Δελτία Τύπου

10-04-19 Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία και από περιοχή σε περιοχή

2018 10 08 19 05 16

10-04-19 Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία και από περιοχή σε περιοχή

ΥΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΠΕ79.01.-ΠΕ08-ΠΕ91-9Ω764653ΠΣ-ΗΓ3

ΥΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ 2019_6ΣΗΙ4653ΠΣ-ΖΣΣ

ΥΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΑ 2019_686Ο4653ΠΣ-Ζ2Ρ

 

10-04-19 Συνέντευξη του συμβούλου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Αντώνη Μπόγρη, για τις συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

10 mpogr

10-04-19 Συνέντευξη του συμβούλου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Αντώνη Μπόγρη, για τις συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο σύμβουλος του Υπουργού, Αντώνης Μπόγρης, παραχώρησε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ TV.

Ο κ. Μπόγρης ανέφερε:

«Το νομοσχέδιο εμπίπτει σε ένα συνολικό σχέδιο που έχει το Υπουργείο Παιδείας για τις συνέργειες μεταξύ των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων και ο στόχος ήταν από την αρχή που ξεκίνησε αυτή η διαδικασία να εμπεδωθεί ο ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει διαχωρισμός σε δύο διαφορετικές ταχύτητες ιδρυμάτων, στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια. Οπότε και στην Πελοπόννησο ο στόχος ήταν να βρεθεί μία ας το πούμε λύση ώστε να προκύψει μία συνέργεια μεταξύ των Ιδρυμάτων της περιοχής. Η πιο δόκιμη λύση, όπως φάνηκε, είναι αυτή της απόλυτης συνέργειας μεταξύ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του ΤΕΙ η οποία δίνει στην ουσία μία αύξηση των τμημάτων σε σχέση με αυτά που υπήρχαν πριν. Να πω χαρακτηριστικά ότι σαν τη Γεωπονική Σχολή στην Καλαμάτα η οποία θα έχει τμήμα Γεωπονίας, Επιστήμης Τεχνολογίας Τροφίμων, θα έχει και τμήμα Διαιτολογίας. Έχουμε μια Σχολή Διοίκησης πάλι στην Καλαμάτα που έχει τα τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων, τη Λογοθεραπεία… Είναι πάρα πολλά τμήματα τώρα, δεν χρειάζεται να τα λέω ένα – ένα. Στην ουσία έχουμε μία ακαδημαϊκή μεγέθυνση, θα έλεγα, σε σχέση και με το άθροισμα των δύο Ιδρυμάτων, του ΤΕΙ Πελοποννήσου και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν αντιδράσεις, εγώ δεν βλέπω κάτι τέτοιο. Κοιτάξτε να δείτε, το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας ήταν το πιο δύσκολο Ίδρυμα στην εξίσωση διότι είχε τμήματα σε πολλές πόλεις και ταυτόχρονα τμήματα που είχαν συγγενή αντικείμενα με αυτά των πανεπιστημιακών τμημάτων της Πάτρας. Βρέθηκε όμως και εκεί μια λύση διότι στην ουσία η σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας τελικά θα έρθει στην Τρίπολη, δηλαδή στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου. Θα έχει βέβαια έδρα την Πάτρα, θα φτιάξουμε τη σχολή Μηχανικών η οποία τώρα είναι τετραετής αλλά δίνεται η δυνατότητα στον παρόντα νόμο να γίνει πενταετής, δηλαδή Πολυτεχνική, και άρα με αυτόν τον τρόπο το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου θα αποκτήσει και Πολυτεχνική σχολή. Με αυτό το σχέδιο είναι ευχαριστημένοι οι άνθρωποι που είναι στη σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας. Οπότε στην ουσία με αυτόν τον τρόπο λύθηκε αυτό το πρόβλημα που ήταν το κυρίαρχο. Τώρα υπάρχουν κάποια άλλα θέματα με κάποιες άλλες πόλεις του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας αλλά και αυτά ένα προς ένα έρχονται και λύνονται, εγώ αυτό βλέπω. Η Σπάρτη και αυτή είναι ευνοημένη διότι αποκτά τμήμα Φυσιοθεραπείας που είναι ελκυστικό και ταυτόχρονα θα αποκτήσει από το 2020 και ένα τμήμα Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης που και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Στην περιοχή σας σίγουρα θα αυξάνεται ο αριθμός τον εισακτέων, γιατί έχετε περισσότερα τμήματα. Όλες οι πόλεις της Πελοποννήσου κερδίζουν από αυτό το νομοσχέδιο, αφενός γιατί και τμήματα ΤΕΙ γίνονται πανεπιστημιακά, άρα θα είναι και πιο ποιοτικά, αφετέρου γιατί αυξάνονται στις περισσότερες πόλεις τα τμήματα. Δηλαδή και στην Τρίπολη έχουμε περισσότερα τμήματα και στην Καλαμάτα και στη Σπάρτη και στο Ναύπλιο και αποκτά και η σχολή Μηχανικών τη δυνατότητα να γίνει Πολυτεχνική, που δεν το είχε αυτό σαν δυνατότητα το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και αυτό νομίζω ότι είναι θετικό. Και η Πληροφορική θα μπει σε αυτή τη σχολή και θα γίνει πολυτεχνικό τμήμα. Και η Πληροφορική νομίζω ότι θα κερδίσει από αυτή τη διαδικασία. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις αλλά ίσως δε έχει γίνει απόλυτα κατανοητός σε όλους ο νόμος. Πιστεύω ότι με την πάροδο των ημερών θα γίνει καλύτερη συζήτηση με τους εμπλεκόμενους, τους καθηγητές και τους φοιτητές, και νομίζω ότι θα αντιληφθούν πόσο σημαντικός και πόσο υπέρ τους είναι ο νόμος.

