Δελτία Τύπου

02-08-19 Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση

paideias

02-08-19 Δ.Τ. - Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με τις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος.

Σήμερα, ανακοινώνουμε παρεμβάσεις σε τρεις άξονες:

Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι,  αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.»

02-08-19 Oι βασικές αναφορές της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην τηλεόραση του OPEN

KerameusN

02-08-19 Oι βασικές αναφορές της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην τηλεόραση του OPEN

Για το θέμα του ασύλου

Καταργούμε το άσυλο βίας και ανομίας. Αποκαθιστούμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια. Τι σημαίνει άσυλο; Ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και στην διδασκαλία. Πως προστατεύουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών; Φροντίζοντας ώστε οι αξιόποινες πράξεις να μην μένουν ατιμώρητες μέσα στο Πανεπιστήμιο.

Ας είμαστε ειλικρινείς. Εάν υπάρχει σήμερα ένας χώρος στον οποίο ενίοτε, όχι πάντοτε, κάποιος δεν μπορεί να μιλήσει ελεύθερα όπως το νιώθει, αυτός είναι το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Γιατί; Γιατί φοβάται ότι 10, 20,30 μέτρα παρακάτω θα του επιτεθούν κάποιοι «γνωστοί άγνωστοι» για αυτά που είπε για τις απόψεις που εξέφρασε. Εμείς θέλουμε να θωρακίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Πως θα το κάνουμε; Φροντίζοντας ώστε τα όργανα της Πολιτείας, η Ελληνική Αστυνομία, οι Εισαγγελικές Αρχές, να μπορούν να ασκούν μέσα στο Πανεπιστήμιο όλες τις αρμοδιότητες τους, όπως στους κοινούς δημόσιου χώρους, χωρίς να ρωτήσουν κανέναν. Χωρίς να ρωτήσουν τους Πρυτανικές Αρχές, χωρίς να πάρουν άδεια από τις Πρυτανικές Αρχές χωρίς καν να ενημερώσουν. Το τονίζω αυτό διότι εκεί που πάσχει και το ισχύον σύστημα είναι στο εξής: άπαξ και βάζεις κάποιον να συνεδριάσει, να αποφασίσει για το εάν η πράξη είναι πταίσμα, πλημμέλημα ή κακούργημα, να πάρει άδεια για να παρέμβει και ούτω καθεξής, τότε το έχασες το παιχνίδι. Τότε περνάς το μήνυμα ότι στα Πανεπιστήμια ο οποιοσδήποτε, μπορεί να πράξει ότι θέλει και δεν θα έρθει κανείς να τον ελέγξει.

Με πολύ μεγάλη χαρά διάβασα ότι οι Πρυτάνεις σε μεγάλο ποσοστό έχουν βγει υπέρ της ρύθμισης και αυτό είναι κάτι πάρα πολύ θετικό γιατί αυτούς θέλουμε να προστατέψουμε. Τους καθηγητές, τους φοιτητές, το διοικητικό προσωπικό. Για αυτούς τα κάνουμε αυτά. Η ρύθμιση μας κάνει και το εξής: Καλύπτει περιπτώσεις αξιόποινων πράξεων που όχι μόνο τελούνται μέσα στα Πανεπιστήμια, αλλά και αξιόποινες πράξεις που τελούνται εκτός του Πανεπιστημίου και ο δράστης καταφεύγει εντός του Πανεπιστημίου για να αποφύγει την σύλληψη. Εμείς δεν θέλουμε αστυνομοκρατούμενα Πανεπιστήμια. Δεν θέλουμε Πανεπιστήμια δηλαδή που θα έχουμε διαρκώς Αστυνομία μέσα. Επουδενί. Θέλουμε όμως να εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία που εφαρμόζεται σε κάθε δημόσιο χώρο.

Για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το σύστημα με το οποίο δώσανε οι μαθητές εφέτος, εφόσον οι ίδιοι μαθητές ξαναδώσουν του χρόνου, τότε θα δώσουν με το ίδιο εξεταστικό σύστημα. Εάν έδωσαν εφέτος λατινικά θα δώσουν και του χρόνου λατινικά.

Για τα παιδιά που θα δώσουν για πρώτη φορά του χρόνου εξετάσεις, δηλαδή για τα παιδιά που μπαίνουν τώρα στην τρίτη λυκείου έχουμε πει τα εξής: το πιο εύκολο για μας θα ήταν να πούμε καταργούμε το σύστημα του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ψηφίστηκε, γιατί διαφωνούμε με αυτό επί της ουσίας και τα αλλάζουμε όλα. Δεν το κάνουμε αυτό. Δεν το κάνουμε γιατί θα ήταν ανεύθυνο απέναντι στα παιδιά, τα οποία έχουν ήδη μπει σε μία φάση προετοιμασίας. Άρα κρατάμε το σύστημα για τα παιδιά που μπαίνουν τώρα στην τρίτη λυκείου και θα επιφέρουμε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις όσον αφορά στις Πανελλαδικές, τις οποίες θα ανακοινώσουμε είτε σήμερα είτε τη Δευτέρα.

