Δελτία Τύπου

02-02-11 Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με εκπροσώπους των Αθλητικών Ομοσπονδιών

Δελτίο Τύπου

H Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, συναντήθηκε σήμερα 02/02/2011, με εκπρόσωπους των Αθλητικών Ομοσπονδιών. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος ʼρσης Βαρών, Πύρρος Δήμας, ο Πρόεδρος Αντισφαίρισης, Σπύρος Ζαννιάς, ο Αντιπρόεδρος Αντισφαίρισης, Πάνος Λανόπουλος, ο Πρόεδρος Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης, Μανώλης Κολυμπάδης, ο Γενικός Γραμματέας Κωπηλασίας, Αντώνης Αργυρίου, καθώς και οι εκπρόσωποι της Πάλης, Νίκος Ασημακόπουλος, Βελισσάριος Μάμουλας και Αριστείδης Γρηγοράκης.

Για πρώτη φορά, συζητήθηκαν τα θέματα που αφορούν στη συνδιοργάνωση των φετινών σχολικών πρωταθλημάτων, από το Υπουργείο Παιδείας και τις Αθλητικές Ομοσπονδίες, στην αναμόρφωση του πλαισίου αθλητικής ανάπτυξης και στη σύνδεση σχολικού και αγωνιστικού αθλητισμού.

Η Υφυπουργός Παιδείας  τόνισε :

Το σύγχρονο και αποτελεσματικό πλαίσιο ευρείας στήριξης των μαθητών – αθλητών, αλλά και η σύνδεση του υψηλού αγωνιστικού αθλητισμού με το Σχολείο, αποτελούν το διακύβευμα του διαλόγου που ακολουθούμε με το σύνολο της αθλητικής και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

02-02-11 Βραβεύτηκε από την Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων Φώφη Γεννηματά, η Μαρίνα Λιτβίνοβα

Δελτίο Τύπου

Πενήντα επτά σχολεία δεύτερης ευκαιρίας  με 5.500 σπουδαστές λειτουργούν σε όλη τη χώρα

Έναν ηλεκτρονική υπολογιστή - ως ελάχιστη αναγνώριση της προσπάθειας της- στη Μαρίνα Λιτβίνοβα, η οποία φοιτώντας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Κορυδαλλού  και Ελεώνα Θηβών, κατάφερε να εισαχθεί στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρέδωσε, σήμερα 02/02/2011, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ), η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας,  Φώφη Γεννηματά. Η κυρία Λιτβίνοβα  είναι πλέον ελεύθερη, ενώ της έχει επιδικαστεί και χρηματική αποζημίωση για την άδικη, όπως αποδείχτηκε , φυλάκιση της.

«Έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορεί κανείς να έχει τη δύναμη, να ξεπερνά και τις δυσκολίες και τις αδικίες και να συνεχίζει μπροστά. Η Μαρίνα είναι πραγματικά αξιέπαινη για  όλη αυτή την προσπάθεια, για το ότι κατάφερε μέσα από τη φυλακή να σταθεί ξανά στα πόδια της, να πιστέψει στη ζωή και να ανοίξει μόνη της ένα νέο δρόμο.  Να γράψει το μέλλον της έτσι όπως ήθελε εκείνη», ανέφερε η κυρία Γεννηματά και πρόσθεσε:

«Το δεύτερο που θα ήθελα να πω, είναι πόσο σημαντική τελικά είναι η προσφορά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας . Με το να καταφέρνεις Μαρίνα εσύ να περάσεις στη Νομική, ανοίγεις δρόμο για πολλούς άλλους. Ανοίγεις το δρόμο για πολλούς νέους ανθρώπους,  που έχουν βρεθεί στις ίδιες δυσκολίες, τους βοηθάς να πιστέψουν στον εαυτό τους, να δουν ότι μπορεί να γίνει η ανατροπή, ότι μπορούν να στηριχτούν  στις δυνάμεις τους. Αλλά ανοίγεις και το δρόμο στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας γιατί έχουν και αυτά μια ακόμη ευκαιρία να γίνουν πιο γνωστά».

