Δελτία Τύπου

05-09-11 Σημεία συνέντευξης της Υπουργού Παιδείας στον Ρ/Σ Βήμα

Δελτίο Τύπου

Σημεία συνέντευξης της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στον Ρ/Σ Βήμα fm και στους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο

 Για τις ελλείψεις σε σχολικά βιβλία

Είναι πραγματικότητα ότι θα ξεκινήσουμε τη χρονιά με συγκεκριμένα προβλήματα. Θα ήθελα να καθησυχάσω όμως τους γονείς και τους μαθητές.

Υπάρχουν δύο μεγάλα ζητήματα: Το ένα είναι  να βρίσκονται στις τάξεις οι δάσκαλοι και οι καθηγητές  και το άλλο  να είναι τα βιβλία στα σχολεία.

Υπάρχει καθυστέρηση σε ορισμένα βιβλία, αλλά θα πάνε στα σχολεία. Η διανομή έχει αρχίσει ήδη, αλλά θα υπάρξει ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αποκατασταθεί για το σύνολο των βιβλίων.

Ούτε ο γονιός, ούτε ο μαθητής και η μαθήτρια είναι υποχρεωμένοι να δείξουν την παραμικρή κατανόηση για το πρόβλημα που υπάρχει.

Θα δώσω εξήγηση, γιατί ως δημόσιος λειτουργός οφείλω να το κάνω.  Η εκτύπωση και η διανομή των βιβλίων είναι μία πολύπλοκη διαδικασία και γι αυτό πολλές χρονιές υπάρχουν προβλήματα. Είναι μία τιτάνια προσπάθεια, η οποία γίνεται με όρους δημοσίου: κάθε χρόνο ξεκινάει η προμήθεια χαρτιού, εκτυπώνονται και διανέμονται γύρω στα 30 εκατομμύρια βιβλία και συνήθως έχουμε μικρά ή μεγαλύτερα ζητήματα. Φέτος έχουμε ένα πολύ μεγάλο ζήτημα.

Κάθε χρόνο γίνεται διαγωνισμός από τον ΟΕΔΒ, χωρίς να εμπλέκεται το Υπουργείο, για την επιλογή προμηθευτών χαρτιού. Ούτε οι Υπηρεσίες του Υπουργείου, ούτε ο Υπουργός ασχολείται με το πώς θα παραγγείλουμε χαρτί.  Πέρυσι κύλησε ομαλά και τα βιβλία ήταν όλα στα σχολεία.

Το πρόβλημα, φέτος, ξεκίνησε με την έναρξη του διαγωνισμού τον Οκτώβρη του 2010.  Το Μάρτιο, κανονικά, επιλέγονται οι μειοδότες και μετά πρέπει να υπάρξει  έλεγχος αυτών των συμβάσεων, ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να δώσει έγκριση για να προχωρήσουν στην προμήθεια χαρτιού. Στις συμβάσεις φαίνεται ότι υπήρξαν ορισμένα προβλήματα και δεν προχώρησαν οι διαδικασίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Στο θέμα της καθυστέρησης του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν υπάρχει απάντηση. Η απόφαση είτε θετική είτε αρνητική έπρεπε να βγει εγκαίρως, γιατί έπρεπε να ληφθεί απόφαση σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας.  Σε περίπτωση που είναι αρνητική, πρέπει να υπάρχει χρόνος για νέο διαγωνισμό. Σε περίπτωση που είναι θετική να συνεχίσει η προμήθεια. Έπρεπε όμως να έχουμε τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Μίλησα με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ζήτησα να βγάλουν μία απόφαση, αρνητική ή θετική.

Θεσμικά αποτελεί υπέρβαση να υποδείξει ο Υπουργός κατεύθυνση στον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ζήτησα όμως να ληφθεί έγκαιρα μία απόφαση, αλλά δεν έγινε τίποτε. Στις 5 Ιουλίου έστειλα γραπτή επιστολή στον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σημειώνοντας ότι κάθε μέρα που χάνεται είναι σε βάρος των μαθητών.

Η  απορριπτική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου κοινοποιήθηκε στις 19 Ιουλίου, 12 ημέρες αφού έστειλα την επιστολή. Τότε  ξεκίνησε ένας μαραθώνιος. Έπρεπε να γίνει απευθείας ανάθεση, να υπάρξει απόφαση των αντίστοιχων επιτροπών προμηθειών του Υπουργείου Δικαιοσύνης,  να ξαναπάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όλη αυτή η διαδικασία οδήγησε σε αυτήν την καθυστέρηση.  Στο μεσοδιάστημα έγιναν τεράστιες προσπάθειες να βρούμε και άλλες λύσεις, όπως με το Στρατιωτικό Τυπογραφείο, με το Εθνικό Τυπογραφείο, ενώ ο Οργανισμός άρχισε να τυπώνει με ότι χαρτί είχε στις αποθήκες του, αλλάζοντας παράλληλα όλος ο σχεδιασμός.

Ούτε ο γονιός, ούτε ο εκπαιδευτικός, ούτε ο μαθητής είναι υποχρεωμένοι να κατανοήσουν τις αδυναμίες του ελληνικού κράτους και, ανεξαρτήτως ευθυνών, θέλω να ζητήσω συγγνώμη, από τους γονείς και τους μαθητές για την ταλαιπωρία αυτών των ημερών, μέχρις ότου έρθουν όλα τα βιβλία.

Θα βρούμε όλες τις δυνατές λύσεις, ώστε, τις πρώτες μέρες και στους νομούς που δεν έχουν πάει τα βιβλία να αντιμετωπισθεί το θέμα. Να πω εδώ ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν πάρει βιβλία, νομοί που έχουν πάρει το 80% των βιβλίων. Έχουμε καλύψει τα νησιά, τις πιο μακρινές περιοχές γιατί ξεκινήσαμε από τις απομακρυσμένες περιοχές.

Υπάρχουν κατευθύνσεις προς τους εκπαιδευτικούς μετά από συναντήσεις με τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλη εμπειρία, γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει καθυστέρηση.

Είναι σημαντικό, ωστόσο, ότι σήμερα τα βιβλία όλων των τάξεων είναι στο διαδίκτυο που έχουν εύκολη πρόσβαση μαθητές και εκπαιδευτικοί. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα αντικατασταθεί το έντυπο βιβλίο.

