Δελτία Τύπου

14-09-18 Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

1gym therm foto auli1

14-09-18 Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

Στο ΦΕΚ 3941Β/2018 δημοσιεύθηκε η με αριθ. πρωτ 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.» Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.

Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193, τ. Α’/18-10-2016) και είναι:

  1. ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
  2. οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,
  3. η οργανικότητα,
  4. η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
  5. οι συγκοινωνιακές συνθήκες
  6. το υψόμετρο

Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:

α) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,

β) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του α.»

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβλήθηκε προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ λήφθηκαν υπόψη και τα παρακάτω:

  1. Η πρότερη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
  3. Η γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

Στην ανωτέρω Υ.Α ορίζεται ακόμη ότι:

Α) ως δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουμε όλες τις σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ από το σχολικό έτος 2018-2019 και

Β) Οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατάσσονται στην κατηγορία των σχολικών μονάδων της ίδιας Δημοτικής Κοινότητας ή Τοπικής Κοινότητας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές λαμβάνουν τα μόρια της κατηγορίας αυτής αυξανόμενα κατά πέντε (5) μόρια.

Με την παρούσα υπουργική απόφαση επικαιροποιήθηκε, μετά από την παρέλευση δεκαετιών, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, εξισώθηκε η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα να λαμβάνουν τον ίδιο αριθμό μορίων.

Με την νέα μοριοδότηση αίρονται οι υφιστάμενες στρεβλώσεις και εξορθολογίζεται η κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες.

Το ΦΕΚ σε μορφή pdf

14-09-18 Εγκαίνια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου στην Κεντρική Μακεδονία

14 tzoufi400

tzoufi ag athanasios3

tzoufi pde kmak

tzoufi ag athanasios2

graph1

14-09-18 Εγκαίνια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου στην Κεντρική Μακεδονία

«Τοποθετούμε ιδιαίτερα ψηλά στην ατζέντα την ενίσχυση και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», τόνισε η Υφυπουργός Παιδείας και βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, η οποία παρέστη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου, για την τελετή έναρξης της σχολικής χρονιάς και τα εγκαίνια των δύο συστεγαζόμενων ειδικών σχολείων, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.

Τα εγκαίνια έγιναν παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του Δημάρχου Δήμου Χαλκηδόνος Ιωάννη Τσουκνίδα, τοπικών βουλευτών, του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ανανιάδη, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

Η Υφυπουργός επεσήμανε ότι «παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, τα τελευταία χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες οι οποίες ανατρέπουν βαθμιαία τις ανισότητες και εξασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση με ενταξιακό προσανατολισμό. Ο στόχος αυτός αποτελεί ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο με τα παιδιά, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους όσους υπηρετούν αυτήν την προσπάθεια».

Στη συνέχεια υπενθύμισε πως ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, ανακοίνωσε την πρόθεση της Κυβέρνησης για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Επίσης, τόνισε πως μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί 5.841 εκπαιδευτικοί στις συγκεκριμένες δομές και ακολουθούν περίπου 3.000 προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

2018 09 14 17 45 29

Η Μερόπη Τζούφη ανέφερε επίσης πως άμεση προτεραιότητα είναι η σταδιακή κάλυψη των αυξημένων αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη των μαθητών, προσθέτοντας ότι ο αριθμός των μαθητών με ανάγκη παράλληλης στήριξης αυξάνεται ραγδαία και είναι πολλαπλάσιος σε σχέση με άλλες χρονιές.

Πέραν των προσλήψεων, σημαντικό ζήτημα είναι οι ανάγκες σε νέες σχολικές μονάδες. Από το 2016 και έπειτα πραγματοποιήθηκαν ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και Τμημάτων Ένταξης, οι οποίες συνέβαλαν στην ουσιαστική διεύρυνση του δικτύου προσφοράς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά στην περιοχή ευθύνης της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε, ιδρύθηκαν, 6 νέες ΣΜΕΑΕ, 66 Τμήματα Ένταξης στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 20 Τμήματα Ένταξης στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας, ενώ «επιπρόσθετα, τα πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής μετατράπηκαν σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και ιδρύθηκαν τομείς και ειδικότητες αντίστοιχες των ΕΠΑΛ». Συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία λειτουργούν 73 ΣΜΕΑΕ:Ιδιαίτερα σημαντική δράση χαρακτήρισε η Υφυπουργός την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων και την εναρμόνισή τους με αυτά των γενικών σχολείων, καθώς και τη δυνατότητα των ειδικών δημοτικών να λειτουργήσουν ολοήμερο πρόγραμμα εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον από τους γονείς των μαθητών.