Πρέπει να σημειωθεί ότι στη χώρα λειτουργούν 57 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας –επτά εκ των οποίων  στις φυλακές- με 5500 σπουδαστές.

«Με  την παρουσία μου εδώ σήμερα θέλω να τονίσω ότι μαζί με το ΙΔΕΚΕ θα στηρίξουμε όσο μπορούμε αυτή την προσπάθεια, γιατί είναι μια προσπάθεια που πιάνει τόπο. Δεν σας κρύβω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί βραβεύεται μια  κοπέλα, είναι μια νέα γυναίκα και οι γυναίκες δείχνουμε ότι έχουμε πυγμή, αποφασιστικότητα και θέληση. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, γιατί νομίζω ότι μέσα στη φυλακή, όταν συμβαίνουν αυτές οι αδικίες είναι πολύ πιο δύσκολο να τα βγάλει πέρα μια νέα κοπέλα και είναι διπλά αξιέπαινη  που τα κατάφερε.

Θέλω να ευχηθώ από εδώ και πέρα η ζωή να σου επιφυλάσσει μόνο χαρές. Είμαστε όλοι αισιόδοξοι γιατί έδειξες ότι μπορείς να τα καταφέρεις και στα δύσκολα», τόνισε η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

02-02-11 Εξορθολογισμός του συστήματος μεταθέσεων και αποσπάσεων

Δελτίο Τύπου

Η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τη συμμετοχή των Ομοσπονδιών Εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), για τη διαμόρφωση των κριτηρίων μεταθέσεων και αποσπάσεων, ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο συνεδριάσεων με τη διαμόρφωση της σχετικής πρότασης που αφορά στα κριτήρια αποσπάσεων.

Οι εργασίες συνεχίζονται με την επεξεργασία της πρότασης για τις μεταθέσεις, με στόχο την ολοκλήρωσή τους εντός του μηνός.

Το πλήρες κείμενο της πρότασης της ομάδας εργασίας θα τεθεί, μετά την ολοκλήρωσή του, σε ανοικτή διαβούλευση στο www.opengov.gr .

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 

02-02-11 Σημεία ομιλίας της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφης Γεννηματά, σε εκδήλωση του ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ

Δελτίο Τύπου 

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας,  Φώφη Γεννηματά, μίλησε σήμερα 02/02/2011, στην εκδήλωση που διοργάνωσε  το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της Ετήσιας Έκθεσης για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – 2010.

Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία,  που επικεντρώθηκε στο  θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ):

Για τη σύνδεση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής

Ένα σημαντικό  ζήτημα της εκπαιδευτικής πολιτικής, που για πολλά χρόνια έμοιαζε ξεχασμένο,  είναι η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ως αποτέλεσμα των κοινωνικών ανισοτήτων.  Τα τελευταία χρόνια δινόταν μεγαλύτερη έμφαση στην ισότιμη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι στη μείωση των ανισοτήτων.

Σταδιακά ξεκίνησαν κάποιες απόπειρες μέσα από προγράμματα για ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι αυτές των Ρομά, των αλλοδαπών και της μουσουλμανικής μειονότητας. Μέσω αυτών των προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις, δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά εργαλεία με περισσότερη ή λιγότερη αποτελεσματικότητα, αλλά τελικά χωρίς να αποτελέσουν κτήμα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ως  πρόβλημα κοινωνικής συνοχής, κοινωνικής δικαιοσύνης, κοινωνικής ισότητας.

Το Υπουργείο  Παιδείας διαθέτει μια σειρά από εργαλεία και πόρους που, με τους κατάλληλους χειρισμούς, θα μπορέσουν να αποδώσουν καρπούς προς  αυτή την κατεύθυνση.

