Δελτία Τύπου

19-10-10 Διημερίδα «Τα Αγγλικά στις πρώτες τάξεις του Σχολείου»

Δελτίο Τύπου

Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου, θα απευθύνει χαιρετισμό, αύριο στις 11:00, στη διημερίδα «Τα Αγγλικά στις πρώτες τάξεις του Σχολείου», που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο, 20-21 Οκτωβρίου 2010. (αίθουσα Jacquelline de Romilly)

Σκοπός της διημερίδας είναι η ενημέρωση και αρχική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας, ώστε να εφαρμοστεί το «Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία» (ΠΕΑΠ).

Η διημερίδα -υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλη Κοντογιάννη- εντάσσεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας από τις πρώτες τάξεις στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα.

Η διημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο υλοποίησης της συγχρηματοδοτούμενης πράξης «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο σχολείο: Η εκμάθηση της Αγγλικής σε πρώιμη παιδική ηλικία».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

19-10-10 Προσλήψεις αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα Μουσικά Σχολεία

Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2010-11 προσλαμβάνονται 100 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 και ΤΕ16 με μουσική ειδίκευση για τα Μουσικά σχολεία.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από   20   μέχρι   22   Οκτωβρίου   2010.

Ο πίνακας με τα ονόματα των εκπαιδευτικών είναι αναρτημένος εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

19-10-10 Διήμερη επιμόρφωση του Ο.ΕΠ.ΕΚ

Ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ) σε συνεργασία με τα  3 Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.) Αθηνών, το Π.Ε.Κ. Πειραιά και τα Π.Ε.Κ. Τρίπολης, Πατρών και Λαμίας πραγματοποίησε διήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα (14 ωρών), στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων (Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής και Πληροφορικής) στα oλοήμερα δημοτικά σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ).

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που δεν έχουν την απαιτούμενη εμπειρία διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για να διδάξουν στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία (ΕΑΕΠ). Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε μεγάλο βαθμό με μεθοδολογία συμμετοχική, βιωματική και σε κάποιο βαθμό διαθεματική.

Το συνολικό επιμορφωτικό πρόγραμμα διαρκεί 20 ώρες και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του επόμενου έτους, σε επόμενη φάση (6 ωρών), στην οποία  θα γίνει συνάντηση ανατροφοδότησης.

Η επιμόρφωση βασίστηκε σε έντυπο επιμορφωτικό υλικό για τους επιμορφωτές και τους επιμορφωνόμενους, το οποίο παρήγαγαν ομάδες εργασίας του Ο.ΕΠ.ΕΚ (είναι ανηρτημένο στο site του ΟΕΠΕΚ), καθώς και στην ημερίδα επιμόρφωσης επιμορφωτών που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, το Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010.

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα υποστηρίζεται από τον ειδικά διαμορφωμένο δικτυακό χώρο του O.EΠ.EK., ο οποίος περιλαμβάνει επιμορφωτικό υλικό (το οποίο θα επικαιροποιείται), έχει δυνατότητα αποστολής ενημερωτικών σημειωμάτων (newsletter) και διαθέτει τμήμα υποστήριξης επιμορφωτών και επιμορφωνόμενων (help desk).

Μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2010, θα έχει πραγματοποιηθεί η ίδια επιμόρφωση σε όλα τα Π.Ε.Κ της χώρας.


Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

19-10-10 Μαθητικός Εθελοντισμός συγκέντρωσης τροφίμων για «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προσκαλεί τους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμβάλουν στην μεγάλη ανθρωπιστική προσπάθεια του Εθελοντικού Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για τη συγκέντρωση τροφίμων, ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες των παιδιών που μένουν στα σπίτια του οργανισμού καθώς και να στηρίξει τις οικογένειες που δεν έχουν τα απαραίτητα για τη διαβίωση τους.

 Η σχετική εγκύκλιος της Υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, παραθέτει ενδεικτική λίστα προϊόντων:

-          Είδη υγιεινής (σακούλες απορριμμάτων, χλωρίνη, σκόνη πλυντηρίου ρούχων, καθαριστικά γενικής χρήσης)

-          Είδη οικιακής χρήσης (Χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, διαφανής μεμβράνη)

-          Συσκευασμένα είδη τροφίμων (ζυμαρικά, ρύζι, μπισκότα, αλεύρι, όσπρια, μέλι, μαρμελάδες, βρεφικές κρέμες, άνθος αραβοσίτου, κόρν φλέϊξ, κακάο, κρουασάν, πουρέ, φρυγανιές, χυμούς, μπαχαρικά, σάλτσα ντομάτας, αλάτι, ξύδι).

