Δελτία Τύπου

21-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων τοποθετείται στη Βουλή για την κάλυψη των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία

rsz img 9528

21-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων τοποθετείται στη Βουλή για την κάλυψη των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, τοποθετούμενη στο πλαίσιο της κοινής συνεδρίασης των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί των διατάξεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφέρθηκε στο ζήτημα της κάλυψης όλων των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Η Υπουργός παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι το Υπουργείο έχει ανταποκριθεί τάχιστα και αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι αυτές φέτος εκτοξεύθηκαν, εξ αιτίας των επιλογών της προηγούμενης Κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραμματισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου, επέφερε μια σειρά από αλλαγές χωρίς να προβλέψει τη συνακόλουθη ραγδαία αύξηση στις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ορισμένες από τις αλλαγές αυτές είναι οι κάτωθι:
1. Εισαγωγή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 Δήμους της χώρας χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη πρόσληψης νηπιαγωγών.
2. Μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα στην Α’ Δημοτικού που αύξησε τον αριθμό των τμημάτων συμπαρασύροντας πρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό.
3. Προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στην Γ Λυκείου η οποία δημιούργησε επιπλέον – κυρίως ολιγομελή – τμήματα σε όλη την Επικράτεια.
4. Υποχρεωτικά 7ωρα στα μαθήματα κατεύθυνσης και εκτόξευση αναγκών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που ήρε κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.
6. Σημαντική μείωση της ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται.

Παρά τη δυσμενή κατάσταση που η νέα ηγεσία παρέλαβε, κατάσταση που θα μπορούσε να έχει εκτροχιάσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής χρονιάς, αυτό απετράπη και, αντιθέτως, έχουν ήδη υλοποιηθεί:
1. Πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (5/9/2019)
2. Δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (27/9/2019)
3. Ρεκόρ προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη:
4949 προσλήψεις (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), έναντι 1656 πέρυσι.
4. Έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού κατά παρέκκλιση ολιγομελών τμημάτων:
1727 ολιγομελή τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ' Γενικού Λυκείου, έναντι 1195 πέρυσι καθώς και 1298 ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ φέτος, έναντι 1181 τμήματα πέρυσι.
Παράλληλα, δρομολογείται:
5. 3η φάση προσλήψεων βάσει των νέων κενών, κατόπιν έγκρισης από τη Βουλή 1800 νέων πιστώσεων που προτείναμε.

Ακόμη και υπό τις αντίξοες αυτές συνθήκες, τα κενά αυτή τη στιγμή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην πρωτοβάθμια παρεμφερή, δεδομένων των αυξημένων αναγκών, ενώ δρομολογείται η πλήρης κάλυψή τους.

21-10-19 Προκήρυξη για την πλήρωση πέντε (5) θέσεων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης (Ι.Ε.Ε.Α) του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

φοιτητες

21-10-19 Προκήρυξη για την πλήρωση πέντε (5) θέσεων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης (Ι.Ε.Ε.Α) του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

Δείτε την προκήρυξη σε μορφή pdf

20-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στην 5η Συνάντηση του Άνω Διαζώματος

rsz diazwma

20-10-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στην 5η Συνάντηση του Άνω Διαζώματος

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως απηύθυνε χαιρετισμό κατά την 5η Συνάντηση του Άνω Διαζώματος, με τίτλο “5 χρόνια μαθητές ξεναγοί”. Το σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» ιδρύθηκε με την πρωτοβουλία του πρώην Υπουργού Πολιτισμού Σταύρου Μπένου με στόχο την ανάδειξη και την προστασία των αρχαίων μνημείων θέασης και ακρόασης της Ελλάδας. Φέτος συμπληρώνονται πέντε χρόνια λειτουργίας του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας προγράμματος του Διαζώματος: «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».

Η Υπουργός παρακολούθησε με μεγάλο ενθουσιασμό τους άξονες των δράσεων του Άνω Διαζώματος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της βιωματικής εκπαίδευσης, πέρα από τα στενά όρια της σχολικής τάξης. Απευθυνόμενη σε μία αίθουσα γεμάτη μαθητές από γυμνάσια και λύκεια όλης της Ελλάδας, η κα Κεραμέως μίλησε για τη σημασία της διαγενεακής ευθύνης στην ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου. Συγκεκριμένα τόνισε, «εσείς παιδιά είστε που θα κληθείτε σε λίγα χρόνια να διατηρήσετε αυτή την πλούσια κληρονομιά και να την αναδείξετε στις επόμενες γενεές».

