Δελτία Τύπου

07-11-19 Αναστολή και επανεξέταση νέων Τμημάτων  - Συνεκτικός σχεδιασμός αλλαγών ακαδημαϊκού χάρτη

rsz university 2540628 960 720

07-11-19 Αναστολή και επανεξέταση νέων Τμημάτων  - Συνεκτικός σχεδιασμός αλλαγών ακαδημαϊκού χάρτη

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση. Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

  • • χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
  • • χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  • • χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
  • • χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
  • • ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.   

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

Ο πίνακας των προς αναστολή τμημάτων

07-11-19 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους για μαθητές/τριες Γ’ Γυμνασίου με θέμα: «Διακόσια Χρόνια από το 1821» σχ. έτους 2019-2020. 

rsz ΑΦΙΣΑ

07-11-19 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους για μαθητές/τριες Γ’ Γυμνασίου με θέμα: «Διακόσια Χρόνια από το 1821» σχ. έτους 2019-2020. 

Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Ειδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στο πλαίσιο του επίσημου εορτασμού της επετείου των 200 ετών από την έναρξη του Απελευθερωτικού Αγώνα το 1821 διοργανώνουν για 2η συνεχή χρονιά κατά το σχολικό έτος 2019-2020 πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα:
«Διακόσια Χρόνια από το 1821».

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν έως 17 Ιανουαρίου 2020 μαθητές/τριες της
Γ΄ τάξης Γυμνασίου όλης της Ελλάδας, ατομικά ή σε ομάδες έως τριών ατόμων υπό την επίβλεψη ενός/μιας εκπαιδευτικού.

Οι διακριθέντες θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει εκπαιδευτική επίσκεψη στα Καλάβρυτα και τελετή απονομής τίτλων διάκρισης στο ΥΠΑΙΘ.

Κεντρικό θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί η Επανάσταση του 1821. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν μια ταινία μικρού μήκους (βίντεο) διάρκειας έως έξι λεπτών, εμπνευσμένοι/ες από μία από τις παρακάτω προσωπικότητες της περιόδου της Ελληνικής Επανάστασης:

α. Ιωάννης Μακρυγιάννης

β. Δόμνα Βισβίζη

γ. Εθνομάρτυς Επίσκοπος Ρωγών Ιωσήφ

δ. Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Οι μαθητές/τριες μέσα από τις δημιουργίες τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή, αντλώντας έμπνευση ιδίως από τη ζωή και το έργο των προσωπικοτήτων στις οποίες εστιάζει ο διαγωνισμός για το έτος 2019-2020.

Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την επιστημονική και ιστορική έρευνα και θα γίνουν οι ίδιοι/ίδιες ερευνητές/τριες του παρελθόντος μέσα από την αναδίφηση και μελέτη ιστορικών πηγών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός αποτελεί αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά συγχρόνως και με την ιστορία της τοπικής τους κοινωνίας και τους ήρωες του Αγώνα.

Αφίσα

Πρόσκληση συμμετοχής

Υποβολή Αίτησης Συμμετοχής & έργου

Υπεύθυνη Δήλωση Συναίνεσης Γονέων/Κηδεμόνων

Ενημέρωση για την επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

 

06-11-19 Ο Δρ. Ιωάννης Αντωνίου, προτεινόμενος νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ

ΙΕΠ

06-11-19 Ο Δρ. Ιωάννης Αντωνίου, προτεινόμενος νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, προτείνει για Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής τον Δρ. Ιωάννη Αντωνίου.

Εντός της επόμενης εβδομάδας, αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προκειμένου να γνωμοδοτήσει επί της πρότασης της Υπουργού στη συνέχεια ακρόασης του προτεινόμενου.

Ο Δρ. Ιωάννης Αντωνίου σπούδασε στο Φιλοσοφικό Τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας, Φιλοσοφίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το ΕΚΠΑ, απ΄ όπου έλαβε και το διδακτορικό του δίπλωμα.

Έχει πάνω από 35 χρόνια θητεία στην εκπαίδευση. Επιπλέον, έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διδάσκων στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και Επιστημονικός Συνεργάτης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Συγκεκριμένα:

Από το 2011 έως το 2015 διετέλεσε Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), συμπράττοντας μεταξύ άλλων στη σύνταξη του νόμου 3966/11, σχετικά με την ίδρυση του θεσμού των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, στη διαμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στο σχεδιασμό και την επιλογή των 60 σχολείων που αποτέλεσαν το δίκτυο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.

Από το 2013 έως το 2015 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με κύριες αρμοδιότητες τη συγκρότηση επιτροπών για την επεξεργασία του νέου προγράμματος σπουδών του Λυκείου και το σχεδιασμό προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

Έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης (2002-2006) στον Τομέα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΑΚΕΔ) της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και ως μέλος του Συνεργαζόμενου Διδακτικού Προσωπικού (2006-2016) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Έχει πολυετή θητεία στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Διευθυντής στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών (2007-2015). Στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει εργαστεί μεταξύ των ετών 1976-1982 και 2015-2017.

Έχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.

06-11-19 Προσλήψεις 6.629 εκπαιδευτικών Α΄θμιας, Β΄θμιας Εκπαίδευσης και ΕΒΠ και ΕΕΠ

ipourgeio 400px

06-11-19 Προσλήψεις 6.629 εκπαιδευτικών Α΄θμιας, Β΄θμιας Εκπαίδευσης και ΕΒΠ και ΕΕΠ

Προσλήψεις 6.629 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για το διδακτικό έτος 2019-2020.

Προσλαμβάνονται 2.573 εκπαιδευτικοί στην Α΄θμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και Γενική Εκπαίδευση, 3.737 στη Β΄θμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και Γενική Εκπαίδευση, και 319 ΕΒΠ και ΕΕΠ για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (παράλληλη),  ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.

Αναλυτικά:

Α΄θμια:

α) 1.774 εκπαιδευτικοί κλάδων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και

β) 799 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων γενικής εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές στη γενική εκπαίδευση.

Β΄θμια:

γ) 462 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και

δ) 3.275 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων γενικής εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές στη γενική εκπαίδευση.

ΕΕΠ-ΕΒΠ

-Διατίθενται επιπλέον 319 πιστώσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για πρόσληψη μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (παράλληλη).

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου έως την Τρίτη 12 Νοεμβρίου, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των Σχολικών Μονάδων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-2020.

Οι προσλαμβανόμενοι σε ΚΕΣΥ οφείλουν να παρουσιαστούν εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας και θα τοποθετηθούν στο ΚΕΣΥ πρόσληψής τους, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-2020.

Επίσης, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 5 αναπληρωτές κλάδων ΠΕ02 και ΤΕ01.19

05-11-19 Επίσκεψη του Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Πρέσβης της Γαλλίας Ν.Κεραμέως

05-11-19 Επίσκεψη του Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, υποδέχθηκε χθες το νέο Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Πατρίκ Μεζονάβ (Patrick Maisonnave), στο πλαίσιο της πρώτης εθιμοτυπικής συνάντησης με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Η Υπουργός και ο κ. Μεζονάβ συζήτησαν θέματα που αφορούν, ανάμεσα σε άλλα, στη λειτουργία των γαλλικών σχολείων της Ελλάδας και σε συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και γαλλικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top