Άρθρο 13 Εξουσιοδοτικές διατάξεις

  «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»

Άρθρο 13

Εξουσιοδοτικές διατάξεις

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:

α) Κατανέμονται οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. κατά περιοχή, κλάδο, ειδικότητα και βαθμίδα εκπαίδευσης.

β) Καθορίζονται:

αα) ο χρόνος, η διαδικασία, οι τυχόν εξετάσεις και κάθε θέμα σχετικό με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ύστερα από το διορισμό προς απόκτηση και πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας,

ββ) ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.

 

Επιστροφή στην αρχική σελίδα της διαβούλευσης 

Σχόλια  

+65 # ΓΙΑΝΝΗΣ 24-12-2018 17:34
Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πρέπει να αποκτιέται πριν το διορισμό.Με αυτό τον τρόπο θα διορίζονται άτομα που δεν είχαν καμία σχέση με την εκπαίδευση.
+6 # Μιχαήλ Βολκίδης 24-12-2018 18:27
Να αποσυρθεί ο νόμος! Πέραν του ότι είναι γραμμένος στο πόδι πχ. σε κάποιες σχολές το '' καλως'' έχει τα ταβάνι 7 ενώ σε άλλες 6,5 και άλλα τέτοια αστεία, δεν έχει καμία σχέση με αξιοκρατικά και αντικειμενικά κριτήρια.
-4 # ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΗΤΑΣ 25-12-2018 15:06
έπρεπε σε ένα κράτους δικαίου νάναι γνωστά εκ των προτέρων . Ο καθείς να κάνει το κουμάντο του. Τουλάχιστον όπως είπα να μην μετρήσει η προϋπηρεσία της γενικής στην ΕΑΕ. Οι άνθρωποι αυτοί δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα όταν μπούνε σε τμήμα με 6-7 παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.
+1 # Νίκη 27-12-2018 15:24
Παραθέτοντας ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΗΤΑΣ:
έπρεπε σε ένα κράτους δικαίου νάναι γνωστά εκ των προτέρων . Ο καθείς να κάνει το κουμάντο του. Τουλάχιστον όπως είπα να μην μετρήσει η προϋπηρεσία της γενικής στην ΕΑΕ. Οι άνθρωποι αυτοί δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα όταν μπούνε σε τμήμα με 6-7 παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.