Παράλληλα θα δοθεί σε κάθε παιδί ένα dvd . Το 75% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν υπολογιστή στο σπίτι και 54% είναι συνδεδεμένα στο internet. ακόμα και αν δεν υπάρχει δυνατότητα ανάγνωσης του dvd  έχουμε συνεννοηθεί με όλα τα σχολεία να τα εκτυπώνει ο δάσκαλος για τα παιδιά που το χρειάζονται.

Με μια κοινή προσπάθεια θα αντιμετωπίσουμε τις πρώτες δύσκολες μέρες .

 

Για το Ελεγκτικό Συνέδριο

Είναι θέμα θεσμών. Κανένας θεσμός δεν είναι υπεράνω ελέγχου. Έχω ήδη έρθει σε επαφή με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, γιατί δεν είναι ούτε η μόνη, ούτε η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό και  έχω ζητήσει να ελέγξει την υπόθεση και να προχωρήσουν οι διαδικασίες, που ορίζονται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Το ίδιο θα κάνω και εγώ. Θα υπάρξει ακριβοδίκαιη απόδοση ευθυνών παντού, αλλά όχι «εν πλω». Τώρα είμαστε σε μια διαδικασία αντιμετώπισης της κατάστασης.

 

Για τους διορισμούς εκπαιδευτικών

Ανεξαρτήτως του αριθμού διορισμών, το θέμα είναι ότι το ελληνικό κράτος έχει ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών σε σχέση με τις ανάγκες του και σχέση με τις άλλες χώρες. Η αναλογία μαθητών – καθηγητών είναι η καλύτερη στον κόσμο θεωρητικά. Έχουμε όμως τις λάθος ειδικότητες στις λάθος περιοχές, δηλαδή περιοχές με υπεράριθμες ειδικότητες ενώ ο διπλανός νομός μπορεί να έχει έλλειψη. Πρόκειται για μια ανορθολογική κατάσταση που ίσχυε για χρόνια. Οι διορισμοί μέχρι τώρα ήταν 6.000-7.000 ετησίως . Τα τελευταία χρόνια εκτός από τα άλλα προβλήματα είχαμε και 22.000 συνταξιοδοτήσεις, ενώ συνολικά 3.500 προσλήψεις. Το ερώτημα είναι αν μπορεί να λειτουργήσει με αυτά τα δεδομένα το σχολείο. Το στοίχημα είναι μεγάλο. Δουλεύουμε για αυτό εδώ και δύο χρόνια. Θυμίζω ότι επέστεψαν 7.000 εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους. Προχωρήσαμε σε νέο σχολικό χάρτη με συνενώσεις σχολείων, ώστε το σύστημα να αρχίσει να εξορθολογίζεται, χωρίς να αλλάξουν όμως κριτήρια,  όπως αριθμός των μαθητών ανά τάξη.  Με τις αλλαγές και το σχεδιασμό που έχει γίνει και με τη δυνατότητα των αναπληρώσεων, θα μπορέσουμε από την πρώτη εβδομάδα – το πολύ δεκαήμερο- να έχουμε μια πολύ καλή εικόνα.

Να πω εδώ ότι από τους 600 διορισμούς που ανέφερα οι 120 διορίστηκαν στο Νότιο Αιγαίο –όπου έχουμε τα μεγαλύτερα προβλήματα. Διορίστηκαν την Τρίτη και την Πέμπτη το 30% ζήτησε άδεια είτε λόγω επαπειλούμενης κύησης, είτε λόγω ανατροφής παιδιών.

Δεν το αμφισβητώ αυτό και μακάρι να ισχύει ότι έχουμε τόσες κυήσεις γιατί έχουμε και δημογραφικό πρόβλημα ως χώρα.  Όμως το αποτέλεσμα αυτού είναι να διορίζουμε 120 και πηγαίνουν οι 80. Αυτά τα κενά πρέπει να αναπληρωθούν. Ανακοινώνουμε τους αναπληρωτές και ενώ πρέπει να παρουσιαστούν για να καλύψουν τα κενά δημιουργούνται πάλι αντίστοιχα προβλήματα.

Επειδή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική δεν πρέπει να απαξιώνεται. Από πέρυσι είχαμε ζητήσει με το κ Λοβέρδο από όλα τα νοσοκομεία να είναι πολύ υπεύθυνοι στις αποφάσεις τους, γιατί στις απομακρυσμένες περιοχές έχουμε υψηλά ποσοστά ασθένειας.

Ο σχεδιασμός για τη διαδικασία προσλήψεων και αναπληρώσεων δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα γιατί σύμφωνα με το δημοσιουπαλληλικό κώδικα μπορούν να γίνονται αιτήσεις συνταξιοδότησης μέχρι τις 10 Αυγούστου. Μέχρι τότε δεν έχουμε πλήρη εικόνα των κενών. Αν μπορούσαμε να έχουμε νωρίτερα τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων θα  κάναμε και καλύτερο σχεδιασμό.   Με όλο το σχεδιασμό που έχει γίνει και τον εγκεκριμένο  αριθμό αναπληρωτών θα το αντιμετωπίσουμε.

Παρά τα προβλήματα, να σας πω ότι φέτος συνεχίζεται η λειτουργία των  800 δημοτικών με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, που ξεκίνησαν πέρυσι και προστέθηκαν ακόμη 161 φέτος. Μιλάμε, άρα, για ένα σύνολο 961 σχολείων.

Πέρυσι ξεκίνησε το ηλεκτρονικό φροντιστήριο με ζωντανές παραδόσεις και επιπλέον ασκήσεις, ενώ από φέτος θα λειτουργήσει και υπηρεσία απαντήσεων σε ερωτήσεις των μαθητών. Αυτό υπάρχει σε όλα τα βασικά μαθήματα των εξετάσεων.

 

Για τα Πανεπιστήμια και τις καταλήψεις

Ο νόμος έχει μία ανατρεπτική λογική. Αλλάζουν τα πάντα. Γι’ αυτό δεν είχα καμία ψευδαίσθηση – και μάλιστα έχοντας περάσει μία αρκετά συγκρουσιακή χρονιά- ότι την επόμενη μέρα της ψήφισης θα πάμε ήσυχα και απλά να εφαρμόσουμε το νόμο.

