Δελτία Τύπου

10-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics»

Καλλιμάρμαρο 3

10-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics»

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως βρέθηκε σήμερα το πρωί στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, χαιρετίζοντας την επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics», το οποίο τα δύο τελευταία χρόνια υπολειτουργούσε. Την κα. Κεραμέως υποδέχθηκε ο κ. Σπύρος Καπράλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, ο κ. Γιώργος Αλικάκος, πρόεδρος της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, ο κ. Σπύρος Ανδριόπουλος, διευθυντής του Ανωτάτου Συμβουλίου Αθλητισμού Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΑΕΔ) και η κα. Ντενίζ Παναγοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ.

Η κα. Κεραμέως παρακολούθησε τους αγώνες των μαθητών του Μαρασλείου Δημοτικού Σχολείου, ενώ υποδέχθηκε τους μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Υμηττού. Ταυτόχρονα, ξεναγήθηκε στο μουσείο του Παναθηναϊκού Σταδίου και απένειμε μετάλλια και διπλώματα στους συμμετέχοντες μαθητές και τις συμμετέχουσες μαθήτριες του προγράμματος.

Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Η βιωματική προσέγγιση του προγράμματος, η εξοικείωση δηλαδή με τον αθλητισμό μέσα από το παιχνίδι και την άμεση επαφή με το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, ενσταλάζει τις αρχές του αθλητικού πνεύματος, κινώντας παράλληλα την περιέργεια των παιδιών σχετικά με την πολιτιστική τους κληρονομιά.»

Η κα. Κεραμέως ευχαρίστησε, επίσης, τους Ολυμπιονίκες και τους παγκόσμιους πρωταθλητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι οποίοι, όπως δήλωσε, «με την αδιάλειπτη αφοσίωση που δείχνουν στο αγώνισμά τους αποτελούν πηγή έμπνευσης για τα παιδιά μας».

Το «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics» είναι ένα πρόγραμμα που υλοποιείται από το 2010 και σκοπό έχει να φέρει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τον αθλητισμό και το ευ αγωνίζεσθαι μέσω της βιωματικής μάθησης. Βασικό στοιχείο του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι, ταυτόχρονα, η γνωριμία των μαθητών με το παγκόσμιο μνημείο αθλητισμού, όπως είναι το Καλλιμάρμαρο. Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα, έχουν συμμετάσχει περίπου 193.000 μαθητές από όλη τη χώρα.

Καλλιμάρμαρο 4.jpg

 

10-10-19 Συναντήσεις με Πρέσβεις, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της Εκπαίδευσης

rsz zhang qiyue 2 Με την κα. Zhang QIYUE, Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα

10-10-19 Συναντήσεις με Πρέσβεις, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της Εκπαίδευσης

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως υποδέχθηκε στο Υπουργείο τους Πρέσβεις των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Κίνας και της Σερβίας, στο πλαίσιο εθιμοτυπικών επισκέψεων γνωριμίας.

Συζήτησαν για την ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων, για την προσέλκυση ξένων φοιτητών στα ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα των Ελληνικών Πανεπιστημίων, καθώς και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας στους τομείς της διδασκαλίας και της έρευνας.

Η κα. Κεραμέως, σε συνέχεια της καμπάνιας εξωστρέφειας που ξεκίνησε τον περασμένο μήνα, εντείνει τις προσπάθειες ανάδειξης της χώρας μας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης.

rsz mohamed meer

Με τον κ. Mohamed Meer Abdalla Yousif ALRAEESI, Πρέσβη των ΗΑΕ στην Ελλάδα

rsz dusan spasojevic

Με τον κ. Dušan SPASOJEVIĆ, Πρέσβη της Σερβίας στην Ελλάδα

09-10-19 Προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα-Ομιλία στην ημερίδα του ΙΟΒΕ

 rsz ΙΟΒΕ

 09-10-19 Προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα-Ομιλία στην ημερίδα του ΙΟΒΕ

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Ημερίδα με θέμα "Το εκπαιδευτικό σύστημα και η οικονομία: Η δόμηση του ανθρώπινου κεφαλαίου στην Ελλάδα" που διοργάνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ανέπτυξε τους έξι στρατηγικούς στόχους που διατρέχουν οριζόντια το κυβερνητικό πρόγραμμα για την παιδεία και αποτυπώνουν τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης:

  1. Μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια. Αξιοποιούμε τις μεγάλες δυνατότητες των εκπαιδευτικών λειτουργών σε όλες τις βαθμίδες, απελευθερώνουμε τον δυναμισμό τους.

Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, ενώ στην ανώτατη εκπαίδευση, τα Ιδρύματα γίνονται πιο αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Μεταξύ άλλων, προτείνουμε να έχουν λόγο για τη βάση εισαγωγής στις Σχολές, αλλά και για τον αριθμό των εισακτέων, βάσει των πραγματικών δυνατοτήτων τους, εξορθολογίζεται το ισχύον περιοριστικό θεσμικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγραμμάτων και καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών, πλην αιτιολογημένων εξαιρέσεων.

  1. Εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

Πρωτίστως, κάνουμε το Υπουργείο Παιδείας εξωστρεφές και εργαζόμαστε προκειμένου να ανακτήσει τη θέση του στα διεθνή fora. Δίνουμε το παράδειγμα και ανοίγουμε τον δρόμο στα Ιδρύματα επιδιώκοντας να απελευθερωθούν από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου, να γίνουν εξωστρεφή και ανταγωνιστικά. Περαιτέρω, θεωρούμε ότι η μεγαλύτερη, ίσως, παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναγκών της αγοράς εργασίας. Γι' αυτό καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των παιδιών. Επιπλέον, εστιάζουμε στο θεσμό της «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.

Παράλληλα, ενισχύουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ώστε, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Ενδεικτικά, με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑ.Λ., τη θέσπιση νέου πλαισίου λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας, κ.ά. Επιδιώκουμε η Δια βίου μάθηση να γίνει τόπος ζωής. Η επανακατάρτιση (reskilling) και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων (upskilling) μπορεί να αποτελέσουν το κλειδί στην αντιμετώπιση του προβλήματος της νεανικής ανεργίας που λαμβάνει διαστάσεις κοινωνικής μάστιγας στη χώρα μας

  1. Ίσες ευκαιρίες για όλους. Κύριο μέλημά μας είναι να εξασφαλίσουμε ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους.

Κάνουμε πράξη τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση στην πλειονότητα των Δήμων στη χώρα. Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Στην Ειδική Αγωγή, προσαρμόζουμε σταδιακά το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education), δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, και ιδρύουμε προστατευμένα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης.

  1. Έμφαση στις ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες.

Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), π.χ. δημιουργικότητα, προσαρμοστικότητα, κριτική σκέψη – επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά, και ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα, με διττή στόχευση: αφ' ενός τη βέλτιστη αξιοποίηση της γνώσης, αφ' ετέρου τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας των νέων σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

  1. Ενίσχυση των δεικτών κοινωνικού κεφαλαίου, που θα δώσουν ώθηση και στην κοινωνική και την οικονομική ανάπτυξη.

Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως επιχειρηματικότητα, συμπεριφορά οδικής κυκλοφορίας, εθελοντισμός, πρόληψη, αντίδραση και προφύλαξη στις φυσικές καταστροφές, αλλά και ενισχύεται η εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής παρέχοντας μεταξύ άλλων τη δυνατότητα πιστοποίησης των γνώσεων εντός του σχολείου. Στόχος μας, μορφωμένοι νέοι και ολοκληρωμένοι πολίτες.

  1. Υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης.

Αξιολόγηση διαδικασιών και δομών, μελέτη και αξιολόγηση όλων των οικονομικών πτυχών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με έμφαση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ώστε να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία για να σχεδιάζουμε, να υλοποιούμε αποτελεσματικότερα και να βελτιώσουμε τις εκπαιδευτικές διαδικασίες.

Η Υπουργός, τέλος, υπογράμμισε ότι ορισμένες από τις προτεραιότητες του κυβερνητικού προγράμματος για την παιδεία απαιτούν χρήματα για να υλοποιηθούν, πολλές ωστόσο απαιτούν απλώς πολιτική βούληση και αλλαγή νοοτροπίας.

ΙΟΒΕ 2

07-10-19 Συνάντηση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με εκπροσώπους της Αμερικανικής Κυβέρνησης

Κεραμέως ΗΠΑ

07-10-19 Συνάντηση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με εκπροσώπους της Αμερικανικής Κυβέρνησης

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συναντήθηκε με εκπροσώπους της Αμερικανικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο του 2ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ, με στόχο τη διεύρυνση και εμβάθυνση των διμερών σχέσεων σε θέματα εκπαίδευσης.

Εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ συμμμετείχαν στη συζήτηση η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, οι δύο Υφυπουργοί, κ.κ. Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης και υπηρεσιακοί παράγοντες. Η αμερικανική αντιπροσωπεία αποτελείτο από τον επικεφαλής κ. Philip Reeker, Υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Ευρώπη και την Ευρασία, τον Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Geoffrey Pyatt, στελέχη της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και συνεργάτες της Υφυπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, κας Marie Royce, η οποία αναχώρησε εκτάκτως από την Ελλάδα για προσωπικούς λόγους σήμερα το πρωί.

Στο διάλογο, που διεξήχθη σε άριστο κλίμα, επιβεβαιώθηκε η αμφίπλευρη διάθεση ενίσχυσης των συνεργασιών και ανταλλαγών ανθρώπινου δυναμικού και καλών πρακτικών μεταξύ σχολείων και Πανεπιστημίων. Η Υπουργός δήλωσε σχετικά: "Επενδύουμε στην εξωστρέφεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με διττό σκοπό: αφ’ ενός τη διεύρυνση των δυνατοτήτων των Ελλήνων φοιτητών και φοιτητριών αλλά και των ιδρυμάτων της χώρας για διεθνείς συνέργειες, αφετέρου την προσέλκυση ξένων φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια προς όφελος της χώρας μας. Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε περαιτέρω τους ορίζοντες της χώρας μας και στα θέματα εκπαίδευσης, και να την καταστήσουμε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης."

Η κα. Κεραμέως, σε συνέχεια της καμπάνιας εξωστρέφειας που εκκίνησε κατά την πρόσφατη επίσκεψή της σε ΗΠΑ και Βρυξέλλες, συνεχίζει τις εντατικές προσπάθειες για την περαιτέρω στήριξη της θέσης της χώρας μας στο διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη.

ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΗΠΑ

07-10-19 Άμεση αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων των σχολείων της χώρας

13 09 16 computer 550X400

07-10-19 Άμεση αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων των σχολείων της χώρας

Ταχύτερες συνδέσεις για 1,37 εκατ. μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε ενέργειες για την άμεση αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων με το διαδίκτυο μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) προχωρούν τα  Υπουργεία Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα και ενόψει της ολοκλήρωσης των διαγωνισμών για το «Σύζευξις ΙΙ» -το οποίο θα παρέχει το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στους φορείς του Δημοσίου-, αναβαθμίζονται άμεσα οι υφιστάμενες συνδέσεις ADSL που χρησιμοποιούν οι σχολικές μονάδες σε σύγχρονες ευρυζωνικές συνδέσεις τεχνολογίας VDSL, με μέριμνα του σημερινού αναδόχου και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο.  Με την ολοκλήρωση του «Σύζευξις ΙΙ» όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας θα έχουν στη διάθεσή τους συνδέσεις FTTx. 

Η διαδικασία αναβάθμισης αναμένεται να ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία του σημερινού αναδόχου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, 13.000 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 10.000 εργαστήρια πληροφορικής, 1,37 εκατ. μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς, θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο σε σχέση με σήμερα.

Αναφερόμενη στις αποφάσεις για την αναβάθμιση του ΠΣΔ η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Θεωρούμε ύψιστης σημασίας και συνιστά προτεραιότητά μας η διασφάλιση της προσβασιμότητας όλων σε ποιοτικά μαθησιακά εργαλεία, όπως οι αναβαθμισμένες ευρυζωνικές συνδέσεις των σχολείων της χώρας. Η ορθή χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία αφ’ ενός προάγει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών, αφ’ ετέρου διευκολύνει τη διδασκαλία και το έργο των εκπαιδευτικών. Η μηδενική επιβάρυνση του Δημοσίου, επιπλέον, αποδεικνύει ότι πολλές μεταρρυθμίσεις δεν απαιτούν οικονομικούς πόρους αλλά κατάλληλο σχεδιασμό και πολιτική βούληση.»

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Η διαδικασία που επιλέξαμε για την αναβάθμιση των συνδέσεων του σχολείων μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου είναι άλλη μία σαφής απόδειξη της βούλησής μας να κινηθούμε με ταχύτητα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υποδομών και υπηρεσιών. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι μια εξαιρετικά σημαντική υποδομή, καθώς αποτελεί την πύλη επικοινωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας στο διαδίκτυο. Είναι ευνόητο πως όλοι μας επιθυμούμε τη δημιουργία των καλύτερων δυνατών συνθηκών από πλευράς τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για τα σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Με την ένταξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο “Σύζευξις ΙΙ”  θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες στην εκπαιδευτική κοινότητα με παράλληλη επίτευξη οικονομίας κλίμακας, με ασφάλεια, αξιοπιστία και διαφάνεια».

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top