Δελτία Τύπου

29-08-19 Υποβολή κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής-ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ – ΕΠΑ.Λ

ΓΕΛ ΕΠΑΛ

29-08-19 Υποβολή κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής-ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ – ΕΠΑ.Λ

Από τις 2 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 9.00 έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 23.59, η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-eggrafes θα είναι σε λειτουργία προκειμένου να υποβληθούν κατ’ εξαίρεση Ηλεκτρονικές Αιτήσεις εγγραφής-ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ – ΕΠΑ.Λ από τους γονείς-κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες. Οι παραπάνω Ηλεκτρονικές Αιτήσεις υποβάλλονται για λειτουργούντα τμήματα.

Από τις 12 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 9.00 έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 23.59, η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-eggrafes θα είναι σε λειτουργία προκειμένου να υποβληθούν εκπρόθεσμες Ηλεκτρονικές Αιτήσεις εγγραφής – ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Η έγκριση των εκπρόθεσμων εγγραφών πραγματοποιείται από τον/τη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι/ες εκτυπώνουν την Ηλεκτρονική Αίτηση και την καταθέτουν μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου, προκειμένου ο/η τελευταίος/α να τα αποστείλει στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

29-08-19 Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην ιστοσελίδα ESOS και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Σιακαβάρα

esos

29-08-19 Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην ιστοσελίδα ESOS και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Σιακαβάρα. 

Ερώτηση: Κυρία Υπουργέ πώς θα περιοριστούν οι άθλιες κάτω από τη βάση επιδόσεις; Αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να επιτευχθεί με χαμηλών απαιτήσεων θέματα διότι α) πάντα θα υπάρχουν μαθητές με άθλιες επιδόσεις και β) θα υπάρξει έκρηξη αριστούχων, πχ. σύστημα Αρσένη 2000 όπου υποψήφιος με 19.500 μόρια απέτυχε να περάσει ακόμη και στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης. Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε αυτόν τον γόρδιο δεσμό;

Απάντηση: Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων κατέδειξαν πως έχουμε μεγάλο ποσοστό επιτυχόντων που εισάγονται σε σχολές με βαθμό κάτω από τη βάση -και πολύ κάτω από τη βάση. Όσον αφορά στους επιτυχόντες Γενικών Λυκείων, ένας στους τέσσερις πέρασε σε κάποια σχολή με βαθμό κάτω από τη βάση, ενώ στους επιτυχόντες των Επαγγελματικών Λυκείων το 41% εισήλθε σε κάποιο τμήμα με βαθμό κάτω από τη βάση. Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο μας προβληματίζει πάρα πολύ. Διακηρυγμένη πρόθεση του Υπουργείου είναι, μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να θεσπιστεί μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Έχουμε κάποιες σκέψεις επ'αυτού, αλλά δεν θέλουμε να τις δημοσιοποιήσουμε πριν από την διαβούλευση με τους φορείς. Ενδεικτικά, τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης. Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ μαζί σας πως η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμιά εκπαίδευση δεν πρέπει να γίνεται με χαμηλών απαιτήσεων θέματα. 

Ερώτηση: Χρειάζονται -εκπληρώνουν πραγματική επιστημονική ανάγκη - όλα αυτά τα διάσπαρτα ανά την Ελλάδα τμήματα και Σχολές; Ποιο είναι το ακαδημαϊκό τους επίπεδο; Τι σκοπεύετε να κάνετε;

Απάντηση: Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη από την προηγούμενη κυβέρνηση έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των εν λόγω ιδρυμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Επιπλέον, η αναδιάταξη αυτή έγινε χωρίς την καίρια συμβολή της ανεξάρτητης αρχής διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε σημαντικά την εν λόγω αρχή, η οποία σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό παροπλισμένη, και να εργαστούμε με αυτήν για την πλέον κατάλληλη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Ερώτηση: Πώς, με ποιο τρόπο, μέθοδο, πρόγραμμα θα επιχειρηθεί η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί με εστίαση μόνον στο Λύκειο ή στην Γ Λυκείου 

Απάντηση: Ξεκινώντας από τη βάση της πυραμίδας προς τα πάνω, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης. Και ήδη κάνουμε πράξη τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε μεγάλο αριθμό δήμων στη χώρα, παρά τις σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές που κληρονομήσαμε από την απελθούσα Κυβέρνηση. Ως προς την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας. Πως; Μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις: Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών. Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής. Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακά δικαιώματα, κ.ά.