Το Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (που θα βρίσκεται στην Καλαμάτα) είναι στην ουσία μια νέα δομή που έχει εισαχθεί σε αυτή τη διαδικασία συνεργειών. Τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα αυτά άρχισαν να θεσμοθετούνται από τον νόμο για τις συνέργειες του Ιόνιου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και του ΤΕΙ Ηπείρου. Το καινούργιο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο είναι στην ουσία μια ακαδημαϊκή μονάδα του Ιδρύματος που φιλοξενεί Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Ινστιτούτα. Δηλαδή, στην ουσία δίνει τη δυνατότητα καλύτερης συνεργασίας διαφορετικών ερευνητικών ομάδων εντός του Πανεπιστημίου ώστε να λειτουργούν ενισχυτικά και αθροιστικά στην παραγωγή της έρευνας και της νέας γνώσης.

Ερευνητική δραστηριότητα υπάρχει στην Ελλάδα αλλά αυτή η οργάνωση που δημιουργείται εντός των Πανεπιστημίων στην ουσία δημιουργεί τη δυνατότητα να υπάρχει καλύτερη συνένωση και στοίχιση δυνάμεων. Και αυτό θα βοηθήσει γιατί θα έχει πολλαπλασιαστικό όφελος για την ερευνητική παραγωγή των Ιδρυμάτων.

Ενδεικτικά σας λέω ότι στην Πελοπόννησο φτιάχνονται Ινστιτούτο Υπολογιστικών και Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων, Εφαρμογών Πληροφορικής, Νέων Τεχνολογιών για την επιχειρηματικότητα, Χρηματοοικονομικής, Μεσογειακής Διατροφής -που έχει πολύ μεγάλη επίδραση σε αυτό η Καλαμάτα με την παραγωγή ελαιόλαδου, όπως και η Νεμέα με το κρασί-, Δημογραφικής Γήρανσης, Τεχνολογικής Διακυβέρνησης. Άρα στην ουσία έχεις ένα πλαίσιο που θα βοηθήσει στο να δημιουργηθούν καλύτερες ερευνητικές συνέργειες και συμπράξεις εντός του ίδιου του πανεπιστημίου.

