Δελτία Τύπου

13-02-19 Σε διαβούλευση από σήμερα έως την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου το σχέδιο νόμου «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας»

Open govx400

13-02-19 Σε διαβούλευση από σήμερα έως την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου το σχέδιο νόμου «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας»

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θέτει από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας».

Στο μήνυμά του ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου αναφέρει:

«Τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας». Για το εν λόγω εγχείρημα της αναδιάρθρωσης των ως άνω Ιδρυμάτων συγκροτήθηκε από το Υπουργείο Επιτροπή, στην οποία μετείχαν ακαδημαϊκοί εγνωσμένου κύρους και εκπρόσωποι των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Ύστερα από συστηματικές συνεδριάσεις και διεξοδικές συζητήσεις καταρτίσθηκε και παραδόθηκε στο Υπουργείο ομόφωνο πόρισμα, το οποίο και αποτέλεσε τη βάση για τη σύνταξη του νομοσχεδίου.

Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, και δεδομένου ότι το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων βρίσκεται ακόμη σε διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς, σας καλούμε να συμμετέχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις σχετικές ρυθμίσεις. Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 12:00΄».

Το σχέδιο νόμου σε μορφή pdf

13-02-19 Η τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή για την χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου στις μητέρες αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς

30 01 19vouli

13-02-19 Η τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή για την χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου στις μητέρες αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς

Η χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου στις μητέρες αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς θεσπίζεται με τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις».

Κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε:

«Καταθέτουμε μια τροπολογία με δύο άρθρα. Το πρώτο είναι μια εμβληματική τροπολογία και έχει σχέση με τη στήριξη φροντίδας τέκνων των αναπληρωτών καθηγητών. Αυτό έγινε δυνατόν, μετά από μια πάρα πολύ στενή συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και προσωπικά με την κυρία Ξενογιαννακοπούλου, όπως και με το Υπουργείο Εργασίας και την κυρία Αχτσιόγλου. Με την προτεινόμενη διάταξη, δίνεται η δυνατότητα να λαμβάνουν οι μητέρες αναπληρώτριες καθηγήτριες, μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ή μέλη του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, άδεια ανατροφής, αμέσως μετά την άδεια μητρότητας. Η άδεια ανατροφής είναι για τρεισήμισι μήνες, όπως ακριβώς είναι και στην περίπτωση των μόνιμων εκπαιδευτικών. Και με αυτήν την τροπολογία, επιδιώκουμε μια αναλογική εφαρμογή του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, όπου η αναπληρώτρια μητέρα εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα ανάμεσα στο να πάρει αυτήν την άδεια, ή τη μείωση του ωραρίου της κατά δύο ώρες εβδομαδιαία.

Η εν λόγω ρύθμιση είναι σύμφωνη με την επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος, που προστατεύει την οικογένεια, τη μητρότητα και τα παιδιά και εστιάζεται και συνδέεται με τις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες, τόσο της ίδιας, όσο και των τέκνων. Θέλουμε να υπογραμμίσουμε, ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι μια δίκαιη ρύθμιση και μέχρι τώρα, ήταν πραγματικά μη αποδεκτό το καθεστώς, όπου για το συγκεκριμένο θέμα οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είχαν αυτή τη δυνατότητα, ενώ οι αναπληρωτές δεν είχαν μια τέτοια δυνατότητα, ενισχύοντας πάλι και πρακτικά, αλλά και πολιτικά την έγνοια μας για το θέμα της οικογένειας, της μητρότητας και της παιδικής ηλικίας. Και βεβαίως, η άδεια ανατροφής αφορά την κάλυψη των πραγματικών και όχι των τεκμαιρόμενων αναγκών, γι' αυτό δεν δίνεται και στον πατέρα του παιδιού.

