'Γαλλικά'

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top