-          Πάνες μιας χρήσεως, υγρά μαντηλάκια καθαρισμού βρεφών.

Καλούνται, μέσω της εγκυκλίου, οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να συγκεντρώσουν τρόφιμα, να επικοινωνήσουν με τα σημεία συγκέντρωσης τροφίμων στα τηλέφωνα που ακολουθούν:

 

 Παραρτήματα:

 Τηλέφωνα Επικοινωνίας

 

Διευθύνσεις

1.Αθήνας

1056

 

2.Θεσσαλονίκης

2310-250.160

Παπακυριαζή 3,Περιοχή Ανάληψης

3. Αρχαίας Κορίνθου

27410-32628

Αρχαία Κόρινθος, θέση θέατρο

4. Χαλκίδας

22210-79788

Αβάντων 65

5.Πύργος Ηλείας

26210-81.040

Αραχώβης 3

6.Τρίπολης

2710-234.154

Ελευθερίου Βενιζέλου 22

7.Πάτρας

2610-332.499

Σολωμού 121

8.Κέρκυρας

26630-51.755

Χαμηλή Μαγουλάδων

 Η σχετική εγκύκλιος είναι αναρτημένη εδώ.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

18-10-10 Ενημέρωση συντακτών από την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου, για την επίσκεψη εργασίας στη Silicon Valley και στην Ουάσινγκτον

Δελτίο Τύπου

«Η επίσκεψη στη Silicon Valley μου άφησε μια αίσθηση υπερηφάνειας  για ό,τι έχουν πετύχει οι Έλληνες εκεί και την προσδοκία να κάνουμε κάτι και εμείς εδώ. Θα προσπαθήσουμε και θα τα καταφέρουμε»

«Καμία συζήτηση επί διαρροών για το Λύκειο»

Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου, παρουσίασε σήμερα τον απολογισμό της επίσκεψης εργασίας που πραγματοποίησε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στη Silicon Valley της Καλιφόρνιας και στην Ουάσινγκτον.

Παράλληλα, η Υπουργός με αφορμή ερώτηση δημοσιογράφου για τις αλλαγές στο Λύκειο, τόνισε ότι «καμία συζήτηση δεν έχει νόημα, επί διαρροών επιτροπών, ανωνύμων και φημών. Η συζήτηση για τα μαθήματα  του Λυκείου θα ξεκινήσει όταν το Υπουργείο καταθέσει επίσημα το κείμενο διαβούλευσης. Μέχρι τότε, οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση είναι και άγονη και δημιουργεί προβλήματα, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος».

Απολογισμός επίσκεψης εργασίας στις ΗΠΑ

Η Υπουργός μιλώντας για τη συνολική εικόνα που εισέπραξε από την επίσκεψή της στις ΗΠΑ, ανέφερε: «Ήταν μια επίσκεψη που σε αφήνει με την υπερηφάνεια για το τι πετυχαίνουν οι Έλληνες αλλά και το παράπονο,  γιατί εκεί και όχι εδώ;».

Αναλυτικά, η κ. Διαμαντοπούλου κατά την παραμονή της στη Silicon Valley συναντήθηκε με:

• Τον Πρύτανη (Provost) του Πανεπιστημίου Stanford,  John Etchemendy.  Θέμα της συζήτησης το μοντέλο διοίκησης του Πανεπιστημίου και η διάκριση διοικητικού και ακαδημαϊκού έργου.

• Καθηγητές με λαμπρές επιτυχίες και στον τομέα της διδασκαλίας, της Καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Τέτοια παραδείγματα ήταν ο Steve Blank και η Tina Seelig. O Steve Blank είναι ειδικός σε θέματα επιχειρηματικότητας στο Stanford, ιδρυτής 8 Start-Ups και συγγραφέας βιβλίων και blog για τη σύνδεση επιχειρηματικότητας και Πανεπιστημίου, ενώ η Tina Seeling είναι εκτελεστική διευθύντρια του κέντρου τεχνολογικής επιχειρηματικότητας του Stanford. Συζητήθηκε η δημιουργία κουλτούρας Καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Ερευνητικά Κέντρα, καθώς και οι παγκόσμιες συνέργειες του Stanford με άλλα πανεπιστήμια.

