Δελτία Τύπου

10-09-18 Υπενθύμιση Προγράμματος και Εξεταστικών κέντρων για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις Ειδικών Μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2018

ekset400 px

10-09-18 Υπενθύμιση Προγράμματος και Εξεταστικών κέντρων για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις Ειδικών Μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2018

Το Πρόγραμμα σε μορφή doc

 

 

10-09-18 Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου με αφορμή την έναρξη της σχ. χρονιάς 2018-19

gavr05

10-09-18 Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2018-2019

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εύχομαι καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, στις μαθήτριες και τους μαθητές. Το Υπουργείο κατέβαλε και θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η φετινή χρονιά να πάει ακόμα καλύτερα από τις προηγούμενες. Είμαι βέβαιος ότι και σεις, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, θα κάνετε το ίδιο.

Φέτος θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο θέμα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, του γνωστού σε όλους μας bullying, που δυστυχώς επανήλθε πρόσφατα με ιδιαίτερα τραυματικό τρόπο στην επικαιρότητα. Καλώ τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά και τους γονείς σε συστράτευση και εγρήγορση απέναντι σ’ αυτό το εξαιρετικά δύσκολο στην αντιμετώπισή του φαινόμενο, αφού το σχολείο είναι ένας από τους χώρους εκδήλωσής του.

Η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού από την εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί παρά να κινείται στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας παιδαγωγικής στρατηγικής για την πρόληψη και την εξάλειψη της επιθετικότητας και της βίας. Γνωρίζουμε πως καθοριστικός παράγοντας που οδηγεί στην έκφραση βίαιων, απαξιωτικών και ρατσιστικών συμπεριφορών είναι η έλλειψη αυτοεκτίμησης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών είναι σημαντικό να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος αλληλοσεβασμού, επικοινωνίας, διαλόγου, υπευθυνότητας, μέσα από την ενημέρωση, την καθοδήγηση αλλά κυρίως την ενδυνάμωση των μαθητών και των μαθητριών τους: άνθρωποι που έχουν ανακαλύψει, αποδεχτεί και εκτιμήσει τον εαυτό τους, είναι πιο έτοιμοι να αποδεχτούν και να εκτιμήσουν τον διπλανό τους. Αξιοποιώντας και τις δυνατότητες που προσφέρει το «Πλαίσιο οργάνωσης Σχολικής Ζωής», που πρόσφατα θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο μας, ας προσπαθήσουν να ενθαρρύνουν  την ανάπτυξη της συλλογικότητας και την καλλιέργεια του αισθήματος του ανήκειν στη σχολική κοινότητα για όλα τα παιδιά.

Οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων, από την πλευρά τους, ας σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς, ας συνεργαστούν στενά με το σχολείο υποστηρίζοντας την προσπάθεια για πρόληψη, έγκαιρο εντοπισμό και άμεση παρέμβαση σε περίπτωση εκδήλωσης περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον.

Τις προσπάθειες αυτές πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν και θα διευκολύνουν οι νέες δομές συμβουλευτικής και υποστήριξης των σχολικών μονάδων, για την έγκαιρη στελέχωση των οποίων με εξειδικευμένο προσωπικό εργαζόμαστε συστηματικά.

Το πρόβλημα της σχολικής βίας που έχει πάρει ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις και σε άλλες χώρες, δεν θα λυθεί ούτε με ευχολόγια, ούτε και με γραφειοκρατικές διαδικασίες. Είμαστε όλοι και όλες – και λόγω της επικράτησης νέων τεχνολογιών και νέων μορφών επικοινωνίας- εκτεθειμένοι σε βία πολλών μορφών. Χρειάζεται όλοι και όλες να ξαναδούμε την καθημερινότητα μας, το όριο των ανοχών μας, ακόμη και αυτό το αξιακό μας σύστημα. Κι αυτό γιατί συστατικό στοιχείο του εκφοβισμού είναι ένας ιδιόμορφος ρατσισμός. Είναι η μη ανοχή στη διαφορετικότητα.

Και τώρα θα ήθελα να απευθυνθώ ιδιαίτερα στους μαθητές και τις μαθήτριες:

Η αντιμετώπιση του εκφοβισμού δεν σημαίνει πως πρέπει να βγάλουμε από την καθημερινότητά μας τα αστεία ή τα πειράγματα, την «πλάκα». Αστείο όμως δεν είναι η μαγκιά. Δεν είναι η συμμορία. Δεν είναι η βία και η κοροϊδία. Αν μας διασκεδάζει να επιβάλουμε τη δύναμή μας πάνω σε άλλους, σημαίνει ότι απλά δεν εκτιμάμε αρκετά τον εαυτό μας. Είναι απαράδεκτο  για μια δημοκρατική κοινωνία, να πιστεύουμε ότι «κανονικό» είναι μόνον αυτό που εμείς είμαστε ή εμείς πιστεύουμε, αδιαφορώντας για το «κανονικό» του άλλου. Γιατί η κοινωνία μας είναι ακριβώς το σύνολο των διαφορετικοτήτων: στην εμφάνιση, στη σωματική διάπλαση, στο χρώμα του δέρματος, στους σεξουαλικούς προσανατολισμούς, στις θρησκευτικές πεποιθήσεις, στις πολιτιστικές αξίες και σε πολλά άλλα.

