Δελτία Τύπου

08-01-18 Ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής για μετατροπή του ΤΕΙ Κρήτης σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα

08 teikr

08-01-18 Ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής για μετατροπή του ΤΕΙ Κρήτης σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα

Σήμερα, Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η δεύτερη συνεδρίαση της Επιστημονικής Επιτροπής στην οποία ο αρμόδιος Υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, έχει αναθέσει τη διερεύνηση των μελλοντικών προοπτικών ανάπτυξης του ΤΕΙ Κρήτης. Σε συνέχεια και του προηγούμενου δελτίου τύπου (18-12-2018), τα πορίσματα της σημερινής συνεδρίασης έχουν ως εξής:

  1.      Η προγραμματισμένη, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη, ακρόαση των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Κρήτης καθώς και του Πολυτεχνείου Κρήτης πραγματοποιήθηκε σε κλίμα απόλυτου ακαδημαϊκού αλληλοσεβασμού και θεσμικής συνεργασίας. Οι Πρυτανικές Αρχές των ανωτέρω ιδρυμάτων επέμειναν στην ανάγκη να διατηρήσουν τις διακριτές πανεπιστημιακές τους ταυτότητες τονίζοντας όμως παράλληλα την ετοιμότητά τους να συνεργαστούν με το τρίτο πανεπιστημιακό ίδρυμα που θα έλθει να ενισχύσει και να εμπλουτίσει το ακαδημαϊκό οικοσύστημα της Κρήτης.
  2.      Τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής, καίτοι θεωρούν ότι, σε αυτήν την κρίσιμη φάση, χάνεται μια ιστορική ευκαιρία για τη δημιουργία μεγάλης κλίμακας συνεργειών που θα μετέτρεπαν την περιφέρεια Κρήτης σε πανεπιστημιακή και ερευνητική ατμομηχανή διεθνούς εμβέλειας, επιβεβαιώνουν τον σεβασμό και την προσήλωσή τους στην αυταξία του αυτοδιοίκητου των δημόσιων πανεπιστημίων. Υπό την έννοια αυτή, θα μεριμνήσουν με περίσκεψη και ανιδιοτέλεια ώστε η τελική προτεινόμενη μορφή του τρίτου πανεπιστημίου, που σύντομα θα προκύψει από την μετεξέλιξη του ΤΕΙ Κρήτης, να δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις γόνιμων μελλοντικών συνεργειών – πράγμα που άλλωστε αποτελεί κοινό οραματικό στόχο όλων των εμπλεκομένων, ακόμη κι αν τούτο στην τρέχουσα συγκυρία δεν είναι εφικτό.
  3.     Μετά τη λεπτομερή μελέτη του ακαδημαϊκού φακέλου, καθώς και των έως τώρα αξιολογήσεων του ΤΕΙ Κρήτης, τα μέλη της Επιτροπής ομόφωνα εξέφρασαν την άποψη ότι τα καταγεγραμμένα ακαδημαϊκά δεδομένα και οι εν γένει επιδόσεις του Ιδρύματος δικαιολογούν ανενδοίαστα την μετατροπή του ΤΕΙ Κρήτης σε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Ειδικότερα, η Επιτροπή εξέτασε την υποψηφιότητα του ΤΕΙ Κρήτης λαμβάνοντας υπόψη τα εξής κριτήρια: την ακαδημαϊκή ποιότητα του Ιδρύματος, τις υποδομές και το επιστημονικό δυναμικό, τη δυναμική μελλοντικής ανάπτυξης και, τέλος, τη βιωσιμότητα ενός τρίτου πανεπιστημιακού ιδρύματος στην Κρήτη. Η θετική αποτίμηση της Επιτροπής σε όλα τα ανωτέρω κριτήρια θα συμπεριληφθεί στις τελικές προτάσεις που θα περιέχει το πόρισμα που θα κατατεθεί στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου.

Την αντίθεσή της ως προς την αυτόνομη μετεξέλιξη του ΤΕΙ Κρήτης σε πανεπιστημιακό ίδρυμα εξέφρασε η Καθηγήτρια του ΤΕΙ Θεσσαλίας Ελένη Βογιατζή - όχι ως προς τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα του ΤΕΙ Κρήτης και την ικανοποίηση των κριτηρίων που εκ των προτέρων είχε θέσει η Επιτροπή - αλλά διότι το μέλος προτάσσει σε κάθε περίπτωση την επιδίωξη συνεργειών με ήδη υφιστάμενο πανεπιστημιακό ίδρυμα της Κρήτης.

Τέλος, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή θερμής ευχαριστήριας επιστολής προς την Πρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη καθώς και στα μέλη της Συγκλήτου των οποίων το γνήσιο και πηγαίο ενδιαφέρον για την μελλοντική προοπτική του ΤΕΙ Κρήτης τιμά τόσο το ίδιο το ΤΕΙ Κρήτης όσο και την Επιτροπή. Ωστόσο, η μέριμνα των μελών της Επιτροπής για την αποτροπή ενδεχόμενης χωροταξικής διασποράς σε τρείς νησιωτικές περιφέρειες, κάτι που άλλωστε είχε ήδη συζητηθεί διεξοδικά κατά την 1η συνεδρίαση της Επιτροπής, δεν επέτρεψε την περαιτέρω συζήτηση μιας καθ’ όλα τιμητικής ακαδημαϊκής πρότασης.

Η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής θα πραγματοποιηθεί στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.

