Δελτία Τύπου

02-01-19 Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας

2 peth

02-01-19 Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Το σχέδιο νόμου σε μορφή pdf

Η αιτιολογική έκθεση σε μορφή pdf

 

 

28-12-18 Σε λειτουργία από σήμερα η ειδική ιστοσελίδα actions.minedu.gov.gr του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

PHOTOsite

28-12-18 Σε λειτουργία από σήμερα η ειδική ιστοσελίδα actions.minedu.gov.gr του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Σε λειτουργία βρίσκεται από σήμερα η ειδική ιστοσελίδα actions.minedu.gov.gr που δημιουργήθηκε με σκοπό οι πολίτες να ενημερωθούν για τις Δράσεις και τις Μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από το 2015 μέχρι σήμερα.

Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν και να ενημερωθούν αναλυτικά για τις πρωτοβουλίες και τις παρεμβάσεις του Υπ.Π.Ε.Θ τα τελευταία τρία χρόνια ανά τομέα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Στις Εμβληματικές Δράσεις περιέχεται ηλεκτρονικό έντυπο ελεύθερο για download.

 

Προλογικό σημείωμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ.Κώστα Γαβρόγλου

Σας καλωσορίζουμε σε αυτόν τον ιστότοπο όπου παρουσιάζονται συγκεντρωμένες όλες σχεδόν οι πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που επιχειρήσαμε τα τελευταία τρία χρόνια στην Εκπαίδευση, τόσο αυτές που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί όσο και εκείνες που θα θεσμοθετηθούν στους πρώτους μήνες του 2019. Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας, η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση, ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο, τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου, η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου, η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, η νέα αρχιτεκτονική στις Δομές στήριξης των σχολικών μονάδων, η Εκπαίδευση των Προσφύγων, η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης, η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152, η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από την ψήφιση του νόμου 4485/2017 για τα Πανεπιστήμια, οι νομοθεσίες για τις συνέργειες των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μαζί με τα νέα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων, οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία, αποτελούν ένα μέρος των παρεμβάσεών μας, οι οποίες, όμως θα έχουν πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα όσο ξεδιπλώνονται στο πλαίσιο ενός συνολικού μεταρρυθμιστικού σχεδίου.

Τα τρία χρόνια που πέρασαν ήταν χρόνια δύσκολων και περίπλοκων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς και κληθήκαμε να ασκήσουμε πολιτική σ' ένα περιβάλλον σκληρής δημοσιονομικής στενότητας. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω αλλά και από την αναλυτική παρουσίαση των πρωτοβουλιών μας που καταγράφονται στον ιστότοπο, καταφέραμε να διαμορφώσουμε και να εδραιώσουμε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την Εκπαίδευση χωρίς υποχωρήσεις στις αρχές μας.

Όπως υποσχεθήκαμε, ένα από πρώτα μέτρα στην μεταμνημονιακή περίοδο θα είναι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών. Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξασφάλιση 15.000 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι που δεν είχε γίνει επί 10 χρόνια. Οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή και θα υλοποιηθούν εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια. Η προκήρυξή τους, όμως, θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που σύντομα θα γίνει σχέδιο νόμου στη Βουλή, προσδιορίστηκε ένα σύστημα διορισμού που συνυπολογίζει τη μεγάλη προϋπηρεσία με τα επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, χωρίς γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά πάντοτε υπό την εποπτεία του και, βέβαια, με απόλυτη δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ.

Η διαμόρφωση αλλά και σταδιακή υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού σχεδίου είναι αποτέλεσμα της συμβολής όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου από τον Ιανουάριο του 2015 και μετά. Αποκλειστικός στόχος η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η ενίσχυση της πρόσβασης σε αυτήν περισσότερων κοινωνικών ομάδων, η αντιμετώπιση των παθογενειών που ενδήμησαν στην Εκπαίδευση μετά από δεκαετίες αλλοπρόσαλλων και ανερμάτιστων πολιτικών. Με άλλα λόγια, στόχος μας είναι η λειτουργία των εκπαιδευτικών μας θεσμών σε ένα συνεχώς διευρυνόμενο δημοκρατικό πλαίσιο, όπου η δημοκρατία στα Σχολεία και στα Πανεπιστήμια δεν θα ανάγεται ούτε σε διαδικαστικού περιεχομένου ρυθμίσεις ούτε και θα γραφειοκρατικοποιείται, αλλά θα αντανακλάται στη συνολική εκπαιδευτική κουλτούρα όσων διδάσκουν και διδάσκονται. Δεν υπάρχουν έτοιμες συνταγές, υπάρχει όμως πλέον ένα συνεκτικό, ολιστικό και οργανωμένο σχέδιο καθώς και οι εκπαιδευτικοί μας που κράτησαν ζωντανή την Εκπαίδευσή μας όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια και στους οποίους έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη.

