Δελτία Τύπου

17-09-10 Συνάντηση Πολιτικής Ηγεσίας Υπουργείου με την ΠΕΑΕ και το Συντονιστικό Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών

Δελτίο Τύπου

Συνάντηση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με την ΠΕΑΕ και το Συντονιστικό Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα έχει σήμερα, Παρασκευή 17/09/2010, στις 17.00, συνάντηση με την ΠΕΑΕ και το Συντονιστικό Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών.

 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

16-09-10 Σχετικά με τα Ερευνητικά Προγράμματα "ΘΑΛΗΣ" και "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ"

Δελτίο Τύπου

 

Η μέχρι σήμερα πορεία των ερευνητικών προγραμμάτων είχε σοβαρά προβλήματα που αφορούσαν τόσο σε ζητήματα αξιολόγησης σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα όσο και στα αποτελέσματά τους σε σχέση με την οικονομία και την κοινωνία.

Η κυβέρνηση βρήκε σε εξέλιξη προκηρύξεις με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει περιορισμένου εύρους αξιολόγηση με ανεπαρκείς κανόνες και χωρίς έμφαση στους στόχους και τα ερευνητικά αποτελέσματα.  Η έμφαση ήταν στην απορροφητικότητα και όχι στην ποιότητα.  Έτσι ξεκίνησαν διαδικασίες για την αλλαγή και την προσαρμογή σε διεθνείς κανόνες. Έργο δύσκολο και χρονοβόρο.

Είναι κατανοητές και σεβαστές οι διαμαρτυρίες της ερευνητικής κοινότητας, ωστόσο όλοι αναγνωρίζουμε ότι πρώτη προτεραιότητα και ανάγκη είναι η δημιουργία ενός συστήματος που λειτουργεί με αξιοκρατία, έγκυρη, αδιάβλητη και διαφανή αξιολόγηση για μια τεράστιας σημασίας και οικονομικού μεγέθους επένδυση που ανέρχεται σε 600.000 ευρώ ανά ερευνητικό πρόγραμμα επί συνόλου που ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Η προκήρυξη που επικαιροποιείται σήμερα, όπως και όλες που θα ακολουθήσουν στο χώρο της έρευνας, υιοθετούν δοκιμασμένες πρακτικές, και θέτουν κανόνες αξιολόγησης σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σ’ αυτό το πλαίσιο, και αφού ελήφθησαν υπόψη παρατηρήσεις και προτάσεις φορέων αλλά και διακεκριμένων επιστημόνων, κρίθηκαν απαραίτητες οι παρακάτω προσαρμογές :


1) Παράταση της υποβολή των περιλήψεων στην αγγλική γλώσσα μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2010.

2) Δίνεται η δυνατότητα επικαιροποίησης των υποβληθεισών προτάσεων ώστε να ληφθούν υπόψη όλες οι εξελίξεις που έχουν εν τω μεταξύ προκύψει.

3) Θα δοθούν διευκρινιστικές απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα σε σχέση με την υποβολή των περιλήψεων.

4) Η πρώτη φάση της αξιολόγησης θα γίνει με βάση τις περιλήψεις που θα υποβληθούν. Θα προχωρήσουν στη δεύτερη φάση της αξιολόγησης οι προτάσεις εκείνες που θα επιλεγούν από την πρώτη φάση.

5) Για όσες προτάσεις προκριθούν από την πρώτη φάση αξιολόγησης, θα ζητηθεί να συμπληρωθεί σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα η εκτενής πρόταση στην αγγλική γλώσσα, όχι όμως σε έκταση 150 ή 200 σελίδων, αλλά σε περιορισμένη έκταση σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας.

6) Η υποβολή των προτάσεων στη δεύτερη αυτή φάση θα ολοκληρωθεί σε ένα μήνα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης.

Η όλη προσπάθεια έγινε με σεβασμό στον κόπο και την προσπάθεια των ερευνητών που υπέβαλαν τις προτάσεις προς αξιολόγηση στα συγκεκριμένα προγράμματα, ενώ ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα για επικαιροποίηση λόγω προβλημάτων χρόνου. Με την παρούσα προκήρυξη είναι σαφείς οι όροι και τα χρονοδιαγράμματα.

Επιπλέον οι προσαρμογές θα αποτελέσουν μια νέα αρχή για ταχύτερες και αξιοκρατικότερες αξιολογήσεις στο μέλλον για το καλό της Έρευνας στη χώρα μας.

Η επικαιροποίηση του προγράμματος «ΘΑΛΗΣ» βρίσκεται στην ιστοσελίδα (http://www.edulll.gr/) του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΚΠΣ. Αύριο, Παρασκευή 17/09/2010, θα αναρτηθεί και η επικαιροποίηση του προγράμματος «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

16-09-10 Μεταφορά μαθητών στον νομό Θεσσαλονίκης

Δελτίο Τύπου

Την Θεσσαλονίκη επισκέφτηκαν χτες ο υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Ντόλιος και η υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Θέμα της επίσκεψης ήταν η αντιμετώπιση του προβλήματος της μεταφοράς μαθητών στον νομό Θεσσαλονίκης.

Διαπιστώθηκε ότι ο συγκεκριμένος νομός είναι ο μοναδικός ο οποίος έχει πρόβλημα γιατί κατά τον διαγωνισμό τον οποίο διενήργησε δεν συμπεριέλαβε τις αστικές περιοχές επικαλούμενος το πόρισμα των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης.

