Δελτία Τύπου

30-10-19 Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για επιχορήγηση κάλυψης δαπανών μισθοδοσίας έκτακτου ΔΠ των Ιδρυμάτων

πανεπιστημια

30-10-19 Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για επιχορήγηση κάλυψης δαπανών μισθοδοσίας έκτακτου ΔΠ των Ιδρυμάτων

Υπεγράφη από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, η απόφαση επιχορήγησης για την κάλυψη δαπανών μισθοδοσίας έκτακτου Διδακτικού Προσωπικού των 23 Πανεπιστημίων και της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικών και Τεχνολογικών Επιστημών (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) για μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019, συνολικού ύψους 2,57 εκατ. Ευρώ.

Η Υπουργός, με την απόφασή της αυτή, έθεσε ως βασική προτεραιότητα την άμεση κάλυψη έκτακτων σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημίων, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία τους.  

Το ποσό της επιχορήγησης αυτής προέρχεται, αποκλειστικά, από κονδύλια του Υπουργείου Παιδείας βάσει απόφασης της νυν ηγεσίας, είναι δε η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που τα κονδύλια αυτά δίνονται τόσο νωρίς στην ακαδημαϊκή χρονιά. Η κατανομή των θέσεων ανά Ίδρυμα είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Ακολουθούν, αναλυτικά, τα ποσά ανά Ίδρυμα:

-Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 285.200

-Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 138.000

-Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 82.800

-Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 27.600

-Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών 9.200

-Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών     18.400

-Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 36.800

-Πανεπιστήμιο Πατρών 303.600

-Πανεπιστήμιο Κρήτης   27.600

-Πανεπιστήμιο Αιγαίου 55.200

-Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 276.000

-Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 92.000

-Πολυτεχνείο Κρήτης 27.600

-Ιόνιο Πανεπιστήμιο 73.600

-Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 248.400

-Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 138.000

-Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 138.000

-Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 55.200

-Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο 82.800

-Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 174.800

-Πανεπιστήμιο Πειραιά 18.400

-Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 18.400

-Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος 230.000

-Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. 18.400

ΣΥΝΟΛΟ 2.576.000

29-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνέχεια της συνάντησης με τους εκπροσώπους του τομέα Παιδείας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

κεραμέως φωτο

29-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνέχεια της συνάντησης με τους εκπροσώπους του τομέα Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Διάλογο με τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης άρχισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, οι Υφυπουργοί κα Σοφία Ζαχαράκη και κ. Βασίλης Διγαλάκης και οι αρμόδιοι Γενικοί Γραμματείς, κατόπιν προσκλήσεως που απηύθυνε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προς όλα τα κόμματα της Βουλής. Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα με τους εκπροσώπους του τομέα Παιδείας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ.κ. Νίκο Φίλη, Μερόπη Τζούφη, Γιώργο Αγγελόπουλο, και Στέργιο Νταή.

Σε κοινές τους δηλώσεις, η κα Κεραμέως και ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκος Φίλης, συμφώνησαν πως στόχος τους είναι να επιτευχθεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, η Υπουργός αναφέρθηκε στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για διάλογο σε έναν τόσο σημαντικό τομέα, ο οποίος – όπως υπογράμμισε – αποτελεί το όχημα για μια καλύτερη Ελλάδα.

H Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων σε δηλώσεις της σε συνέχεια της συνάντησης δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «για την Κυβέρνηση, η Παιδεία είναι ίσως το σπουδαιότερο όχημα για μια καλύτερη Ελλάδα. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, μόλις τρεις μήνες στη διακυβέρνηση της χώρας – σε αντίθεση με τις προηγούμενες ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ- για εμάς ήταν ζητούμενο να αρχίσει ο διάλογος πολύ νωρίς. Και όταν λέω διάλογο, εννοώ αυτόν που αφορά προφανώς τα κοινοβουλευτικά κόμματα, αφορά όμως και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.»