Το δεύτερο άρθρο της τροπολογίας έχει σχέση με τη δυνατότητα, να μπορούν τα παιδιά που φοιτούν, είτε στα εσπερινά επαγγελματικά λύκεια τριετούς διάρκειας, είτε τα τετραετούς διάρκειας στον τομέα ναυτιλιακών επαγγελμάτων και ειδικότητα πλοιάρχου και μηχανικού εμπορικού ναυτικού, οι οποίοι ναυτολογούνται ως προσωπικό καταστρώματος ή μηχανής, να μπορούν να αποκτούν το εγχειρίδιο κατευθυνόμενης εκπαίδευσης σε πλοίο, πριν την απόκτηση του τίτλου σπουδών. Νομίζουμε και τα δύο, ιδιαίτερα το πρώτο, είναι μια εξαιρετικά σημαντική τροπολογία, όπως είπα, στην κατεύθυνση άμβλυνσης των ανισοτήτων, ανάμεσα στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως στις μητέρες, οι οποίες, μέχρι τώρα, μεγαλώνουν αυτά τα παιδιά κάτω από πραγματικά, πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες. Είναι μια αδικία, που με την τροπολογία αυτή αίρεται».

13-02-19 Σε πλήρη ανάπτυξη η καθολική εφαρμογή του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»

LOGO epal400

13-02-19 Σε πλήρη ανάπτυξη η καθολική εφαρμογή του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»

Με την ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα την Παρασκευή 1/2/19,  παρουσία της Υφυπουργού Παιδείας Μερόπης Τζούφη, ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος για την καθολική εφαρμογή του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»  (ΜΝΑΕ). Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε με βάση τους κεντρικούς άξονες της στρατηγικής για την ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στοχεύοντας  στη στήριξη των μαθητών της Α’ τάξης για  την ομαλή μετάβασή τους  στην επαγγελματική εκπαίδευση και την ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου των Επαγγελματικών Λυκείων.

Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 σε 9  Επαγγελματικά Λύκεια, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές που ήδη εφάρμοζε η εκπαιδευτική κοινότητα σε σχολικές μονάδες. Το πρόγραμμα επεκτείνεται και στα 400 ΕΠΑΛ της χώρας από τη σχολική χρονιά 2018-19. Συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για 4 χρόνια.

Κάνοντας ένα μικρό απολογισμό των μέχρι τώρα  δράσεων για την επέκταση του προγράμματος τα αποτελέσματα είναι ήδη σημαντικά:

  1. Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με εκδήλωση παρουσίασης – αποτίμησης της πιλοτικής φάσης του προγράμματος, από τους εκπαιδευτικούς των 9 σχολείων και την επιστημονική επιτροπή, στις 4/9/18 στο Υπουργείο Παιδείας.
  2. Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την ανάπτυξη και το συντονισμό του προγράμματος, τη δημιουργία επιτροπών (συντονιστική, εμπειρογνωμόνων, συντονιστών από τα σχολεία πιλοτική φάσης, υπεύθυνοι ΜΝΑΕ στα ΠΕΚΕΣ). Υπογράφτηκε σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα στο ΥΠΠΕΘ και το Σύλλογο Ελλήνων Ψυχολόγων για την υποστήριξη – εποπτεία των ψυχολόγων.
  3. Πραγματοποιήθηκαν, με ευθύνη της Συντονιστικής Επιτροπής Έργου που συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2018, 8 ενημερωτικές συναντήσεις για τους διευθυντές των ΕΠΑΛ και των ΕΚ σχετικά με το σύνολο των δράσεων του προγράμματος (2 στην Αθήνα, Τρίπολη, Ηράκλειο, Λάρισα, Κομοτηνή, Πάτρα, Ιωάννινα). Καλύφθηκε έτσι η ενημέρωση όλων των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
  4. Ορίστηκαν υπεύθυνοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για το πρόγραμμα στα 24 ΠΕΚΕΣ της χώρας και πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ενημερωτική συνάντηση μαζί τους για τις δράσεις του προγράμματος.
  5. Για τις ανάγκες της ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσλήφθηκαν 222 αναπληρωτές/τριες ψυχολόγοι. Πραγματοποιήθηκαν 4 ενημερωτικές συναντήσεις με τους ψυχολόγους που προσλήφθηκαν στα ΕΠΑΛ, από τους ψυχολόγους της ομάδας εμπειρογνωμόνων του προγράμματος.
  6. Για τις ανάγκες της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά, προσλήφθηκαν 437 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
  7. Ολοκληρώθηκε η κατάθεση σχεδίων δράσης από τα ΕΠΑΛ στο κέντρο ΝΟΗΣΙΣ (εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου) που ξεπέρασε κάθε προσδοκία για την πρώτη φορά εφαρμογής. Ήδη μέχρι τη λήξη της σχετικής προθεσμίας είχαν καταθέσει προτάσεις για τη χρηματοδότηση σχεδίων δράσης 305 ΕΠΑΛ. (https://mnae.noesis.edu.gr/)
  8. Όσον αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και στο ρόλο του σύμβουλου καθηγητή, όπως και των ψυχολόγων, αυτή θα υλοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα από το ΙΕΠ.
  9. Δημιουργήθηκε ιστοσελίδα για το πρόγραμμα από τα σχολεία της πιλοτικής φάσης, στην οποία υπάρχει πλούσιο και αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό https://mnaepal.wordpress.com/ και αξιοποιούνται τα κοινωνικά δίκτυα (facebook-Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ  9 πιλοτικά σχολεία).