Υπάρχουν δύο μεγάλες ομάδες που αντιδρούν αυτή τη στιγμή, η μία είναι οι φοιτητικές παρατάξεις, όχι οι φοιτητές, που πραγματικά θίγονται με τον καινούριο νόμο,  καθώς δεν συμμετέχουν στις εκλογές για την ανάδειξη των διοικητικών οργάνων. Οι φοιτητές εκλέγονται από μία ενιαία λίστα. Κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει τη λειτουργία των παρατάξεων, είναι εθελοντικές ενώσεις ατόμων, μπορούν να έχουν τις ιδέες τους, να έχουν τις πολιτικές τους ή άλλες πεποιθήσεις και να λειτουργούν μέσα στους φοιτητικούς συλλόγους. Σήμερα όμως δεν μιλάμε για φοιτητικούς συλλόγους, ξέρουμε τον Γραμματέα της ΠΑΣΠ, τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, τον υπεύθυνο των ΕΑΚ.  Όλο το σύστημα του φοιτητικού κινήματος  λειτουργεί με παρατάξεις.

Ο Γραμματέας της ΠΑΣΠ και ο Πρόεδρος της ΔΑΠ σήμερα έχουν ακριβώς τις ίδιες απόψεις για το ρόλο των παρατάξεων στις εκλογές. Κατανοώ τους φοιτητές που για δεκαετίες παίρνουν τη σκυτάλη ο ένας από τον άλλον με αυτόν τον τρόπο. Είναι μεγάλοι, 28, 29 ετών, στα Πανεπιστήμια, δεν εκφράζουν τους φοιτητές, έχουν αυτή τη λογική δεκαετιών και παίζουν ένα παιχνίδι συνειδητών παρανοήσεων, που οδηγούν σε ένα ψέμα:

Είναι τεράστιο ψέμα το ότι θα υπάρχουν  δίδακτρα. Είναι μέσα στη βασική επιχειρηματολογία τους και σας θυμίζω  και την απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων, όπου επίσης ειπώθηκαν αυτά τα ψέματα.

Όλες οι προπτυχιακές σπουδές  είναι δωρεάν. Για τις μεταπτυχιακές αποφασίζει το Πανεπιστήμιο, όπως αποφασίζει και σήμερα. Έχουμε δημόσια και δωρεάν Παιδεία.

Το δεύτερο ψέμα είναι ότι δεν θα δίνονται δωρεάν συγγράμματα. Βεβαίως θα δίνονται  με τους κανόνες, όμως, που μπήκαν από πέρυσι. Οι Καθηγητές πλέον είναι υποχρεωμένοι να βάζουν τις σημειώσεις τους στο διαδίκτυο, ενώ μέχρι τώρα ο πρωτοετής έπαιρνε σημειώσεις από τις  παρατάξεις! Δεν υπάρχει άλλο παράδειγμα στον κόσμο να δίνουν οι παρατάξεις τις σημειώσεις των Καθηγητών! Οι φοιτητές θα έχουν πλέον πρόσβαση σε όλα τα ηλεκτρονικά συγγράμματα από το 2013.  Θα πρέπει οι Καθηγητές να βάζουν τα συγγράμματά τους στο διαδίκτυο.

Είναι ψέματα ότι δεν θα υπάρχει δημόσια χρηματοδότηση. Προφανώς και θα υπάρξει! Η οποία είναι και δεσμευτική για να λειτουργούν τα Πανεπιστήμια αλλά υπάρχει και ένα μέρος της χρηματοδότησης που έχει να κάνει με την αξιολόγηση, γιατί θα πρέπει να υπάρχει και απολογισμός και λογοδοσία γιατί ο ελληνικός λαός θα πρέπει να ξέρει που πάνε τα λεφτά του και που εμπιστεύεται τα παιδιά του.

Είναι ψέματα ότι δεν θα υπάρχει σίτιση και στέγαση. Είναι ακριβώς το ίδιο καθεστώς, δίνουμε απλά τη δυνατότητα σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου να διαχειριστεί και την Εστία και τη σίτιση. Μέχρι σήμερα υπάρχουν εστίες που τις διαχειρίζονται οι φοιτητές. Δεν είναι όμως δική τους δουλειά.

Δεν θέλω να κάνω δίκη προθέσεων γιατί επί ένα χρόνο υφίσταμαι δίκη προθέσεων. Θεωρώ ότι υπάρχουν παρανοήσεις, γιατί δεν υπάρχει βαθειά γνώση του νόμου. Θέλω να παρακαλέσω τους φοιτητές  να δουν λεπτομερώς τι λέει ο νόμος.

Αναφέρομαι στη μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών τους οποίους ενδιαφέρει να είναι ενεργοί πολίτες και να αλλάξουμε το Πανεπιστήμιο το οποίο σήμερα δεν ικανοποιεί κανέναν.

Υπάρχει η μεγάλη σιωπηρή πλειοψηφία αυτών που θέλουν τα Πανεπιστήμια ανοιχτά και υπάρχουν φωνασκούσες μειοψηφίες οι οποίες δημιουργούν απίστευτα προβλήματα και υπερασπίζονται κεκτημένα που μας οδήγησαν εδώ.

Όπως και ένας μεγάλος αριθμός και Καθηγητών, οι οποίοι αποτελούν τις υγιείς δυνάμεις στα Πανεπιστήμια. Και αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να έρθουν προ των ευθυνών τους. Ο νόμος είναι ανατρεπτικός και ως εκ τούτου, θα δοκιμαστεί με δυσκολίες. Μπορεί να έχει λάθη. Να τα δούμε και να τα διορθώσουμε στην πορεία. Να δούμε πώς θα κάνουμε το ελληνικό Πανεπιστήμιο όπως θέλουμε και ονειρευόμαστε. Αλλά αυτό θα γίνει και με τις υγιείς δυνάμεις του Πανεπιστημίου. Σε αυτές προσδοκώ.

