label dt

07-07-20 Πιο ευέλικτα, πιο αυτόνομα ιδιωτικά σχολεία, στο πλαίσιο της συνολικής μας μεταρρύθμισης  για ένα σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο

kerameos 1 400 edited

07-07-20 Πιο ευέλικτα, πιο αυτόνομα ιδιωτικά σχολεία, στο πλαίσιο της συνολικής μας μεταρρύθμισης  για ένα σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο

Εν όψει επικείμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας για την Ιδιωτική Εκπαίδευση που θα τεθεί προς διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα πραγματοποίησαν συναντήσεις με εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να καταγράψουν απόψεις και προτάσεις αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Η νομοθετική πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο και αποτελεί συνέχεια του νομοθετικού πλαισίου για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα.

Η ηγεσία του Υπουργείου προσκάλεσε στο διάλογο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών.

Στις συναντήσεις, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και οι εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων, συζήτησαν τις βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου, που στοχεύει στην αντιμετώπιση υφιστάμενων παθογενειών και αγκυλώσεων και στην ευελιξία και την αυτονομία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.

Ανάμεσα στις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του ισχύοντος καθεστώτος συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με τη διασφάλιση πάντοτε της απαρέγκλιτης τήρησης της εργατικής νομοθεσίας, ο περιορισμός της χρήσης εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων.

Στόχος είναι να εξορθολογίσουμε τις διαδικασίες, να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων μερών, να διασφαλίσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο για την ποιοτικότερη δυνατή εκπαίδευση για τους μαθητές μας. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε η πρόθεση του Υπουργείου συνολικά για μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά
- με το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος),
- με πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,
- με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών,
- με την επιλογή και τον ορισμό Διευθυντών και Υποδιευθυντών,
- με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας,
- με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.

Η ηγεσία του Υπουργείου άκουσε τις απόψεις όλων των φορέων, κατέγραψε τις προτάσεις τους και συζήτησε λύσεις για την ουσιαστική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Είναι λυπηρό ότι στο γόνιμο αυτό διάλογο μόνο ένας φορέας επέλεξε επί της ουσίας να μην συμμετάσχει: η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. Με τον τρόπο αυτό στέρησε από τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί τη δυνατότητα να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις, να συνεισφέρουν στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ αποχώρησαν από το τραπέζι των συνομιλιών, αμέσως μόλις έφτασαν στο Υπουργείο. Δεν θέλησαν καν να ακούσουν τις θέσεις της ηγεσίας, να συζητήσουν από κοινού για τον ύψιστο στόχο: τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή. Η πόρτα του Υπουργείου, όμως, είναι πάντοτε ανοιχτή.

Μετά το πέρας των συναντήσεων, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Πραγματοποιήσαμε διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για το επερχόμενο σχέδιο νόμου της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι οι μαθητές να είναι αποδέκτες ποιοτικότερης εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, τα σχολεία να μπορούν να δρουν με περισσότερα εργαλεία και αυτονομία, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας. Μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου. Ξεκινήσαμε με την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την εισαγωγή της αξιολόγησης, τη θεσμοθέτηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τις αλλαγές στην κατεύθυνση ενός σχολείου της εγρήγορσης, και προχωράμε με την απόδοση βαθμών ευελιξίας και αυτονομίας και στο ιδιωτικό σχολείο. Χτίζουμε βήμα-βήμα ένα σχολείο που στοχεύει στην ποιοτικότερη και σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών.»

Με εκπροσώπους ΣΙΣ

Με εκπροσώπους του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων 

Με εκπροσώπους του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών

Με εκπροσώπους του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών

Με εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων

Με εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων

Με εκπροσώπους του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος

Με εκπροσώπους του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-14.00.
Η είσοδος του κοινού ειδικά στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών θα επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 10.00-14.00.
Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό.
Για την επίτευξη της αποφυγής συνωστισμού, η εξυπηρέτηση του κοινού θα γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού με τις αντίστοιχες αρμόδιες υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr και της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://mydocs.minedu.gov.gr

Η παρούσα τίθεται σε ισχύ από την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top