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αγκαλιάσει και αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα, μια εμβληματική μεταρρυθμιστική παρέμβαση, η οποία ξεκίνησε από τα ίδια τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, υιοθετήθηκε, σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο  Παιδείας.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

-           Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, με δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στην τάξη και εντός του ωρολογίου προγράμματος, για την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού.

-           Ενεργοποίηση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή», για καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και βελτίωση του κλίματος στην σχολική κοινότητα.

-           Δημιουργία «Σχεδίων Δράσης», χρηματοδοτούμενων «project» που προωθούν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό.

-           Εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιάσκεψης ώστε να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων σε κοινές δράσεις.

-           Δικτύωση των σχολείων μέσα από κοινές πλατφόρμες επικοινωνίας οι οποίες επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των σχολείων αλλά και με υποστηρικτικές δομές της περιοχής τους.

-           Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και  των ψυχολόγων από ειδικά εκπαιδευμένους επιμορφωτές.

12-02-19 Δόθηκε στην επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου το σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας

12 02 19photo400

12-02-19 Δόθηκε στην επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου το σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας

Στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων πραγματοποιείται σήμερα η δεύτερη συνάντηση της επιτροπής διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου διαλόγου για την κατάρτιση συμφωνίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Στη συνάντηση παραβρίσκονται ο Υπουργός κ. Κώστας Γαβρόγλου, ο  Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων. Στην επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου δόθηκε δεκασέλιδο σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας.  

Με το σχέδιο αυτό αναιρούνται οριστικά όλες οι ανησυχίες που είχαν εκφραστεί, είτε λόγω ελλιπούς ενημέρωσης είτε λόγω παρανόησης, μετά την κοινή ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό και τον Αρχιεπίσκοπο του σχεδίου Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας της 6ης Νοεμβρίου 2018. Στο σχέδιο καταγράφονται οι σημαντικοί λόγοι για τους οποίους αυτή η ιστορικής σημασίας συμφωνία θα είναι αμοιβαία επωφελής και για τα δύο μέρη, καθώς και για τον εφημεριακό κλήρο. 

Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την κατάρτιση νομοσχεδίου, το οποίο θα αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος θα κυρώνεται αυτούσιο το κείμενο της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας όπως τελικά θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου. Τα υπόλοιπα δύο μέρη θα περιέχουν εφαρμοστικές διατάξεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας ως προς τα δύο βασικά σκέλη της, τη μισθοδοσία των κληρικών και λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος και την ίδρυση και λειτουργία Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας.    

  Ειδικά ως προς τη μισθοδοσία του κλήρου, η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση όχι μόνο δεν θίγει το υφιστάμενο καθεστώς, αλλά αντιθέτως το βελτιώνει ουσιωδώς, καθώς η νομική θέση και τα δικαιώματα (υπηρεσιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά.) των κληρικών για πρώτη φορά κατοχυρώνονται με τις θεσμικές εγγυήσεις που παρέχει η κύρωση διμερούς συμφωνίας.

Έτσι, από τη Συμφωνία και την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:

  • Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το υπηρεσιακό καθεστώς και η μονιμότητα, όπως ισχύει σήμερα, των κληρικών ως θρησκευτικών λειτουργών και υπαλλήλων ν.π.δ.δ.
  • Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το ύψος των αποδοχών των κληρικών, το οποίο εξακολουθεί να καθορίζεται από το ενιαίο μισθολόγιο όπως εκάστοτε ισχύει και ακολουθεί τις αυξήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
  • Παραμένει αμετάβλητος και δεν θίγεται ο τρόπος και ο χρόνος καταβολής των αποδοχών των κληρικών, η οποία θα εξακολουθήσει να ενεργείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής.