Τα μέλη της Επιτροπής

Ηλίας Γεωργαντάς

Ελένη Βογιατζή

Μανώλης Δρακάκης

Νικόλαος Κατσαράκης

Θρασύβουλος Μανιός

Γεώργιος Παναγιωτάκης

Νεκτάριος Παπαδογιάννης

Ιωάννης Σαριδάκης

Νεκτάριος Ταβερναράκης

Αναστάσιος Τσίνας

Χρήστος Φλώρος

08-01-19 Τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου μετά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

08 topypmor

08-01-19 Τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου μετά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Το πνεύμα ακαδημαϊκής συναίνεσης που υπερίσχυσε των όποιων διαφορετικών προσεγγίσεων στον διάλογο Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και οδήγησε στις συνέργειες Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, εξήρε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη δευτερολογία του στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Έχει τεράστια σημασία όλοι μας να κατανοήσουμε την εξαιρετικά σημαντική κοινωνική πια διάσταση της έννοιας της συναίνεσης. Συναίνεση δεν είναι συμφωνούμε όλοι με όλα. Συναίνεση είναι ένα πλαίσιο συμφωνίας το οποίο κάνει τα πρώτα του βήματα χωρίς να αποκλείει τα δεύτερα και τα τρίτα», ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου.

«Αυτό να το χαιρετίσουμε όλοι και όλες ως μία μεγάλη νίκη της Δημοκρατίας στη χώρα μας. Αυτό δεν έχει σχέση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Έχει σχέση με δημοκρατικές διαδικασίες, με τις όποιες διαφορές που είχαμε με όσους δεν ήθελαν να καθίσουν στα ίδια τραπέζια, αλλά καθίσαμε και τα ξεπεράσαμε. Ορισμένες δεν ξεπεράστηκαν. Οι επόμενες μέρες είναι μπροστά μας. Λέω λοιπόν ότι με αυτό το νομοσχέδιο κάνουμε στέρεα βήματα και σε τέτοιου είδους ζητήματα, εξαιρετικά σημαντικά για τη δημοκρατία στον τόπο μας» επισήμανε.

Χαιρετίζοντας τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στον διάλογο και εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του προς τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Οι διοικήσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είχαν το θάρρος να εκφράσουν τις αντιθέσεις τους μέσα ακριβώς όμως σε ένα πλαίσιο συνεννόησης και συνεργασίας. Αυτό θέλω να το καταγράψουμε δημόσια».

Ως προς το πνεύμα του διαλόγου και το αποτέλεσμα των συνεργειών, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «η συζήτηση των ΑΕΙ έχει σχέση και με ισορροπίες ανάμεσα σε πόλεις, ισορροπίες σε γνωστικά αντικείμενα και ισορροπίες ανάμεσα σε διδακτικές ομάδες, με εντάσεις μεταξύ τους. Αυτό είναι μια πραγματικότητα. Εδώ λοιπόν επιτυγχάνουμε μια εξαιρετική ισορροπία. Και για πρώτη φορά κι αυτό πρέπει επίσης να το χαιρετήσουμε, παρόλο που και οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες θα ήθελαν από την αρχή να έχουν άλλο ρόλο μέσα από τη συζήτηση, φάνηκε ότι ο ρόλος είναι συμπληρωματικός και δεν αντικαθιστά η Τοπική Αυτοδιοίκηση το Υπουργείο όπως γινόταν τόσο καιρό όπου τοπικοί παράγοντες ήταν τα άτομα που υποδείκνυαν ποια τμήματα θα ιδρυθούν και ποια δεν θα ιδρυθούν. Είναι ένα είδος κανονικότητας ένα είδος κανονικότητας το οποίο πρέπει να χαιρετήσουμε».

Ο Υπουργός υπογράμμισε τη σημασία που θα έχει για το μέλλον του νέου ακαδημαϊκού χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός των ίδιων των Ιδρυμάτων με τη νέα τους μορφή. «Με το καλό σε πέντε χρόνια από όποιο πόστο είναι ο καθένας όταν κοιτάμε τις δυσκολίες που είχαμε για να συνεννοηθούμε τώρα θα λέμε σιγά τις δυσκολίες μπροστά σε αυτά που μας περιμένουν. Διότι είναι ένα αχαρτογράφητο εγχείρημα, ένα εγχείρημα που βασίζεται σε μια ακαδημαϊκότητα, ένα εγχείρημα που έχει μεγάλη πίστη στην ιστορία και την ιστορικότητα του κάθε θεσμού και άρα είναι ένα εγχείρημα που η μαγική λέξη είναι ‘στρατηγική’», ανέφερε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι θα ήτανε λάθος αν το υπουργείο χάρασσε κεντρικά μια στρατηγική για όλα τα Πανεπιστήμια. «Εμείς λέμε ότι το κάθε ίδρυμα έχει μια ιστορία. Το κάθε ίδρυμα έχει τομείς επιτυχίας και τομείς στασιμότητας. Τα ιδρύματα λοιπόν έχουν για πρώτη φορά συζητήσει αυτή τη στρατηγική. Στρατηγική 15ετίας και 20ετίας είναι αυτή που συζητήθηκε. Και αυτό είναι κάτι καινούργιο και πρέπει να το χαιρετήσουμε», είπε.

Ως προς τα διοικητικά και οικονομικά θέματα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Ανακοινώθηκε στη Σύνοδο Πρυτάνεων και να το πούμε και επίσημα ότι εξασφαλίσαμε χρήματα από το ΕΣΠΑ. Θα γίνει ειδική συνεδρίαση στο τέλος Ιανουαρίου για να δούμε πώς θα κατανεμηθούν αυτά τα κονδύλια, ειδικά από τη διοίκηση των υπό συνέργεια Ιδρυμάτων. Επίσης τέθηκε στη συζήτηση το θέμα της ανομοιογένειας ανάμεσα στα κεντρικά και τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Πρέπει να υπάρχει η πολύ συνειδητή επιλογή -πολιτική επιλογή, κοινωνική επιλογή- για το τι θα γίνει με τα πανεπιστήμια της περιφέρειας και τη μεγάλη ενίσχυση που πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Τα πανεπιστήμια της περιφέρειας χωρίς τη φροντίδα της Πολιτείας έχουν καταφέρει να κάνουν πολύ σημαντικά πράγματα».

