Δελτία Τύπου

10-09-19 Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Λέρο

rsz img 5446

10-09-19 Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Λέρο

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως είχε σήμερα στη Λέρο συνάντηση με όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Στη συνάντηση τέθηκαν ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού και έγινε μια εκτενής ανταλλαγή απόψεων. Η Υπουργός δήλωσε σχετικά: «Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να καταγράφει κανείς ζητήματα εκπαίδευσης από το να συνομιλεί με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Σε μια εκ βάθρων συζήτηση με όλους τους εκπαιδευτικούς του νησιού της Λέρου για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την καθημερινότητά τους».

Ακολούθησε συνάντηση της Υπουργού με τους διευθυντές των σχολείων του νησιού στους οποίους η Υπουργός τόνισε την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να ενισχυθεί ο ρόλος τους.

Η Υπουργός επισκέφτηκε και τη Δομή Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων στο Λακκί της Λέρου και συγκεκριμένα το χώρο του νηπιαγωγείου, όπου και ενημερώθηκε από τους εκπαιδευτικούς για το έργο τους και τις ανάγκες τους.

Σχετικά με την επίσκεψη στη Δομή Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων, η Κυρία Κεραμέως δήλωσε τα εξής : «Επισκέφθηκα σήμερα στη Λέρο τις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων και γνώρισα από κοντά την άοκνη και συγκινητική προσπάθεια των εκπαιδευτικών μας και του λοιπού προσωπικού να στηρίξουν τα παιδιά των προσφύγων και να υπηρετήσουν στην πράξη το πρότυπο της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς. Παρά τα προβλήματα και τις προκλήσεις, το έργο τους αποτελεί παράδειγμα και έμπνευση. Οι άνθρωποι της Λέρου στέλνουν καθημερινά μήνυμα ανθρωπισμού στην Ελλάδα και στον κόσμο».

Τέλος, ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα της ημέρας η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων επισκέφθηκε το ΔΙΕΚ Νοσηλευτικής – Τραυματιολογίας του Γενικού Νοσοκομείου Λέρου και ενημερώθηκε από τη Διοίκησή του για τη λειτουργία και τις δραστηριότητες του.

10-09-19 Αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του 2018.

1208317p 400px

10-09-19 Αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του 2018.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες εισαγωγής  στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων που επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας:

α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και

 β) τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα – Πατρώνυμο - Μητρώνυμο).

Οι εν λόγω επιτυχόντες ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα εγγραφούν κανονικά με τις διαδικασίες της ηλεκτρονικής εγγραφής τις επόμενες μέρες.

09-09-19 Χαιρετισμός του Υφυπουργού Παιδείας σε εκδήλωση του ΕΚΠΑ

Digalakis

09-09-19 Χαιρετισμός του Υφυπουργού Παιδείας σε εκδήλωση του ΕΚΠΑ.

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Βασίλειος Διγαλάκης παρέστη σήμερα, Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου, στον χώρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προκειμένου να χαιρετίσει τη συνάντηση που οργανώθηκε σε σχέση με τη συμμετοχή του ΕΚΠΑ στο πρόγραμμα «CIVIS Πανεπιστήμιο Πολιτών Της Ευρώπης» (European Civic University).

Ο κ. Διγαλάκης και με την ιδιότητα του πανεπιστημιακού δασκάλου και του τ. Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης, δήλωσε πολύ ικανοποιημένος κάθε φορά που βρίσκεται στον φυσικό του χώρο, και μάλιστα με μια ελπιδοφόρα αφορμή, τη συμμετοχή ελληνικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στη φιλόδοξη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ονομάζεται «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια». Απηύθυνε θερμά συγχαρητήρια τόσο στο ΕΚΠΑ, όσο και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που συμμετέχουν σε αντίστοιχα προγράμματα.

Μέσα από διακρατικές συμμαχίες των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας, της διεθνούς ανταγωνιστικότητας και της ελκυστικότητας της Ευρωπαϊκής Ανώτατης Εκπαίδευσης και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό, όπως τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας, ότι ελληνικά Πανεπιστήμια επιλέγονται με αυστηρά ευρωπαϊκά κριτήρια, ώστε να συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα.

Ο κ. Διγαλάκης σημείωσε επίσης, τον σημαντικό ρόλο αυτών των προγραμμάτων, καθώς οικοδομούν σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στις ακαδημαϊκές κοινότητες και προωθούν την έρευνα και την καινοτομία. Κυρίως, όμως, σχετίζονται, όπως είπε με μια από τις πρωταρχικές προϋποθέσεις για την ανάταξη της Ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας μας, που δεν είναι άλλη από την εξωστρέφεια και τη δυναμική παρουσία της στα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα.