Θα πρέπει με κάποιο τρόπο το Πανεπιστήμιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να υπάρξει διασύνδεση με την αγορά εργασίας, ώστε οι φοιτητές να μπορούν να κάνουν δικές τους spin offs, να κάνουν δικές τους πατέντες, να έχει έσοδα το Πανεπιστήμιο από αυτές. Αυτό μεταφράζεται και υπεραπλουστεύεται σε σύνθημα ότι «το Πανεπιστήμιο γίνεται εταιρεία». Αυτά είναι ανοησίες. Το Πανεπιστήμιο είναι ένα κέντρο γνώσης, έρευνας, διδασκαλίας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές του να συνδεθούν με την αγορά εργασίας. Γι αυτό η διαχείριση των εσόδων του Πανεπιστημίου γίνεται από το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Δηλαδή τα έσοδα του Πολυτεχνείου θα πρέπει να πηγαίνουν και στη Φιλοσοφική που δεν έχει έσοδα.

Μέχρι τώρα δεν μπορούσαμε να προσελκύσουμε φοιτητές από άλλες χώρες. Δίνουμε λοιπόν τη δυνατότητα, σε όποιο Πανεπιστήμιο θέλει και σε όποια γλώσσα κρίνει, να γίνονται και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά,  για να προσελκύσουμε φοιτητές από άλλες χώρες. Δίνουμε τη δυνατότητα να μετακινούνται οι Καθηγητές και οι φοιτητές και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, να υπάρχει κινητικότητα, να μην είναι τα Ιδρύματα «κλειστά σύνολα».

Σας θυμίζω ότι πέρυσι τον Ιούλιο που ξεκίνησε ο διάλογος και καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση, η Σύνοδος των Πρυτάνεων είπε ότι αυτό, δεν είναι βάση διαλόγου και δεν το δέχονται. Δηλαδή την πρόταση της εκλεγμένης κυβέρνησης δεν την δέχονταν ως βάση διαλόγου.

Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα μείζον θέμα, οι Σύγκλητοι, που είναι όργανα που εκφράζουν τα Πανεπιστήμια, έχουν τη διοικητική ευθύνη και παίρνουν αποφάσεις, να αναστείλουν εξετάσεις, για να δώσουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να κινητοποιηθούν και ουσιαστικά να λειτουργούν προς όφελος ενός μέρους των φοιτητών και κατ’ εξοχήν αυτών που τους εξέλεξαν. Γιατί υπάρχουν παιδιά που θέλουν να φύγουν φαντάροι, άλλοι που θέλουν να φύγουν για μεταπτυχιακά και τους περιμένουν Πανεπιστήμια και έχουν ημερομηνίες. Υπάρχουν παιδιά που έχουν ξενοικιάσει τα διαμερίσματα και είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να δώσουν τις εξετάσεις και παιδιά που έρχονται από την επαρχία για λίγες μέρες και χρειάστηκε να φύγουν πίσω γιατί δεν έχουν που να μείνουν. Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτά τα παιδιά; Θεωρώ ότι οι Σύγκλητοι που πήραν αυτές τις αποφάσεις σκέφτηκαν μόνο ένα μέρος των φοιτητών και σε κάθε περίπτωση δεν σκέφτηκαν το συνολικό συμφέρον του Πανεπιστημίου. Η απεργία που ανακοινώθηκε είναι απεργία απέναντι σε τι; Ήρθε ένας νόμος και καλείται η ελληνική Βουλή να ακυρώσει το Νόμο που ψήφισε; Κάπου έχουμε ξεφύγει από τα όρια της λογικής.

 

Για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οι μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις στο 2014 θα μπουν με το νέο σύστημα.

 

Για τις εκλογές

Είμαι από αυτούς που σταθερά λέω ότι δεν πρέπει να γίνουν εκλογές.

Εκτιμώ ότι υπάρχει μία μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού που όχι μόνο κατανοεί αλλά και είναι πολύ επικριτική μαζί μας γιατί δεν είμαστε πιο γρήγοροι, πιο τολμηροί και πιο αποτελεσματικοί.

Μέσα στο συνολικό κάδρο θα πρέπει να βάλουμε την επόμενη μέρα των εκλογών. Να κάνουμε δηλαδή μία ανάλυση  του καλύτερου και του χειρότερου σεναρίου. Ο Πρωθυπουργός όποτε θέλει λέει «πάω σε εκλογές, αποφασίστε τι θέλετε και δώστε μία καθαρή εντολή να συνεχίσω». Αυτό θα μας έβγαζε από μία εξαιρετικά δύσκολη θέση. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι δύσκολο είναι σήμερα να είσαι Πρωθυπουργός σε μία Κυβέρνηση η οποία παίρνει αυτές τις σκληρές αποφάσεις, πολλές από τις οποίες είναι εξαιρετικά θετικές για το μέλλον της χώρας.

Εάν γίνουν λοιπόν αυτές οι εκλογές είτε το ΠΑΣΟΚ θα συνέχιζε την πορεία του, είτε η ΝΔ θα συνεχίσει ακριβώς την ίδια πορεία – γιατί ή ΝΔ δεν έχει πει ούτε ένα πράγμα διαφορετικό.  Αυτό που παρουσίασε στο Ζάππειο 2 η Τρόικα της είπε ότι δεν γίνεται.  Θέλει 4 με 5 χρόνια, άρα θα χρειαστεί μία άλλη κυβέρνηση να κάνει τα ίδια πράγματα, με τις ίδιες συγκρούσεις. Αν δεν  βγει Κυβέρνηση θα χάσουμε κάνα 3μηνο στις εσωτερικές ισορροπίες μέχρι να βγει. Όλα αυτά δεν θα οδηγήσουν σε διαφορετικά πράγματα τουλάχιστον σ αυτήν τη φάση, όσο το Ευρωπαϊκό σύστημα είναι έτσι όπως είναι.  Αν στην Ευρώπη υπάρχουν άλλες εξελίξεις τότε θα υπάρξουν και εδώ άλλες εξελίξεις.  Θα μείνουμε πίσω έναν ολόκληρο χρόνο ο οποίος είναι πολύτιμος για όσα γίνονται στην Οικονομία και για το πόσο θα επηρεάσουν αυτά τις αποφάσεις για εμάς.

Για φανταστείτε το χειρότερο σενάριο που μπορεί να γίνει σε αυτή τη χώρα: να επιστρέψουμε στη δραχμή και ο επόμενος Πρωθυπουργός  να είναι Πρωθυπουργός της δραχμής… Το λέω βεβαίως σαν μια ακραία προσέγγιση σε μία χώρα που ελπίζω ότι ποτέ δεν θα φτάσει εκεί γιατί θα είναι καταστροφή.