Μη κρίνετε αν δεν ξέρετε. Χρόνια τώρα σε κάποιες ειδικότητες όπως πχ ΠΕ60 (νηπιαγωγεία) , η παράλληλη ερχόταν μετά από ένα έτος από την αίτηση και ο εκπαιδευτικός γενικής κλήθηκε να αντιμετωπίσει ποικίλες καταστάσεις μαθητών εαε και να εφαρμόσει τακτικές εξατομικευμένης σε συνεργασία με τους συμβούλους....Γνώσεις και εμπειρία που μετέπειτα κατοχύρωσε με μεταπτυχιακό (2ετές) δημόσιου Παν/μιου.
-2 # Efthymios 26-12-2018 15:31
Στην γενικότερη κατανομή Μήπως ξεχνάτε κάποιες ομάδες? Δεν υπάρχει καθόλου σύμπνοια με το άρθρο 21 και τους νόμους που ισχύουν στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Άμεση εφαρμογή του νόμου 4440/2016, άρθρο 25 και του άρθρου 6, παρ.3 , Ν.3255/2004. Απόσυρση και διόρθωση με ποσόστωση στις προσλήψεις, όπως αρμόζει σε κάθε Ευρωπαϊκή ευνομούμενη Πολιτεία. Υπάρχουν ήδη καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί με περγαμηνές που παράνομα αγνοείται και έχουν ήδη αποδείξη την παιδαγωγική αξία τους, άτομα με οικογένειες που επιχειρείτε να αποκόψετε!
+4 # Μιχαήλ Βολκίδης 26-12-2018 23:06
Άλλο καλαμπουρι του νόμου : όλα τα μεταπτυχιακά 20 μόρια. Άμα το ήξερα θα έκανα μεταπτυχιακό στην καλλιέργεια πατάτας και θα είχα και έναν κήπο στο σχολείο και αν μου λεγε κάτι ο διευθυντής θα του έλεγα '' συγγνώμη κυρίες διευθυντά με 20 μόρια έχω πάρει για αυτό να μην χρησιμοποιήσω τις γνώσεις μου!! ''
+18 # Μ.Γ 28-12-2018 19:49
Νομίζω ότι είναι ευνόητο ότι θα πρέπει να διασαφηνιστεί αυτό. Επιπλέον προσόντα (μεταπτυχιακά, δεύτερο πτυχίο, διδακτορικό, επιμορφωτικό σεμινάριο) θα πρέπει να είναι συναφή με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή στο γνωστικό κάποιου κλάδου ή στα παιδαγωγικά. Είναι παράλογο να προσμετρήσει κάποιο ακαδημαϊκό προσόν που δεν έχει συνάφεια
+18 # Μαρθα 26-12-2018 23:33
Παιδαγωγική επάρκεια οφείλει να αποκτάται πριν το δικαίωμα αίτησης για εργασια στην παιδεία. Το αντίθετο είναι γελοίο,στην καλύτερη περίπτωση.
-8 # ΣΑΤΕΑ 30-12-2018 15:54
Το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών
-9 # ΛΑΣΠΑΣ ΘΩΜΑΣ 30-12-2018 16:30
Το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών.
-10 # Κυρίτση Βασιλική 30-12-2018 17:46
Συμφωνώ με τη θέση του ΣΑΤΕΑ. Ότι δηλαδή το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών. Δεν αρκεί που έχουμε τίτλους σπουδών από δημόσια πανεπιστήμια που και το ίδιο το ΥΠΠΕΘ εποπτεύει, είναι υπεύθυνο για τα ΦΕΚ λειτουργία τους κ.λπ., θα είμαστε σε ...διά βίου μάθηση και διαρκή κατάθεση διαπιστευτηρίων για την εργασία στο αντικείμενό μας, ειδάλλως, θα κριθούμε ακατάλληλοι.
# Katerina 03-01-2019 13:50
Εννοειται οτι θα έπρεπε ολοι να ειμαστε σε δια βιου μαθηση, τα παντα εξελίσσονται, εμεις θα διδασκουμε με οτι μαθαμε μια φορα κι εναν καιρο? Αρκει η δια βιου να γίνεται μεσω του υπουργειου κ οχι με προσωπικο κοστος. Σε ολες τις ανεπτυγμενες χωρες ισχυει αυτο...
-7 # Χρυσούλα Δαράκη 01-01-2019 19:26
Το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών.
+2 # Γεώργιος Ρουσόπουλος 02-01-2019 11:51
Επειδή:
1. Το σύστημα διορισμών είναι επιτακτική ανάγκη να στηρίζεται στο κριτήριο το οποίο αναδεικνύει τον ικανότερο και καταλληλότερο εκπαιδευτικό ώστε να προσφέρεται η μέγιστη ποιότητα στην Δημόσια Εκπαίδευση.
2. Η προϋπηρεσία (σύμφωνα με την υπ’ αρ. 527/2015 Απόφαση Ολομέλειας του ΣτΕ, παρ. 13) «δεν έχει υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και δεν προκύπτει ότι έχει γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις» και επομένως ΔΕΝ αποτελεί αξιόπιστο κριτήριο διορισμού.
3. Η θέσπιση των ακαδημαϊκών προσόντων ως κριτήριο διορισμού θα αποτελέσει το εφαλτήριο ανάπτυξης συνθηκών αγοροπωλησίας ακαδημαϊκών τίτλων όπου η ελεύθερη αγορά θα ευνοεί τον οικονομικά ισχυρότερο και όχι τον οικονομικά ασθενέστερο και επομένως ΔΕΝ μπορεί να αποτελέσει κριτήριο ανάδειξης του ικανότερου και καταλληλότερου εκπαιδευτικού.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, συνδυαστικά με τις τρεις προηγούμενες σκέψεις, το προτεινόμενο σύστημα διορισμών ΔΕΝ μπορεί να αποτελέσει επαρκές σύστημα ανάδειξης του ικανότερου και καταλληλότερου εκπαιδευτικού σύμφωνα με τις αρχές της Αξιοκρατίας, της Ισότητας και της Διαφάνειας που επιβάλλει το Ελληνικό Σύνταγμα και για αυτό αντιπροτείνεται η θέσπιση διεξαγωγής ΝΕΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ο οποίος αποτελεί εγγύηση Αξιοκρατίας, Ισότητας και Διαφάνειας.
+7 # ΓΙΑΝΝΗΣ 02-01-2019 17:30
Η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών με επιτυχία ΑΣΕΠ, με αφορμή τη μη προσμέτρηση των μορίων του ΑΣΕΠ στα κριτήρια μοριοδότησης για το νέο σύστημα διορισμών, εκφράζει την απόλυτη δυσαρέσκεια και οργή της για κάθε σχετικό τέτοιο ενδεχόμενο.

Πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Παιδείας να διατείνεται πως θα δείξει τον απαραίτητο σεβασμό στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών, αλλά παράλληλα να αγνοεί επιδεικτικά να πριμοδοτήσει τον τρόπο που αυτή αποκτήθηκε;

Πότε επιτέλους θα γίνει κατανοητό στην ηγεσία του Υπουργείου πως, εφόσον θέλει να πριμοδοτήσει στο νέο σύστημα τους εκπαιδευτικούς «που τόσα χρόνια κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο», οφείλει σεβόμενη το αίσθημα δικαίου να ξεκινήσει από εκείνους που διαθέτουν επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;

Όλα τα παραπάνω, μαζί κι οι αγωνίες χιλιάδων εργαζόμενων αναπληρωτών αποτυπώθηκαν στις 2.208 υπογραφές, που συνέλεξε το κείμενο διαμαρτυρίας μας σε διάστημα μικρότερο των 20 ημερών μέσα στον Οκτώβρη του 2018.

Η προσμέτρηση, λοιπόν, των μορίων του ΑΣΕΠ στο νέο σύστημα διορισμών δεν είναι απλώς το αίτημα μιας -έστω εκτεταμένης- ομάδας αναπληρωτών, που βλέπει τους κόπους χρόνων να εξανεμίζονται. Είναι το δίκαιο αίτημα μιας ολόκληρης γενιάς ανθρώπων που, αφού διαγωνίστηκαν και πέτυχαν σε συνεχόμενους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, υπηρέτησαν χάριν αυτής της επιτυχίας τους μέχρι και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της χώρας μας.