Επόμενος στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αποτελεί η δημιουργία προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, η οποία είναι επιστημονικά απαραίτητη, αποτελώντας τη βάση για τη σωστή αντιμετώπιση των μαθητών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και όχι μόνο, με δεδομένο και την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Τέλος, για το Ειδικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου, η Υφυπουργός Παιδείας υπενθύμισε πως οι εργασίες κατασκευής του ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2015 και από τότε είχε ξεκινήσει ένας μαραθώνιος αγώνας για να στελεχωθεί και να λειτουργήσει, κάτι που τελικά πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2017-2018. Σήμερα φοιτούν 20 μαθητές, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν μετά την ίδρυση και του Ειδικού Νηπιαγωγείου, το οποίο θα καλύψει ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, των γονέων και των παιδιών.

Νωρίτερα, η Μερόπη Τζούφη επισκέφθηκε την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, όπου πραγματοποιήθηκε μία γόνιμη και ουσιαστική συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους.

14-09-18 Θέματα στην Αρμονία Εισαγωγικών Εξετάσεων Ελλήνων του Εξωτερικού και Υποψηφίων Επαναληπτικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

pannelinies2

14-09-18 Θέματα στην Αρμονία Εισαγωγικών Εξετάσεων Ελλήνων του Εξωτερικού και Υποψηφίων Επαναληπτικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΑ

 

 

14-09-18 Κανένα λάθος στο Μηχανογραφικό Δελτίο των Πανελλαδικών

yp 16b 400

14-09-18 Κανένα λάθος στο Μηχανογραφικό Δελτίο των Πανελλαδικών

Με αφορμή το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει τα εξής:

  • Πρόκειται για ψευδές και ανυπόστατο δημοσίευμα.
  • Ποτέ και για καμία Σχολή ή Τμήμα δεν έχει υπάρξει στα Μηχανογραφικά Δελτία των Πανελλαδικών Εξετάσεων «αστερίσκος» ή άλλου είδους επισήμανση σχετική με τη διάρκεια σπουδών και το επίπεδο των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Άλλωστε το ίδιο δημοσίευμα αναιρεί τα όσα υποστηρίζει στον τίτλο του και στο ρεπορτάζ, από το ίδιο το ρεπορτάζ! Αναφέρει ως παράδειγμα τη Σχολή Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, που είναι 4ετούς φοίτησης, ενώ η ίδια σχολή των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Πάτρας είναι 5ετούς φοίτησης.
  • Όλες οι σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι 4ετούς φοίτησης, απονέμουν πτυχία ισότιμα των υπολοίπων Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ), δηλαδή διπλώματα επιπέδου 6 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και οι απόφοιτοι λαμβάνουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως ρητά αναφέρεται στον νόμο 4521/2018.
  • Πλήθος ρεπορτάζ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο δημοσιεύτηκαν πριν και μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Στην ιστοσελίδα του υπουργείου άλλωστε υπάρχουν όλα τα σχετικά και μόνο έλλειψη πληροφόρησης δεν μπορεί να ισχυριστεί ο κάθε ενδιαφερόμενος.
  • Είναι απολύτως γνωστό ότι ο νόμος 4485/2017 προβλέπει ότι μόνο τα πενταετή προγράμματα σπουδών αποδίδουν πτυχίο που ακαδημαϊκά είναι επιπέδου μάστερ (επίπεδο 7).
  • Ως γνωστόν δεν δικαιολογείται σε καμία λειτουργία του κράτους άγνοια νόμου.
  • Επιπλέον, είναι απαράδεκτη η υποτίμηση των πτυχίων που θα απονέμει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ως «κατώτερων» και μάλιστα χαρακτηρίζοντάς τα ως «πτυχία ΤΕΙ» όταν εδώ και χρόνια τα πτυχία των ΤΕΙ λόγω της ανωτατοποίησης και της 4ετους φοίτησης είναι πλέον ισότιμα των Πανεπιστημίων.
  • Είναι εμφανές ότι το σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας δεν υπηρετεί την ενημέρωση. Αναρωτιόμαστε αν είναι ποτέ δυνατόν η άγνοια ενός γονέα να αποτελεί… είδηση.

14-09-18 Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στην τηλεόραση της ΕΡΤ1 και στην εκπομπή «FOCUS»

14 09 18ert1

14-09-18 Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στην τηλεόραση της ΕΡΤ1 και στην εκπομπή «FOCUS»

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Σας γνωρίζουμε ότι από τη Τετάρτη 5-9-2018 έως και την Πέμπτη 27-9-2018 διενεργούνται οι εξετάσεις των Ελλήνων του Εξωτερικού και οι Επαναληπτικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, συνεπώς τις ημέρες αυτές δεν θα λειτουργήσουν στο Υπουργείο Παιδείας οι ώρες κοινού.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top