19-10-19 Συμπληρωματική πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στον πίνακα και δήλωσης Μουσικών Σχολείων εμπειροτεχνών ιδιωτών μουσικών (ΕΜ16) για το σχολικό έτος 2019-2020.

 

music400px

19-10-19 Συμπληρωματική πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στον πίνακα και δήλωσης Μουσικών Σχολείων εμπειροτεχνών ιδιωτών μουσικών (ΕΜ16) για το σχολικό έτος 2019-2020.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της αριθμ. 160954/Ε1/15-10-2019
(ΑΔΑ: Ψ1ΔΓ4653ΠΣ-ΝΡΙ) πρόσκλησης, όπως συμπληρώθηκε με την αριθμ. 163720/Ε1/18-10-2019 (ΑΔΑ: 9ΤΚΒ4653ΠΣ-0ΙΠ) όμοια, καλεί τους εμπειροτέχνες ιδιώτες μουσικούς που επιθυμούν να προσληφθούν με ωριαία αντιμισθία για τη διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης «Κιθάρα ηλεκτρική», «Μπάσο ηλεκτρικό» και «Σαξόφωνο» και για την άσκηση στα εργαστήρια, στα Μουσικά Σχολεία, σε περίπτωση έλλειψης υποψήφιων εκπαιδευτικών κλάδου Μουσικής, να υποβάλουν, για το σχολικό έτος 2019-2020, στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ):

α. αίτηση για ένταξη στον πίνακα εμπειροτεχνών ιδιωτών μουσικών (ΕΜ16) και

β. δήλωση των Μουσικών Σχολείων, στα οποία επιθυμούν να προσληφθούν,

Η με την αριθμ. 160954/Ε1/15-10-2019 πρόσκληση τεθείσα προθεσμία για την υποβολή αίτησης – δήλωσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://opsyd.sch.gr/) παρατείνεται, για όλους τους υποψηφίους, έως και την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019.

Το έγγραφο σε μορφή pdf 

18-10-19 Νέα επιστολή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων

ΥΠΑΙΘ 2

18-10-19 Νέα επιστολή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, απηύθυναν, σήμερα, σε συνέχεια της πρώτης, δεύτερη επιστολή προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της Αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της πρόσκλησης σε έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία.

Στόχος της δεύτερης επιστολής είναι να αναφέρει ένα ενδεικτικό πλαίσιο συζήτησης και προτάσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ γύρω από θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να δηλώσει τη διαθεσιμότητά της για συζήτηση, και εκτός του ανωτέρω πλαισίου, ευρύτερων θεμάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:

Αξιότιμη κυρία / κύριε Τομεάρχη,

Ευχαριστούμε θερμά όσους από εσάς ανταποκριθήκατε άμεσα στην πρόσκλησή μας στην έναρξη ενός διαρκούς διαλόγου για την Παιδεία, ορίζοντας τις διμερείς συναντήσεις εντός των επόμενων ημερών.

Προσκαλούμε εκ νέου και τους υπόλοιπους εκπροσώπους των τομέων Παιδείας των κομμάτων της Αντιπολίτευσης να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου, καθώς η Παιδεία μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πεδίο συνεννοήσεων και συναινέσεων. Ενός διαλόγου που προηγείται και συμπληρώνει τον διάλογο που θα διεξαχθεί στη Βουλή, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

Όπως προαναφέρθηκε στην προηγούμενη επιστολή μας, καθώς πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στόχος μας είναι αυτή να αποτελέσει κεντρικό πλαίσιο συζήτησης, κατά την εκκίνηση του μεταξύ μας διαλόγου. Συγκεκριμένα, στις προτάσεις μας συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:

  1. Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

-              Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

-              Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.

-              Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

  1. Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

2.1 Κρατική Χρηματοδότηση

-              Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

-              Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

2.2 Πρόσθετοι Πόροι

-              Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.

-              Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

-              Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

-              Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

  1. Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

-              Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

-              Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

-              Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

  1. Προγράμματα Σπουδών

-              Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

-              Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

-              Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

-              Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

-              Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

-              Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

-              Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

  1. Λοιπά Θέματα

-              Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

-              Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

-              Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

Ανταποκρινόμενοι και στις προτροπές κομμάτων της αντιπολίτευσης, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, εφόσον το κρίνετε σκόπιμο, είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε και πέρα από το ανωτέρω πλαίσιο, ευρύτερα θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Αναμένοντας τον εποικοδομητικό μας διάλογο.

Με εκτίμηση,

Η Υπουργός

Νίκη Κεραμέως

Ο Υφυπουργός

Βασίλης Διγαλάκης

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top