Οι δυο Υφυπουργοί προήδρευσαν σε ευρεία διαβούλευση με την συμμέτοχη του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας,  Θεόδωρου Καρτσιώτη,  εκπροσώπου του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, Δημάρχων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εκπροσώπου της Ομοσπονδίας γονέων και κηδεμόνων, εκπροσώπων των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, εκπροσώπου του ΟΑΣΘ, υπηρεσιακών παραγόντων και άλλων κοινωνικών εταιρών και αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:

-          Η μεταφορά 4.000 μαθητών που αφορούν ειδικά σχολεία, ΕΠΑΛ, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Γυμνάσια κτλ ξεκινά από την Δευτέρα με βάση τον διαγωνισμό ο οποίος έχει ήδη ολοκληρωθεί.

-          Η διενέργεια νέου διαγωνισμού που θα αφορά και τις αστικές περιοχές στον οποίο θα περιλαμβάνονται όλα τα δρομολόγια που αφορούν μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων όπως και δρομολόγια τα οποία δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ο ΟΑΣΘ.

Ο ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε να δηλώσει στους δημάρχους του νομού εντός ολίγων ημερών σε ποιες περιοχές υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να παρέχει υπηρεσίες.

-          Η παράταση των υπαρχουσών συμβάσεων των σχολικού έτους 2009-2010 μέχρι την ανάδειξη νέου αναδόχου με έκπτωση 20% επί των περσινών τιμών αφού διαπιστώθηκε ότι η έκπτωση αυτή προέκυψε ήδη για την μεταφορά των μαθητών των ειδικών σχολείων.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε και τονίστηκε ότι υπάρχουν επαρκείς πιστώσεις για το 2010 και 170 εκατομμύρια ευρώ για την μεταφορά μαθητών καθ’ όλη την διάρκεια του 2011, ποσό το οποίο ενεγράφη στους ΚΑΠ της τοπικής αυτοδιοίκηση όπως με σαφήνεια προβλέπει ο «Καλλικράτης».

Τέλος, λόγω της επί σειρά ετών ανεξέλεγκτης κατάστασης, όσον αφορά το κόστος της μεταφοράς των μαθητών, που συμβαίνει σε πολλές νομαρχίες της χώρας διαπιστώθηκε η ανάγκη διαμόρφωσης νέου θεσμικού πλαισίου που θα εφαρμοστεί στη Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης.

 Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

 

16-09-10 Χορήγηση νέων αδειών λειτουργίας σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά από θετική γνώμη του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.), χορήγησε νέες άδειες λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, τριετούς διάρκειας,  στους κάτωθι:
  • Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία «ΚΟΛΛΕΓΙΟ – INSTITUTION D’ETUDES FRANCOPHONES (IdEF )» και το διακριτικό τίτλο « Το ΓΑΛΛΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ της ΕΛΛΑΔΑΣ», με έδρα την Αθήνα
  • Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ RENE’ DESCARTES», με έδρα την Αθήνα
  • Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ- ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «ΑΚΤΟ Α.Ε.», με έδρα τη  Θεσσαλονίκη
  • Πέτρο Φυτηλά του Γεωργίου, με έδρα την Πάτρα Αχαΐας

Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα προβλεπόμενα, ανακαλείται η άδεια λειτουργίας όπως ορίζεται  στις παρ. 1 και 3 του άρθρου 7 του ν. 3696/2008.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

15-09-10 Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου για την προώθηση της φιλαναγνωσίας

Δελτίο Τύπου

Στο πλαίσιο της λειτουργίας των 800 Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, που τέθηκε σε εφαρμογή τη Δευτέρα, 13/09/2010, εισάγονται στοχευμένα προγράμματα φιλαναγνωσίας, σε πρώτη φάση για τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.  Για την υλοποίηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων αυξάνεται κατά μία ώρα το γλωσσικό μάθημα στις τάξεις αυτές.

Τα προγράμματα φιλαναγνωσίας διαμορφώθηκαν  από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) και συνοδεύονται από αναλυτικές οδηγίες  για την εφαρμογή τους, οι οποίες  εστάλησαν στα σχολεία την περασμένη εβδομάδα.

Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο. Στόχος είναι ο μαθητής να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει  τη φαντασία και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο  και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.

Μέσα όμως από τη διαδικασία της φιλαναγνωσίας επιτυγχάνονται και επιμέρους στόχοι, όπως:

• καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης

• άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια,  που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου

• καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων

• ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου

• ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας

• ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας

• αφηγηματική ικανότητα

• εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων

• δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών»

Ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού αποτελούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα που λειτουργεί το ΕΚΕΒΙ.

Ενδεικτικά προτείνονται:

  • Αξιοποίηση του νέου κόμβου του ΕΚΕΒΙ, για παιδιά (www.mikrosanagnostis.gr).
  • Χρήση του προγράμματος «Συγγραφείς και εικονογράφοι στα σχολεία».
  • Δημιουργία Λεσχών Ανάγνωσης για παιδιά.

  • Συμμετοχή των τάξεων στο πρόγραμμα εκδηλώσεων της Έκθεσης Παιδικού Βιβλίου στην Αθήνα (στα τέλη Ιανουαρίου) και στην «Παιδική Γωνιά» της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης (μεταξύ Απριλίου-Μαΐου).
  • Συνεργασία για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (23 Απριλίου).

 Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top