Δελτία Τύπου

30-05-19 Η Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην παρουσίαση της ετήσιας Έκθεσης της UNESCO για την εκπαίδευση των μεταναστών

rsz Χωρίς τίτλο2

30-05-19 Η Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην παρουσίαση της ετήσιας Έκθεσης της UNESCO για την εκπαίδευση των μεταναστών

Στις στοχευμένες παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων για την καταπολέμηση των διακρίσεων στην Εκπαίδευση και την σταδιακή ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε η Υφυπουργός Μερόπη Τζούφη, κατά τον χαιρετισμό της, στην παρουσίαση της Παγκόσμιας Έκθεσης της UNESCO για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης.

Την εκδήλωση διοργάνωσε το ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μ. Βαρδινογιάννη και η Έκθεση, με τίτλο «Μετανάστευση, εκτοπισμός και εκπαίδευσης: Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη», παρουσιάστηκε από εκπρόσωπο της UNESCO.

Συντασσόμαστε με την Αλληλεγγύη και την Πολυπολιτισμικότητα

«Σε μια Ευρώπη που διχάζεται ανάμεσα στο συντηρητισμό και στην ξενοφοβία και αντιμετωπίζει το προσφυγικό και μεταναστευτικό φαινόμενο ως εισβολή, και σε μια Ευρώπη που προωθεί την αλληλεγγύη και την πολυπολιτισμικότητα, στη χώρα μας έχουμε συνταχθεί σαφώς με την δεύτερη επιλογή», δήλωσε χαρακτηριστικά η Υφυπουργός.

Η κ. Τζούφη υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι «η εκπαίδευση είναι το μεγαλύτερο όπλο που διαθέτουμε απέναντι στην μισαλλοδοξία και τα αρνητικά στερεότυπα». Βασικό διακύβευμα για την Κυβέρνηση, πρόσθεσε, αποτελεί «ο διαρκής αγώνας για τη συγκρότηση μιας ευρωπαϊκής οικογένειας που θα εμπνέεται και θα προωθεί τις ανθρωπιστικές αξίες ενάντια στον ρατσισμό, την ξενοφοβία και, εν τέλει, τον φασισμό».

12.480 πρόσφυγες στο ελληνικό δημόσιο σχολείο

Στο πλαίσιο αυτό, «το 2016 κατατέθηκε από την Ελλάδα και ψηφίστηκε, απόφαση για την Εκπαίδευση των Προσφύγων στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της UNESCO, που καλούσε τα κράτη-μέλη να στηρίξουν, μέσω πρόσθετων δημοσιονομικών πόρων, τις δραστηριότητες της UNESCO για την παροχή ευκαιριών διά βίου μάθησης για άτομα που έχουν εκδιωχθεί βίαια».

Παράλληλα, «διαμορφώσαμε το σχέδιο δράσης για την ομαλή ένταξη των παιδιών προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας τις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης των Προσφύγων». Ταυτόχρονα, «στελεχώσαμε τα Κέντρα Φιλοξενίας σε όλη την Ελλάδα, με τον θεσμό των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων, ως συνδετικό κρίκο μεταξύ των προσφυγικών πληθυσμών και των σχολικών δομών».

Στη τρέχουσα σχολική χρονιά «λειτουργούν 113 Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, με 4.244 παιδιά, τόσο στην ενδοχώρα αλλά και σε Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Κω. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται 30 νηπιαγωγεία εντός ΚΦ και ΚΥΤ. Επιπλέον, υπάρχει επιπλέον σημαντική αύξηση των σχολικών μονάδων με Τάξεις Υποδοχής, έχοντας φτάσει τα 1.451 σχολεία. Σε αυτές είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν 8.230 μαθητές αιτούντες άσυλο/ δικαιούχοι διεθνούς προστασίας.

Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτή τη στιγμή φτάνει περίπου στους 12.480. Όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στελεχώνονται πλέον και με Ψυχολόγους που παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη στους μαθητές πρόσφυγες, τις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα συνδράμουν στη διαχείριση τυχόν προβλημάτων εντός της σχολικής μονάδας».

Επίσης, «ήδη από το 2017 η Ελλάδα και το ΥΠΠΕΘ συμμετέχει σε ένα Πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και αναγνώρισης των ακαδημαϊκών προσόντων των προσφύγων».

Καταλήγοντας, η Υφυπουργός δήλωσε ότι «αποτελεί υποχρέωση μας η επένδυση στην εκπαίδευση καθώς αποτελεί το χώρο που οφείλει και μπορεί να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να καταπολεμά τις προκαταλήψεις και τις ρατσιστικές αντιλήψεις και να προασπίζεται τα δικαιώματα όλων των παιδιών, χωρίς κανενός είδους φυλετικές, εθνικές, θρησκευτικές, έμφυλες, κοινωνικές ή οικονομικές διακρίσεις».

30-5-19 Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Υπουργική Απόφαση για την πρόσβαση των υποψηφίων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

04 07 17 EPAL

30-5-19 Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Υπουργική Απόφαση για την πρόσβαση των υποψηφίων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσιεύθηκε στα ΦΕΚ 1904 Β΄2019 και 1940 Β΄2019 η Υπουργική Απόφαση Φ.153/ 79899/Α5/21-05-2019 με θέμα  «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) σε ποσοστά θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής  Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων  Στρατιωτικών  Σχολών  Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της  Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας  Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εφεξής»

Η απόφαση σε μορφή pdf

29-05-19 Προσφορά θέσεων Μαθητείας από φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα

2018 10 08 19 44 44

29-05-19 Προσφορά θέσεων Μαθητείας από φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα

Κοινό Δελτίο Τύπου Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας και βασική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής της σημερινής Κυβέρνησης, καθώς η ΕΕΚ έχει να επιτελέσει τόσο επαγγελματικό όσο και κοινωνικό ρόλο.