Πιστεύουμε πως κάθε εκπαιδευτική πολιτική είναι κατ’ αρχήν μια κοινωνική πολιτική. Όταν τα παιδιά μας πετυχαίνουν στο σχολείο, όταν δεν εγκαταλείπουν το σχολείο, όταν παίρνουν από το σχολείο αυτά που πραγματικά μπορεί να τους δώσει, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν στη ζωή, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να ξεφύγουν από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνει η  οικογένεια τους.

 

Για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας

Πιστεύουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας το κατάλληλο εργαλείο και αυτό είναι οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Έχουμε θεσπίσει τις Ζώνες και έχουμε εξασφαλίσει σημαντικούς πόρους του ΕΣΠΑ για την πιλοτική λειτουργία και επέκταση τους.

Ξεκινάμε με τέσσερις ΖΕΠ σε Πλατεία Βάθη, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρναί . Ήδη έχουμε εντάξει τη λειτουργία των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων στον θεσμό των ΖΕΠ (περίπου 300 τάξεις υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες θα λειτουργήσουν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα).

Οι ΖΕΠ δεν είναι σχολεία, όπως πολλοί πιστεύουν. Οι ΖΕΠ είναι περιοχές της χώρας, όπου οι εκπαιδευτικές και οι κοινωνικές συνθήκες δεν ευνοούν τον πληθυσμό τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις ερχόμαστε να επέμβουμε εκπαιδευτικά, κοινωνικά και εστιασμένα. Επεμβαίνουμε αναπτύσσοντας κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, ενισχύοντας - με τη συνεργασία και άλλων υπουργείων, οργανισμών και φορέων - την κοινωνική συνοχή των συγκεκριμένων περιοχών και εφαρμόζουμε κάθε εκπαιδευτικό μέτρο, που θεωρούμε ότι θα βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης του πληθυσμού.

Η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των ελλείψεων που εμφανίζονται σε επίπεδο υποδομών, εκπαιδευτικού προσωπικού, εξειδικευμένων επιστημόνων, προκειμένου να ενισχυθεί η μαθητική ένταξη, η προσαρμογή και η ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται.

Ακόμα, η παρέμβαση αυτή στοχεύει στην αντιμετώπιση της απαξίωσης της μόρφωσης, της σχολικής εγκατάλειψης, της νεανικής παραβατικότητας, της εφηβικής βίας και εγκληματικότητας, φαινόμενα τα οποία, όταν η εκπαίδευση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, είναι δυνατόν να αναπτυχθούν ευκολότερα και να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα ζωής  ολόκληρων περιοχών.

 

Η παρέμβασή μας δεν απευθύνεται μονοδιάστατα σε προβλήματα που αφορούν μόνο στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Οι λύσεις αφορούν και στους γονείς, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο. Έτσι θέτουμε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη συνεργειών των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας με τα προγράμματα της Διά Βίου Μάθησης. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως οι Δήμοι, με την θεσμική και επιχειρησιακή τους εμπλοκή στη Διά Βίου Μάθηση, θα παίξουν θεμελιώδη ρόλο στην  προσπάθεια παρέμβασης μέσω των ΖΕΠ.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

02-02-11 Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας σχετικά με τις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων

Δελτίο Τύπου

Δήλωση της  Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με τις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων

Συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων γίνονται κάθε χρόνο. Φέτος δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση, γιατί έχουμε τους «Καλλικρατικούς» Δήμους και τα νέα Δημοτικά Συμβούλια.

Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για «ντιρεκτίβες», ούτε για μαζικές συνενώσεις. Δεν θα υπάρχει καμία μεταβολή στον αριθμό μαθητών ανά τάξη, έως 25 στην Πρωτοβάθμια και  έως 30 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν αλλάζει η Υπουργική Απόφαση που ισχύει εδώ και χρόνια.

Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων με βλαπτική μεταβολή για τους μαθητές και την εκπαιδευτική διαδικασία. Για αυτό  κάθε περίπτωση εξετάζεται μεμονωμένα. Η γνώμη των Δημάρχων και των τοπικών κοινωνιών βαρύνει  ιδιαίτερα. Αυτονόητο είναι ότι θα υπάρξει μέριμνα για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top