Αν πάμε σε εσωτερικό χάος, θεωρώ ότι όλοι οι κίνδυνοι είναι ανοιχτοί. Θα οδηγηθούμε στο να χάνονται οι μήνες και οι μέρες, να προσπαθούμε εμείς εσωτερικά να κρατάμε ισορροπίες στο Κοινοβούλιο, να μην μπορούμε να κάνουμε κυβέρνηση και όλα από την αρχή. Όταν λοιπόν κάνεις ένα σενάριο πρέπει να τα βλέπεις όλα μέχρι τέλους να παίρνεις το χειρότερο και το καλύτερο.

 

Για το άνοιγμα των επαγγελμάτων

Δεν συμφωνώ και δεν κατανοώ ένας Υπουργός να βγαίνει και να κάνει μία συνολική κριτική στην κυβέρνηση. Αν δεν σ’ αρέσει και θεωρείς ότι η Κυβέρνηση δεν πάει καλά, φεύγεις από την κυβέρνηση και αφήνεις κάποιον άλλον να τα κάνει καλύτερα. Βεβαίως οι ρυθμοί θα μπορούσαν να είναι πολύ γρηγορότεροι, και βεβαίως υπάρχουν ολόκληροι τομείς στους οποίους έγιναν προσπάθειες, αλλά όχι ολοκληρωμένες.

Οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι ξαφνικά ένα συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα, μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, με ένα DNA σμιλευμένο εδώ και 10ετίες, έπρεπε να πάει κόντρα στον εαυτό του και να τα αλλάξει όλα! Οι αντοχές ισορροπίας φτάνουν μέχρι ένα σημείο.  Ο Υπουργός πρέπει να ισορροπεί και στον Κοινοβουλευτικό χώρο, να βρει ισορροπία με τις κοινωνικές ομάδες και η διοίκηση να αντέξει να εφαρμόσει την πολιτική. Δεν είναι εύκολο πάντοτε, και δεν το λέω ως δικαιολογία.

Δείτε  τη σύγχυση των δημοσκοπήσεων. Λένε όλοι «ναι» στις μεταρρυθμίσεις και «όχι» στο μνημόνιο. Το μνημόνιο έχει όλες τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν.  Ο καθένας λέει ναι σε όλες τις μεταρρυθμίσεις, εκτός από αυτές που τον αφορούν. Η λογική που επικρατεί, είναι «όχι εγώ, όχι τώρα»!

Επομένως, όλο αυτό το σύστημα που η κυβέρνηση προσπαθεί να το μεταρρυθμίσει -και βεβαίως την ευθύνη την έχει και ο Πρωθυπουργός και εμείς ο καθένας χωριστά- πρέπει να το δούμε μέσα στη δυσκολία ισορροπιών που απαιτούνται, μέσα σε μία δημοκρατία για να λειτουργήσει. Έχουν όμως περάσει δύο χρόνια και τώρα έφτασε το μαχαίρι στο κόκκαλο δηλαδή έχουμε ξεπεράσει και το όριο.

 

Για την εμπλοκή με την τρόικα

Η τρόικα είναι τρεις υψηλόβαθμοι υπάλληλοι, που δεν μπορούν να πάρουν αποφάσεις. Όταν οι αποφάσεις έχουν τέτοια μείζονα διακυβεύματα αυτά έρχονται σε πολιτικό επίπεδο που είναι οι επικεφαλής του ΔΝΤ  και της Ε.Ε., όπως εκφράζεται από το Συμβούλιο Κορυφής.  Εκεί θα ληφθούν τέτοιου είδους αποφάσεις αν υπάρχουν δυνατότητες επαναδιατύπωσης των στόχων. Όμως η επαναδιατύπωση των στόχων, μπορεί να συζητηθεί μόνο –κατά την άποψη μου- εφόσον η Ελλάδα έχει δώσει πολύ σαφή δείγματα της πρόθεσής της για μεταρρυθμίσεις. Η σύγκρουση θα γίνει για τις μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν. Έχει δώσει κάποια, δεν έχει δώσει όλα όσα θα έπρεπε. Το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, του ενιαίου μισθολογίου και του ανοίγματος των επαγγελμάτων, τα οποία είναι θέματα του Σεπτεμβρίου,  θα πρέπει να αποτυπωθούν πια με πολύ σαφή τρόπο και αυτό είναι το δικό μας εθνικό στοίχημα.

Για το ευρωπαϊκό στοίχημα θεωρώ ότι είμαστε μπροστά σε πολύ μεγάλες και θεμελιώδεις αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το σύστημα έτσι όπως είναι με τα εθνικά Κοινοβούλια να έχουν απολύτως διαφορετικές προσεγγίσεις και να μην ταυτίζεται πουθενά το εθνικό με το ευρωπαϊκό συμφέρον. Αυτό είναι το πρόβλημα μας τώρα, ο καθένας βλέπει το εθνικό του συμφέρον και όλοι μαζί έρχονται να υπηρετήσουν το ευρωπαϊκό συμφέρον. Δεν υπηρετείται όμως έτσι! Επομένως και στην Ευρώπη πάμε σε πολύ μεγάλες αλλαγές γι αυτό έχουμε μπροστά μας εξελίξεις.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

05-09-11 Η Υφυπουργός Παιδείας στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης της UNICEF

Δελτίο Τύπου

 

Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης της UNICEF

Την έκθεση σχολικών ειδών της UNICEF επισκέφτηκε, σήμερα 05/09/2011, η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος. Η Υφυπουργός Παιδείας εγκαινίασε την εκστρατεία για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μαθητών γύρω από τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο Κέρας της Αφρικής.

 Η έκθεση της UNICEF έχει σκοπό την οικονομική ενίσχυση των παιδιών των χωρών αυτών, αλλά και την αύξηση του αριθμού των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία της περιοχής. Υπολογίζεται ότι στις χώρες της Βορειοανατολικής Αφρικής, όπως η Κένυα, η Αιθιοπία, το Σουδάν και το Τζιμπουτί, πάνω από δυο εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες παιδιά υποσιτίζονται καθημερινά.

