Δελτία Τύπου

23-04-19 Διορισμός 418 εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008

2018 10 08 19 29 45

23-04-19 Διορισμός 418 εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, σε εφαρμογή των διατάξεων του  άρθρου 73 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄), διορίζονται, σε θέσεις μονίμων, εκπαιδευτικοί στην και εκπαιδευτικοί στη , αντίστοιχα, επιτυχόντες του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. έτους 2008.

Μετά τη δημοσίευση της Απόφασης διορισμού τους  στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα ακολουθήσει  νεότερο δελτίο τύπου, με το οποίο θα ενημερωθούν οι διορισθέντες για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας στις οικείες Δ/νσεις Εκπαίδευσης.

Όσοι εκ των διοριζομένων υπηρετούν ως προσωρινοί αναπληρωτές σε σχολικές μονάδες δημόσιας εκπαίδευσης, και προκειμένου να εξυπηρετηθεί σκοπός δημοσίου συμφέροντος, παραμένουν στη θέση τους μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους, λαμβάνοντας τα μόρια δυσμενών συνθηκών της περιοχής διορισμού τους, εκτός αν υπολείπονται των μορίων της τρέχουσας θέσης τους. Ο χρόνος αυτός θα θεωρείται ότι διανύθηκε στη θέση διορισμού.

Ο πίνακας με το διορισμό 57 εκπαιδευτικών στην Αβάθμια  σε μορφή xls 

Ο πίνακας με το διορισμό 361 εκπαιδευτικών στη Ββάθμια σε μορφή xls 

 

 

22-04-19 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Κώστα Γαβρόγλου στη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής

2019 04 22 14 23 16

22-04-19 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Κώστα Γαβρόγλου στη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής

«Τα δυο σκέλη της Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να αντιμετωπισθούν επί της ουσίας στο πλαίσιο του Ενιαίου Χώρου Εκπαίδευσης και Έρευνας. Είμαστε η πρώτη κυβέρνηση η οποία παίρνει στα σοβαρά τη δομή της Ανώτατης Εκπαίδευσης και αναγνωρίζει ότι με τις αλλοπρόσαλλες πολιτικές των προηγουμένων κυβερνήσεων ακυρώθηκε ο χαρακτήρας των ΤΕΙ αλλά και έμεινε πολύ πίσω η συζήτηση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης» ανάφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου "Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις".

Ο Υπουργός επισήμανε:

  • Για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν ΜΟΝΟ πανεπιστημιακά τμήματα.
  • Η χώρα αποκτά πανίσχυρους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς πόλους που την ευθυγραμμίζουν με τις εξελίξεις στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Το ισχυρό δικτυωμένο πανεπιστήμιο που λειτουργεί ως κόμβος έρευνας και γνώσης είναι το μέλλον.
  • Η επαγγελματική και η τεχνολογική εκπαίδευση συναρθρώνεται εντός του πανεπιστημιακού συστήματος και τίθεται υπό την εποπτεία του. Για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια γίνονται οι ενορχηστρωτές της απαιτούμενης γνώσης που θα μας οδηγήσει στο δρόμο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της εθνικής οικονομίας. Το πανεπιστήμιο γίνεται ο εθνικός φορέας ενός ήπιου συντονισμού μεταξύ της οικονομίας και της απασχόλησης.

«Ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του μεταρρυθμιστικού μας σχεδίου που άρχισε με τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία, τις συζητήσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τις συζητήσεις με τους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς όπως και με τις συγκλήτους των ΑΕΙ, δηλαδή των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ», είπε ο Υπουργός και σημείωσε ότι το νομοσχέδιο προέκυψε μετά από με εντάσεις, αντιρρήσεις, αλλά και επιχειρήματα.