Μπορεί αρκετοί από εσάς να θεωρείτε ότι όλα αυτά είναι ηθικολογίες των μεγάλων που δεν καταλαβαίνουν τα παιδιά, που δεν καταλαβαίνουν τους νέους. Ακόμη, όμως, και αν είναι έτσι, ας συμφωνήσουμε σε δύο πράγματα:

Το πρώτο είναι η καθεμιά και ο καθένας να σκεφτεί με τον εαυτό του τα παραπάνω. Και ας προσπαθήσει να βρει επιχειρήματα που τα αντικρούουν ή επιχειρήματα που τα ενισχύουν. Και να συζητήσετε μεταξύ σας τα επιχειρήματα αυτά. 

Το δεύτερο, είναι να βρούμε τρόπους να συζητάμε σε κάθε σχολείο: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθήτριες και οι μαθητές. Να συζητάμε, όμως. Όχι απλά να εντοπίζουμε το πρόβλημα, και να πηγαίνουμε σπίτι. Να συζητάμε, και οι μεγάλοι να ακούνε τους νεότερους και οι νεότεροι τους μεγάλους. Να ακούνε. Να μία σημαντική πτυχή του σχολείου. Να μάθουμε να ακούμε όλοι όλους. Να ακούμε δεν σημαίνει αναγκαστικά να συμφωνήσουμε και να δεχτούμε ό,τι λέει ο άλλος. Να ακούμε σημαίνει να καταλάβουμε τι ακριβώς λέει ο άλλος, και, κυρίως, γιατί το λέει. Να προσπαθήσουμε, δηλαδή, να μπούμε στη θέση του άλλου ώστε να καταλάβουμε και εμείς αν όσα πιστεύουμε και κάνουμε, είναι σωστά. Κι αν στο τέλος της σχολικής χρονιάς, έχουμε κατακτήσει το να μπορούμε να συζητάμε και για τα δύσκολα, και τα δυσάρεστα, θα έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα προς ένα σχολείο που μας περιλαμβάνει αντί να μας αποκλείει, ένα σχολείο με λιγότερη βία, τελικά μία κοινωνία με λιγότερη βία.

Και πάλι εύχομαι σε όλους και όλες μία δημιουργική σχολική χρονιά.

10-09-18 Με χρηματοδότηση 2 εκατ. 697 χιλ. € εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών οι πρώτες 913 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

rsz book 1905891 960 720

10-09-18 Με χρηματοδότηση 2 εκατ. 697 χιλ. € εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών οι πρώτες 913 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Τις πρώτες 913 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εντάσσονται από το σχολικό έτος 2018 – 2019 στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών και, παράλληλα, τη χρηματοδότησή τους με το ποσό των 2 εκατομμυρίων 697 χιλιάδων ευρώ, αποφάσισε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου.

Το ποσό αντιστοιχεί σε 3.000 ευρώ ανά σχολική βιβλιοθήκη για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού και βιβλίων και η δράση θα υλοποιηθεί μέσω των  οικείων σχολικών επιτροπών.

Η απόφαση αποτελεί πράξη – ορόσημο καθώς ενεργοποιεί μετά από 32 χρόνια αδράνειας τον νόμο 1566 περί ίδρυσης σχολικών βιβλιοθηκών, σηματοδοτεί την άμεση ανάπτυξη του συστήματος δικτύου 913 σχολικών μονάδων που εντάσσονται σε αυτό και χρηματοδοτεί τη δράση με πόρους του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΠΕΘ.

«Η απόφαση θεραπεύει ένα έλλειμμα δεκαετιών. Ένα έλλειμμα που στέρησε τη δυνατότητα από το σύγχρονο σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες που προέκυψαν από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, στις επιστήμες και στις τέχνες. Με τη χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων 697 χιλιάδων ευρώ και την ένταξη των 913 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών, η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα τη σταθερή στήριξή της στο δημόσιο σχολείο. Τίποτα, όμως, δεν θα ήταν εφικτό αν δεν υπήρχαν εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που με δική τους πρωτοβουλία και μεράκι συγκέντρωσαν όλα αυτά τα χρόνια πλούσιες συλλογές τεκμηρίων και υλικό στα σχολεία τους. Έχω πει με πολλές αφορμές ότι οφείλουμε να ευχαριστούμε στους μάχιμους εκπαιδευτικούς που έχουν σηκώσει στις πλάτες τους το δημόσιο σχολείο. Και αυτή είναι άλλη μια αφορμή για να τους πούμε ένα ακόμη ‘ευχαριστώ’», δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου.

