Δελτία Τύπου

11-10-19 Επιμέρους επείγουσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση

ipourgeio 400px

11-10-19 Επιμέρους επείγουσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή επιμέρους διατάξεις στα νομοσχέδια του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Υγείας, με στόχο την επίλυση άμεσων προβλημάτων, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα:

 

Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία  για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 

Με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, όπως αυτά προβλέπονται στον ν. 4485/2017, και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια. Θεσμοθετούμε μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας. Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες.

Η διάταξη για τα Μεταπτυχιακά σε μορφή doc 

 Β. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι να φέρουμε συνολική ρύθμιση για περαιτέρω ενίσχυση τους.

 Η νομοθετική μας πρωτοβουλία ενισχύει τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) και τους προσδίδει, εκ νέου, μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος. Περαιτέρω, ενδυναμώνουμε συνολικά τη λειτουργία των ΠΠΣ με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ, τα οποία κατευθύνουν στην ουσία τη δράση των ΠΠΣ. Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Η διάταξη για Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε μορφή doc  

Γ. ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ 

Αποκαθιστούμε στην αγορά εργασίας τους αποφοίτους με τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες.  

 Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, διευκολύνει, διαδικαστικά, τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέων ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

Η διάταξη για την Ισοδυναμία Τίτλων 

Δ. ΑΡΣΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

Δίνουμε αξία σε όλες τις σχολές της χώρας μας. 

 Για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπεται η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών, στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Προτείνεται, συναφώς, η άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων».

Η διάταξη για την κατάργηση Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης σε μορφή doc 

Ε. ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παρέχουμε επιλογές και ευελιξία για τους παλαιούς αποφοίτους. 

 Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους και προϋποθέσεις,  που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

Η διάταξη για το σύστημα εισαγωγής παλαιών αποφοίτων σε μορφή doc 

 ΣΤ. ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Καλύπτουμε πρόσθετες ανάγκες των σχολείων μας.

Προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα Κυβέρνηση, προβλέπεται ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων.

Η διάταξη για την εξασφάλιση πιστώσεων 

Ζ. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Επιβραβεύουμε την προσπάθεια, όχι την τύχη.

 Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων  στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους.  Σκοπός της διάταξης είναι η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους.

Η διάταξη για την επιλογή σημαιοφόρων στα Δημοτικά Σχολεία 

11-10-19 Υπενθύμιση Προκήρυξης εξετάσεων για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας περιόδου Νοεμβρίου 2019

rsz f190bda6e7490d584ccb0c218f310208 xl

11-10-19 Υπενθύμιση Προκήρυξης εξετάσεων για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας περιόδου Νοεμβρίου 2019

 Υπενθυμίζεται ότι το χρονικό διάστημα για την καταχώριση των ηλεκτρονικών αιτήσεων από τους υποψηφίους για τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εξεταστικής περιόδου Νοεμβρίου 2019 διαρκεί έως και την και .

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους μέσω του συστήματος καταχώρισης αιτήσεων υποψηφίων, το οποίο είναι προσπελάσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kpg.it.minedu.gov.gr/  και να προσέρχονται για την οριστικοποίηση της αίτησής τους στις Δ.Δ.Ε., αυτοπροσώπως ή αν είναι ανήλικοι μέσω του κηδεμόνα τους ή μέσω νόμιμα εξουσιοδοτημένου προσώπου, έως και την Δευτέρα 14-10-2019 και ώρα 15:00. 

Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις, παρακαλούμε να μεριμνήσουν ώστε έγκαιρα να ολοκληρώσουν όλα τα στάδια της απαιτούμενης διαδικασίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

11-10-19 Πρόσθετη έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 12.417.034,41 ευρώ για τα Πανεπιστήμια

rsz university 2540628 960 720

11-10-19 Πρόσθετη έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 12.417.034,41 ευρώ για τα Πανεπιστήμια                   

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με απόφαση της και σε συνέχεια της δέσμευσής της στις Πρυτανικές Αρχές, προχώρησε άμεσα σε παροχή πρόσθετης έκτακτης χρηματοδότησης στα Πανεπιστήμια ύψους 12.417.034,41 ευρώ για το έτος 2019. 

Η Υπουργός, κα. Νίκη Κεραμέως, δήλωσε σχετικά:

"Σε συνέχεια της δέσμευσής μας κατά την τελευταία Σύνοδο Πρυτάνεων, προχωρήσαμε σε πρόσθετη έκτακτη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων της χώρας κατόπιν σχετικών αιτημάτων τους. Στόχος μας η άμεση κάλυψη σημαντικών λειτουργικών αναγκών με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία των Πανεπιστημίων μας. Είμαστε και θα είμαστε δίπλα στους φοιτητές, στους καθηγητές, στο διοικητικό προσωπικό και στις διοικήσεις των Πανεπιστημίων μας με κάθε τρόπο."