Δηλαδή τι θα ανακοινώσουμε; Πρώτον. Θα ανακοινώσουμε έναν εξορθολογισμό της ύλης. Μία μείωση της ύλης στα μαθήματα, επειδή ακριβώς η ύλη ήταν αχανής, ήταν πάρα πολύ μεγάλη. Ήταν αδύνατη η κάλυψη της εντός του του σχολικού έτους. Για αυτό αποφασίσαμε να ανακοινώσουμε μια μείωση της ύλης. Δεύτερο. Θα ανακοινώσουμε κάποιες αλλαγές σε σχέση με την συνεξέταση νέων και λογοτεχνίας. Και τρίτον και πολύ σημαντικό θα ανακοινώσουμε την κατάργηση της κατηγοριοποίησης μεταξύ «πράσινων» και «κόκκινων» σχολών. Με το νέο σύστημα είχε εισαχθεί μια διαφοροποίηση, μεταξύ των σχολών στις οποίες θα εισαγόταν κάνεις ελεύθερα, χωρίς Πανελλαδικές και άλλων σχολών στις οποίες θα έμπαινε κατόπιν Πανελλαδικών. Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το διαχωρισμό, διότι διακρίνει τις σχολές σε δύο κατηγορίες: τις σχολές υψηλού κύρους και τις σχολές χαμηλού κύρους. Διαφωνούμε με αυτή την κατηγοριοποίηση και επίσης διαφωνούμε με το γεγονός ότι καλούνται τα παιδιά να παίξουν ένα τυχερό παίγνιο επί της ουσίας, δηλαδή να μαντέψουν Οκτώβριο μήνα ποιες θα είναι οι δέκα σχολές στις οποίες ενδεχομένως θα μπορούσε να μπει κάνεις ελεύθερα. Δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι μια σωστή διαδικασία. Άρα αυτό δεν θα ισχύσει. Δεν θα υπάρχει πλέον κατηγοριοποίηση μεταξύ «πράσινων» και «κόκκινων» σχολών.

Για το εάν θα φτάσουμε σε μια κατάσταση που τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων

Στις προθέσεις μας είναι τα Πανεπιστήμια να ορίζουν, πρώτον τον αριθμό των εισακτέων και παράλληλα να ορίζουν τη βάση εισαγωγής. Θέλουμε το δέκα να είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και από εκεί και πέρα τα Πανεπιστήμια, το κάθε ίδρυμα, να μπορεί να ορίζει μια βάση εισαγωγής πάνω από την ελάχιστη. Όποια θέλει, : 15,16, 17,13, ότι θέλει το κάθε Πανεπιστήμιο. Το θεωρούμε αδιανόητο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για ιδρύματα στα οποία κανείς μπαίνει με βαθμό τρία. Το λέμε ευθέως. Το θεωρούμε αδιανόητο. Πρέπει σιγά-σιγά να πάμε σε ένα σύστημα στο οποίο τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα. Αυτός είναι ο στόχος. Σήμερα η κατάσταση έχει ως εξής: δηλώνει το Πανεπιστήμιο πως θα πάρει 500 φοιτητές και τελικά παίρνει 1.500. Αποτέλεσμα ποιο είναι; Η εκπαίδευση που παρέχει επί της ουσίας το Πανεπιστήμιο στους 1.500 είναι μειωμένη, διότι δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτόν τον πάρα πολύ μεγάλο όγκο. Τελικά πλήττονται όλοι.

Για το άνοιγμα των σχολείων

Τι χρειάζεται για να ανοίξουν τα σχολεία; Δύο βασικά πράγματα: Πρώτον βιβλία και δεύτερο εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα βιβλία στα δημοτικά και τα γυμνάσια είναι ήδη στις αίθουσες εδώ και πολύ καιρό, ενώ τα βιβλία στα λύκεια θα είναι μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Άρα είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο για την διανομή των βιβλίων. Για τους εκπαιδευτικούς: Προχωράνε όλες οι διαδικασίες για να βγουν οι πίνακες για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προκηρύξει 10.000 θέσεις για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, αλλά δεν είχε φροντίσει να υπάρχει ούτε 1 ευρώ γι’ αυτό. Ήταν απλά εξαγγελία για τα μάτια του κόσμου και μηδέν ευρώ για την υλοποίηση της. Εμείς έχουμε πει ότι το βασικό μέλημα μας είναι να καταγράψουμε τα κενά που υπάρχουν σε όλη τη χώρα και από κει και πέρα να προχωρήσουμε στην κάλυψη αυτών των αναγκών. Βάσει όμως αυτής της απογραφής όχι στα τυφλά.

Η προκήρυξη της ειδικής αγωγής του ΣΥΡΙΖΑ για την οποία ήμασταν σύμφωνοι, για την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, δεν είχε υλοποιηθεί όταν αναλάβαμε. Επισπεύσαμε τις διαδικασίες με το ΑΣΕΠ. Πιέζουμε πάρα πολύ για να προχωρήσει η κατάσταση, αλλά δυστυχώς με αυτά που παραλάβαμε δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε πρόσληψη μέσα στο Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία στα μέσα της χρονιάς. Οπότε προχωράμε κανονικά με τους διορισμούς αναπληρωτών και στην ειδική αγωγή, και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία και από το ΑΣΕΠ θα προχωρήσουμε στους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών.