Ερώτηση: Τα “εξάωρα” σε μαθήματα που θεσμοθετήθηκαν από την απελθούσα Κυβέρνηση θεωρούνται από εκπαιδευτικούς υπερβολικά. Προτίθεστε να συζητήσετε αλλαγές αυτού του επιπέδου;

Απάντηση: Έχουμε ήδη ξεκινήσει ενδελεχή διάλογο με τους εκπαιδευτικούς για τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που έχουν αποδειχθεί προβληματικά στην εφαρμογή τους και να αντλήσουμε γνώση από τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών.

Ερώτηση: Τα Ιδιωτικά Σχολεία και τα Φροντιστήρια εφαρμόζουν τρίωρες δοκιμαστικές εξετάσεις  (προσομοιώσεις), προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν εμπειρία. Σκοπεύετε να θεσμοθετήσετε κάτι τέτοιο στα δημόσια σχολεία;

Απάντηση: Στόχος μας είναι να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά στη διδασκαλία στην τάξη. Οι προσομοιώσεις έχουν μια χρησιμότητα, και ήδη κάποιοι εκπαιδευτικοί τις εφαρμόζουν. Ωστόσο, η καθιέρωση και καθολική εφαρμογή τους θα εξεταστεί υπό την καθοδήγηση ειδικών, αλλά και την καθοριστική συμβολή των εκπαιδευτικών της τάξης.

Ερώτηση: Θα προχωρήσετε στον εκσυγχρονισμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον του Λυκείου; Θα λειτουργήσει το Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΕΑΠ ή θα το καταργήσετε;

Απάντηση: Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι πλούτος για τα σχολεία μας. Στη βάση αυτή επιδιώκουμε επιμόρφωση εστιασμένη στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, με αξιοποίηση στελεχών της εκπαίδευσης και με συμπράξεις με Ανώτατα Ιδρύματα. Σκοπεύουμε επιπλέον να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για να φέρουμε τον εκπαιδευτικό από κάθε γωνιά της Ελλάδας κοντά στην επιμόρφωση, με στόχο την αυτοβελτίωση. Σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνογνωσία του ΕΑΠ θα είναι πολύτιμη. Περαιτέρω, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και στις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών, και σχεδιάζουμε κέντρα εκπαιδευτικής καινοτομίας τα οποία πιθανώς να λειτουργούν εντός πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Ερώτηση: Μετά το Μάρτιο οι αίθουσες της  Γ Λυκείου είναι σχεδόν άδειες, δεδομένου ότι οι μαθητές κάνοντας χρήση του δικαιώματος των απουσιών μένουν στο σπίτι να προετοιμαστούν, διαβάζοντας ή  με ιδιαίτερα ή με φροντιστήρια για τις Πανελλαδικές. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που για πρώτη φορά επιχείρησε να το αλλάξει η Άννα Διαμαντοπούλου, αλλά τελικά δεν έγινε κάτι. Εσείς πως θα “πατάξετε” αυτό το φαινόμενο;

Απάντηση: Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στην πρόθεση μας να ενισχύσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου. Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιώξουμε η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, για το οποίο θα λαμβάνονται υπ’ όψιν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαφορετικό συντελεστή ανά τάξη. Μια σκέψη είναι ο βαθμός του απολυτηρίου να συνυπολογίζεται – σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον – για την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Όλα αυτά θα συζητηθούν αναλυτικά με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ερώτηση: Πότε θα έχουμε το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και ποια βαθμίδα θα αφορά;

Απάντηση: Εργαζόμαστε ήδη σε παράλληλους άξονες νομοθετικής παρέμβασης, ενδεικτικά α) στην πρωτοβάθμια και δευτερόβαθμια εκπαίδευση, β) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γ) στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Είναι ακόμη νωρίς να προσδιορίσουμε τον χρόνο κατάθεσης των εν λόγω νομοσχεδίων, αυτός άλλωστε θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από την πορεία της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και από τον ευρύτερο κυβερνητικό προγραμματισμό.