«H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση» ανέφερε ο Υπουργός, ζητώντας από την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί στο ερώτημα «ποια προβλήματα ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε». Και συμπλήρωσε: «Τον Σεπτέμβριο του 2017, δηλαδή πριν από ενάμιση χρόνο, συναντήθηκα στο Υπουργείο με όλα τα πολιτικά κόμματα και με την κ. Γεννηματά στο γραφείο της στη Βουλή.  Όλα τα κόμματα υποσχέθηκαν να στείλουν προτάσεις. Κανένα εκτός το Ποτάμι, όμως, δεν έστειλε προτάσεις. Ας συμφωνήσουμε τουλάχιστον στα προβλήματα. Σιωπή, εκκωφαντική σιωπή, που σημαίνει ότι θέλουν να συνεχίσει η σημερινή κατάσταση ενός σχολείου χωρίς την Γ’ Λυκείου που ακυρώνει την μόρφωση και τους εκπαιδευτικούς. Ενός Λυκείου με απαξιωμένο το απολυτήριο και με ένα τεράστιο κόστος στις οικογένειες για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τα Πανεπιστήμια. Να συνεχιστεί η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου, η ακύρωση του όποιου ρόλου του σχολείου, η ακύρωση των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα θέατρο του παραλόγου. Σε καμία ευνομούμενη χώρα δεν έχει καταργηθεί το Λύκειο, δεν έχει αξία το απολυτήριο και δεν υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ».

Αναφερόμενος ειδικά στη μεταρρύθμιση για το Λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Το σημερινό σύστημα είναι ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων που όμως είναι παιδαγωγικά αναξιόπιστο, όταν οι οικογένειες δαπανούν 2,5 δισ. ευρώ και μόνον το 30% σπουδάζει αυτό που στοιχειωδώς επιθυμεί» και επισήμανε: «Η Ανεξάρτητη Αρχή Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σε μελέτη του 2016 σχετικά με τα Ευρωπαϊκά Εξεταστικά Συστήματα, δείχνει ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν επιτρέπει πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Απολυτήριο Λυκείου».

Σχετικά με τη νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε επιγραμματικά στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Και σημείωσε ότι:

  • Έχουν δοθεί ήδη 150 θέσεις για τα ιδρύματα
  • Δίνονται νομοθετημένα άλλες 500 θέσεις
  • Για πρώτη φορά μετά το 2010 νομοθείται η επαναπροκήρυξη όλων των θέσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα συνταξιοδοτήσεων. Άρα έχουμε ήδη 150 θέσεις, δίνουμε 500 θέσεις καθηγητών και 300 θέσεις από τις συνταξιοδοτήσεις.
  • Συν 1.500 θέσεις θεσμοθετημένες, που έχουν ήδη προκηρυχθεί για νέους επιστήμονες και για ακαδημαϊκή εμπειρία πράγμα που σημαίνει μπορούν να διδάξουν μέχρι 3 μαθήματα τον χρόνο.
  • Και τέλος 15.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για τα πανεπιστήμια ώστε να γίνει πράξη η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

«Δεν πιστεύατε ότι θα τα καταφέραμε. Δεν πιστεύατε ότι θα ολοκληρώναμε τη νέα αρχιτεκτονική και ότι θα καταλήγαμε στις αλλαγές στο Λύκειο», είπε χαρακτηριστικά σχολιάζοντας στους υψηλούς τόνους που επέλεξε η αντιπολίτευση και ανέφερε:

Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  • Αναβαθμίζεται το Πανεπιστήμιο με την Πολυτεχνική Σχολή στην Κοζάνη και με τα πρόσθετα Τμήματα και Ινστιτούτα στην Φλώρινα, Καστοριά, Πτολεμαΐδα, Γρεβενά και στην Κοζάνη.
  • Δίνεται η δυνατότητα μετατροπής του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού ΑΗΣ της Πτολεμαΐδας σε Διεθνές Κέντρο Κινηματογράφου και σε αυτό το πλαίσιο θα προχωρήσουμε στην ίδρυση Τμήματος Κινηματογράφου, Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικών Μονάδων
  • Ίδρυση Ινστιτούτου στην Κοζάνη σε στενή συνεργασία με την Ιστορική Βιβλιοθήκη

Για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας

  • Νέα Τμήματα και συνέργειες του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  • Θα είναι ένα δυναμικό εξωστρεφές Ίδρυμα, με πολλά μαθήματα και προγράμματα στα αγγλικά

Για το Πανεπιστήμιο Πατρών

Οι σύγκλητοι έχουν κάθε δικαίωμα να πουν τη γνώμη τους. Ως Πολιτεία έχουμε και την τελική ευθύνη. Έχουμε μια αρχιτεκτονική και προχωρούμε θεωρώντας ότι πολλές ενστάσεις έχουν αντιμετωπιστεί.