Αυτός ο διάλογος, όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως, «διακρίνεται από ιδεολογικές αποστάσεις, ιδεολογικές διαφορές. Θέλουμε όμως να πιστεύουμε, και θα το επιδιώξουμε, ότι υπάρχουν οι ευρύτερες δυνατές συναινέσεις και συγκλίσεις ειδικά στα θέματα της Παιδείας, πέρα και πάνω από κόμματα, για το καλό των μαθητών μας, για το καλό των φοιτητών μας, για το καλό της εκπαίδευσης εν συνόλω. Για αυτό λοιπόν», διευκρίνισε η Υπουργός, «αρχίσαμε έναν ουσιαστικό διάλογο με τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οφείλω να πω ότι ανταποκρίθηκαν τα περισσότερα. Έχουμε ήδη κλείσει συναντήσεις με τους εκπροσώπους τους, και πρόθεσή μας είναι να επιδιώκουμε τον διάλογο σε όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες. Αύριο έχουμε συγκαλέσει και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, παρ’ ότι δεν υπάρχει νομοθέτημα, για μια γενική ενημέρωση, για μια γενική συζήτηση, για μια γενική ανταλλαγή απόψεων. Εμείς στο Υπουργείο Παιδείας ακούμε, καταγράφουμε, μελετάμε και σκοπεύουμε μετά από το γόνιμο αυτό διάλογο να φέρουμε ρυθμίσεις οι οποίες θα επιδιώξουμε να απηχούν τις ευρύτερες δυνατές και εφικτές συναινέσεις».

28-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως εκπροσώπησε την Ελληνική Κυβέρνηση στη μαθητική παρέλαση της Αθήνας για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

 rsz image parelasi

28-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως εκπροσώπησε την Ελληνική Κυβέρνηση στη μαθητική παρέλαση της Αθήνας για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.

Μετά την ολοκλήρωση της παρέλασης, η Υπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση στα ΜΜΕ:

«Σήμερα, μικροί και μεγάλοι, τιμούμε όλους εκείνους που πολέμησαν και που θυσίασαν ακόμη και την ίδια τους τη ζωή για την Ελευθερία, τη Δημοκρατία, την Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια, ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό.
Ας διδαχθούμε από τη στάση της γενιάς των ηρώων και ας πούμε και εμείς τα δικά μας ΟΧΙ. Αλλά και τα δικά μας ΝΑΙ. Ναι στην ενότητα και στις ανθρωπιστικές αξίες. Ναι στα ιδανικά και στο όραμα. Με πίστη στη νέα γενιά της Πατρίδας μας, θα βελτιώσουμε την Παιδεία μας. Το υποσχεθήκαμε και ήδη το υλοποιούμε. Η Παιδεία αποτελεί το σπουδαιότερο όχημα για μια καλύτερη Ελλάδα.
Χρόνια Πολλά σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες!»

25-10-19 Η Υπουργός και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για το περιστατικό σε σχολείο του Αγίου Νικολάου Κρήτης

ΥΠΑΙΘ 2

25-10-19 Η Υπουργός και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για το περιστατικό σε σχολείο του Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός, κα Σοφία Ζαχαράκη, ζήτησαν τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας, αντιδρώντας άμεσα στις πληροφορίες περί περιστατικού λιποθυμίας μαθήτριας από χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών σε σχολείο του Αγίου Νικολάου Κρήτης, και κατόπιν επικοινωνίας με τον αρμόδιο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αναλαμβάνει δράσεις για την αντιμετώπιση φαινομένων εξαρτήσεων αλλά και δράσεις ενημέρωσης και πρόληψης, όπως για παράδειγμα στο πλαίσιο της εισαγωγής νέων εκπαιδευτικών θεματικών που επεξεργάζεται.

24-10-19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Βουλή για τις διατάξεις του Υπουργείου

rsz 24 10 19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή για διατάξεις του Υπουργείου 1

24-10-19 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Βουλή για τις διατάξεις του Υπουργείου

Κυρίες  και  Κύριοι  Συνάδελφοι,

Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες:

1)            Ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής  χρονιάς. Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς από ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας.

2)            Προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: 1βαθμια/2βαθμια, 3βαθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες ξεκινά κιόλας ο διάλογος με τα κόμματα, κατ’ αρχάς για την 3βάθμια εκπαίδευση, και προσδοκούμε σε έναν ειλικρινή, ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο και στην καλλιέργεια συναινέσεων.