Απαντώντας σχετικά με τον αριθμό θέσεων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού μετά τις συνέργειες των Ιδρυμάτων, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Πράγματι, έχουμε δεσμευτεί για θέσεις για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τη Δευτέρα, στη Βουλή, στη συνεδρίαση της Ολομέλειας, θα δεσμευτούμε για ακριβή αριθμό μετά από συνεννόηση και με τις πρυτανικές αρχές. Ακριβή αριθμό διδακτικού προσωπικού, για την επόμενη τριετία».

Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων ο Υπουργός ανέφερε: «δημιουργήθηκε μία ομάδα εργασίας από διπλωματούχους και πτυχιούχους πολιτικούς μηχανικούς. Ήρθαν σε ένα αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μας πάρα πολύ σημαντικό. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν σε μεγάλες αντιστάσεις και αντιθέσεις, και εμείς θα προχωρήσουμε στις απαραίτητες νομοθετήσεις και θα κάνουμε προσπάθειες να προχωρήσουμε και στους άλλους κλάδους. Και ξέρετε ότι και το Τεχνικό Επιμελητήριο έχει δεχτεί από τον προπερασμένο Μάιο να εγγράφει τους πτυχιούχους».

Ως προς το σύστημα διορισμών στον χώρο της Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Θα υπάρχουν διορισμοί με μόνον την προϋπηρεσία και το πτυχίο; Ή θα υπάρχουν και με άλλα κριτήρια; Εδώ υπάρχει ένα ζήτημα κοινωνικό, υπάρχει και ένα ζήτημα νομικό. Και το νομικό δεν έχει σχέση με νομολογία. Έχει σχέση με την ερμηνεία του Συντάγματος. Το Σύνταγμα λοιπόν λέει ότι ο κάθε πολίτης αξιοκρατικά έχει τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης σε ένα επάγγελμα. Η ερμηνεία που παίρνουμε εμείς απ’ όλους είναι ότι πρέπει τα επιστημονικά κριτήρια να είναι περισσότερα από την προϋπηρεσία. Εμείς το κάναμε το ίδιο. Και πραγματικά αυτό καταλαβαίνουμε όταν λέμε για 120 μήνες προϋπηρεσία, γιατί δεν υπάρχει μία αναγνώριση ενός μοναδικού γεγονότος. Ότι μέχρι τώρα όλοι λέγανε ‘παιδιά μην πέσετε κάτω από 84’. Ή κάνω λάθος; Αυτή δεν ήταν η γνωμοδότηση που μας έδωσε η ΟΛΜΕ από νομικούς, που έλεγε μέχρι 84 μήνες; Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν ήταν αυτές που στέλνανε στον κ. Μπαλτά και στον κ. Κουράκη υπομνήματα για να αλλάξει ο 3848 και έλεγαν ‘τουλάχιστον αναγνωρίστε όλη την προϋπηρεσία από το 2010 και μετά’; Δεν υπήρχαν από τα προηγούμενα χρόνια αναπληρωτές; Λέω λοιπόν ότι εδώ έχει επιτευχθεί μία εξαιρετική ισορροπία. Η ισορροπία είναι ότι από τη μία μεριά παίρνουμε τους 120 μήνες και από την άλλη μεριά παίρνουμε ένα σύνολο κριτηρίων το οποίο μέσα έχει τα μεταπτυχιακά, την ξένη γλώσσα, έχει τον βαθμό του πτυχίου, ώστε να εναρμονιστούμε και με μια σύγχρονη πραγματικότητα. Γιατί εγώ θα ήθελα πραγματικά να το πάρετε πίσω την κουβέντα που λέει «κλοπή προϋπηρεσίας», «αέναο κυνήγι προσόντων». Ξέρετε ότι τα master τα παίρνουμε από τα δημόσιά μας Πανεπιστήμια και είναι τόσο έγκυρα όσο είναι και τα πτυχία; Γιατί αυτό που κυκλοφορεί είναι ότι πληρώνονται τα master- για να τα λέμε όλα. Λοιπό, τέρμα σε αυτόν τον λαϊκισμό. Τα master είναι εξίσου έγκυρα, τα διδακτορικά είναι εξίσου έγκυρα και είμαστε πανευτυχείς που τα Πανεπιστήμιά μας δίνουν τόσο καλούς και έγκυρους μεταπτυχιακούς τίτλους. Μην υποτιμάμε λοιπόν τις κατακτήσεις μας, τις κατακτήσεις όλων μας. Του δημόσιου Πανεπιστημίου. Τα υπόλοιπα είναι ένας λαϊκισμός. Να δούμε εντός αυτού, πράγματι μπορεί να υπάρχει να πρέπει να αυξήσουμε κάποια μοριοδότηση, να μειώσουμε κάποια άλλη μοριοδότηση, αλλά μην έχουμε μία απαξίωση του προφίλ των σχετικά νεότερων πολιτών αυτής της χώρας».