Επιπροσθέτως, η μισθοδοσία των κληρικών θωρακίζεται ακόμα περισσότερο σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς, καθότι:

  • Ιδρύεται Ταμείο Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο θα καταβάλλεται ετησίως από το κράτος, σε αναγνώριση υποχρέωσης που θα απορρέει από κυρωθείσα με νόμο Συμφωνία, η δαπάνη μισθοδοσίας του αριθμού των σήμερα μισθοδοτούμενων κληρικών. Τα σχετικά ποσά δεσμεύονται, υπό τον αυστηρό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατ’ αποκλειστικότητα για τη μισθοδοσία του κλήρου, η οποία θα ενεργείται δια της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.  
  • Όπως έχει ήδη νομοθετηθεί, συνιστάται Μητρώο Κληρικών και Λαϊκών Υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο εγγράφεται το σύνολο όσων μισθοδοτούνται με πόρους του Ταμείου Μισθοδοσίας και υπέρ των οποίων κατοχυρώνονται όλα τα δικαιώματα που σήμερα απολαμβάνουν οι κληρικοί (υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο, καταβολή μισθού από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής κλπ.).
  • Το σημαντικότερο είναι ότι, για πρώτη φορά, όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονται με τρόπο που δεν επιτρέπει τη μονομερή ανατροπή τους από την Πολιτεία. Με το υφιστάμενο καθεστώς, τόσο η μισθοδοσία όσο και το υπηρεσιακό καθεστώς και τα δικαιώματα των κληρικών βρίσκονται σε επισφάλεια, καθόσον έχουν παραχωρηθεί με κοινό νόμο, δηλαδή επαφίενται μονομερώς στη βούληση της Πολιτείας, και ανά πάσα στιγμή μπορούν να μεταβληθούν προς το δυσμενέστερο με νεότερο νόμο. Η ξεχωριστή σημασία του προτεινόμενου σχεδίου έγκειται στο ότι προβλέπει την κύρωση της Συμφωνίας με νόμο, με συνέπεια τα συμφωνηθέντα και κυρωθέντα με νόμο να μην είναι πλέον δυνατόν να τροποποιηθούν στο μέλλον μονομερώς, με νόμο του κράτους. Οποιαδήποτε μεταβολή μόνο με νεότερη τροποποιητική συμφωνία των δύο μερών θα είναι δυνατή.

Τέλος, με το Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας προκύπτουν σημαντικά οικονομικά οφέλη, τόσο για το Δημόσιο όσο και για την Εκκλησία της Ελλάδος, από την αξιοποίηση περιουσίας διαμφισβητούμενης και, άρα, μέχρι σήμερα αδρανούς και λιμνάζουσας.  

Tο σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας σε μορφή doc

Μετά τη συνάντηση με την επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Είχαμε τη χαρά σήμερα να φιλοξενήσουμε στο Υπουργείο Παιδείας την επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και να συζητήσουμε μαζί τους το σχέδιο υλοποίησης του προτεινόμενου πλαισίου Συμφωνίας ανάμεσα στην Πολιτεία και στην Εκκλησία.

Καταθέσαμε ένα κείμενο και υπήρξε μία εξαιρετικά δημιουργική και εποικοδομητική συζήτηση. Αναλύσαμε πολλές πλευρές του κειμένου. Θεωρούμε ότι το κείμενο παρουσιάζει ένα σύνολο διατάξεων που ενισχύει πολύ και τον εξορθολογισμό των σχέσεων και την κατοχύρωση κυρίως των ιερέων και, βεβαίως, ένα ‘νοικοκύρεμα’ των οικονομικών. Περιμένουμε, και μετά τη συζήτηση, τις γραπτές παρατηρήσεις από την πλευρά της επιτροπής. Την ερχόμενη Τρίτη θα ξανασυναντηθούμε για να συζητήσουμε το αναμορφωμένο σχέδιο με βάση και τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις που θα λάβουμε.

Αύριο θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε εδώ την επιτροπή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στην οποία συμμετέχουν και Ιεράρχες από την Εκκλησία της Κρήτης. Βεβαίως η συζήτηση που κάνουμε είναι για μία συμφωνία ανάμεσα στην Πολιτεία και την Εκκλησία της Ελλάδος. Βεβαίως και το Πατριαρχείο -ενδεχομένως και η Εκκλησία της Κρήτης- να έχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που θα συζητηθούν και αυτά αύριο.