Τώρα, επί των διατάξεων που έχουμε καταθέσει. Επαναλαμβάνω, ότι στο νομοσχέδιο αυτό εισάγουμε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, κάποιες περιορισμένες διατάξεις επείγουσας φύσεως. Συγκεκριμένα:                                         

Πρώτη διάταξη

Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία  για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών 

Στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής μας κατεύθυνσης για μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα πανεπιστήμια:

-              καταργούμε σε μεγάλο βαθμό το υπέρ ρυθμιστικό πλαίσιο που είχε εισαχθεί την προηγούμενη περίοδο και δημιουργεί μια σειρά από αγκυλώσεις.

 Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα; Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το Πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου.

-              απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων

-              και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια.

Έτσι ενισχύουμε το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, στοχεύοντας:

-              στην προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών

-              στην προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.

 

Με την παρούσα διάταξη επιλύουμε τα ζητήματα επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς.

Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους ερχόμενους μήνες.

Δεύτερη διάταξη

Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους

Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα.

Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους.

Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Για παράδειγμα: η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε αφήσει τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία χωρίς Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια, χωρίς δηλαδή τα όργανα εκείνα που κατευθύνουν στην ουσία τη δράση του κάθε πρότυπου και πειραματικού σχολείου. Πρότυπα και πειραματικά σχολεία χωρίς  Επιστημονικά Συμβούλια, δεν είναι ουσιαστικά πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Εμείς προβλέπουμε τη συγκρότησή τους. Και ενισχύουμε τις αρμοδιότητες της Επιστημονικής Επιτροπής πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Και στηρίζουμε το θεσμό των ομίλων των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ένα ιδιαίτερο στοιχείο των σχολείων αυτών, και δίνουμε την δυνατότητα σε μαθητές να επιλέγουν ομίλους και σε άλλα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

Τρίτη διάταξη 

Παρέχουμε επιλογές και ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, δηλαδή σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν

-              είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, ως προς την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες

-              είτε με τους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

Τέταρτη διάταξη

Αίρουμε το διαχωρισμό τμημάτων ελεύθερης και μη πρόσβασης

Με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπουμε την ίδια και ενιαία αντιμετώπιση όλων των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Προτείνουμε την άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε τμήματα «ελεύθερης πρόσβασης» και σε εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων», η οποία ουσιαστικά τα κατέτασσε σε δύο κατηγορίες: τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους. Έτσι δίνουμε αξία σε όλα τα τμήματα.

Ενώ παράλληλα δημιουργούμε το ίδιο και ξεκάθαρο πλαίσιο για όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί επιλογή τμήματος να γίνεται ως άλλο τυχερό παίγνιο. Να μπαίνουν στην διαδικασία οι μαθητές να μαντεύουν ποια τμήματα θα είναι χαμηλής ζήτησης και άρα χωρίς εξετάσεις, αλλά να επιλέγουν συνειδητά το τμήμα που θεωρούν ότι τους ταιριάζει καλύτερα.

Πέμπτη διάταξη

Επαναφέρουμε κάτι που ίσχυε μέχρι πριν από μερικούς μήνες που το κατήργησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επαναφέρουμε την επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Και εδώ εισάγουμε και μία αλλαγή που θα κατατεθεί με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις. Η επαγγελματική ισοδυναμία θα κρίνεται από την Πολιτεία, από το ΑΤΕΕΝ, ενώ τα επαγγελματικά προσόντα από τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Επίσης, επιταχύνουμε το όλο διαδικαστικό πλαίσιο. Οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που είχαν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούσαν δέσμιους χιλιάδες απόφοιτους και έθεταν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Φέρνουμε σήμερα ορισμένες ρυθμίσεις που εξορθολογίζουν διαδικασίες και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ σταδιακά τροχοδρομούμε μια σειρά από ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις.

Η παρεχόμενη εκπαίδευση κυρίες και κύριοι συνάδελφοι πρέπει να ενισχυθεί στη χώρα μας. Βήμα-βήμα, διάταξη-διάταξη, ενέργεια-ενέργεια, θα αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση στη χώρα μας. Και θα φτιάξουμε ένα πιο ελεύθερο σχολείο και ένα αυτόνομο, σύγχρονο Πανεπιστήμιο.  Και θα επιδιώξουμε να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση για τις αλλαγές αυτές.

Σας ευχαριστώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top