 Εύη Χριστοφιλοπούλου:

Συνεργαζόμαστε με τη UNICEF για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση δράσεων με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα δικαιώματα των παιδιών. Συγχαρητήρια στην Ελληνική Επιτροπή της UNICEF για το έργο που επιτελεί και τις προσπάθειες που καταβάλλει ώστε να συνεχίσουν το σχολείο παιδιά τα οποία, λόγω ανθρωπιστικών κρίσεων και φυσικών καταστροφών, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Το Υπουργείο Παιδείας στηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες, δίνοντας το «παρών» στον αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά μας. Εύχομαι τα φετινά έσοδα από την πώληση των σχολικών ειδών να είναι περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

02-09-11 Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων και δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου

Δελτίο Τύπου

Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων και δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά την ενημέρωση του ΟΕΔΒ για καθυστέρηση στη διανομή των βιβλίων με την έναρξη του σχολικού έτους,  προβαίνει  στις ακόλουθες άμεσες ενέργειες:

1. Ανάρτηση όλων των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα «ψηφιακό σχολείο» (http://digitalschool.minedu.gov.gr/). Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων  και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, μπορούν να έχουν πρόσβαση και να αξιοποιούν το σχετικό υλικό, με κάθε πρόσφορο τρόπο για τους ίδιους και τους μαθητές τους.

2. Διανομή σε όλους τους μαθητές ενός DVD, στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχολικά εγχειρίδια. Έτσι οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα και στο σπίτι τους ηλεκτρονικά να μελετούν  τα μαθήματα.

3. Ταυτόχρονα, οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων μεριμνούν για την έγκαιρη εκτύπωση, αναπαραγωγή και διανομή του  απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές στη διάρκεια των λίγων ημερών της καθυστέρησης.

 

Ήδη έχουν σταλεί οι σχετικές εγκύκλιοι σε όλες τις σχολικές ομάδες της χώρας ώστε με ευθύνη και πρωτοβουλία του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων, να γίνει η καλύτερη δυνατή διαχείριση του ζητήματος,  με βάση τις ανάγκες που θα προκύψουν, βρίσκοντας την προσφορότερη λύση για την προετοιμασία και την αξιοποίηση  του εκπαιδευτικού υλικού.

 

Σε σχετική δήλωσή της η Υπουργός Παιδείας,  ʼννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει:

 

«Κανένας γονιός και κανένας μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να κατανοεί φαινόμενα γραφειοκρατίας και ολιγωρίας, και όχι μόνο, αρμοδίων και συναρμοδίων,  που οδήγησαν ατυχώς σε αυτή την καθυστέρηση. Ο επιμερισμός των ευθυνών θα γίνει με ακριβοδίκαιο τρόπο. Τώρα είναι ώρα ευθύνης για να δώσουμε λύσεις. Θέλω να διαβεβαιώσω λοιπόν γονείς και μαθητές πως με τους εκπαιδευτικούς στην τάξη θα υπάρχει διαθέσιμη όλη η διδακτέα ύλη,  ώστε τα μαθήματα να ξεκινήσουν ομαλά.  Θα αποδώσει η σοβαρή επένδυση στο Ψηφιακό Σχολείο μέσω του οποίου  κάθε μαθητής έχει πρόσβαση σε όλα τα βιβλία ενώ λαμβάνουμε και θα λάβουμε κάθε αναγκαίο μέτρο ώστε – σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που έχουν την ανάλογη διδακτική εμπειρία- αυτή η καθυστέρηση στη διανομή των βιβλίων να μην έχει επίπτωση στους μαθητές και τις μαθήτριες.».

 

Οι σχετικές εγκύκλιοι είναι αναρτημένες εδώ.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

02-09-11 Ομιλία της Υπουργού στη Βουλή σε ερώτηση του Προέδρου του Συνασπισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Δελτίο Τύπου

Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ʼννας Διαμαντοπούλου, στη Βουλή  σε ερώτηση του Προέδρου του Συνασπισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

(απομαγνητοφωνημένο κείμενο)

Κύριε Πρόεδρε,

Με την περιγραφή των όσων είπατε, η οποία είναι αληθής, νομίζω και μόνος σας απαντήσατε στο γιατί κάθε χρόνο είναι και πιο δύσκολα τα πράγματα.  Δεν μπορώ να μη συμφωνήσω μαζί σας ότι υπάρχουν 20.000 συνταξιοδοτήσεις, μέσα σε 2 χρόνια και οι προσλήψεις δεν ξεπερνούν τις 3.000.

Με δεδομένο ότι υπήρχαν πολλά κενά και ότι ο χώρος της Εκπαίδευσης απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων, που μπορεί να έχουν προβλήματα -να φεύγουν στη διάρκεια της χρονιάς, να έχουν αναρρωτικές, να  δημιουργούνται συνεχώς κενά- πράγματι, η απάντηση για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία είναι δύσκολη. Τη δυσκολία αυτή αποτυπώσαμε πέρυσι και φέτος εγώ και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου.

Ξεκινώ από την τελευταία ερώτησή σας για το θέμα των μεταφορών, το θέμα των σχολικών επιτροπών και το θέμα των καθαριστριών. Στο Υπουργείο Εσωτερικών έχει γίνει η προετοιμασία –από φέτος η μεταφορά μεταφέρθηκε στους Δήμους.

Όλη τη μεταβατική περίοδο εξασφαλίστηκε θεσμικά η δυνατότητα των συμβάσεων και το αντίστοιχο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ. Στις σχολικές επιτροπές αυτή τη στιγμή μεταβιβάζεται ποσό 80 εκατομμυρίων,  ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα τα έξοδα της χρονιάς, με στόχο το ποσό αυτό να φτάσει στα 110 εκατομμύρια. Πέρυσι το συνολικό ποσό ήταν 95 εκατομμύρια και είναι αλήθεια ότι είχαμε προβλήματα.

