Δελτία Τύπου

22-02-11 Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ με θέμα: «Ιδιωτική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Προκλήσεις και Προοπτικές»

Δελτίο Τύπου

«Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση, θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών»

«Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής»

«Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά»

 

Η Ιδιωτική Εκπαίδευση αποτελεί συμπληρωματικό πυλώνα της εκπαίδευσης και όχι ανταγωνιστικό κομμάτι της. Θέλω να υπογραμμίσω την αναγκαιότητα επικαιροποίησης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο προκαλεί σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή του λόγω, τόσο της παλαιότητάς του, όσο και των αλλεπάλληλων τροποποιήσεων που έχει υποστεί.

Προτεραιότητά μας αποτελεί η προώθηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα ρυθμίζει με σαφήνεια και με σύγχρονο παιδαγωγικό πρίσμα, όλα τα ζητήματα της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης δίνοντας ταυτόχρονα και λύσεις.

Γνωρίζουμε πως στις δύσκολες εποχές που περνά η χώρα, η Ιδιωτική Εκπαίδευση συμβάλλει στον περιορισμό της ανεργίας και στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Ενισχύουμε τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση. Η Παιδεία αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για να βγούμε από την κρίση που ταλανίζει τη χώρα μας. Αλλάζουμε Παιδεία, για να αλλάξουμε την Ελλάδα.

Σκοπός μας δεν είναι να κρατήσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση πίσω. Θέλουμε να σταθούμε αρωγοί στη δουλειά που κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία και οι δάσκαλοί τους, να στηρίξουμε τα καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζουν, να δώσουμε την ευελιξία  που ζητούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Οι αλλαγές στο Νέο Σχολείο βασίζονται πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες:

  • Ο πρώτος είναι η Αξιολόγηση, και με την ευκαιρία θέλω να σας συγχαρώ για την συμμετοχή πολλών ιδιωτικών σχολείων στο πρώτο πρόγραμμα πιλοτικής αυτοαξιολόγησης, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο. Πρέπει επιτέλους να καταργήσουμε τα στεγανά του παρελθόντος και να δούμε την αυτοαξιολόγηση ως εργαλείο. Εργαλείο προς το συμφέρον του μαθητή, του καθηγητή, του δασκάλου.
  • Δεύτερος πυλώνας είναι η Επιμόρφωση. Επιμόρφωση όπως ποτέ δεν την εφαρμόσαμε. Όχι πια στην από καθ’ έδρας διδασκαλία. Προσδοκούμε σε μία  συμμετοχική, βιωματική μάθηση με πολλές και πολλαπλές παιδαγωγικές μεθόδους.
  • Τρίτος πυλώνας είναι τα προγράμματα σπουδών. Τον επόμενο Σεπτέμβρη 130 σχολεία θα εφαρμόζουν πιλοτικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Στο Υπουργείο Παιδείας δεν επικεντρώνουμε στην αλλαγή της ύλης. Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά.

 

Η εποπτεία που παρέχει το Υπουργείο Παιδείας είναι προς όφελος όλων, ιδιοκτητών, εκπαιδευτικών και κυρίως μαθητών. Το σύνθημά μας «πρώτα ο Μαθητής» ισχύει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Θέλουμε, όπως και εσείς, να διασφαλίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά.  

Με δική μας απόφαση, επιτρέπεται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια να παρεκκλίνουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου αυτό κρίνεται συμφέρον για τα παιδιά. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα να διδάσκεται η ξένη γλώσσα σε επίπεδα με ολιγομελή τμήματα. Εξάλλου, στο Νέο Σχολείο το ωρολόγιο πρόγραμμα θα έχει ευέλικτο και ελαστικό χαρακτήρα προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με την ίδια Εγκύκλιο δίνεται η δυνατότητα χρήσης των κτηριακών εγκαταστάσεων, μετά το πέρας των μαθημάτων, για δραστηριότητες, όπως πολιτισμός,  αθλητισμός, ψυχαγωγία και βεβαίως Διά Βίου Μάθηση, που συνάδουν με τη φύση της εκπαίδευσης. Έτσι ακριβώς θέλουμε και τα δημόσια σχολεία, να είναι ανοικτά.

Πολλά από τα προγράμματα που εφαρμόζετε υιοθετήθηκαν και στα δημόσια σχολεία, στα 800 Ολοήμερα Δημοτικά που λειτουργούν πιλοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σε όλη τη χώρα. Αυτό αποτελεί μια αλήθεια που φανερώνει την αλληλεπίδραση, αλλά και την κατάργηση των στεγανών και των στερεοτύπων που υπήρχαν.

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια στην Ελλάδα αποτελούν έναν κλάδο που προσφέρει εργασία σε χιλιάδες εργαζόμενους. Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής.

Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ένα σχολείο ανοικτό, που καλλιεργεί την κριτική ικανότητα των μαθητών, απελευθερώνει τις δημιουργικές τους δυνάμεις και μαζί με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση του εκπαιδευτικού τα παιδιά εντρυφούν  στη γνώση, απαλλαγμένα από το άγχος και την στείρα αποστήθιση. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών.
 