10-10-19 Απάντηση Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη δήλωση του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

ΥΠΑΙΘ 2

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τη δήλωση του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκου Φίλη, με την οποία την κατηγορεί για περιφρόνηση των κοινοβουλευτικών θεσμών και ζητά άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δήλωσε:

Κατανοούμε ότι ο αντιπολιτευτικός ρόλος του ΣΥΡΙΖΑ απαιτεί ανάληψη πρωτοβουλιών και δραστηριότητας, ωστόσο, προκειμένου να είναι γόνιμος και εποικοδομητικός, θα πρέπει να έχει περιεχόμενο και στόχευση. Εν προκειμένω, οι δηλώσεις του κ. Φίλη είναι άστοχες, ιδεολογικά φορτισμένες και μακριά από την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα:

▪ Οι εν λόγω διατάξεις στις οποίες αναφέρεται η ανακοίνωση θα τύχουν επεξεργασίας κατά την αρμόδια κοινή συνεδρίαση διαρκών κοινοβουλευτικών επιτροπών, στην οποία θα κληθούν ενδιαφερόμενοι φορείς, ενώ ουδέποτε περιορίστηκε -πώς θα μπορούσε, άλλωστε- το δικαίωμα της Αντιπολίτευσης στην κριτική. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναγκάζεται από την ανάληψη των καθηκόντων της να επισπεύσει διαδικασίες επίλυσης σωρείας καίριων προβλημάτων που της κληροδότησε η απελθούσα ηγεσία.

▪ Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να εγκαλεί την Κυβέρνηση στην κοινοβουλευτική τάξη Βουλευτής μίας παράταξης, η οποία έχει κατ' εξακολούθηση απαξιώσει τον Κανονισμό της Βουλής και τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, χρησιμοποίησε, δε, επανειλημμένως τη συγκεκριμένη Επιτροπή για τη διεξαγωγή προσχηματικών διαλόγων, τα συμπεράσματα των οποίων ουδέποτε έλαβε υπόψη.

▪ Τα παμπάλαια ήθη διακυβέρνησης, ο αντιδημοκρατισμός και η απαξίωση της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, που επικαλείται ο κ. Φίλης, πρέπει να αναζητηθούν στην αποχή από τον Κοινοβουλευτικό έλεγχο των πρώην Υπουργών Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι οποίοι επιλεκτικά εμφανίζονταν στη Βουλή να απαντήσουν επίκαιρες ερωτήσεις, αντιθέτως με τη νυν ηγεσία, που κάθε Δευτέρα ανελλιπώς απαντά στα ερωτήματα Βουλευτών, σεβόμενη τον τύπο και την ουσία του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος και έχοντας πλήρη επίγνωση της υποχρέωσής της να λογοδοτεί.

▪ Το ότι μας κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ για fast track νομοθέτηση και fake news μπορεί να εκληφθεί μόνο ως αυτοσαρκασμός.

▪ Τα συγκεκριμένα συμφέροντα που υπηρετεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αποκλειστικά και μόνο αυτά της χώρας και των πολιτών της. Οι γενικόλογες κατηγορίες υποβαθμίζουν τον πολιτικό διάλογο και στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο στη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων.

Η παρούσα Κυβέρνηση είναι πάντοτε ανοιχτή στο διάλογο, γεγονός που αποδεικνύει καθημερινά, με τη διαρκή της επαφή με φορείς και ενδιαφερόμενους για τις πολιτικές της. Και ασφαλώς και θα διεξάγει σε βάθος διάλογο με όλα τα κόμματα εντός αλλά και εκτός της Βουλής.

10-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics»

Καλλιμάρμαρο 3

10-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics»

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως βρέθηκε σήμερα το πρωί στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, χαιρετίζοντας την επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics», το οποίο τα δύο τελευταία χρόνια υπολειτουργούσε. Την κα. Κεραμέως υποδέχθηκε ο κ. Σπύρος Καπράλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, ο κ. Γιώργος Αλικάκος, πρόεδρος της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, ο κ. Σπύρος Ανδριόπουλος, διευθυντής του Ανωτάτου Συμβουλίου Αθλητισμού Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΑΕΔ) και η κα. Ντενίζ Παναγοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ.

Η κα. Κεραμέως παρακολούθησε τους αγώνες των μαθητών του Μαρασλείου Δημοτικού Σχολείου, ενώ υποδέχθηκε τους μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Υμηττού. Ταυτόχρονα, ξεναγήθηκε στο μουσείο του Παναθηναϊκού Σταδίου και απένειμε μετάλλια και διπλώματα στους συμμετέχοντες μαθητές και τις συμμετέχουσες μαθήτριες του προγράμματος.

Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Η βιωματική προσέγγιση του προγράμματος, η εξοικείωση δηλαδή με τον αθλητισμό μέσα από το παιχνίδι και την άμεση επαφή με το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, ενσταλάζει τις αρχές του αθλητικού πνεύματος, κινώντας παράλληλα την περιέργεια των παιδιών σχετικά με την πολιτιστική τους κληρονομιά.»

Η κα. Κεραμέως ευχαρίστησε, επίσης, τους Ολυμπιονίκες και τους παγκόσμιους πρωταθλητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι οποίοι, όπως δήλωσε, «με την αδιάλειπτη αφοσίωση που δείχνουν στο αγώνισμά τους αποτελούν πηγή έμπνευσης για τα παιδιά μας».

Το «Αγαπώ τον Αθλητισμό – Kids’ Athletics» είναι ένα πρόγραμμα που υλοποιείται από το 2010 και σκοπό έχει να φέρει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τον αθλητισμό και το ευ αγωνίζεσθαι μέσω της βιωματικής μάθησης. Βασικό στοιχείο του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι, ταυτόχρονα, η γνωριμία των μαθητών με το παγκόσμιο μνημείο αθλητισμού, όπως είναι το Καλλιμάρμαρο. Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα, έχουν συμμετάσχει περίπου 193.000 μαθητές από όλη τη χώρα.

Καλλιμάρμαρο 4.jpg

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top