Τώρα, ως προς το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα μάτια της κοινωνίας οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένα αξιόπιστο σύστημα που έχει πολύ μεγάλη αποδοχή. Αυτό που κάνει, όμως, (το νέο σύστημα) τι είναι; Στην ουσία δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά που προτιμούν να πάνε σε τμήματα που ως κοινωνία τα θεωρούμε χαμηλής ζήτησης -αλλά δεν είναι χαμηλής ποιότητας- να δηλώσουν στις 10 προτιμήσεις τους αυτά τα τμήματα και αν η ζήτηση στα τμήματα αυτά είναι μικρότερη από τις θέσεις που έχουν, τότε οι υποψήφιοι θα εισαχθούν σε αυτά με το απολυτήριό τους και χωρίς το άγχος των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Και αυτό νομίζω ότι είναι πολύ θετικό γιατί υπάρχει σε όλο τον κόσμο. Και στη Γαλλία με το απολυτήριο μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης με το απολυτήριο μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο. Μόνο στις σχολές υψηλής ζήτησης, όπως είναι οι Ιατρικές Σχολές, τα Πολυτεχνεία και οι Νομικές Σχολές, εκεί είναι που υπάρχουν συνήθως επιπλέον εξετάσεις γιατί υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση από την προσφορά θέσεων. Άρα στην ουσία το νέο σύστημα αρχίζει να βάζει την Ελλάδα σε έναν δρόμο αντίστοιχο με εκείνον που υπάρχει στην Ευρώπη».  

 

09-04-19 Απάντηση του ΥΠΠΕΘ στη Νίκη Κεραμέως

1 sygxm

09-04-19 Απάντηση του ΥΠΠΕΘ στη Νίκη Κεραμέως

Με αφορμή τη δήλωση της Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως για το Σχέδιο Νόμου που δόθηκε στη δημοσιότητα, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:

Δυστυχώς για μια ακόμα φορά η κ. Κεραμέως και η Νέα Δημοκρατία κινείται στη σφαίρα του φαντασιακού. Προφανώς γιατί δεν θέλει να δει κατάματα τη πραγματικότητα. Επανειλημμένως τόσο στη Βουλή όσο και με δημόσιες τοποθετήσεις του, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου έχει ζητήσει από τη Νέα Δημοκρατία να τοποθετηθεί συγκεκριμένα για τα περισσότερα θέματα που περιλαμβάνονται στο Νομοσχέδιο.

Όμως η Νέα Δημοκρατία αρέσκεται μόνο σε δηλώσεις περί κατάργησης νομοθετημάτων της σημερινής κυβέρνησης χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένα με τι θα τα αντικαταστήσει. Ποιος πολίτης γνωρίζει τι προτείνει η Νέα Δημοκρατία για την αναμόρφωση του Λυκείου και για το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Γνωρίζει κανείς ποιες είναι οι θέσεις της για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκτός από την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων που πλέον αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός;

Οι γενικόλογες αναφορές στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τα επίμαχα θέματα για το μόνο που βεβαιώνουν τους πολίτες είναι ότι από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να μορφώσουν τα παιδιά τους. Όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, η Νέα Δημοκρατία είναι συγκεκριμένη: στον … Καιάδα.

Ευτυχώς τα αποκαλυπτήρια των πραγματικών προθέσεων του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης έγιναν εγκαίρως και ο λαός γνωρίζει πλέον ότι η νεοφιλελεύθερη συνταγή της Νέας Δημοκρατίας θα έχει ολέθρια αποτελέσματα σε όλους τους τομείς και στην Παιδεία.

 

09-04-19 Συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων

09 syntz

09-04-19 Συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα των εργασιών του Ανωτάτου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων, που διεξάγεται από σήμερα έως και την Παρασκευή, στο Ζάππειο Μέγαρο, στην Αθήνα.

Χαιρετισμό απηύθυναν κατά την εναρκτήριο ημέρα η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας των Ευρωπαϊκών Σχολείων Giancarlo Marcheggiano.

Σημειώνεται ότι στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεδρίασης, συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί, μαθητές, διοικητικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες από όλες τις χώρες-μέλη της Ε. Ε., ενώ για αύριο έχει προγραμματισθεί και επίσκεψη-ξενάγηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Μ. Τζούφη: Τα Ευρωπαϊκά Σχολεία διαμορφώνουν αξίες και στάσεις

«Τα Ευρωπαϊκά Σχολεία διαμορφώνουν αξίες και στάσεις, παρέχουν ευρωπαϊκή παιδεία και προετοιμάζουν τους μαθητές ώστε να ζήσουν ως πολίτες της Ευρώπης, καθώς η διευρυμένη προσφορά γλωσσικών δεξιοτήτων συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του κοινού ευρωπαϊκού οικοδομήματος», δήλωσε κατά τον σύντομο χαιρετισμό της η Υφυπουργός.