Ο κ. Γαβρόγλου, απαντώντας σε αιτιάσεις ορισμένων φορέων, ανέφερε: «Θα μου επιτρέψετε -δεν το έχω συνεννοηθεί με τους συναδέλφους άρα μπορώ να χρεωθώ εγώ προσωπικά την όποια αστοχία σ’ αυτή την κουβέντα- να πω ότι εγώ δεν καταλαβαίνω το θέμα της παλαιότητας του πτυχίου. Δεν το καταλαβαίνω. Διότι αν είναι να βάλουμε παλαιότητα, τότε πρέπει να βάλουμε και σε πόσα χρόνια πήρε κανείς πτυχίο. Έτσι δεν είναι; Και ξέρετε ότι είναι νόμιμο στο ελληνικό Πανεπιστήμιο να πεις στον κάθε καθηγητή ‘ξέρεις, αν πήρες κάτω από 6, κόψε το γραπτό μου, θα έρθω την άλλη εξεταστική για να πάρω’. Σας το λέω αυτό γιατί εμείς έχουμε κάνει τις στατιστικές μας. Και οι στατιστικές μας δείχνουν πολύ σοβαρή παθογένεια σε αυτά τα ζητήματα. Λέω λοιπόν να μπούμε σε μία κανονικότητα να δούμε το πτυχίο, να δούμε τον βαθμό του πτυχίου και να πάμε παρακάτω. Ακόμη και στο θέμα του βαθμού, ενώ η δική μας αρχική πρόταση ήταν να είναι το «Καλώς», το «Λίαν Καλώς» και το «Άριστα», υποχωρήσαμε. Διαφορετικά τμήματα έχουν διαφορετική κουλτούρα βαθμολόγησης και άρα αυτό που λέγαμε ήταν πιο δίκαιο κατά τη γνώμη μας. Υποχωρήσαμε όμως σ’ αυτό και δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα».

Ως προς το θέμα της συνάφειας του πτυχίου, ανέφερε: «Δεν τίθεται θέμα συνάφειας του πτυχίου. Μιλάμε για το μεταπτυχιακό. Είναι σχεδόν αδύνατο να έχουμε μία επί της ουσίας και με ορθολογικό τρόπο συνάφεια όταν όλη η λογική των μεταπτυχιακών, όταν όλη η λογική των διδακτορικών βασίζεται και στη λογική της διεπιστημονικότητας, πώς θα γίνει συνάφεια; Ποιοι θα το αποφασίζουνε; Πώς θα γίνονται οι ενστάσεις; Εδώ λοιπόν θέλει μια πολύ μεγάλη προσοχή, βεβαίως υπάρχουν θέματα για τα οποία είναι πεντακάθαρο αυτό –π.χ για την Ειδική Αγωγή- αλλά προσοχή το θέμα της συνάφειας».

Τέλος, ο Υπουργός απαντώντας σε εκπροσώπους φορέων που ζήτησαν απόσυρση της τροπολογίας για το νέο σύστημα διορισμών, ανέφερε: «Η απόσυρση σημαίνει ότι επανέρχεται ο Ν. 3848. Να θυμίσω τι λέει ο Ν. 3848; Λέει το 50% της μοριοδότησης είναι από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, το 23% είναι από τα επιστημονικά και το 20% είναι από την προϋπηρεσία. Αυτό λέει. Εμείς, ξέρετε, για λόγους επιστημονικούς-προσέξτε- επιστημονικούς, λέμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Και μπορούμε να το υπερασπιστούμε. Απόσυρση όμως σημαίνει υπάρχουσα νομοθεσία. Δεύτερον απόσυρση σημαίνει ότι δεν θα γίνουν διορισμοί το 2019, όποιος λέει απόσυρση το ξέρει αυτό πάρα πολύ καλά. Πολλές από τις προτάσεις που γίνονται είναι πρόδηλα αντισυνταγματικές. Παίρνουν οι φορείς την ευθύνη της αντισυνταγματικότητας και της προσφυγής; Την παίρνουνε; Ειδάλλως το να λέμε διάφορα πράγματα ανέξοδα, αλλά υπάρχουν ευθύνες εδώ αν κανείς ακολουθήσει και μία τέτοια λογική. Και βεβαίως προτάσεις επί του συγκεκριμένου δεν έχουμε πάρει , προτάσεις επί του γενικού έχουμε πάρει άπειρες , όπως δεν είχαμε πάρει προτάσεις επί του συγκεκριμένου όταν είχαμε ζητήσει προτάσεις για το πώς θα αναδειχθούν οι διευθυντές των σχολείων. Το θυμάστε τον Απρίλιο και Μάιο του 2017. Λέω λοιπόν ότι υπάρχει ένα θέμα συγκεκριμένων προτάσεων, τώρα πρέπει να ξέρουμε πόσο μοριοδοτείται το ένα, πόσο το άλλο και όχι γενικές προτάσεις. Χθες έγινε μία πρόταση και ελπίζω να την αποδεχθούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Την επαναλαμβάνω και σήμερα μετά το πέρας της συνεδρίασης να καθίσουμε ατύπως και να συνεκτιμήσουμε διάφορες προτάσεις που έχουν γίνει στη διάρκεια αυτών των δύο ημερών και να δούμε αν υπάρχει η δυνατότητα να καταλήξουμε σε κάτι ενιαίο ως προς τη μοριοδότηση. Αύριο λοιπόν μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής εγώ τουλάχιστον και η κυρία Τζούφη προφανώς θα είμαστε εδώ και καλούμε τα κόμματα με βάση αυτά που ακούστηκαν να δούμε τις όποιες βελτιωτικές δυνατότητες μπορούμε να έχουμε».