Στο θέμα της οργάνωσης των σπουδών, υπάρχουν τα ζητήματα που αφορούν στην ποιοτική αναβάθμιση. Είναι τα πιλοτικά προγράμματα, που ξεκινούν φέτος σε 960 σχολεία, τα οποία θα λειτουργήσουν με τα νέα μαθήματα. Πέρυσι είχαμε 800 σχολεία. Ειδικά για το θέμα της Γλώσσας, υπάρχουν 500 τμήματα προετοιμασίας για τα παιδιά των μεταναστών. Για τους μετανάστες υπάρχουν τάξεις υποδοχής και στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).

Για τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις υπάρχει από φέτος ουσιαστικά ατομικό ηλεκτρονικό φροντιστήριο. Μέσα στο καλοκαίρι η ιστοσελίδα είχε 370.000 «χτυπήματα» από μαθητές του Λυκείου.

Έρχομαι στα βιβλία τα οποία είναι ένα χρόνιο πρόβλημα. Όταν ανέλαβα, ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ) είχε 50 υπαλλήλους για 220 θέσεις. Γνωρίζετε το πρόβλημα, όπως ότι και οι μισοί από αυτούς συνταξιοδοτήθηκαν. Έγινε τεράστια προσπάθεια και η πρώτη θεσμική επιλογή ήταν να αναδιαρθρώσουμε τον Οργανισμό από τη νέα χρονιά.

Όμως, κύριε Πρόεδρε, για να βγουν τα βιβλία χρειάζεται χαρτί. Έγινε ο διαγωνισμός χαρτιού νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, τον Οκτώβριο του 2010. Και τον Μάρτιο του 2011 υπήρξε αποτέλεσμα με τρεις μειοδότες, που θα προμήθευαν το χαρτί. Το αποτέλεσμα θα έπρεπε να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για να έχουμε τη σύμφωνη γνώμη του. Υπήρξαν προβλήματα, υπήρξε αρνητική απόφαση με συγκεκριμένες παρατηρήσεις. Έγινε, όπως πάντα, ανάκληση και παραπέμφθηκε για να υπάρξει απόφαση σε δευτεροβάθμιο επίπεδο.

Εδώ, λοιπόν, θα ήθελα να πω στην Βουλή των Ελλήνων ότι υπήρξε η εκδίκαση της απόφασης στο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπό τον κύριο  Αγγελάρα, στις 06/05 και η απόφαση έφτασε στον ΟΕΔΒ στις 19/07! Έκανα απελπισμένες προσπάθειες. Επικοινώνησα προφορικά και γραπτά, με τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κύριο Αγγελάρα, και τον Αντιπρόεδρο, κάνοντας σαφές ότι δεν έχει σημασία αν είναι θετική ή αρνητική απόφαση, αλλά ότι έπρεπε να βγει, γιατί κάθε μέρα καθυστέρησης σήμαινε εκατοντάδες χιλιάδες βιβλία, που θα καθυστερούσαν να φτάσουν στα σχολεία το Σεπτέμβριο.

Παρά τις επίμονες παρεμβάσεις μου, η απόφαση καθυστέρησε το διάστημα που προανέφερα. Εν μέσω θέρους, με αδιέξοδα -γιατί δεν μπορούσε να γίνει νέος διαγωνισμός-  θα φτάναμε στην επόμενη χρονιά. Το γιατί και το ποιος φταίει έχει πολύ μικρή σημασία για το αποτέλεσμα και το πώς θα το αντιμετωπίσουμε.

Θέλω να πω ενώπιον της Βουλής ότι κανένας δεν μπορεί, χωρίς να απολογείται για τις ευθύνες του, να υπονομεύει την κοινωνία. Για αυτό και έχω στείλει όλα τα στοιχεία στον Υπουργό Δικαιοσύνης και έχω ζητήσει να πάρει τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες. Δεν μπορεί επί δυόμιση μήνες να μην βγαίνει απόφαση, όταν είναι γνωστό  ότι αφορά τα βιβλία των παιδιών και ότι δεν είχε καμία άλλη δυνατότητα το Υπουργείο Παιδείας. Χρησιμοποιήσαμε το Εθνικό Τυπογραφείο, χρησιμοποιήσαμε τα Στρατιωτικά τυπογραφεία, δώσαμε όλα τα βιβλία με το χαρτί που υπήρχε στις αποθήκες. Από εκεί και πέρα, νομικά και θεσμικά, δεν υπήρχε καμία άλλη δυνατότητα.

Για το πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πρώτο διάστημα, που θα υπάρξει μικρός αριθμός διανεμόμενων βιβλίων, έχουμε δώσει εντολές που αφορούν μεταξύ άλλων και στη  χρήση του ψηφιακού σχολείου. Όλα τα βιβλία σήμερα είναι ψηφιακά- ξέρετε ότι το 75% των νοικοκυρών έχει ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όχι πάντα με χρήση διαδικτύου. Για αυτό το κάθε παιδί θα έχει dvd. Θα υπάρξει υποστήριξη των σχολείων και πολύ αναλυτικές οδηγίες.  Έχουν γίνει ήδη οι επαφές με τους Περιφερειακούς Διευθυντές.

Τέλος το πιο σημαντικό θέμα, αν θα υπάρξουν δάσκαλοι στις τάξεις με τα κενά που έχουμε. Έγινε μία τεράστια προσπάθεια, μέρα τη μέρα, σχολείο το σχολείο, με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα, που έκανε σημαντική δουλειά όλο αυτό το διάστημα. Με αλλαγές προγραμμάτων, με τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, με τον εξορθολογισμό, με το να βρίσκεται ο κάθε εκπαιδευτικός στο σχολείο του, με την δυνατότητα να υπερβούμε κάθε όριο που είχαμε στην οικονομική πολιτική, για να έχουμε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, πιστεύω ότι φέτος τα σχολεία θα λειτουργήσουν.

