Δελτία Τύπου

25-02-11 Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δελτίο Τύπου

Οι μαθητές της Γ’ και της Β’ Λυκείου, είναι οι πιο σκληρά δοκιμαζόμενοι από όλους. Έχουν να οργανώσουν το χρόνο τους, να προγραμματίσουν, να μάθουν, να ψάξουν και την ίδια ώρα να μη χάνουν το στόχο.

Tα όσα ακούσατε και τα όσα μας παρουσιάστηκαν, έχουν όχι μόνο γνωσιακό περιεχόμενο και χρηστικότητα, είναι κυρίως ένα φάρμακο για το στρες των μαθητών. Γιατί ακριβώς όλες αυτές οι ιδιότητες που έχουν τα Ψηφιακά Βοηθήματα-  το ότι είναι πολλαπλά, το ότι μπορεί να τα συνδυάζει ο μαθητής οποιαδήποτε στιγμή της προετοιμασίας του, ότι μπορεί και στο κινητό του ακόμα να τα χρησιμοποιήσει - αυτό είναι που τον βγάζει ή την βγάζει από το στρες.

Το Ψηφιακό Σχολείο δείχνει αφενός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί- στη μεγάλη πλειοψηφία τους- όχι μόνο είναι αξιόμαχοι, αλλά αφετέρου μπορούν και καινοτομούν σε ένα σύστημα που ακόμα είναι πολύ συγκεντρωτικό και αρκετά γραφειοκρατικό. Σε αυτό το σύστημα- όπως ξέρετε- πάμε να δώσουμε ένα βαθμό ελευθερίας.

Το Ψηφιακό Σχολείο δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη επαφή δασκάλου  - μαθητή, αλλά σίγουρα απελευθερώνει και δίνει εναλλακτικές επιλογές και στο δάσκαλο και στο μαθητή.

Νομίζω ότι όσα ακούσαμε μας κάνουν λίγο πιο αισιόδοξους και ελπίζω τα παιδιά να έχουν περισσότερη βοήθεια στο δρόμο για την επιτυχία στις εξετάσεις.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

24-02-11 Συνέντευξη Τύπου- Παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δελτίο Τύπου

Προετοιμάζομαι για τις Πανελλαδικές!

Στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου - http://digitalschool.minedu.gov.gr/ - το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εγκαινιάζει μία νέα υπηρεσία, με στόχο να στηρίξει αποτελεσματικά την προσπάθεια όλων των μαθητών της Γ’ τάξης Λυκείου, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα Ψηφιακά Βοηθήματα σκοπεύουν να προσφέρουν ένα συμπληρωματικό, ευέλικτο και σύγχρονο τρόπο πρόσβασης των μαθητών σε χρήσιμο υποβοηθητικό υλικό, αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες προετοιμασίας  τους,  εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

Την Παρασκευή, 25/02/2011, στις 12:00 στο Υπουργείο Παιδείας (αίθουσα Γαλάτεια Σαράντη) θα γίνει η παρουσίαση των Ψηφιακών Βοηθημάτων παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

Εκτός από τη σελίδα των μαθημάτων στο http://digitalschool.minedu.gov.gr/, τα βοηθήματα θα παρέχονται ξεχωριστά και στη σελίδα www.study4exams.gr

Η συνέντευξη- παρουσίαση  θα μεταδοθεί ζωντανά από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο www.sch.gr

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο μέσω του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

24-02-11 Χαιρετισμός του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Μιχάλη Κοντογιάννη, σε ημερίδα για την εκπαιδευτική ρομποτική

Δελτίο Τύπου

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Παιδείας, Μιχάλης Κοντογιάννης, απηύθυνε χαιρετισμό, στην ημερίδα με θέμα «Εκπαιδευτική Ρομποτική και η Συνολική μας Πρόταση για την Πληροφορική», που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 24/02/2011, στο Υπουργείο. Η ημερίδα διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης (WRO Hellas).

Ο κ. Κοντογιάννης, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

  • Το σχολείο της νέας εποχής – η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου,  που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, απαιτεί νέες διδακτικές μεθόδους, καινοτόμες δράσεις και ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα. Η Πληροφορική και η Ρομποτική μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατασκευής και προγραμματισμού.  Επιδίωξη δεν είναι απλώς να μάθει κανείς την τεχνολογία, αλλά μέσω αυτής να αλλάξει ουσιαστικά όλη η αντίληψη της εκπαίδευσης.
  • Στη χώρα μας η διδασκαλία της ρομποτικής και των εφαρμογών της γίνεται κυρίως σε μαθήματα τμημάτων Πανεπιστημίων, ενώ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν προβλέπεται συγκεκριμένο μάθημα στο οποίο να εντάσσεται η διδασκαλία της. Ωστόσο, θα μπορούσε να ενταχθεί με παιγνιώδη τρόπο ως συμπληρωματική δραστηριότητα στο μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.
  • Κρίσιμος κρίνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ο οποίος, αξιοποιώντας διάφορα μέσα, θα εισάγει τους μαθητές στον κόσμο της τεχνολογίας και θα τους βοηθήσει να αντιληφθούν βασικές έννοιες του προγραμματισμού και της κατασκευής. Μέσω της άμεσης εμπλοκής τους στην ανάλυση, σχεδίαση και εφαρμογή ρομποτικών κατασκευών, τα παιδιά θα αισθάνονται ότι δημιουργούν παίζοντας.

    Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

24-02-11 Προσλήψεις Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2010-11 προσλαμβάνονται 76 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ14.01,, ΠΕ14.04 ΠΕ17.02, ΠΕ17.03, ΠΕ18.01, ΠΕ18.04, ΠΕ18.10, ΠΕ18.12, ΠΕ18.33, ΠΕ19, ΠΕ20 και ΠΕ34 για τα σχολεία Γενικής Παιδείας και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ανάληψη   υπηρεσίας από   Παρασκευή  25  Φεβρουαρίου μέχρι  και  Τρίτη 1  Μαρτίου   2011.

Ο πίνακας των ονομάτων είναι αναρτημένος εδώ.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

22-02-11 Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ με θέμα: «Ιδιωτική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Προκλήσεις και Προοπτικές»

Δελτίο Τύπου

«Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση, θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών»

«Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής»

«Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά»

 

Η Ιδιωτική Εκπαίδευση αποτελεί συμπληρωματικό πυλώνα της εκπαίδευσης και όχι ανταγωνιστικό κομμάτι της. Θέλω να υπογραμμίσω την αναγκαιότητα επικαιροποίησης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο προκαλεί σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή του λόγω, τόσο της παλαιότητάς του, όσο και των αλλεπάλληλων τροποποιήσεων που έχει υποστεί.

Προτεραιότητά μας αποτελεί η προώθηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα ρυθμίζει με σαφήνεια και με σύγχρονο παιδαγωγικό πρίσμα, όλα τα ζητήματα της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης δίνοντας ταυτόχρονα και λύσεις.

Γνωρίζουμε πως στις δύσκολες εποχές που περνά η χώρα, η Ιδιωτική Εκπαίδευση συμβάλλει στον περιορισμό της ανεργίας και στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Ενισχύουμε τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση. Η Παιδεία αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για να βγούμε από την κρίση που ταλανίζει τη χώρα μας. Αλλάζουμε Παιδεία, για να αλλάξουμε την Ελλάδα.

Σκοπός μας δεν είναι να κρατήσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση πίσω. Θέλουμε να σταθούμε αρωγοί στη δουλειά που κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία και οι δάσκαλοί τους, να στηρίξουμε τα καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζουν, να δώσουμε την ευελιξία  που ζητούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Οι αλλαγές στο Νέο Σχολείο βασίζονται πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες:

  • Ο πρώτος είναι η Αξιολόγηση, και με την ευκαιρία θέλω να σας συγχαρώ για την συμμετοχή πολλών ιδιωτικών σχολείων στο πρώτο πρόγραμμα πιλοτικής αυτοαξιολόγησης, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο. Πρέπει επιτέλους να καταργήσουμε τα στεγανά του παρελθόντος και να δούμε την αυτοαξιολόγηση ως εργαλείο. Εργαλείο προς το συμφέρον του μαθητή, του καθηγητή, του δασκάλου.
  • Δεύτερος πυλώνας είναι η Επιμόρφωση. Επιμόρφωση όπως ποτέ δεν την εφαρμόσαμε. Όχι πια στην από καθ’ έδρας διδασκαλία. Προσδοκούμε σε μία  συμμετοχική, βιωματική μάθηση με πολλές και πολλαπλές παιδαγωγικές μεθόδους.
  • Τρίτος πυλώνας είναι τα προγράμματα σπουδών. Τον επόμενο Σεπτέμβρη 130 σχολεία θα εφαρμόζουν πιλοτικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Στο Υπουργείο Παιδείας δεν επικεντρώνουμε στην αλλαγή της ύλης. Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά.

 

Η εποπτεία που παρέχει το Υπουργείο Παιδείας είναι προς όφελος όλων, ιδιοκτητών, εκπαιδευτικών και κυρίως μαθητών. Το σύνθημά μας «πρώτα ο Μαθητής» ισχύει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Θέλουμε, όπως και εσείς, να διασφαλίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά.  

Με δική μας απόφαση, επιτρέπεται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια να παρεκκλίνουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου αυτό κρίνεται συμφέρον για τα παιδιά. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα να διδάσκεται η ξένη γλώσσα σε επίπεδα με ολιγομελή τμήματα. Εξάλλου, στο Νέο Σχολείο το ωρολόγιο πρόγραμμα θα έχει ευέλικτο και ελαστικό χαρακτήρα προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με την ίδια Εγκύκλιο δίνεται η δυνατότητα χρήσης των κτηριακών εγκαταστάσεων, μετά το πέρας των μαθημάτων, για δραστηριότητες, όπως πολιτισμός,  αθλητισμός, ψυχαγωγία και βεβαίως Διά Βίου Μάθηση, που συνάδουν με τη φύση της εκπαίδευσης. Έτσι ακριβώς θέλουμε και τα δημόσια σχολεία, να είναι ανοικτά.

Πολλά από τα προγράμματα που εφαρμόζετε υιοθετήθηκαν και στα δημόσια σχολεία, στα 800 Ολοήμερα Δημοτικά που λειτουργούν πιλοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σε όλη τη χώρα. Αυτό αποτελεί μια αλήθεια που φανερώνει την αλληλεπίδραση, αλλά και την κατάργηση των στεγανών και των στερεοτύπων που υπήρχαν.

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια στην Ελλάδα αποτελούν έναν κλάδο που προσφέρει εργασία σε χιλιάδες εργαζόμενους. Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής.

Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ένα σχολείο ανοικτό, που καλλιεργεί την κριτική ικανότητα των μαθητών, απελευθερώνει τις δημιουργικές τους δυνάμεις και μαζί με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση του εκπαιδευτικού τα παιδιά εντρυφούν  στη γνώση, απαλλαγμένα από το άγχος και την στείρα αποστήθιση. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών.
 

 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top