Δελτία Τύπου

18-11-10 Βασικά σημεία της ομιλίας της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στην ημερίδα του Ινστιτούτου Νεολαίας «Δημιουργώ. Καινοτομώ. Επιχειρώ. Αναπτύσσοντας ευκαιρίες για τη νεολαία».

Δελτίο Τύπου

4 ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ + 1 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΔΜΘ για την καινοτομία και τη νεανική επιχειρηματικότητα

Η κρίση μας πιέζει ασφυκτικά να συμβάλουμε στην απελευθέρωση της δύναμης και της δημιουργικότητας των νέων. Η Εκπαίδευση, η Έρευνα, η Καινοτομία, είναι τα κλειδιά για την απελευθέρωση, μέσα από μια συνεχή διαβούλευση με τη νέα γενιά, αλλά και με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, για να αντιπαρατεθούμε στην ανεργία.





 Οι 4 νέες Δράσεις:
1. Πρωτοβουλία δημιουργίας του Δικτύου «Ζεύξη».   Στόχος του δικτύου είναι η  παραγωγική αξιοποίηση καινοτόμων ερευνητικών ιδεών στον ελληνικό χώρο. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της τοποθέτησης, σε μία κοινή πλατφόρμα, όλων των απαραίτητων συστατικών δημιουργίας καινοτόμων επιχειρήσεων. Το δίκτυο δημιουργείται για την προσαρμογή και αξιοποίηση γνώσεων και εμπειριών από αντίστοιχες και περισσότερο ώριμες προσπάθειες ανά την υφήλιο. Οι συντελεστές στους οποίους θα στηριχθεί το δίκτυο είναι δύο ομάδες αποτελούμενες από επιστήμονες, ερευνητές, ακαδημαϊκούς, επενδυτές, επιχειρηματίες, επαγγελματίες και συμβούλους.

Η «Ζεύξη» θα αποτελέσει το κανάλι συνεργασίας μεταξύ των δύο αυτών ομάδων, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες τόσο στην Ελλάδα όσο και στον πυρήνα-πρότυπο, τη Silicon Valley. Όραμα του δικτύου, ωστόσο, είναι να περιλαμβάνει και τη διασύνδεση με άλλες αντίστοιχες περιοχές και αγορές του εξωτερικού, σε ευθεία αντίθεση με την εσωστρεφή επιχειρηματικότητα. Κύριο εργαλείο της «Ζεύξης» θα είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία θα λειτουργεί: ως βάση δεδομένων για όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του προγράμματος, ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των ομάδων και των λοιπών εμπλεκομένων, καθώς και ως πηγή από την οποία θα προέρχονται όλα εκείνα τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων.

2. Θεσμοθέτηση Πανελλήνιου Διαγωνισμού Καινοτόμων Ιδεών σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα σε όλη την Ελλάδα.
Στόχος είναι η  δημιουργία και ανάπτυξη εξωγενούς Οικοσυστήματος Καινοτομίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και η περαιτέρω ανάδειξη, προώθηση και χρηματοδότηση αυτών των σχεδίων ώστε να αξιοποιηθούν παραγωγικά. Ο διαγωνισμός δεν θα έχει τη μορφή ενός κλασικού διαγωνισμού καινοτομίας, με κατάθεση κλασικού business plan, αλλά θα βασίζεται στην τοπική διενέργεια οργανωμένων προφορικών παρουσιάσεων, σε ειδικό χώρο.

Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των ιδεών θα γίνεται από ειδική επιτροπή, βάσει των συγκεκριμένων διαδικασιών αξιολόγησης, ενώ θα δίδεται feedback στους συμμετέχοντες, μετά το πέρας της παρουσίασης τους. Στο τέλος των παρουσιάσεων σε όλες τις πανεπιστημιακές πόλεις αλλά και συγκεντρωτικά στην Ελλάδα, θα καταρτιστεί μια τελική λίστα (ranking) για τις ιδέες και τις αξιολογήσεις και μια βαθμολογία.

3. Συνέχιση του προγράμματος χρηματοδότησης εταιρειών που εντάσσονται στην κατηγορία spin-off/spin-out.
Ήδη υπάρχουν προς αξιολόγηση 94 προτάσεις που έχουν υποβληθεί και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή,  συνολικής δημόσιας δαπάνης  περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ.

Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να κάνει ένα βήμα παραπέρα ως προς την υποστήριξη των spin-off/spin-outs. Με βάση την εμπειρία που αποκτήσαμε πρόσφατα κατά τις επαφές μας στη Silicon Valley, σχεδιάζουμε μια πρόσθετη ενέργεια, αυτή τη φορά με διεθνή ορίζοντα: Τρεις από αυτές τις προτάσεις θα επιλεγούν προς βράβευση από ειδικούς της Silicon Valley με βάση ένα πλαίσιο κριτηρίων. Αυτή η δυνατότητα θα ανοίξει την προοπτική χρηματοδότησης μέσα από τα σχήματα που λειτουργούν εκεί. Επίσης διερευνάται η δυνατότητα για ένταξη σε μια εξειδικευμένη θερμοκοιτίδα της περιοχής, κάτι που θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες χρηματοδότησης και ανάπτυξης τους.

4. Δημιουργία
Φόρουμ συγκέντρωσης και ανάδειξης Καλών Πρακτικών Καινοτομικής και Νεανικής επιχειρηματικότητας με πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Νεολαίας. Στόχος είναι να αναδείξουμε τις Καλές Πρακτικές, να δικτυώσουμε τους δημιουργικούς νέους μεταξύ τους, κι αυτό να γίνει με τη συνεργασία όλων των φορέων, όλων των υπουργείων που έχουν προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας  και καινοτομίας. Η πρόταση είναι να συμμετέχουν στο εγχείρημα και φορείς εκτός κράτους, όπως η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank, οι οποίες έχουν ήδη πραγματοποιήσει καμπάνιες για την Καινοτομία.

Και η πρόκληση…

Το Ινστιτούτο Νεολαίας θα αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε η εκδήλωση αυτή να μην είναι μια συγκυριακή ενέργεια, χωρίς συνέχεια και συνέπεια. Στις συνθήκες κρίσης που ζούμε, δεν έχουμε περιθώρια να σπαταλάμε ενέργεια και πόρους σε πρωτοβουλίες χωρίς αύριο και δίχως μνήμη.

Η υπόθεση της νεανικής δημιουργίας και καινοτομίας έχει ένα πλάνο. Συνδέει την Έρευνα, την Επιστήμη και την Τεχνολογία με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.  Δεν είναι απλά ένας στόχος, είναι απάντηση και διέξοδος στην ανεργία, την παθητικότητα.  Είναι μια από τις λύσεις στην κρίση.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

18-11-10 Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννα Διαμαντοπούλου στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες

Δελτίο Τύπου   

Στο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας, που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, αύριο 19/11/2010, θα συμμετάσχει η Υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου.

Στο Συμβούλιο θα συζητηθεί ο ρόλος που παίζουν η  εκπαίδευση και η κατάρτιση στην καταπολέμηση της φτώχειας, των ανισοτήτων και  του κοινωνικού αποκλεισμού.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

18-11-10 Προσλήψεις Εκπαιδευτικών Αισθητικής Αγωγής (Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης) στα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2010-2011, προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής στα Ολοήμερα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης.

 

Ειδικότερα προσλαμβάνονται 68 εκπαιδευτικοί Θεατρικών Σπουδών και 11 εκπαιδευτικοί Δραματικής Τέχνης.

 

Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών που θα τοποθετηθούν στα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία για τη διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή και πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων) πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – ʼξονας Προτεραιότητας 1»,  «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – ʼξονας Προτεραιότητας 2» και «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – ʼξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το ελληνικό δημόσιο.

 

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Παρασκευή 19 Νοεμβρίου έως και τη Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010.

Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

18-11-10 Προσωρινοί Πίνακες κατάταξης υποψηφίων κλάδου ΠΕ11

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης  και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής), μόνιμους και αδιόριστους, που  κατέθεσαν αίτηση πρόσληψης- τοποθέτησης  για τα Τμήματα Αθλητικής  Διευκόλυνσης και τα  Ειδικά Τμήματα  Αθλητικής  Διευκόλυνσης,   ότι  στην    ιστοσελίδα του Υπουργείου: www.minedu.gov.gr  αναρτώνται οι συγκεντρωτικοί πίνακες  κατάταξης  των υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11 σχολικού έτους 2010-11 για τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ και περιλαμβάνουν :

ΠΙΝΑΚΑΣ Α : τη σειρά κατάταξης των μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11  που έχουν     υποβάλλει αίτηση  για  τοποθέτηση  στα Τ.Α.Δ. / Ε.Τ.Α.Δ.

ΠΙΝΑΚΑΣ Β: τη σειρά κατάταξης των αδιόριστων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11 που έχουν υποβάλλει αίτηση  για πρόσληψη ως αναπληρωτές  πλήρους ή και μειωμένου ωραρίου  για τα Τ.Α.Δ. / Ε.Τ.Α.Δ.