Για την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ

Διάβασα με μεγάλη προσοχή την ανακοίνωσή  του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα. Καταρχήν η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όριο ειδικά για τα θέματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Μας κατηγορεί ότι στέλνουμε τα παιδιά στα ιδιωτικά ΙΕΚ, ενώ στα δημόσια ΙΕΚ είχε αφήσει απλήρωτους τους εκπαιδευτικούς για ένα χρόνο. Βρήκαμε στο υπουργείο ακριβώς αυτή την κατάσταση. Εμείς αναστείλαμε την λειτουργία των προγραμμάτων καταρχήν για τον εξής λόγο: Όλο αυτό έγινε στο πόδι. Χωρίς κριτήρια, χωρίς καμιά τεκμηρίωση. Χωρίς καμία συνολική θεώρηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Και γι’ αυτό ακριβώς έχουμε ανακοινώσει την αναστολή για να το μελετήσουμε όλο αυτό συνολικά.

02-08-19 Απάντηση στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης

yp 16b 400

02-08-19 Απάντηση στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, και ο Υφυπουργός, κ. Βασίλης Διγαλάκης, σχετικά με τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, εξέδωσαν το ακόλουθο Δελτίο Τύπου:

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά από τις πρώτες κιόλας ημέρες της νέας διακυβέρνησης με μελετημένες και στοχευμένες ενέργειες. Είναι γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι η κεντρική στρατηγική του τέως Υπουργού Παιδείας και της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να δημιουργήσει τετελεσμένα στον χώρο της εκπαίδευσης στη λογική των μικροπολιτικών διευθετήσεων, με τρόπο νομοθετικά αποσπασματικό και εμβαλωματικό.

Το όψιμο ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και θυμηδία. Μας εγκαλεί ότι η απόφασή μας για αναστολή της έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, εν όψει αναθεώρησης συνολικά του πλαισίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης, δήθεν ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όριο. «Κόπτεται» δήθεν για το καλό της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, όταν:

-οι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτοι για έναν ολόκληρο χρόνο,

-οι απόφοιτοι των δημοσίων ΙΕΚ έχουν, με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, στερηθεί του δικαιώματός τους να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ,

-έχουν προβλέψει να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ μόνο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές από την 1η Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχουν μεριμνήσει για την πιστοποίηση δυσχεραίνοντας την έναρξη λειτουργίας των δημοσίων ΙΕΚ τη νέα χρονιά,

-υποχρεώνουν τα δημόσια Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να λειτουργήσουν μόνο με πιστοποιημένα προγράμματα, χωρίς όμως να έχουν πιστοποιηθεί τα προγράμματα αυτά, εκ νέου δυσχεραίνοντας τη λειτουργία τους τη νέα χρονιά.

Όσον αφορά στα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς. Η δε επίκληση της διεθνούς πρακτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι και αυτή υποκριτική. Με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, στις χώρες εκείνες που συνυπάρχουν φορείς αντίστοιχοι των ελληνικών ΙΕΚ και Πανεπιστημίων ως πάροχοι προσόντων επιπέδου 5, δίνεται η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών για απόκτηση προσόντων ανώτερων επιπέδων, κάτι που δεν έχει προβλεφθεί για τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία παρέχουν τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Τέλος, επισημαίνουμε ότι σε κανένα από τα 43 δημοσιευμένα διετή προγράμματα, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω ιδρύθηκαν με υπουργικές αποφάσεις 2 και 3 ημέρες πριν τις εκλογές, δεν υπήρξε διατύπωση γνώμης από το Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού και την Εθνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όταν αυτό προέβλεπε ο ίδιος ο νόμος (άρθρο 48Α του ν.4485/2017) του τέως Υπουργού Παιδείας.

02-08-19 Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

old letters 1082299 960 720

 

02-08-19 Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2019-20.

Δείτε το αρχείο σε μορφή pdf

01-08-19 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ

Kerameus3 

01-08-19 01-08-19 Δ.Τ. - Αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:


«Κεντρική μας στρατηγική στόχευση είναι να αναδείξουμε τις αστείρευτες δυνατότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς, από λύση ανάγκης για λίγους που θεωρείται σήμερα. Είναι βέβαιο ότι, με βάση και την ευρωπαϊκή εμπειρία, οι συντονισμένες παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και η Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) θα συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας και κυρίως των νέων.

Ωστόσο το σημερινό καθεστώς που χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό του νομοθετικού πλαισίου, την παροχή της από παράλληλες δομές και την ανάγκη πιστοποίησης των παρεχόμενων προγραμμάτων, επιβάλλει την εκ βάθρων αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου.

Εν όψει της θεσμοθέτησης νέου πλαισίου και με δεδομένη την αδήριτη ανάγκη διόρθωσης στρεβλώσεων του συστήματος συνολικά, αναστέλλεται η έναρξη λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020.»

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top