 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

21-02-11 Σχετικά με το ταξίδι της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφης Γεννηματά, στη Νέα Υόρκη

Δελτίο Τύπου

Με φοιτητές του Πανεπιστημίου Columbia, συναντάται σήμερα, 21/02/2011, στη Νέα Υόρκη, η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφη Γεννηματά, ενώ  στις 15:00 (τοπική ώρα) θα παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου στους εκπροσώπους των ομογενειακών ΜΜΕ.

Η κυρία Γεννηματά στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου  για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Διασπορά,  επισκέφθηκε  το Hellenic Classical Charter School στο Brooklyn, το Ελληνικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου και το ημερήσιο Ελληνικό Σχολείο William Spyropoulos. «Δεν έφερα εγώ την Ελλάδα. Την βρήκα εδώ, σε εσάς», απάντησε η κυρία Γεννηματά στον μαθητή που την υποδέχθηκε  στο Hellenic Classical Charter School με τα λόγια «Σας ευχαριστούμε που μας φέρατε την Ελλάδα».

Η κυρία  Γεννηματά επισκέφθηκε και το ιδιωτικό Ελληνικό Σχολείο «Πλάτων», όπου σε δήλωση της ανέφερε ότι σχολεία όπως  αυτό συνεισφέρουν σημαντικά  στο να διατηρηθεί ζωντανή  η ελληνική γλώσσα και ο πολιτισμός.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

 

19-02-11 Για την παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στην 66η Σύνοδο των Πρυτάνεων

Δελτίο Τύπου

Όπως δήλωσε η Υπουργός:

«Ο ευρύς δημόσιος διάλογος για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τα σημεία συμφωνίας αφορούν στη βελτίωση των ακαδημαϊκών και διδακτικών διαδικασιών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Αφορούν δηλαδή σε πτυχία με αξία. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας».

 

Υπάρχει μερική ή ολική συμφωνία στα παρακάτω ζητήματα:

 

1. Τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με όρους διαφάνειας, λογοδοσίας, και αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής). Θέσπιση θεσμικών αντιβάρων για έλεγχο και λογοδοσία
2. Την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας
3. Την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
4. Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών οργάνων για την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
5. Τα Πανεπιστήμια να έχουν την πλήρη ευθύνη για τις σπουδές (δομή, τίτλοι, οργάνωση, περιεχόμενο, κλπ) με βασική μονάδα τη Σχολή
6. Την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, τη δημιουργία περισσότερων διατμηματικών προγραμμάτων και την ίδρυση μεταπτυχιακών σχολών
7. Την πλήρη εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (ECTS)
8. Τη χρήση δεικτών ποιότητας και αποτελεσματικότητας για ένα ποσοστό της χρηματοδότησηςbr />br /> 9. Την πλήρη οικονομική διαχείριση από τα ίδια τα ιδρύματα
10. Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας για την οικονομική αξιοποίηση των κληροδοτημάτων των ΑΕΙ
11. Την εξειδίκευση λειτουργικών ιδιαιτεροτήτων μέσω των εσωτερικών κανονισμών
12. Μια μεταβατική περίοδο μέχρι το 2013 για την πλήρη εφαρμογή

«Σταθερή συνιστώσα όλων των έως τώρα προτάσεων του Υπουργείου είναι η προσήλωση στο  «πρώτα ο μαθητής». Για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σήμερα λέμε «πρώτα ο φοιτητής».

Αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς είναι από τα βασικά αιτούμενα της κοινωνίας που απαιτεί άμεση και σημαντική βελτίωση της ποιότητας των σπουδών και της δυναμικής των πτυχίων, ώστε οι απόφοιτοι των ελληνικών Πανεπιστημίων να βγαίνουν προετοιμασμένοι για τις δύσκολες και ανταγωνιστικές συνθήκες που τους περιμένουν».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

19-02-11 Σχετικά με την επίσκεψη της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφης Γεννηματά, στη Νέα Υόρκη

Δελτίο Τύπου

Το σχολείο Hellenic Classical Charter School, στο Μπρούκλιν και δυο  ομογενειακά ημερήσια σχολεία, επισκέφθηκε η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφη Γεννηματά, την Παρασκευή, πρώτη ημέρα της επίσκεψης της στη Νέα Υόρκη.

«Δεν έφερα εγώ την Ελλάδα. Την βρήκα εδώ, σε εσάς», απάντησε η κυρία Γεννηματά στον μαθητή που την υποδέχθηκε  στο Hellenic Classical Charter School με τα λόγια «Σας ευχαριστούμε που μας φέρατε την Ελλάδα».

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, αντάλλαξε απόψεις με τους εκπαιδευτικούς, τονίζοντας ότι στόχος του διαλόγου, που βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι η ενίσχυση  της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευση στη Διασπορά.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

18-02-11 Πρόγραμμα της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στα Ιωάννινα

Δελτίο Τύπου

Η Υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, θα εκπροσωπήσει την κυβέρνηση στις διήμερες εκδηλώσεις, την Κυριακή 20/02/2011 και τη Δευτέρα 21/02/2011, για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων.

Την Κυριακή, θα παρευρεθεί στην εκδήλωση για την επέτειο της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου. Τη Δευτέρα θα  παραστεί στη δοξολογία στη Μητρόπολη και θα παρακολουθήσει την παρέλαση.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top