Τα παραπάνω ενδεχομένως να δίνουν την εντύπωση πως το Υπουργείο υποστηρίζει ότι έχει επιτύχει όλους τους στόχους του! Θα ήταν αφελές να έχουμε τέτοιες αυταπάτες. Υπάρχουν πολλά που δεν έχουμε κάνει: υστερούμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη συγγραφή νέων βιβλίων, στη φοιτητική μέριμνα, για να αναφέρουμε ορισμένους καίριους τομείς.

Τελικό, βέβαια, κριτήριο επιτυχίας των πρωτοβουλιών μας θα είναι η κοινωνική τους αποδοχή. Γνωρίζουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων. Γνωρίζουμε ότι κάποιοι «ξεβολεύονται» λόγω των πρωτοβουλιών μας. Οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται» αποτελεί αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες. Ωστόσο, τελικός κριτής είναι η κοινωνία που μας παρακολουθεί όλους καθημερινά. Αυτή κρίνει το Υπουργείο με δεδομένες τις υπαρκτές αδυναμίες του αλλά και το εξίσου υπαρκτό μεταρρυθμιστικό του έργο, που κύριο στόχο έχει την βελτίωση και την επέκταση της Δημόσιας Παιδείας προς όφελος όλων των πολιτών. Κρίνει όμως εξίσου και όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται».

27-12-18 Δήλωση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου κατά την επίσκεψή του στον Ι. Ν. Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη

27 gavdil

 27-12-18 Δήλωση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου κατά την επίσκεψή του στον Ι. Ν. Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη

 Τον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη, στο σημείο όπου σημειώθηκε το πρωί επίθεση με εκρηκτικό μηχανισμό, επισκέφθηκε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ο οποίος ενημερώθηκε για το συμβάν από τον εφημέριο του ναού.

Στις δηλώσεις του ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:

«Η επίθεση σε κάθε χώρο λατρείας είναι μια επίθεση απέναντι στους θρησκευόμενους πολίτες αλλά και απέναντι στο δημοκρατικό μας πολίτευμα που κατοχυρώνει τη θρησκευτική ελευθερία. Η παρουσία μας εδώ ως κυβέρνηση είναι για να καταδικάσουμε τέτοιου είδους ενέργειες με τον πιο απόλυτο τρόπο και, προφανώς, να ευχηθούμε στους τραυματίες να ξεπεράσουν αυτή τη δοκιμασία που έχουν υποστεί κατά τη διάρκεια της τέλεσης των καθηκόντων τους».

27-12-18 Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή σχετικά με την επίθεση στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη

27 kal

27-12-18 Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή σχετικά με την επίθεση στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη

Σχετικά με την επίθεση στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Όπως κάθε επίθεση σε έναν χώρο που είναι αφιερωμένος στον Θεό, το σημερινό συμβάν είναι επίθεση εναντίον της θρησκευτικής ελευθερίας όλων και του δημοκρατικού πολιτεύματος. Η, χωρίς αστερίσκους, χωρίς υποσημειώσεις και χωρίς «αλλά», καταδίκη του είναι αυτονόητη.

Ειδικά αυτές τις Άγιες μέρες, τέτοιες ενέργειες κάνουν ακόμα πιο ισχυρή την πίστη μας για την ανάγκη υπεράσπισης των αρχών και των αξιών που διασφαλίζει το Σύνταγμά μας.

Ευχόμαστε οι συμπολίτες μας που τραυματίστηκαν επιτελώντας το καθήκον τους, να αναρρώσουν άμεσα και πλήρως».

 

24-12-18 Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

21 10 16 anapl

24-12-18 Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το σύστημα αυτό αποσκοπεί στην κάλυψη, υπό τον έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), τόσο των οργανικών κενών, όσο και των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της αξιοκρατίας, της ισότητας και της διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε όλους τους πολίτες και, ιδίως, τους εκπαιδευτικούς και τα λοιπά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, να υποβάλουν τα σχόλια, τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 4.1.2019.

Μπορείτε να υποβάλετε τα σχόλια σας στον σύνδεσμο: http://www.minedu.gov.gr/to-ypoyrgeio/opengov

Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  σε μορφή pdf

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top