Για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Προτείναμε να γίνει πενταετές τμήμα Πληροφορικής και δεν έγινε δεκτό. Συνεκτιμούμε τις αποφάσεις αυτές και αναμένουμε από τη σύγκλητο προτάσεις για την ίδρυση πολυτεχνικής σχολής όπως και να επισπεύσει τον φάκελο για το Κτηνιατρικό Τμήμα.

Για το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Είμαστε περήφανοι που τα τμήματα αυτά θα γίνουν ένας εξαιρετικός τρίτος πόλος στην Κρήτη. Για πρώτη φορά το Λασίθι μπαίνει ισότιμα στον πανεπιστημιακό χάρτη της Κρήτης.

Ανέφερε, επίσης: «Για το θέμα του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) όλων των κατηγοριών που έχουν ένα ακατάστατο εργασιακό καθεστώς και ένα ακατάστατο ακαδημαϊκό καθεστώς δεσμευόμαστε ότι σε επόμενο νομοσχέδιο, στις αρχές του καλοκαιριού, θα το αντιμετωπίσουμε, όπως θα αντιμετωπίσουμε και το θέμα του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) και όλων αυτών των κατηγοριών».

Τέλος, σημείωσε: «Εδώ και 36 χρόνια υπάρχει ένα πρόβλημα που κάθε κυβέρνηση υποσχόταν ότι θα το λύσει. Εμείς είμαστε η πρώτη που το λύνει επί της ουσίας: Πρόκειται για τους  Μηχανικούς τετραετών σπουδών και τους Μηχανικούς πενταετών σπουδών. Δεν μπορεί να συνεχίζεται κάτι που αγγίζει τα όρια μιας εμφύλιας διαμάχης ανάμεσα στο ίδιο επάγγελμα. Τα τετραετή τμήματα Μηχανικών με ακαδημαϊκές διαδικασίες που θα εγκρίνει η σύγκλητος θα μπορούν να γίνουν πενταετή. Και αφού γίνουν, επιτροπή στην οποία θα υπάρχει αυξημένη εκπροσώπηση του ΤΕΕ, των πολυτεχνικών σχολών, ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας και ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών, θα αποφασίζει αν αυτά τα πενταετή τμήματα έχουν τις προϋποθέσεις να λάβουν τα επαγγελματικά δικαιώματα. Με αυτή τη διαδικασία επιλύουμε ένα πρόβλημα 36 ετών. Το ΤΕΕ μας ζήτησε αλλαγές και τις ενσωματώνουμε και θα καταθέσουμε με τον κ. Σπίρτζη μια τροπολογία για τους παλαιοτέρους πτυχιούχους».

 

22-04-19 Ομιλία Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην Ολομέλεια της Βουλής

20635319

22-04-19 Ομιλία Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην Ολομέλεια της Βουλής

«Οφείλουμε να στηρίξουμε τα δημόσια Πανεπιστήμια και την έρευνα και να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο που παράγεται προς όφελος της κοινωνίας», τόνισε κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του ΥΠΠΕΘ «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

ΓΑΚ: Διαμορφώνουν νέα κουλτούρα συνεννόησης κα αλληλοσεβασμού

Ξεκινώντας την τοποθέτησή της, η Υφυπουργός αναφέρθηκε στην αλλαγή πλαισίου των Γενικών Αρχείων του Κράτους, σημειώνοντας ότι «η πρόσβαση όλων στον αρχειακό πλούτο παρέχει τις προϋποθέσεις για να εξαλειφθούν πάθη δεκαετιών, διαμορφώνοντας νέα κουλτούρα συνεννόησης και αλληλοσεβασμού».

Υπενθύμισε ότι «το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ΓΑΚ, από την ίδρυσή τους έως σήμερα, έχει αναθεωρηθεί δύο φορές, το 1939 και το 1991 και σήμερα, έπειτα από 28 χρόνια, καταγράφεται πλέον η αναγκαιότητα αλλαγής και επικαιροποίησής του».

Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο νόμου προβλέπει την επικαιροποίηση της διοικητικής διάρθρωσης της Υπηρεσίας σύμφωνα με τις καινούργιες δομές του «Καλλικράτη», προχωρώντας παράλληλα σε αναβαθμίσεις σε επίπεδο τμήματος, τοπικών αρχείων με μεγάλη ιστορική σημασία σε εθνικό επίπεδο».

 Επίσης, την αναβάθμιση του ρόλου της Κεντρικής Υπηρεσίας, τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων και των καθηκόντων του Γενικού Διευθυντή, την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας και τη στελεχιακή αναβάθμιση του προσωπικού, μέσω της πρόσληψης καταρτισμένων επιστημόνων». Επιπλέον, «τη δημιουργία πλαισίου εύρυθμης συνεργασίας των ΓΑΚ με το ευρύτερο δημόσιο, τους εκκλησιαστικούς φορείς καθώς και λοιπούς κατόχους αρχείων και τη ρύθμιση ζητημάτων που σχετίζονται με την προστασία των αρχείων και του αρχειακού υλικού».

Ρύθμιση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια

Κατόπιν, η κ. Τζούφη μίλησε για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν τα Επαγγελματικά Λύκεια, υπογραμμίζοντας ότι «η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, κάτι που αποτυπώνεται και στο σύνολο των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων που έχουμε δρομολογήσει από το 2016 και έπειτα».

 Υπενθύμισε την «επαναφορά των 2.500 εκπαιδευτικών που οδηγήθηκαν στο καθεστώς διαθεσιμότητας επί Υπουργίας του κυρίου Μητσοτάκη», καθώς και την «επαναλειτουργία όλων των κατηργημένων ειδικοτήτων και τομέων των ΕΠΑ.Λ.».

 Παράλληλα, σημείωσε η Υφυπουργός, «ολοκληρώθηκε ένας λεπτομερής Στρατηγικός Σχεδιασμός για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με στόχο να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση και ενίσχυση του Επαγγελματικού Λυκείου». Ταυτόχρονα, «εξασφαλίσαμε την πρόσβαση όλων των μαθητών, εγκρίνοντας περισσότερα από 1.500 ολιγομελή τμήματα σε όλη την χώρα, με τα 430 εξ αυτών να εξυπηρετούν τις ανάγκες 1 έως 5 μαθητών», δήλωσε η κ. Τζούφη.

«Με τροπολογία που καταθέτουμε», επεσήμανε η Υφυπουργός, «ρυθμίζεται το ποσοστό πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα Πανεπιστήμια». Συγκεκριμένα, «διατίθεται ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού θέσεων για την εισαγωγή σε σχολές που είναι αντίστοιχες ή συναφείς με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν οι μαθητές, καθώς και σε κοινή ομάδα Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των ΑΕΙ, στην οποία εισάγονται απόφοιτοι όλων των τομέων». Το ποσοστό μειώνεται «σε 5% του συνολικού αριθμού θέσεων σε ό,τι αφορά σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πολυτεχνικών, των Ιατρικών, των Οδοντιατρικών, των Κτηνιατρικών και των Φαρμακευτικών Σχολών, που είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ.». Τέλος, «το ποσοστό διαμορφώνεται στο 20% για την ΑΣΠΑΙΤΕ και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης».

Όπως τόνισε η Υφυπουργός, οι προσπάθειες αυτές αποδίδουν τους πρώτους καρπούς, αφού καταγράφεται «διαρκής αύξηση του μαθητικού δυναμικού κατά +8% στα ημερήσια και +13% στα εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια».

Παράταση καταβολής επιδόματος εξωτερικού

Στη συνέχεια, η κ. Τζούφη αναφέρθηκε στην Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό, τονίζοντας ότι «έχοντας βγει από το μνημονιακό πλαίσιο, αναγνωρίζοντας τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες και έχοντας αυξήσει τους διαθέσιμους πόρους για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση από τα 9 στα 16 εκατ. €, είμαστε σε θέση να ενισχύσουμε οικονομικά τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο εξωτερικό, επαναφέροντας σταδιακά την ομαλότητα στα σχολεία της διασποράς».