 

08-01-19 ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-  Ερωτήσεις-Απαντήσεις 

yp 16b 400

08-01-19 ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-  Ερωτήσεις-Απαντήσεις 

[ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018]

Η κυβέρνηση υλοποιώντας τη δέσμευσή της προχωρά σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση, με σκοπό να επανέλθει το εκπαιδευτικό σύστημα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε μια κανονικότητα. Μέσα στο υφιστάμενο δημοσιονομικό πλαίσιο και λαμβάνοντας υπόψη τις προσδοκίες δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων, τις συνέπειες της παρατεταμένης κρίσης, τη μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα την 5ετία 2010-2014, της χρόνιας αδιοριστίας καθώς και τις άστοχες νομοθετικές ρυθμίσεις του παρελθόντος, των οποίων ελέγχθηκε η νομιμότητα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, προτείνουμε τη θεσμοθέτηση ενός δίκαιου και αξιοκρατικού συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών, ικανού να συμβάλλει στην  ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των νέων μας.

Η πρόταση αυτή κατατίθεται με πλήρη επίγνωση των ευθυνών που αναλογούν ως προς τη λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση του κληρονομημένου και δυσεπίλυτου προβλήματος της στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό του εκπαιδευτικού συστήματος. Όπως επίσης και με γνώση των συσσωρευμένων και σύνθετων παραμέτρων και προβλημάτων που δημιούργησαν τόσο το μεγάλο χρονικό διάστημα αδιοριστίας όσο και οι εμβαλωματικές και ανακόλουθες εφαρμογές των προηγούμενων συστημάτων διορισμών τα οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικά με τους πολλούς, μικρούς ή μεγάλους, πινάκες υποψηφίων για διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν κατά τη διαδικασία της διαβούλευσης παρατίθενται οι βασικές απαντήσεις επί των ερωτημάτων αυτών.

  1. Πότε θα γίνουν οι διορισμοί; Με ποια σειρά;

Σε πολύ σύντομο διάστημα μετά την ψήφιση του συστήματος διορισμού ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να εκδοθεί η προκήρυξη από το ΑΣΕΠ και να έχουμε έως το φθινόπωρο του 2019 έτοιμους τους ενιαίους πίνακες για να προχωρήσουμε καταρχάς στους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και στις προσλήψεις αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2019-20 και στη συνέχεια μέσω του ενιαίου πίνακα γενικής αγωγής στους υπόλοιπους 10.500 μόνιμους διορισμούς (5.250 το 2020 και 5.250 το 2021). Να σημειώσουμε ότι είναι οι πρώτοι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί που γίνονται τα τελευταία 10 χρόνια!

  1. Θα γίνει γραπτός διαγωνισμός;

Όχι, δεν προβλέπεται γραπτός διαγωνισμός. Η κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού αποτελεί πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας που εδράζεται σε ουσιαστικούς λόγους κριτικής για το κατά πόσο μια τέτοια διαδικασία (μικρής χρονικής διάρκειας και σε πολλές περιπτώσεις με απαντήσεις πολλαπλών επιλογών) μπορεί να αποτελέσει το βασικό κριτήριο επιλογής εκπαιδευτικών. Η πρόταση του Υπουργείου με τη μοριοδότηση μεγάλου φάσματος ακαδημαϊκών προσόντων σε συνδυασμό με την προϋπηρεσία εξασφαλίζει με εγκυρότερο τρόπο την επιστημονική συγκρότηση των εκπαιδευτικών, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου. 

Με την πρόταση του Υπουργείου καταργείται η ρύθμιση του ν.3848/2010 που προέβλεπε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με μοριοδότηση 45 μονάδων και επιπλέον προσμέτρηση 18,5 μονάδων για τα ακαδημαϊκά προσόντα και μόλις 16,8 μονάδων για το σύνολο της προϋπηρεσίας. 

  1. Γιατί δεν προσμετράται το σύνολο της προϋπηρεσίας; Δηλαδή, γιατί πρέπει να υπάρχει «ταβάνι»;

Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας και, ειδικότερα, της ελεύθερης πρόσβασης και σταδιοδρομίας κάθε Έλληνα πολίτη στις δημόσιες θέσεις κατά το λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας (άρθρα 4 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 103 παρ. 7 του Συντάγματος), επιβάλλουν ένα σύστημα διορισμών στο οποίο η μοριοδότητηση των  κριτηρίων των ακαδημαϊκών προσόντων και της προϋπηρεσίας να είναι τέτοια που να μπορεί ένας υποψήφιος ο οποίος κατέχει το μέγιστο των ακαδημαϊκών προσόντων, να συναγωνιστεί υποψήφιο ο οποίος στερείται ακαδημαϊκών προσόντων αλλά έχει συμπληρώσει το μέγιστο της μοριοδοτούμενης προϋπηρεσίας. Επί της πραγματικής συνθήκης των διορισμών, υποψήφιος χωρίς προϋπηρεσία, κατέχοντας το ανώτατο όριο των ακαδημαϊκών προσόντων, πρέπει δυνητικά να μπορεί να διεκδικεί θέση διορισμού.

Συνεπώς δεν μπορούν να γίνουν διορισμοί με μόνον την προϋπηρεσία. Μία τέτοια διάταξη θα επανέφερε μία μορφή επετηρίδας και θα ερχόταν σε αντίθεση με τις συνταγματικές επιταγές.

Οι νεότεροι επιστήμονες δεν νοείται να αποκλειστούν από τη διαδικασία. Όλοι οι υποψήφιοι θα συγκριθούν με βάση αντικειμενικά κριτήρια όπως οι ακαδημαϊκοί τίτλοι και η προϋπηρεσία.