Ένα σύστημα που δεν θα λαμβάνει υπόψη του τους επιτυχόντες ΑΣΕΠ, αποτελεί την επιτομή της αδικίας και δεν μπορεί από κανέναν να γίνει αποδεκτό. Αν στο Υπουργείο Παιδείας κάποιοι επιθυμούν το νέο σύστημα διορισμών να γυρνά στην αφετηρία όσους πέτυχαν στον διαγωνισμό, τότε να γνωρίζουν πως θα μας βρουν ξεκάθαρα απέναντι τους.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΣΕΠ
+3 # Katerina 03-01-2019 13:54
Θα πρέπει ολα τα δεδομένα νσ εινσι γνωστα απο πιο νωρις κ οχι μετα το διορισμο. Πως θα γινει ετσι προγραμματισμος?
+3 # Ειρήνη 03-01-2019 18:04
Ο αποκλεισμός των αναπληρωτών της Γενικής Αγωγής που διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα στην ΕΑΕ, από τον πίνακα των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής είναι πέρα ως πέρα αναίτιος.
Πιο συγκεκριμένα,
ενώ η προϋπηρεσία των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια προσμετράται στο σύνολό της και στους πίνακες της Γενικής Αγωγής,
το όμοιο δεν συμβαίνει και για τους εκατοντάδες συναδέλφους της Γενικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν τα ίδια ακριβώς τυπικά προσόντα για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής.
Έτσι, συναντάται το παγκοσμίου πρωτοτυπίας φαινόμενο, για δύο αναπληρωτές που διαθέτουν τα ίδια ακριβώς προσόντα, δηλαδή α) το βασικό πτυχίο και β) την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, να ισχύουν τα εξής :
Ο πρώτος που εργάζεται στην Ειδική Αγωγή, μπορεί να αξιοποιήσει το ΣΥΝΟΛΟ της προϋπηρεσίας του, και στην Γενική Αγωγή
ενώ η προϋπηρεσία του δεύτερου , που εργάζεται στην Γενική Αγωγή , δεν ισχύει καθόλου στους πίνακες της Ειδικής, χωρίς καμία λογική εξήγηση.
Αδυνατούμε, επομένως, να κατανοήσουμε γιατί δεν μπορούν να στηρίξουν τους ίδιους μαθητές σε τμήματα ένταξης (ή με παροχή παράλληλης στήριξης), εφόσον διαθέτουν όλα τα τυπικά προσόντα και την απαιτούμενη εμπειρία.
Το δίκαιο και νόμιμο του αιτήματός μας αποδεικνύεται και από το ισχύον καθεστώς για τους μονίμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν στην Ειδική Αγωγή, εφόσον διαθέτουν τα τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ (νόμος 4415/16, άρθρο 48).
Απαιτούμε λοιπόν ενιαία εφαρμογή του νόμου για όλους τους αναπληρωτές που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα και άρση του αναίτιου αποκλεισμού της προϋπηρεσίας τους από τους πίνακες πρόσληψης της Ειδικής Αγωγής.
-4 # roula p. 03-01-2019 18:29
Το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών.
+11 # ΓΙΑΝΝΗΣ 03-01-2019 20:01
Επαναφορά της Παιδαγωγικής Επάρκειας και της πρόταξης αυτών που την κατέχουν στους Πίνακες.
-1 # Katerina A. 04-01-2019 19:31
Το εν λόγω άρθρο θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά τον διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών.
# ΚΑΤΣΩΝΟΠΟΥΛΟΣ. Θ 04-01-2019 23:25
Έχοντας ολοκληρώσει προσωπικά την κατάθεση προτάσεων/ενστάσεων επί του σχεδίου νόμου για το σύστημα προσλήψεων στην εκπαίδευση (αρ.5-8), θα ήθελα να αναφέρω και τα εξής:
Θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στις λοιπές διατάξεις, ρύθμιση που θα αφορά τους φοιτητές για δεύτερο πτυχίο (κατατακτήριους) και το δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αποτελεί άλλωστε και δέσμευση του Υπουργού κυρίου Γαβρόγλου από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση.
Νομίζω πως είναι η κατάλληλη ευκαιρία να πάρει σάρκα και οστά η παραπάνω ρύθμιση για πάσο σε κάθε φοιτητή/σπουδαστή. Για του λόγου του αληθές:
cnn.gr/.../...

aftodioikisi.gr/.../...

alfavita.gr/.../...

Επίσης δέσμευση του κ Υπουργού ήταν και η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε σχολεία με μαθητικό δυναμικό ρομά. Είναι η ώρα να προχωρήσει στη νομοθέτηση αποσυμφόρησης των τάξεων (27μαθητές) και διευκόλυνσης της σχολικης πραγματικότητας κυρίως των γυμνασίων με πληθυσμό ρομά. Θα είναι προς το συμφέρον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

You have no rights to post comments

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top