 

28-08-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας

rsz img 4878

28-08-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε σήμερα στο Υπουργείο με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Αντρέι Μάσλοβ.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι δυνατότητες περαιτέρω εμβάθυνσης της διμερούς συνεργασίας σε θέματα εκπαίδευσης, όπως ο διάλογος για αμοιβαία αναγνώριση πτυχίων και τίτλων σπουδών και οι κοινές εκδηλώσεις στο πλαίσιο του έτους Γλώσσας και Λογοτεχνίας Ελλάδας - Ρωσίας.

Η συζήτηση διενεργήθηκε σε εγκάρδιο κλίμα και οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να εντείνουν τις προσπάθειες για ευρύτερες συνέργειες και ανταλλαγές καλών πρακτικών.

27-08-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με το Προεδρείο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος

kise

27-08-19 Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με το Προεδρείο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, πραγματοποίησε σήμερα συνάντηση με μέλη του Προεδρείου του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος (ΚΙΣΕ).

Η συζήτηση διεξήχθη σε εγκάρδιο κλίμα με την Υπουργό να τονίζει τη βούληση για στήριξη επί ζητημάτων που αντιμετωπίζει το ΚΙΣΕ και άπτονται του χαρτοφυλακίου του Υπουργείου.

Η κ. Κεραμέως τόνισε πως η αντιμετώπιση του αντισημιτισμού είναι ζήτημα ποιότητας της Δημοκρατίας μας και ξεκαθάρισε πως ανάμεσα στους σκοπούς του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να είναι και η εμπέδωση του αλληλοσεβασμού.

27-08-19 Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή του εθελοντισμού στα σχολεία

Zaha DES

27-08-19 Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σοφίας Ζαχαράκη, για την εισαγωγή του εθελοντισμού στα σχολεία

Σε συνέχεια των συναντήσεων που πραγματοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με εκπροσώπους φορέων που μπορούν να παράσχουν δωρεάν εξειδικευμένη τεχνογνωσία για εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος σπουδών, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη είχε σήμερα συνάντηση εργασίας με την Πρόεδρο του Δ.Σ. του μη κερδοσκοπικού σωματείου ΔΕΣΜΟΣ κ. Αλέξια Κατσαούνη, την Αντιπρόεδρο κ. Λένα Παπαλεξοπούλου, τη Διευθύντρια κ. Εκάβη Βαλλερά και τη Γενική Διευθύντρια του Ιδρύματος Λαμπράκη κ. Βιβή Ανθοπούλου.

Οι εκπρόσωποι του ΔΕΣΜΟΥ και του Ιδρύματος Λαμπράκη παρουσίασαν στην Υφυπουργό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω", που συστήνει στους μαθητές, μέσω βιωματικών προσεγγίσεων, τις έννοιες της εθελοντικής προσφοράς και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Μέχρι σήμερα, στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του, το πρόγραμμα έχει εφαρμοστεί σε 511 δημόσια σχολεία στις 13 περιφέρειες της χώρας, εμπλέκοντας 51.632 μαθητές και 3.871 εκπαιδευτικούς, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα καλλιέργειας του αισθήματος της ενεργού πολιτειότητας.

Η κα. Ζαχαράκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το περιεχόμενο του προγράμματος, καθώς και για τις πρακτικές πτυχές υλοποίησής του, ενώ επανέλαβε την πρόθεση του Υπουργείου να εντείνει τις προσπάθειες για το σχεδιασμό και την ένταξη νέων εκπαιδευτικών θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την πολύπλευρη διαπαιδαγώγηση των μαθητών.  

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top