Στην κατεύθυνση αυτή, «με το άρθρο 221, παρατείνουμε την καταβολή του επιμισθίου – του επιδόματος εξωτερικού – για ένα έτος, δηλαδή το επιμίσθιο θα καταβάλλεται για 4 έτη, ρύθμιση που θα έχει ισχύ από την επόμενη σχολική χρονιά».

Στέρεοι ακαδημαϊκοί κανόνες από το προπτυχιακό μέχρι το διδακτορικό

Ιδιαίτερη μνεία έκανε η Υφυπουργός και στη μεγάλη μεταρρύθμιση που αφορά την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Παρά τις φωνασκίες της αντιπολίτευσης, οι οποίες διαχρονικά συνοδεύονται από την καταστροφολογική θέση για τα δημόσια Πανεπιστήμια και την υποτιθέμενη ανάγκη για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η ευρωπαϊκή πρακτική από το 2009 και έπειτα είναι η συγκρότηση πολυδύναμων Πανεπιστημίων», δήλωσε εμφατικά.

«Για εμάς», πρόσθεσε, «η ουσιαστική αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου αποτελεί προτεραιότητα και για τον λόγο αυτό θεσπίσαμε στέρεους ακαδημαϊκούς κανόνες σε όλα τα επίπεδα των σπουδών, από το προπτυχιακό μέχρι το μετα-διδακτορικό».

22-04-19 Ομιλία Αν. Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη στην Ολομέλεια της Βουλής

22 fotvoul

22-04-19 Ομιλία Αν. Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του Νομοσχεδίου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις»

Αναλυτικά η ομιλία του Αν. Υπουργού Κ.Φωτάκη:

«Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Το περιβάλλον που διαγράφουν οι ραγδαίες εξελίξεις στην Επιστήμη και την Τεχνολογία οδηγεί στο κεντρικό ερώτημα της σημερινής συζήτησης.

Πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί το τοπίο στην Ανώτατη Εκπαίδευση για να μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα πρέπει να είναι σαφής, οραματική και άμεση.

Το προς ψήφιση νομοσχέδιο αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση αυτή.

Μοχλεύει το τοπίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης με τρόπο που φέρνει την Παιδεία και την Έρευνα κοντά στα σύγχρονα δεδομένα και απαιτήσεις της χώρας, ώστε η Μάθηση και η Γνώση να αποτελέσουν τις βάσεις για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που θα δημιουργεί ευκαιρίες και προοπτικές και θα οδηγεί στην αειφόρο Ανάπτυξη.

Στην Ανάπτυξη που θα έχει γνώμονα το όφελος της Κοινωνίας, την άμβλυνση των ανισοτήτων, τη μόρφωση, την πνευματική καλλιέργεια, την καλύτερη Παιδεία, την αναβάθμιση της Υγείας. Είναι το πρότυπο της Οικονομίας και της Κοινωνίας της Γνώσης.

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό, είναι πλέον αναγκαίο να κατανοήσουμε ότι το απαιτούμενο επίπεδο της τεχνολογικής εκπαίδευσης έχει σήμερα σημαντικά αλλάξει. Ταυτόχρονα, έχουν αναβαθμιστεί τα κριτήρια της επιστημονικής και ακαδημαϊκής ποιότητας που πληρούνται στα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ της χώρας.

Γι’ αυτό δεν αρκεί μόνο να τα αποκαλούμε «Ανώτατα» ΤΕΙ και μέχρι εκεί. Πρέπει έμπρακτα να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να απελευθερωθεί το καλό δυναμικό που υπάρχει, ξεπερνώντας τις προκαταλήψεις και τους ψευτοελιτισμούς του παρελθόντος. Πρέπει να δίνουμε ευκαιρίες , κίνητρα κι έμπνευση για τις αυριανές γενιές των τεχνολόγων, επιστημόνων κι ερευνητών.

Το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες με τη διαμόρφωση σύγχρονων τομέων με έντονα διεπιστημονικό χαρακτήρα. Τομέων που κάποιοι μάλιστα είναι ακόμη ακόρεστοι επιστημονικά και τεχνολογικά κι έτσι αφήνουν περιθώρια για μεγάλη προστιθέμενη αξία.