Η μέγιστη προϋπηρεσία που θα προσμετρηθεί είναι 120 μήνες. Είναι ένας πολύ υψηλός αριθμός μηνών που δεν έχει εφαρμοστεί για καμία άλλη πρόσληψη. Είναι μία έμπρακτη απόδειξη της αναγνώρισης εκ μέρους του Υπουργείου για τις υπηρεσίες που προσέφεραν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Δεν γίνεται, όμως, να μην υπάρχει ανώτατο όριο, αφού με βάση το Σύνταγμα πρέπει η προϋπηρεσία να είναι συγκρίσιμη με τα ακαδημαϊκά προσόντα. Οι 120 μήνες επελέγησαν αφ’ ενός γιατί αντιστοιχούν στη δεκαετία της αδιοριστίας και αφετέρου γιατί καλύπτουν τη συντριπτική πλειοψηφία των εχόντων προϋπηρεσία ως αναπληρωτές.

  1. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει νομικός λόγος για την επιβολή πλαφόν. Έχουν δίκιο;

Υπάρχει νομικός λόγος και γι’ αυτό προσπαθούμε να θωρακίσουμε τη διαδικασία διορισμών καθώς, σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή για ισότητα και αξιοκρατία, οι υποψήφιοι με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα δεν πρέπει να αποκλείονται από άλλους υποψηφίους λόγω μόνο της προϋπηρεσίας.

Εάν ακολουθούσαμε την προτροπή της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ να λαμβάνεται υπόψιν μόνο η προϋπηρεσία, είναι βέβαιο ότι  θα υπήρχαν προσφυγές, σοβαρότατες καθυστερήσεις και οι διορισμοί θα ήταν στον αέρα.

Εξ’ άλλου η νομική γνωμοδότηση, δικηγορικού γραφείου, που είχε παραγγείλει η ΟΛΜΕ, καταλήγει σε «ταβάνι» 84 μηνών, σημαντικά μικρότερη των 120 μηνών που τελικά προβλέπεται!

  1. Γιατί δεν ικανοποιείται το αίτημα που υποβάλλεται από συνδικαλιστικούς φορείς για διορισμούς με μόνο ουσιαστικά κριτήριο την προϋπηρεσία;

Είναι σαφές ότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ αποτελεί σύστημα διορισμού γιατί οδηγεί ουσιαστικά σε επετηρίδα μονιμοποίησης των αναπληρωτών και αποκλείει κάθε άλλο εκπαιδευτικό από τη συμμετοχή του στη διαδικασία. 

Είναι όμως πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι με βάση το Σύνταγμα δεν επιτρέπεται η μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Η πρόσληψη στο δημόσιο γίνεται  "είτε με διαγωνισμό, είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής" άρθρο. 103 παρ. 7. Και προφανώς τα αντικειμενικά κριτήρια ΔΕΝ μπορεί να είναι το εξής ένα: η προϋπηρεσία. Επομένως  αν γίνονταν αποδεκτό το αίτημα αυτό, ο νέος νόμος θα είχε πολλές πιθανότητες να κριθεί αντισυνταγματικός. Και τότε το αποτέλεσμα θα ήταν κανένας μόνιμος διορισμός. 

  1. Αποτελεί πολιτική επιλογή η περικοπή της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών που έχουν πάνω από 120 μήνες εκπαιδευτική εμπειρία;

Αποτελεί ενδεδειγμένη και δίκαιη επιλογή με δεδομένη την αναγκαιότητα καθορισμού συγκεκριμένης οροφής καθώς οι δύο πυλώνες (ακαδημαϊκά και προϋπηρεσία) πρέπει να είναι συγκρίσιμοι και ισόρροποι μεταξύ τους. Εξαντλούμε, λοιπόν, το μέγιστο της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας καθώς το 0,6% των αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση περισσότερους από 120 μήνες.

  1. Γιατί στην προκήρυξη του Υπουργείου Υγείας (και άλλων Υπουργείων) δεν υπάρχει όριο προϋπηρεσίας;

Αφενός αφορά προσλήψεις ΙΔΑΧ και όχι μόνιμου προσωπικού και αφετέρου οι απαιτήσεις της περιγραφόμενης θέσης είναι πολύ διαφορετικές από αυτές των εκπαιδευτικών, όπου τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι συνυφασμένα με τον επαγγελματικό ρόλο τους. Γι’ αυτό άλλωστε σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς δεν αρκούσε απλά η κατοχή βασικού πτυχίου αλλά απαιτείτο η επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό πάνω στο επιστημονικό αντικείμενο του κλάδου.

  1. Πώς μπορώ να υποβάλω αίτηση για να συμμετάσχω στη διαδικασία;

Η προκήρυξη που θα εκδώσει το ΑΣΕΠ θα περιγράφει αναλυτικά κάθε σχετική λεπτομέρεια για την υποβολή αιτήσεων τόσο για το μόνιμο διορισμό όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών.

  1. Τι μοριοδοτείται;

Υπάρχουν τρεις πυλώνες μοριοδότησης:

α) η προϋπηρεσία ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός, έως και τους 120 μήνες, με μία (1) μονάδα για κάθε μήνα.

β) τα ακαδημαϊκά προσόντα με μέγιστο τα 120 μόρια:

  • • Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
  • • Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
  • • Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: οκτώ (8) μονάδες
  • • Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
  • • Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι (20) μονάδες:  για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται τέσσερις (4) μονάδες για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
  • • Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:

Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.

Πολύ καλή γνώση: έξι  (6 μονάδες).

Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.

  • • Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): τέσσερις (4) μονάδες.
  • • Πιστοποιημένη Επιμόρφωση Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών και επτά (7) μηνών: τέσσερις (4) μονάδες.

γ) τα κοινωνικά κριτήρια:

  • • ο αριθμός των τέκνων: τρεις (3) μονάδες για κάθε τέκνο.
  • • η αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου: είκοσι (20) μονάδες.

*Πρέπει να γίνει σαφές ότι τα παραπάνω αποτελούν την πρώτη προσέγγιση και με βάση τα σχόλια στη διαβούλευση και τη συζήτηση στη Βουλή θα υπάρξουν αναπροσαρμογές. 