Αν κάτι θα ήθελα να πω, για να τελειώσω, είναι ότι σήμερα συνεχίστηκε ο διάλογος που αρχίσαμε στη Μονή Πετράκη και θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα και η δική μου τουλάχιστον αίσθηση είναι ότι αποσαφηνίσθηκαν πολλά και σημαντικά πράγματα κι άρα θεωρώ ότι έχουμε πάει ένα βήμα μπροστά».

Ο Πρόεδρος της επιτροπής της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, δήλωσε:

«Ανταποκριθήκαμε στο αίτημα του κυρίου Υπουργού και ήρθαμε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων. Η προηγούμενη συνάντηση έγινε στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας και η επόμενη, την επόμενη Τρίτη, θα γίνει πάλι στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, οπότε έχουμε εναλλάξ χώρους συζητήσεων.

Σήμερα είχαμε τη χαρά σε μία πολύ ειλικρινή συζήτηση, και θα έλεγα, αντηλλάγησαν πολλές απόψεις και διαβάστηκε -δεν μας δόθηκε απλώς- λέξη προς λέξη το προτεινόμενο πλαίσιο της Συμφωνίας της Εκκλησίας και Πολιτείας.

Από πλευράς μας θέσαμε διάφορα ερωτήματα. Ζητήσαμε διευκρινίσεις, οι οποίες δόθηκαν, και στη συνέχεια θα συναντηθούμε και εμείς, νομίζω μεθαύριο την Πέμπτη, η επιτροπή προκειμένου να καταγράψουμε τις προτάσεις τις οποίες εμείς θα έχουμε σε όσα ζητήματα θα θέλουμε να προτείνουμε, γιατί εργαζόμαστε βάσει της αποφάσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος της 16ης Νοεμβρίου, και βέβαια εργαζόμαστε συνολικά ως επιτροπή γιατί έχουμε το συνοδικό σύστημα με το οποίο συνεδριάζουμε. Σήμερα, λοιπόν, επιφυλασσόμαστε για αυτά τα οποία ακούσαμε, θα καταθέσουμε τις προτάσεις και γραπτώς θα συνεχιστεί αυτός ο διάλογος. Νομίζω αυτό πρέπει να λεχθεί για να φύγουν όλες οι  άλλες ειδήσεις ότι δήθεν θα κατατεθεί στη Βουλή πριν ολοκληρωθεί η συζήτηση και πριν λάβει απόφαση η Ιεραρχία».

12-02-19 Κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση για το συμβάν σε Γυμνάσιο του Δήμου Ζωγράφου

yp 16b 400

12-02-19 Κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση για το συμβάν σε Γυμνάσιο του Δήμου Ζωγράφου

Σχετικά με το συμβάν σε Γυμνάσιο του Δήμου Ζωγράφου, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εκφράζει τον αποτροπιασμό του για τη συγκεκριμένη πράξη και δηλώνει ότι, ανεξάρτητα και παράλληλα με την εξέλιξη των ενδίκων μέσων που έχει ή σκοπεύει να χρησιμοποιήσει η οικογένεια του θύματος, έχει ήδη διαταχθεί κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση, προκειμένου να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες του σχολείου, είτε στο επίπεδο της πρόληψης είτε και κατά τον μετέπειτα χειρισμό.

Πρωταρχικό μέλημα του σχολείου, αλλά και του Υπουργείου γενικότερα, είναι η ασφάλεια και η προστασία του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Φαινόμενα αυτού του είδους, μόνο ως εγκληματικές πράξεις πρέπει να αντιμετωπίζονται, απέναντι στις οποίες δεν μπορεί να υπάρχει η παραμικρή ανοχή. Η βία και μάλιστα στην ακραία της μορφή, όπως αποκαλύφθηκε σε αυτό το συμβάν, δεν μπορεί να έχει θέση σε μια ευνομούμενη κοινωνία και ιδιαίτερα στον χώρο του σχολείου.

Το ΥΠΠΕΘ εκφράζει την αμέριστη συμπάθεια τόσο προς το ίδιο το θύμα όσο και προς την οικογένειά του και δεσμεύεται να πράξει όλα τα δέοντα για την πάταξη τέτοιων εγκλημάτων και την εκτόπισή τους από το σχολικό περιβάλλον.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top