Για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων υποψηφίων εκπαιδευτικών,  αναρτάται  και  η υπ΄αρίθμ. 145721/Γ4/18-11-2010 συμπληρωματική εγκύκλιος οδηγιών για την  υποβολή ενστάσεων κατά των προσωρινών πινάκων.

Οι  προσωρινοί πίνακες κατάταξης  μονίμων, αναπληρωτών  πλήρους ή μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ τρέχοντος σχολικού  έτους ,κατά  ʼθλημα, έχουν αναρτηθεί  εδώ καθώς και  στην  ιστοσελίδα  http://e-aitisi.sch.gr.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

17-11-10 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στη Βουλή για την Επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Δελτίο Τύπου

«Κάθε εποχή χρειάζεται τη δική της εξέγερση. Το καθήκον σήμερα είναι να σώσουμε τη χώρα από τις εξαρτήσεις, που υπάρχουν από την ξένη βοήθεια»

«Η  σημερινή εξέγερση είναι εξέγερση συνειδήσεων και τρόπου ζωής. Η οργή που υπάρχει πρέπει να γίνει δημιουργική οργή»

«Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός αξιών και αρχών. Χρειαζόμαστε συλλογικότητα και συναινέσεις»

Το Πολυτεχνείο είναι ζωντανό ως συλλογική μνήμη επί δεκαετίες, γιατί έφερε αποτελέσματα,  γιατί άλλαξε τα δεδομένα, γιατί κίνησε την ιστορία της χώρας. Οράματα νέων ανθρώπων μέσα από τα συνθήματα, «ναι στη Δημοκρατία- όχι στο φασισμό», μετουσίωσαν κοινωνικές και πολιτικές ελπίδες γενεών και γενεών μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Δημοκρατία, η δημόσια Παιδεία, η Ελευθεροτυπία, το Κοινωνικό κράτος, ο Κοινοβουλευτισμός, το κράτος Δικαίου, ο Πολιτισμός- όλες αυτές οι ελπίδες, όλα αυτά τα κεκτημένα, για τα οποία σήμερα μπορούμε να είμαστε περήφανοι-  αποτέλεσαν το σύνθημα της 17ης Νοέμβρη 1973.

Τότε, ένα χρόνο μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, η Τρίτη Ελληνική Δημοκρατία χτιζόταν πάνω στο ριζοσπαστισμό εκείνης της γενιάς. Πέρασαν πολλά χρόνια και έγιναν πολλά στη χώρα. Δεν πρέπει να μηδενίζουμε όσα έγιναν. Η Ελλάδα έγινε μια ισχυρή Δημοκρατία, κατακτήσαμε πολλά, που δεν είχαν κατακτήσει προηγούμενες γενιές στη χώρα μας.

Όμως, κάθε στιγμή πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Οι τέσσερις  δεκαετίες  μετά το Πολυτεχνείο ήταν δεκαετίες που χτίσαμε τη Δημοκρατία μας, που αποκτήσαμε και κατακτήσαμε μεγάλα επιτεύγματα σε όλα τα επίπεδα, που άλλαξε η Ελλάδα. Σήμερα η Ελλάδα έχει για πολλά πράγματα να καυχιέται. Σύραμε, όμως, και παθογένειες αιώνων και προβλήματα, που σήμερα έχουν φτάσει πραγματικά στα όριά τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρέπει να ομολογήσουμε, ότι στα χρόνια που πέρασαν η κατανάλωση και ο καταναλωτισμός έγιναν αξίες. Η  ατομική ευημερία χωρίς κανόνες έγινε αρχή και η καταπάτηση των συλλογικών κανόνων έγινε καθημερινότητα στη χώρα μας.

Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός αξιών και αρχών. Χρειαζόμαστε αυτό που όλοι λέμε τόσο πολύ και κάνουμε τόσο λίγο, το «εμείς» μπροστά από το «εγώ». Μέσα σε αυτή την κρίση, που όλοι βιώνουμε και περιγράφουμε, χρειαζόμαστε συλλογικότητα και συναινέσεις,  για τις οποίες δεν είμαστε περήφανοι ότι πετύχαμε ως χώρα, παρά μόνο σε περιόδους μεγάλων επαναστάσεων, μεγάλων αλλαγών ή μεγάλων κρίσεων.