• Καθηγητές εξαιρετικά επιτυχημένων  ερευνητικών  ομάδων  που δουλεύουν στο χώρο των νέων τεχνολογιών ενέργειας και ταυτόχρονα προωθούν επιχειρηματικές δραστηριότητες παγκοσμίως  στον τομέα αυτό. Ξεχωρίζει η περίπτωση του καθηγητή Παύλου Αλιβιζάτου του Berkeley ο οποίος πρόσφατα ανέλαβε και Διευθυντής των Εργαστηρίων Berkeley (τρίτο μεγαλύτερο ερευνητικό εργαστήριο των ΗΠΑ). Ο κ.  Αλιβιζάτος επίσης είναι επιστημονικός σύμβουλος της εταιρίας Solexant, η οποία βασίστηκε σε μια από τις πατέντες του για τη δημιουργία πράσινων τεχνολογιών.

• Μεταπτυχιακούς φοιτητές,  τους οποίους το Πανεπιστήμιο αλλά και το συνολικό σύστημα υποστηρίζει στην ανάπτυξη της έρευνας αλλά και στην μεταφορά της στην πραγματική οικονομία. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο Τάσος Αργυρός, απόφοιτος του ΕΜΠ και του Stanford και CΤO της εταιρίας Aster Data, την οποία και συνίδρυσε με 2 συμφοιτητές του, ένα Σιχ και ένα Ρουμάνο. Ως  μεταπτυχιακοί φοιτητές άρχισαν να δουλεύουν πάνω στην εμπορική αξιοποίηση της ιδέας τους. Σημαντική ήταν η ενθάρρυνση από τους καθηγητές τους, οι οποίοι και τους εξασφάλισαν χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν την εταιρεία τους.

• Ινστιτούτα σύνδεσης της έρευνας των πανεπιστημίων με εφαρμογές σε παγκόσμιο επίπεδο. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με ερευνητές στις εγκαταστάσεις του εργαστηρίου SRI (πρώην ερευνητικό ίδρυμα του Stanford). Το Ινστιτούτο ασχολείται με δημόσια και ιδιωτική Έρευνα, συμβουλεύει κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο και λειτουργεί ως δημιουργός startup επιχειρήσεων στο χώρο της ιατρικής, των νέων τεχνολογιών, της εκπαίδευσης που βασίζονται στην εργασία των ερευνητών του. Αποτελεί κορυφαίο ερευνητικό εργαστήριο – εκεί, π.χ. δημιουργήθηκε το πρώτο ηλεκτρονικό ποντίκι.

• Οργανωμένες θερμοκοιτίδες και κέντρα υποστήριξης καινοτόμων ιδεών σε όλο τον κόσμο (πχ Plug and Play) όπου συμμετέχουν με παρουσία 20 χώρες: Φινλανδία, Αυστρία, Καναδάς κλπ. αλλά και 30 από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.

• Χρηματοδοτικούς φορείς που αποτελούν την σπονδυλική στήλη υποστήριξης των μικρών καινοτόμων επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν μια στενή οργανική σχέση με τα γραφεία πατέντας και πνευματικών δικαιωμάτων των Πανεπιστημίων.

• Εθνικά δίκτυα άλλων χωρών που έχουν ως στόχο να μεταφέρουν τη  τεχνογνωσία από τη Silicon Valley  στις χώρες τους αλλά και να υποστηρίξουν και να διασυνδέσουν νέους ανθρώπους με νέες ιδέες.  Η περίπτωση του αντίστοιχου Ινδικού Δικτύου  TiE,  είναι χαρακτηριστική.  Το δίκτυο, μετά από 18 χρόνια λειτουργίας, καλύπτει όλα τα σημεία του πλανήτη όπου υπάρχουν Ινδοί και συμβουλεύει την ινδική κυβέρνηση. Οι ενέργειες τους οδήγησαν σε προστιθέμενη οικονομική αξία της τάξης των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ίδιο έχουν κάνει και άλλες χώρες όπως η Γαλλία, η Σουηδία αλλά και το Ισραήλ.