Σημειώνεται ότι ο ορισμός των πρώτων 913 σχολικών μονάδων που εντάχθηκαν στο Δίκτυο γίνεται σε εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης με την οποία, για πρώτη φορά, ορίστηκε το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που έδωσε τη δυνατότητα λειτουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο ορισμός του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών προέκυψε  από τις ήδη υπάρχουσες και λειτουργούσες σχολικές βιβλιοθήκες, οι οποίες φιλοξενούνται σε αυτόνομο χώρο μέσα στις σχολικές μονάδες.

Το Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών παραμένει ανοικτό και διευρύνεται με τις εγγραφές νέων μελών, ύστερα από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τις σχολικές μονάδες από το Υπουργείο.

Η Υ.Α. με τον ορισμό των σχολικών μονάδων που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας σε μορφή pdf 

Η απόφαση με τον καθορισμό πιστώσεων ΠΔΕ σε μορφή pdf 

Οι οδηγίες προς τις σχολικές επιτροπές της Πρωτοβάθμιας Εκπαιδευσης για την υλοποίηση του έργου σε μορφή pdf 

To έγγραφο με τη λειτουργία Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε μορφή pdf 

08-09-18 : Συνέντευξη Υφ. Παιδείας Μερόπης Τζούφη στο ΑΜΠΕ και περιοδεία στην 83η ΔΕΘ

RSZ TZOUFI DE8

08-09-18 : Συνέντευξη Υφ. Παιδείας Μερόπης Τζούφη στο ΑΜΠΕ και περιοδεία στην 83η ΔΕΘ

«Το μεγάλο στοίχημα είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Ευελπιστούμε ότι μετά τον Οκτώβριο θα έχουμε τη δυνατότητα διότι οκτώ χρόνια και πλέον στα μνημονιακά χρόνια δεν είχαμε μόνιμους διορισμούς στην παιδεία», τόνισε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, από τον χώρο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», μίλησε για τις επικείμενες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, αλλά και για το πλαίσιο των προωθούμενων μεταρρυθμίσεων στον χώρο της Παιδείας. Επιπλέον, η Υφυπουργός μίλησε για τις πρωτοβουλίες υποστήριξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, αλλά και για την εκπαίδευση των προσφύγων στη χώρα μας.

Στη συνέχεια, η Υφυπουργός επισκέφθηκε το Περίπτερο του Υπουργείο Υγείας, όπου συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα Σταμάτη Βαρδαρό και την πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας Χάρις Ματσούκα.

Κατόπιν, περιηγήθηκε στα περίπτερα πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών Κέντρων, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας, καθώς και στα περίπτερα των Υπουργείων Αθλητισμού και Πολιτισμού, μαζί με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου και τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ Γιώργο Αγγελόπουλο.

Η κ. Τζούφη συναντήθηκε με πρυτάνεις και καθηγητές όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης, καθώς και με φοιτητές και αθλητές, με τους οποίους πραγματοποιήθηκε μια πολύ γόνιμη και αισιόδοξη συζήτηση και ανταλλαγή προτάσεων.

Στο περίπτερο της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας, συναντήθηκε με τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Φωτάκη και τη Γενική Γραμματέα Πατρίτσια Κυπριανίδου.

Στο περίπτερο του Υπουργείου Πολιτισμού, συνάντηση πραγματοποιήθηκε με την νέα Υπουργό Μυρσίνη Ζορμπά και τον Υφυπουργό Κωνσταντίνο Στρατή, ενώ στο Υπουργείο Αθλητισμού συνομίλησε με τον Γενικό Γραμματέα Τζούλιο Συναδινό.

Ξεχωριστή επίσκεψη πραγματοποίησε η Υφυπουργός στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα ήταν η συνάντησή της με την Γαλακτοκομική ΕΠΑΣ Ιωαννίνων. Στην Έκθεση της Γαλοκτοκομικής Σχολής, η κ. Τζούφη συνομίλησε με φοιτητές και φοιτήτριες  για το μέλλον των Επαγγελματικών Σχολών και δοκίμασε τα σπουδαία προϊόντα που παράγουν.

07-09-18 Σχετικά με τους υποψηφίους πανελλαδικών εξετάσεων 2018 περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

rsz kapodistriako1 thumb large 1 thumb large

07-09-18 Σχετικά με τους υποψηφίους πανελλαδικών εξετάσεων 2018 περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές 

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι πανελλαδικών εξετάσεων 2018 από περιοχές της Δυτικής Αττικής και της Δωδεκανήσου, όπως καθορίστηκαν με την αριθ. Φ.253.2/137341/Α5/21-8-2018 ΥΑ (ΦΕΚ 3637 Β΄), που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά μέχρι και τη Δευτέρα 10-9-2018 στις αρμόδιες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και Δωδεκανήσου.

 

 

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Σας γνωρίζουμε ότι από τη Τετάρτη 5-9-2018 έως και την Πέμπτη 27-9-2018 διενεργούνται οι εξετάσεις των Ελλήνων του Εξωτερικού και οι Επαναληπτικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, συνεπώς τις ημέρες αυτές δεν θα λειτουργήσουν στο Υπουργείο Παιδείας οι ώρες κοινού.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top