Για παράδειγμα, θα ήθελα να αναφέρω το ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο συμβαίνει να γνωρίζω καλά. Πρόκειται για ένα ΤΕΙ που διαθέτει πολύ σοβαρές δυνάμεις σε σύγχρονες τεχνολογίες όπως η φωτονική, η νανοτεχνολογία, η πληροφορική, η αγροτεχνολογία. Πρόκειται για τεχνολογίες που διατρέχουν οριζόντια παραδοσιακούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας, όπως την Αγροδιατροφή, τον Τουρισμό, την Ενέργεια, το Περιβάλλον κ.ά., προσθέτοντας αξία στα σημεία που τους τέμνουν.

Η μετατροπή του ΤΕΙ Κρήτης σε Πανεπιστήμιο θα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της Κρήτης και της χώρας γενικότερα.

Εκεί στοχεύει και αυτό το νομοσχέδιο: να αξιοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό και τις υποδομές που υπάρχουν στις Περιφέρειες της χώρας. Να ενισχύσουμε την παρουσία μας σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς όπου η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει, ακόμη και να προκαλέσει σοκ πρωτοπορίας που θα μας τραβήξουν μπροστά.

Κι αυτό μαζί με την ισόρροπη ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών που αναδεικνύουν την ταυτότητα της χώρας.

Η προσέγγιση αυτή δημιουργεί ευκαιρίες και προοπτικές αίροντας αγκυλώσεις, αποκλεισμούς κι εγκλωβισμούς.

Θα ήθελα τώρα να εστιάσω στα άρθρα 72 και 73 του Νομοσχεδίου.

Το άρθρο 72 κάνει πράξη τη μείωση της γραφειοκρατίας στην Έρευνα, ένα καθολικό αίτημα.

Η δυναμική που διέπει την Έρευνα απαιτεί ιδιαίτερες συνθήκες ευέλικτης διαχείρισης των ερευνητικών έργων.

Το στοίχημα είναι πώς θα εξασφαλισθεί αυτή η ευελιξία με την ταυτόχρονη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.

Στο άρθρο 72 οι ερευνητικοί φορείς και οι ΕΛΚΕ, παραμένουν στο Δημόσιο λογιστικό αλλά γίνονται ειδικές ρυθμίσεις σε τέσσερα καίρια σημεία:

Στην ανάληψη υποχρέωσης που γίνεται πλέον ανά κατηγορία δαπάνης και όχι για κάθε δαπάνη.

Στις δαπάνες μετακίνησης που γίνονται στα πλαίσια προγραμμάτων με προϋπόθεση μόνο την υποβολή παραστατικών.

Σε τροποποιήσεις με σκοπό την απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης συμβάσεων προμηθειών.

Στη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών.

Στο άρθρο 73 συνιστώνται 157 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού στα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) για τις οποίες έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίοι πόροι, μετά από δέκα χρόνια απόλυτης ξηρασίας στις προσλήψεις.

Στο ίδιο άρθρο, εναρμονίζεται το καθεστώς λειτουργίας του ΙΙΒΕΑΑ με εκείνο άλλων ΕΚ της ΓΓΕΤ. Η ΓΓΕΤ συνεποπτεύει μαζί με την Ακαδημία Αθηνών το Ίδρυμα.

Νέο σημαντικό στοιχείο αποτελεί η πλήρης κάλυψη του κόστους μισθοδοσίας για τους Ερευνητές και το τακτικό προσωπικό του ΙΙΒΕΑΑ. Επίσης θεσπίζεται θέση αιρετού Επιστημονικού Δ/ντή, ενώ ισχύουν οι διαδικασίες αξιολόγησης των διοικητικών οργάνων και εκλογής ή ανέλιξης των ερευνητών, όπως για τα υπόλοιπα ΕΚ που εποπτεύει η ΓΓΕΤ.

Η Ακαδημία Αθηνών διατηρεί την εμβληματική της παρουσία στο ΙΙΒΕΑΑ με την συμμετοχή τεσσάρων Ακαδημαϊκών στο επταμελές ΔΣ, ένας εκ των οποίων εκλέγεται να αναλάβει καθήκοντα Προέδρου.

Σημειωτέον ότι ο σύλλογος ερευνητών και εργαζομένων του ΙΙΒΕΑΑ εξέφρασε ομόφωνα την αποδοχή αυτού του σχεδίου.