  1. Είναι δικαιολογημένη η απαξίωση από ορισμένους των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών;

Μία τέτοια θέση αποτελεί έναν απαράδεκτο λαϊκισμό. Το σύνολο σχεδόν των μεταπτυχιακών τίτλων παρέχονται από τα δημόσια πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας μας και είναι εξίσου έγκυρα με τα αντίστοιχα πτυχία. Η απαξίωσή τους συμπλέει με την προσπάθεια πολιτικών κομμάτων τα οποία θέλουν να ιδιωτικοποιηθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Όσο για την «αγορά» τέτοιων τίτλων από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, καλό είναι να υπάρξουν επώνυμες καταγγελίες ώστε να διερευνηθούν.

  1. Οι προβλέψεις της μοριοδότησης στο νέο σύστημα διορισμών αποτελούν  «προσοντολόγιο» που θα χρησιμοποιηθεί και στην αξιολόγηση των μόνιμων εκπαιδευτικών;

Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης αποτελεί ένα ισορροπημένο σύστημα κριτηρίων αποκλειστικά για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι αυθαίρετος τόσο ο χαρακτηρισμός του ως «προσοντολόγιο» όσο και η συσχέτισή του με υποτιθέμενη αξιολόγηση των μόνιμων εκπαιδευτικών. Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα με το ν.4547/2018 καταργήθηκε το ΠΔ 152/2013 το οποίο προέβλεπε την ατομική τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

  1. Είναι υποχρεωτικό να έχουν οι υποψήφιοι παιδαγωγική επάρκεια;

Θεωρείται προϋπόθεση αλλά όχι κώλυμα διορισμού και προβλέπεται μεταβατική περίοδος 2 ετών μετά τον διορισμό για να αποκτηθεί. Για όσους κλάδους αποτελεί προσόν διορισμού προτάσσονται οι κατέχοντες παιδαγωγική επάρκεια.

  1. Θα μοριοδοτηθεί η επιτυχία σε παλαιότερους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ;

Όχι, δεν θα μοριοδοτηθεί. Οι εκπαιδευτικοί που είχαν επιτύχει σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, δηλαδή που ξεπέρασαν τη βάση του γραπτού διαγωνισμού, χωρίς όμως να είναι διοριστέοι, έχουν μοριοδοτηθεί στους πίνακες αναπληρωτών και έχουν αυξήσει με αυτό τον τρόπο την προϋπηρεσία τους και κατά συνέπεια και τη μοριοδότησή τους. Στο ενδεχόμενο προσμέτρησης της επιτυχίας τους, εγείρονται ζητήματα άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους χιλιάδες υποψήφιους που δεν είχαν το 2008 που έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός δικαίωμα συμμετοχής.

  1. Θα μετρήσει η προϋπηρεσία στα δυσπρόσιτα;

Προσμετράται μόνον η πραγματική προϋπηρεσία. Οι εκπαιδευτικοί που στελέχωσαν τις δυσπρόσιτες περιοχές έχουν ενισχύσει τη θέση τους στη σειρά κατάταξης για την πρόσληψή  τους ως αναπληρωτές και κατά συνέπεια και τη μοριοδότησή τους.

  1. Για πόσα χρόνια θα είναι υποχρεωτική η παραμονή του εκπαιδευτικού στον τόπο του πρώτου μόνιμου διορισμού

Για 2 χρόνια. Μετά από τα 2 χρόνια θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να αιτηθεί μετάθεση ή απόσπαση.

  1. Για πόσα χρόνια θα είναι υποχρεωτική η παραμονή του εκπαιδευτικού μετά το μόνιμο διορισμό του στην Ειδική Αγωγή;

Επιπλέον της ανωτέρω υποχρέωσης παραμονής για 2 χρόνια στον τόπο διορισμού οι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν στην Ειδική Αγωγή θα υποχρεούνται να παραμείνουν για 5 χρόνια στην Ειδική Αγωγή χωρίς δικαίωμα μετάθεσης ή απόσπασης στην γενική εκπαίδευση. Η πραγματοποίηση για πρώτη φορά μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελεί εμβληματική πολιτική επιλογή και στόχος είναι η δημιουργία περιβάλλοντος σταθερότητας του προσωπικού στις δομές της ΕΑΕ.

  1. Προσμετράται και μεταφέρεται η αποκτηθείσα προϋπηρεσία σε όποιον κλάδο και σε όποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο (γενική και ειδική αγωγή) κι αν έχει αποκτηθεί;

Ναι, καθώς η εκπαίδευση είναι μία και η προϋπηρεσία, ανεξαρτήτως κλάδου και πλαισίου που έχει προσφερθεί, προσδίδει επιστημονική και παιδαγωγική εμπειρία και αποτελεί πολύτιμο εφόδιο για κάθε εκπαιδευτικό.

  1. Γιατί δεν μοριοδοτείται η γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και του κώδικα γραφής braille;

Η γνώση ΕΝΓ και γραφής braille ουδέποτε στο παρελθόν μοριοδοτούνταν αλλά αποτελούσαν προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα σχολεία που φοιτούν μαθητές με προβλήματα ακοής και όρασης, κάτι το οποίο θα εξακολουθήσει να ισχύει.

  1. Γιατί αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών; Αυτοί δεν είχαν προσληφθεί με τα ίδια κριτήρια, δεν είχαν την ίδια αναμονή, δεν υπηρετούσαν κάθε χρόνο σε άλλη περιοχή της χώρας.