Αναφερόμενη στα συμπεράσματα αλλά και στα επόμενα βήματα, η κυρία Διαμαντοπούλου τόνισε:

- Τα ελληνικά Πανεπιστήμια με ένα υψηλό επίπεδο καθηγητών και φοιτητών, με το βάθος και το εύρος  της θεωρητικής γνώσης που παράγουν αλλά και την συνεργασία με τον εντυπωσιακό αριθμό Ελλήνων επιστημόνων ερευνητών, σπουδαστών και επιχειρηματιών σε όλους τους τομείς στη Silicon Valley,  μπορούν να γίνουν και στην Ελλάδα φορέας ενός  νέου αναπτυξιακού μοντέλου που στον πυρήνα του να έχει την γνώση και την καινοτομία.

- Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας  σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Νεολαίας που έχει την ευθύνη της εφαρμογής του προγράμματος για την νεανική επιχειρηματικότητα, θα προχωρήσουν σε μια σειρά δράσεων για δημιουργία δικτυώσεων – Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και ερευνητών – για την διευκόλυνση νέων Ελλήνων επιστημόνων στην αξιοποίηση, ακόμη και χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών.

- Θα προχωρήσει άμεσα η προκήρυξη postdoc για την επιστροφή στην Ελλάδα των λαμπρών επιστημόνων.

Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά η κυρία Διαμαντοπούλου «Είναι εφικτό να πετύχουμε το αναπτυξιακό θαύμα, αρκεί να θέλουμε να δουλέψουμε με σχέδιο και όραμα χωρίς φτηνές ρητορείες».

Σε ό,τι αφορά την επίσκεψή της στην Ουάσινγκτον, η Υπουργός συμμετείχε στη πρώτη συνεδρίαση του «Ακαδημαϊκού Συμβούλιου», το οποίο είναι ένα συντονιστικό όργανο των ελληνικής καταγωγής ηγετικών στελεχών των Αμερικανικών Πανεπιστημίων, για την συγκρότηση του οποίου κατέβαλε άοκνες προσπάθειες ο Έλληνας πρέσβης στην Ουάσιγκτον Βασίλης Κασκαρέλης.  Σε αυτό συμμετέχουν πρόεδροι Πανεπιστημίων, Πρυτάνεις και πρόεδροι τμημάτων, ακαδημιών, μουσείων επιστημών και βιβλιοθηκών.

Επίσης,  συνάντησε Έλληνες ακαδημαϊκούς και ερευνητές των Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων της περιοχής.

Επισκέφτηκε ακόμη,  το πρότυπο σχολείο SEED, ένα καινοτόμο σχολείο, το πρώτο δημόσιο οικοτροφείο/charter school που απευθύνεται σε μαθητές που ζουν σε φτωχικές αστικές περιοχές.  Το σημαντικό είναι ότι το 98% των αποφοίτων επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια, ενώ το εθνικό ποσοστό είναι 56%. Το σχολείο αυτό χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Νιάρχου και εντάσσεται στο πρόγραμμα Ελληνικός Πολιτισμός και Φιλοσοφία.

Η Υπουργός είχε επαφές με εκπροσώπους των σχολείων της ομογένειας, τους οποίους ενημέρωσε ως προς την εθνική στρατηγική για τη γλώσσα.

Η κυρία Διαμαντοπούλου συμμετείχε σε συνάντηση Στρογγυλής Τράπεζας που διοργάνωσε το Κέντρο για την Διεθνή Εκπαίδευση του Ινστιτούτου Brookings, (ένα από τα παλαιοτέρα και σημαντικότερα διακομματικά  think tank) και συζήτησε για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Τέλος, η Υπουργός συνομίλησε με δημοσιογράφους από την Washington Post και Wall Street Journal (σχετικά άρθρα των οποίων δημοσιεύτηκαν στην ηλεκτρονική έκδοση των εφημερίδων αυτών) καθώς και με τους εκδότες της εφημερίδας The Chronicle of Higher Education, τη σημαντικότερη έκδοση σε ολόκληρη την Αμερική για θέματα Παιδείας, η ηλεκτρονική σελίδα  της οποίας δέχεται περισσότερες από 10 εκατομμύρια επισκέψεις το μήνα.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top