Σήμερα  τα μηνύματα είναι ζωντανά, το «όχι στο φασισμό» υπάρχει και σήμερα. Ο κοινωνικός φασισμός είναι γύρω μας, τον ζούμε. Το «όχι στο φασισμό» είναι ένα διαρκές αίτημα για το οποίο πρέπει να είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή. Το σύνθημα «Ψωμί , Παιδεία, Ελευθερία» έχει σήμερα τη δική του έννοια. Μεταφορικά, αλλά ίσως και κυριολεκτικά. Σήμερα, η νέα γενιά καλείται να δώσει το δικό της αγώνα, για τις αρχές και αξίες της. Η σημερινή γενιά καλείται να μπει μπροστά και εμείς να κάνουμε στην άκρη,  αλλά και να την στηρίξουμε. Η νέα γενιά της Ελλάδας, οι 20άρηδες του σήμερα, είναι παιδιά που μεγάλωσαν στη Δημοκρατία, είναι παιδιά που μεγάλωσαν σε συνθήκες πρωτοφανούς ευημερίας για την Ελλάδα και την ιστορία της. Είναι η πιο μορφωμένη γενιά στην ιστορία της χώρας μας, παιδιά ώριμα,  με πολλές παραστάσεις, μια γενιά με τόσα  προσόντα, που μπορεί να «απογειώσει» τη χώρα.

Είναι μια γενιά, που σήμερα φαίνεται να έχει πολύ λίγες ευκαιρίες -και εκεί είναι η ευθύνη η δική μας, των προηγούμενων γενεών- για ανατροπές και υποστήριξη. Το κλειδί του μέλλοντος, το κλειδί για αυτή τη γενιά δεν μπορεί πάρα να είναι η Παιδεία, οι αλλαγές στην Παιδεία, που συνοδεύονται  στη νεότερη ιστορία μας από συνεχείς συγκρούσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  οι αλλαγές στην Παιδεία δεν μπορεί να είναι ένα αποσπασματικό μέτρο και μια μερική επιλογή.

Είναι ήδη σε εξέλιξη μια μεγάλη αλλαγή, που ξεκινάει από  το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Λύκειο, τα Πανεπιστήμια, που χτίζει πάνω σε αυτά  που πετύχαμε. Έχουμε  πετύχει πολλά και έχει έρθει η στιγμή να κάνουμε τα άλματα που απαιτεί η σημερινή εποχή, όπως και στο παρελθόν κάναμε τα άλματα που απαιτούσαν εκείνες οι εποχές.

Και εδώ ο καθένας θα κριθεί. Στην αλλαγή για την Παιδεία περισσότερο από παντού χρειάζεται αυτό που γράφει ο Πλάτων στο βιβλίο του «Ο Πολιτικός» : Χρειάζεται και τόλμη και σύνεση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το Πολυτεχνείο και η 17η Νοέμβρη του 1973 ήταν πραγματικά μια εξέγερση -κάθε εποχή χρειάζεται τη δική της εξέγερση. Σήμερα, σε αυτή τη βαθύτατη κρίση που περνάει η χώρα μας, χρειαζόμαστε εξέγερση, μόνο που η εξέγερση δεν έχει πάντοτε τα ίδια χαρακτηριστικά.

Κάποτε χρειάστηκε η χώρα να πάρει τα όπλα. ʼλλοτε οι νέοι αναγκάστηκαν  να πάνε, στα  20 τους χρόνια, σε μπουντρούμια, να παλεύουν με το φασισμό και να καταφέρνουν να νικήσουν. Η  σημερινή εξέγερση είναι εξέγερση συνειδήσεων και τρόπου ζωής. Η ανάγκη σήμερα είναι, η οργή που υπάρχει να γίνει δημιουργική οργή και το καθήκον δεν είναι πάρα πατριωτικό. Το καθήκον σήμερα είναι να σώσουμε τη χώρα από τις εξαρτήσεις, που υπάρχουν από την ξένη βοήθεια. Να σώσουμε τη χώρα από την υπανάπτυξη και από το πισωγύρισμα, από τις  βαθιές ανισότητες και από τη φτώχεια.

Και αυτό είναι ένα πατριωτικό καθήκον, που αφορά σε όλες τις γενιές και τις δικές μας και τη γενιά των 20άρηδων. Αυτή η πατριωτική εξέγερση θέλει την πιο μεγάλη υπέρβαση, που δεν είναι ο λαϊκισμός  του «βγείτε στους δρόμους», είναι η μεγάλη υπέρβαση του να δουλέψουμε συλλογικά, ώστε μέσα σε δύο χρόνια να ανατρέψουμε την κατάσταση που ζούμε σήμερα.

Και αυτό απέδειξαν οι γενιές των Ελλήνων, η νεολαία κάθε εποχής  και θα το αποδείξει και η σημερινή νεολαία.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top