Το ερώτημα αφορά σε μια ειδική κατηγορία πρώην ιδιωτικών εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα αυτών που έχασαν τη δουλειά τους, όχι από δική τους υπαιτιότητα αλλά επειδή κάποια ιδιωτικά σχολεία έκλεισαν ή μείωσαν τα τμήματά τους. Για τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς υπήρχε ήδη νομοθετική πρόβλεψη η οποία τους επέτρεπε να προσλαμβάνονται στα δημόσια σχολεία ως αναπληρωτές και να τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους. Άρα τίποτε επιπλέον δεν τους χαρίζεται με το συγκεκριμένο σύστημα διορισμού. Και προφανώς θα ήταν άδικο να τους αφαιρεθούν δικαιώματα που ήδη είχαν και για τα οποία ουδείς είχε ως τώρα αντιδράσει.

Συγκεκριμένα αναγνωρίζεται η πραγματική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των ιδιωτικών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνο εφόσον: αα) οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν απολυθεί για κατάργηση των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, τάξεων ή τμημάτων ή με καταγγελία της σύμβασης εργασίας και ββ) έχουν συμπληρώσει υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομισθίου σε δημόσια σχολεία επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη διδακτικά έτη μετά την απόλυσή τους και έως την λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης.

  1. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι με το νέο σύστημα θα «απολυθούν χιλιάδες αναπληρωτές». Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο;

Ο όρος απόλυση είναι αδόκιμος όταν γίνεται αναφορά σε συμβασιούχους, αλλά προφανώς το ερώτημα έχει να κάνει με το αν θα συνεχίσουν να προσλαμβάνονται οι ίδιοι αναπληρωτές. Είναι σαφές ότι η εισαγωγή και άλλων κριτηρίων πλην της προϋπηρεσίας θα αλλάξει τη σειρά του πίνακα. Όμως η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας παραμένει τόσο ισχυρή ώστε να είναι αδύνατον ένας αναπληρωτής με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας να βρεθεί σε τόσο χαμηλή θέση ώστε να μην επαναπροσληφθεί. Το σημαντικότερο είναι ότι αποτελεί κατάφωρη αδικία για τα 2/3 του πίνακα (αιτήσεις χωρίς προϋπηρεσία) να μην έχουν δυνατότητα πρόσληψης. Δεν πρόκειται για εκπαιδευτικούς που μόλις αποφοίτησαν αλλά για άτομα που παραμένουν για χρόνια χωρίς πρόσληψη.

Επιπλέον ένας τέτοιος ισχυρισμός είναι παραπλανητικός αφού η Κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα συνεχίσουν να καλύπτονται οι προκύπτουσες ανάγκες από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. 

  1. Πόσοι θα είναι οι μόνιμοι διορισμοί ανά βαθμίδα;

Ο αριθμός των μόνιμων διορισμών ανά βαθμίδα, κλάδο και ειδικότητα θα προσδιοριστεί ανάλογα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και σε χρόνο που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, μετά την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και την κατάρτιση των τελικών αξιολογικών πινάκων από το ΑΣΕΠ.

  1. Για πόσα χρόνια ισχύουν οι πίνακες;

Οι πίνακες προβλέπεται να ισχύουν για δύο χρόνια, όπως και παλιότερα με τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Για την πρώτη εφαρμογή του νόμου οι πίνακες θα ισχύσουν για τρία (3) χρόνια.

  1. Ο πίνακας θα ισχύει και για τους αναπληρωτές;

Ναι, θα ισχύσει για τις προσλήψεις αναπληρωτών. 

08-01-19 Συνέντευξη της Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο Greek News Agenda

tzoufi 500

08-01-19 Συνέντευξη της Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο Greek News Agenda

Η συνέντευξη σε μορφή doc

 

 

08-01-19 Ομιλία Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

rsz 1ΥΠΠΕΘ Βουλη

08-01-19 Ομιλία Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής εισήχθη το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Η Υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη τόνισε πως η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και της Κυβέρνησης και η αναβάθμισή της προϋποθέτει την ύπαρξη μιας νέας αρχιτεκτονικής, ικανής να ανταπεξέλθει στις τρέχουσες επιστημονικές, κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις της εποχής. Η αρχιτεκτονική αυτή συνοψίζεται στον «Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας», με τη δημιουργία νέων Τμημάτων και συνέργειες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανά Περιφέρεια.

Η Υφυπουργός επεσήμανε πως στόχος είναι η ισχυροποίηση των ακαδημαϊκών μονάδων και η δημιουργία προοπτικών αναβαθμισμένης παρουσίας στο ευρωπαϊκό και διεθνές τοπίο. Στο πλαίσιο αυτό, επιλύονται χρόνια προβλήματα και στρεβλώσεις που σχετίζονται με την πολυδιάσπαση, τις επικαλύψεις και την υπερεξειδίκευση, παράλληλα με τη γεωγραφική απομόνωση, τις εργασιακές σχέσεις πολλών ταχυτήτων, τις ελλείψεις σε προσωπικό, την περιορισμένη αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την προβληματική οργάνωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων.

Στη συνέχεια, η Υφυπουργός αναφέρθηκε στα άλλα παραδείγματα συνεργειών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων), ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την παρόμοια διεθνή πρακτική σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Παράλληλα, άσκησε κριτική στην Αξιωματική Αντιπολίτευση για τη θέση της σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, τονίζοντας πως τα δημόσια/κρατικά Πανεπιστήμια είναι κραταιά τόσο στην Ευρώπη, όσο και διεθνώς, διαθέτοντας μεγαλύτερο και αδιαμφισβήτητο κύρος. Επίσης η Ελληνική Πολιτεία επενδύει και οφείλει να συνεχίσει να επενδύει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χρόνο, προσπάθειες, χρήματα και προσδοκίες ακόμα και υπό δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top