Ο σχεδιασμός της Μαθητείας οργανώθηκε με βάση τη συνεχή συνεργασία των εκπαιδευτικών δομών με τους φορείς απασχόλησης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη μάθηση στον χώρο εργασίας (workbasedlearning) και υλοποιείται με τρόπο ώστε να προωθήσει τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Η προτεραιότητα που έχει δοθεί στη διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας, από τις πρώτες φάσεις εφαρμογής έχει ήδη κινητοποιήσει σημαντικό αριθμό φορέων του δημόσιου τομέα, συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα και έχει θετική απήχηση στις αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων σε όλους τους προσφερόμενους τύπους (ή δομές) μαθητείας.

Η επέκταση του θεσμού της Μαθητείας αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα των συναρμόδιων Υπουργείων. Κατά το σχολικό έτος 2019-20, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, θα εφαρμόσουν Προγράμματα Μαθητείας συνολικά για τους μαθητευόμενους και σπουδαστές των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. – Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητάς τους.

Στο αναφερόμενο πλαίσιο κατά το σχολικό έτος 2019-2020 (έναρξη τμημάτων τον Οκτώβριο του 2019), οι συναρμόδιοι φορείς  θα εφαρμόσουν προγράμματα μαθητείας σε ειδικότητες που καλύπτουν βασικούς κλάδους αναπτυξιακών προτεραιοτήτων της χώρας.

Οι φορείς του Ιδιωτικού Τομέα που επιθυμούν να προσφέρουν θέσεις μαθητείας θα πρέπει να προβούν σε αναγγελία των διαθέσιμων θέσεων μαθητείας στο portal του ΟΑΕΔ http://www.oaed.gr/angelia-theseon-matheteiasχρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISNET για την είσοδο τους.

Στο portal του ΟΑΕΔ θα πρέπει να καταχωρήσουν και τις θέσεις μαθητείας οι φορείς του Δημόσιου τομέα, μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης που απαιτείται σύμφωνα με τη διυπουργική πρόσκληση (Πρόσκληση σε φορείς για θέσεις μαθητείας  αποφοίτωνΕΠΑΛ_ΟΑΕΔ_ΙΕΚ_2019) και την αποστολή τους στους επιμέρους φορείς.

Οι καταληκτικές ημερομηνίες καταχώρησης των θέσεων μαθητείας είναι:

α) μέχρι 30/6/2019 για τους δημόσιους φορείς και

β) μέχρι 6/9/2019 για τους ιδιωτικούς φορείς.

Για την ενημέρωση τους περί της μαθητείας των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. οι ιδιωτικοί φορείς μπορούν να συμβουλεύονται το Συνοπτικό ενημερωτικό σημείωμα για τους εργοδότες της περιόδου 2019-2020 (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) καθώς και τη σχετική εγκύκλιο του ΕΦΚΑ (Γνωστοποίηση Εγκυκλίου 20 του ΕΦΚΑ) .

Για την Μαθητεία των ΕΠΑ.Σ ΟΑΕΔ δίνονται πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (http://www.oaed.gr/epas-employers) ενώ για την Μαθητεία των ΙΕΚ στην ιστοσελιδα τηςΓΓΔΒΜ (http://www.gsae.edu.gr/el/epaggelmatiki-katartisi/mathiteia-diek/mathiteia-odhgoi).

Καλούμε τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς να στηρίξουν για άλλη μια χρονιά το θεσμό της μαθητείας, επενδύοντας στη βελτίωση των δεξιοτήτων των ανθρώπων που επέλεξαν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ως εκπαιδευτική διαδρομή για την αποτελεσματική τους ένταξη στην αγορά εργασίας.

29-05-19 Δυνατότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να διδάσκουν σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών και αντίστροφα - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

ekpaid 8

29-05-19 Δυνατότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να διδάσκουν σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών και αντίστροφα - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Το έγγραφο σε μορφή pdf 

29-05-19 Ένταξη Τμημάτων και Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία

ipourgeio 400px

29-05-19 Ένταξη Τμημάτων και Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία

Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ οι 2 Υπουργικές Αποφάσεις  Φ.253/ 80503 /Α5/21-5-2019 (ΦΕΚ 1907 Β΄) και Φ.253/ 83130 /Α5/24-5-2019 (ΦΕΚ 1909 Β΄), με τις οποίες τα Τμήματα και οι Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντάχθηκαν σε 4 ή 5 επιστημονικά πεδία αντίστοιχα για τις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων

Το ΦΕΚ 1 σε μορφή pdf 

Το ΦΕΚ 2 σε μορφή pdf 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι από τις 6/6/2019 έως και τις 2/7/2019, ημερομηνίες διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων των μαθητών στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, η είσοδος του κοινού, των δικηγόρων και των επισκεπτών στο κτήριο του Υπουργείου θα πραγματοποιείται από τις 12:00 το μεσημέρι έως και τις 14:00 μμ.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top