06-09-19 Συναινέσεις και διάλογος για βαθιές και ουσιαστικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια

minedu

06-09-19 Συναινέσεις και διάλογος για βαθιές και ουσιαστικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων απηύθυνε σήμερα επιστολή προς τα Μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, καλώντάς τα να υποβάλλουν έως τις 30 Σεπτεμβρίου τις προτάσεις και τις απόψεις τους για αλλαγές σε πέντε βασικές θεματικές ενότητες.

Η επιστολή έχει ως: 

«Αξιότιμα Μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, 

Επιδίωξή μας από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να οικοδομήσουμε σχέση αγαστής συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τις πρόσφατες συναντήσεις μας με το Προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων, την ΠΟΣΔΕΠ και επί μέρους Πρυτανικές Αρχές και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και για την επερχόμενη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης που αφορά στη θέσπιση ενός νέου νόμου-πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα.

Η κεντρική κατεύθυνση και στόχευση της νομοθετικής μας πρωτοβουλίας, όπως άλλωστε αυτή σκιαγραφήθηκε και στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, είναι σαφής: ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων, καθώς και δημιουργία των κατάλληλων εκείνων θεσμών, μηχανισμών και κινήτρων που θα εμπεδώσουν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα πιο σύγχρονα και εξωστρεφή, αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά και σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Απώτερος σκοπός είναι να αναβαθμίσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο, απελευθερώνοντας τις δημιουργικές του δυνάμεις και αναδεικνύοντάς το σε εκπαιδευτικό κόμβο σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Και σε αυτή την προσπάθεια σας θέλουμε αρωγούς. Διότι η σχετική γνώση και εμπειρία σας είναι πολυσχιδής και εξαιρετικά πολύτιμη. Αλλά και διότι το νέο σχέδιο νόμου είναι μια ευκαιρία να προωθηθούν εφαρμόσιμες και πρακτικές λύσεις που θα διευκολύνουν το έργο σας.

Ως εκ τούτου, θα εκτιμούσαμε ιδιαιτέρως εάν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου λαμβάναμε τις προτάσεις σας για τα επιμέρους θέματα που αναφέρονται κατωτέρω, αλλά και για τυχόν παρεμφερή ζητήματα που μπορεί να θεωρείτε σκόπιμα, χρήσιμα ή/και αναγκαία. Ειδικότερα, θα θέλαμε τις απόψεις σας ιδίως αναφορικά με τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  1. Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης 
  • Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).
  • Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου: Συμβούλιο Ιδρύματος (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).
  • Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).
  1. Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

2.1 Κρατική Χρηματοδότηση

  • Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.
  • Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

2.2 Πρόσθετοι Πόροι

  • Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.
  • Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).
  • Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.
  • Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

Σημειωτέον ότι προχωρούμε ήδη σε απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ για την ουσιαστική επιτάχυνση των σχετικών διοικητικών ενεργειών (τροποποίηση ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, διαδικασιών κ.αλ. για μεγαλύτερη ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας), με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας. Οι σχετικές διατάξεις θα σας αποσταλούν για το σχολιασμό σας.

  1. Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας
  • Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
  • Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας (συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις Ιδρυμάτων, δημιουργία νέων τμημάτων), ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.
  • Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.
  1. Προγράμματα Σπουδών
  • Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.
  • Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.
  • Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus. 
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.
  • Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.
  • Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2 (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).
  1. Λοιπά Θέματα
  • Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.
  • Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
  • Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

Πέραν των ως άνω θεματικών, παρακαλούμε να θέσετε υπόψη μας και τυχόν επιπλέον προτάσεις που εκτιμάτε ότι θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των Ιδρυμάτων και την εξυπηρέτηση της εκπαιδευτικής αποστολής τους.

Μετά τιμής,

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης»

05-09-19 Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

ypoipaid

05-09-19 Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έλαβε σήμερα, 5 Σεπτεμβρίου 2019, την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αναφορικά με α) την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας σε στοιχεία και έγγραφα σχετικά με τη σχολική δραστηριότητα και λειτουργία και β) τη δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ’αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης για την απαλλαγή του από το μάθημα των Θρησκευτικών, την οποία απόφαση θα μελετήσει αναλυτικά.

Υπενθυμίζεται ότι αναμένονται και δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με συναφές ζήτημα αναγραφής του θρησκεύματος στα απολυτήρια.

Αυτονοήτως το Υπουργείο θα συμμορφώνει την πολιτική του με τις αποφάσεις των Ανεξάρτητων Αρχών και της Δικαιοσύνης.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top