Θα ήθελα να κλείσω με την επισήμανση μιας άλλης διάστασης που απορρέει από αυτό και τα προηγούμενα συναφή νομοσχέδια του ΥΠΠΕΘ για τα ΑΕΙ.

Τον τελευταίο καιρό όλο και συχνότερα ακούγεται ο όρος Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση (4ΒΕ). Η λεγόμενη 4ΒΕ όπως κι όλες οι προηγούμενες, αφορά την επίδραση που έχουν οι ανατρεπτικού χαρακτήρα τεχνολογίες στα μέσα και τον τρόπο παραγωγής, στη συσσώρευση και διακίνηση των κεφαλαίων. Αναπόφευκτα καθορίζει την θέση των χωρών στον παγκόσμιο καταμερισμό εργασίας.

Το ερώτημα είναι: ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της χώρας μας στο νέο αυτό τοπίο;

Την Κυβέρνηση την έχει απασχολήσει και την απασχολεί το θέμα σοβαρά μαζί με το ζήτημα των κοινωνικών επιπτώσεων που μπορεί να προκύψουν. Επιπτώσεων που περιλαμβάνουν, όχι μόνο μια ανεξέλεγκτη και εκτεταμένη ανεργία, αλλά και αυτόν καθ’ αυτόν τον αποκλεισμό του ανθρώπου από την παραγωγική διαδικασία. Πολλά ηθικά, κοινωνικά και νομικά ζητήματα εγείρονται και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Η στάση μας στο θέμα αυτό, σαφώς δεν πρέπει να είναι τεχνοφοβική.

Σε αντίθεση με τα όσα διακηρύσσουν διάφοροι δήθεν επαΐοντες, η χώρα διαθέτει σημαντικές επιστημονικές και τεχνολογικές δυνάμεις που διαπρέπουν στις τεχνολογίες που βασίζεται η 4ΒΕ. Συγκεκριμένα:

Η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ όσον αφορά το δυναμικό R&D που διαθέτει και ποσοστιαία είναι η 6η στον κόσμο χώρα σε αποφοίτους τεχνολογιών STEM, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.

Πρέπει να επισημανθεί ότι το επίπεδο αυτού του επιστημονικού δυναμικού βρίσκεται κατά μέσο όρο αρκετά ψηλά όσον αφορά την επιστημονική ποιότητα και επιδόσεις.

Για την αξιοποίηση της πολύτιμης αυτής παρακαταθήκης στη διαμόρφωση του ρόλου της Ελλάδας στην 4ΒΕ υπάρχουν δυο προϋποθέσεις:

Πρώτα η ανάσχεση του brain drain που εντάθηκε ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης.

Τα μέτρα που έχουμε λάβει, και απευθύνονται τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ήδη έχουν αρχίσει να αποφέρουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, από τους 1300 ωφελούμενους των δυο πρώτων δράσεων του ΕΛΙΔΕΚ, περισσότεροι από τους μισούς παραμένουν ή επιστρέφουν στη χώρα εξαιτίας αυτών των δράσεων.

Δεύτερη προϋπόθεση είναι η αναδιάταξη του τοπίου της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, η διαμόρφωση νέων δεξιοτήτων και ο εμπλουτισμός παλαιότερων. Τα ΤΕΙ ως κατεξοχήν παραγωγοί ειδικοτήτων STEM βρίσκονται στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας.

Κλείνω λοιπόν επισημαίνοντας ότι η συμβολή στην 4ΒΕ είναι μια πρόσθετη διάσταση που υπηρετεί το προς ψήφιση νομοσχέδιο δημιουργώντας προοπτικές κι ευκαιρίες για τη νέα γενιά και το μέλλον της χώρας».

 

 

22-04-19 Πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

2018 10 08 19 28 38

22-04-19 Πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

Ανακοινώνονται οι πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, όπως καταρτίστηκαν από το Συμβούλιο Επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού.

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των πινάκων email enstaseis-dipode@minedu.gov.gr σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) ημερών από την Τρίτη 23-4-2019 έως και την Πέμπτη 25-4-2019.

Πίνακας Δεκτών  αιτήσεων υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης

Πίνακας μη Δεκτών αιτήσεων υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top