Στη συνέχεια, η κ. Τζούφη αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις για την Ελληνική Προεδρία και το Ανώτατο Συμβούλιο, όπως ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των μαθητών, οι περιορισμοί που προκύπτουν από τον διαθέσιμο προϋπολογισμό και την απαιτούμενη αύξηση των δαπανών και η αβεβαιότητα που δημιουργεί η διαδικασία του Brexit.

Όπως επεσήμανε, «η Ελλάδα, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, προτίθεται να συμβάλλει ουσιαστικά στην υπέρβαση των προβλημάτων και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο και παρά τους περιορισμούς που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας μερίμνησε ώστε αποσπάσει τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών, εφαρμόζοντας μια αυστηρή διαδικασία επιλογής, βασισμένη σε αξιοκρατικά κριτήρια».

Ταυτόχρονα, «παρείχαμε όλα τα μέσα, τους πόρους και το διδακτικό προσωπικό, ώστε το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας, το οποίο λειτουργεί στο Ηράκλειο της Κρήτης, να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του και την εκπλήρωση της αποστολής του», πρόσθεσε η κ. Τζούφη.

Τέλος, η Υφυπουργός τόνισε ότι «τα όργανα λήψης αποφάσεων των ευρωπαϊκών θεσμών θα πρέπει να προασπίσουν την ιδέα που τα νομιμοποιεί, την ευρωπαϊκή ιδέα, ώστε η ευρωπαϊκή ταυτότητα να μην παραμείνει απλώς δυνατότητα» και ευχήθηκε καλή επιτυχία στις εργασίες του Συμβουλίου.

Λίγα λόγια για τα Ευρωπαϊκά Σχολεία

Ο θεσμός των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Schola Europae) αποτελεί διακυβερνητικό σύστημα πολυγλωσσικής και πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης για μαθητές νηπιαγωγείου δημοτικού, γυμνασίου & λυκείου (30.000 μαθητές σε όλα τα κράτη-μέλη). Η λειτουργία τους βασίζεται σε διεθνή σύμβαση του 1953, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου, ενώ ελέγχονται από κοινού από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ.

Το δίκτυο διαθέτει 13 τέτοια σχολεία σε Λουξεμβούργο, Βέλγιο, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία και Ισπανία. Επιπρόσθετα, υπάρχουν τα Πιστοποιημένα Ευρωπαϊκά Σχολεία, τα οποία αποτελούν μέρος του συστήματος, είναι μικρότερα σε εκπαιδευτικό και μαθητικό δυναμικό και λειτουργούν εντός του πλαισίου του εκάστοτε εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στη χώρα μας λειτουργεί το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας (Ηράκλειο, Κρήτη), το οποίο δημιουργήθηκε ώστε να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών των εργαζομένων του ENISA (Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια Δικτύων & Πληροφοριών).

Το δίκτυο των Ευρωπαϊκών Σχολείων διοικείται από τον Γενικό Γραμματέα και το Board of Governors (εκτελεστικό όργανο των εκπαιδευτικών, οικονομικών και οργανωτικών θεμάτων). Η προεδρία του Board of Governors ανατίθεται κάθε σχολικό έτος σε μια χώρα-μέλος της ΕΕ και φέτος, η χώρα μας κατέχει την Προεδρία.

Η Ελληνική Προεδρία

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελληνική Προεδρία, με την άρτια προετοιμασία και τις επεξεργασμένες προτάσεις συνέβαλε ουσιαστικά στην εξεύρεση λύσεων σε υπαρκτά προβλήματα, οι οποίες, χωρίς να ανατρέπουν ριζικά το υφιστάμενο πλαίσιο, είναι συμβατές με την επιδιωκόμενη σύγκλιση και το πνεύμα της εναρμόνισης, που αποτελεί κατευθυντήρια αρχή για τα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

08-04-19 Το Σχέδιο Νόμου "Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις"

2 peth

08-04-19 Το Σχέδιο Νόμου "Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις"

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δίνει στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει: Τη νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης.

Επίσης, περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για τη νέα Γ’ Λυκείου και τον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις.

Ολόκληρο το Σχέδιο Νόμου σε μορφή pdf

 

Το σχέδιο Νόμου κατά μέρη σε μορφή pdf

 

 

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top