Να σας πω μόνο δύο στοιχεία, κύριε Πρόεδρε, για να κατανοήσετε τη συνθετότητα του προβλήματος. Δεν είναι μόνο το θέμα των διορισμών. Θέλω να κάνω σαφές ότι δεν αλλάζει ο αριθμός των μαθητών στην τάξη, ότι έχουμε κάνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση, ώστε το προσωπικό να είναι στο σχολείο του,  και ότι οι αναπληρωτές που έχουμε τη δυνατότητα να πάρουμε θα καλύψουν τα κενά. Σας δίνω τα στοιχεία: Την προηγούμενη εβδομάδα, έγιναν οι λίγοι διορισμοί, οι 600. Από αυτούς οι 120 έγιναν στην περιοχή με τα μεγαλύτερα προβλήματα, στο Νότιο Αιγαίο, όπου έχουμε πολύ μεγάλες δυσκολίες στελέχωσης. Μέσα σε δύο ημέρες, από τους 120 εκπαιδευτικούς, το 31% δήλωσε επαπειλούμενη κύηση ή ανατροφή τέκνων και έφυγε από τον προγραμματισμό. Το 30% των δασκάλων δεν απεδέχθη το διορισμό του φέτος, πρέπει λοιπόν να προχωρήσουμε στην αναπλήρωση τους.  Είναι λοιπόν ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα.  Οι ανθρώπινοι πόροι που έχουμε στη διάθεση μας είναι αυτοί, μακάρι να είχαμε όσους θέλαμε, αλλά πρέπει να πω ότι υπάρχουν ανορθολογισμοί  δεκαετιών. Αυτό σημαίνει  περιοχές με υπεράριθμο προσωπικό, περιοχές με πολύ μεγάλα κενά, και  μετακίνηση ανθρώπων από τη μία περιοχή στην άλλη που έχει πολλά προβλήματα.

Μέσα στην κρίση, ξέρουμε όλοι καλά, έχουμε μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών. Είναι δύσκολο το Υπουργείο και να διαχειριστεί την προτεραιότητα να έχει δάσκαλο αλλά και να κατανοήσει τις ανάγκες του δασκάλου. Είναι ένα πολύ δύσκολο δίλημμα, το οποίο νομίζω ότι το έχουμε λύσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Θα διαβάσω από την εφημερίδα «Αυγή» μια φράση που είναι και ένα τελευταίο αντίο για έναν από τους μεγαλύτερους πολιτικούς που πέρασαν από την Ελλάδα, τον Λεωνίδα Κύρκο: «σύγκρουση ιδεών, όχι βία και μισαλλοδοξία».

Και σήμερα από την απάντησή σας  και χθες σε συνέντευξή σας, αφού αναφερθήκατε με υβριστικό τρόπο στις προθέσεις και τις δράσεις των Υπουργών της κυβέρνησης, καταλήξατε ότι εσείς βεβαίως συμφωνείτε με τις κινητοποιήσεις, γιατί στόχος σας είναι να ανατραπεί η κυβέρνηση. Στη Δημοκρατία οι κυβερνήσεις δεν ανατρέπονται. Γίνονται εκλογές και αλλάζουν τα πράγματα.

Επειδή η χρονιά είναι ιδιαίτερα δύσκολη, να τονίσω ότι, η μεγάλη προσπάθεια σε αυτή τη  χρονική στιγμή, γίνεται με τον εκπαιδευτικό σε όλα τα επίπεδα. Θέλω να σας θυμίσω ότι και πέρυσι δυνάμεις της παράταξής σας έκαναν ό,τι μπορούσαν για να δημιουργήσουν αναταραχή και να κλείσουν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Θέλω να θυμίσω ότι εκτός από τα βιβλία και τις υποδομές, που είναι σημαντικά θέματα,  υπάρχουν και άλλα εξίσου σημαντικά. Έχουμε νέα προγράμματα σπουδών, το Νέο Λύκειο, το Τεχνολογικό Λύκειο, ξεκίνησε ο θεσμός της αξιολόγησης, που είχε σταματήσει εδώ και 35 χρόνια. Να σας θυμίσω με ποιον τρόπο την αντιμετωπίσατε. Έγιναν βίαια επεισόδια, ώστε να μην συμμετάσχουν σχολεία στο θεσμό, σχολεία που οδηγήθηκαν σε καταλήψεις με απαράδεκτα συνθήματα, που δεν είχαν σχέση με την πραγματικότητα, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Σήμερα, κύριε Πρόεδρε του Συνασπισμού, θα ήθελα να εξηγήσετε στους φοιτητές, στους οποίους απευθύνεστε, γιατί το νομοσχέδιο δεν υποστηρίζει απολύτως τη δημόσια Παιδεία.

Γιατί όλα αυτά τα ψέματα; Ότι δεν θα δίνονται συγγράμματα, ότι θα έχουμε δίδακτρα, ότι θα έχουμε εταιρείες στα Πανεπιστήμια; ʼθλια ψέματα, που θέλουν να παραπλανήσουν τους νέους ανθρώπους.

Σε μια πολύ δύσκολη εποχή για τη χώρα είναι σαφές ότι τα κόμματα ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες – αυτό είναι Δημοκρατία. Έχουμε διαφορετικές διαδρομές και διαφορετικού στόχους. Στην πορεία, όμως, υπάρχει ανάγκη να συνεργαστούμε προς όφελος της κοινωνίας. Για αυτό, κύριε Τσίπρα,  κάνω έκκληση για ανοικτά Πανεπιστήμια, ανοικτά σχολεία, σε όλα τα επίπεδα.

Να συγκρουστούμε μέσα στη Βουλή, ιδεολογικά και με επιχειρήματα, αλλά να μην θυσιάσετε το μέλλον των φοιτητών –ούτε μια ώρα παράδοσης, ούτε ένα εξάμηνο- για κομματικά συμφέροντα και για παραταξιακά συμφέροντα συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

01-09-11 Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων σχετικά με δηλώσεις του Μητροπολίτη Κονίτσης

Δελτίο Τύπου

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Παιδείας,  Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζή, σχετικά με δηλώσεις του Μητροπολίτη Κονίτσης

Ποτέ δεν ήταν δύσκολο το έργο όσων κινούνται στα άκρα, αντίθετα ήταν και είναι πολύ δύσκολη η αποστολή εκείνου που προτιμά τη μέση οδό, την οδό της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.

Για πρώτη φορά λειτουργεί επιτυχώς θεσμοθετημένη Επιτροπή Διαλόγου με την Εκκλησία. Την ίδια στιγμή που αυτή προσφέρει λύσεις σε χρόνια προβλήματα, ορισμένοι επιλέγουν να κηρύξουν τον λόγο του μίσους, της σύγκρουσης και της ύβρης. Δεν θέλουν λύσεις, δεν θέλουν διάλογο. Θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθούν ότι πριονίζουν το κλαδί που κάθονται.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top