Δελτία Τύπου

10-12-18 Απάντηση του Υπουργείου για το «κόψιμο» της ύλης στην Ιστορία των Εσπερινών Λυκείων

2 peth

10-12-18 Απάντηση του Υπουργείου για το «κόψιμο» της ύλης στην Ιστορία των Εσπερινών Λυκείων

Τις τελευταίες ημέρες, κάποιοι όψιμοι «Μακεδονομάχοι» έκαναν τη φοβερή «αποκάλυψη» ότι ο Μακεδονικός Αγώνας έχει δήθεν αφαιρεθεί από την ύλη της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

Στην προσπάθειά του να αποκαταστήσει την αλήθεια -τουλάχιστον προς τους καλόπιστους πολίτες που ανησύχησαν από την ανακίνηση του συγκεκριμένου θέματος- το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει:

  1. Η συγκεκριμένη ενότητα (κεφ. Β, ενοτ. 4, Εθνικά κινήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη), μικρό μέρος της οποίας αναφέρεται στον Μακεδονικό Αγώνα, έχει πράγματι αφαιρεθεί ΜΟΝΟ από την ύλη των Εσπερινών Λυκείων. Αυτό σημαίνει ότι από το σύνολο των σχολείων που έχουν Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου (ΓΕΛ, Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, Πρότυπα και Πειραματικά κλπ.), μόνο τα εσπερινά δεν διδάσκονται το εν λόγω κεφάλαιο. Με απλούς αριθμούς: από τα 1.277 σχολεία που έχουν τάξεις Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου, η ενότητα αυτή δε διδάσκεται σε 74 σχολεία (49 εσπερινά ΓΕΛ και 25 Εσπερινά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις). Αλλιώς, 72.500 μαθητές και μαθήτριες τη διδάσκονται, έναντι 1.280 που δεν τη διδάσκονται. Σε ποσοστά, πρόκειται για 97,2% έναντι 1,8%. Δυστυχώς υπάρχουν «ανησυχούντες» που δεν πρόσεξαν (ή έκαναν πως δεν πρόσεξαν) ότι στη σχετική εγκύκλιο διαχωρίζεται σαφώς η ύλη των Ημερησίων από την ύλη των Εσπερινών.
  2. Το μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου ήταν μέχρι το 2016 πανελλαδικά εξεταζόμενο και ως εκ τούτου η ύλη των Εσπερινών όφειλε να είναι μειωμένη. Γι' αυτό και το συγκεκριμένο κεφάλαιο είχε αφαιρεθεί ήδη από το 2015. Η μείωση αυτή διατηρήθηκε και για το τρέχον σχολικό έτος, σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης των μαθητών και μαθητριών των Εσπερινών Λυκείων, λόγω του περιορισμένου χρόνου διδασκαλίας σε σχέση με τα Ημερήσια. Εννοείται εξ άλλου ότι όλοι και όλες ανεξαιρέτως οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν διδαχθεί τον Μακεδονικό Αγώνα στην Γ΄ Γυμνασίου.

10-12-18 Ομιλία Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στο Επιστημονικό Συμπόσιο «Αντίσταση, Ολοκαυτώματα & Λογοτεχνία»

tzoufi3 550 400

10-12-18 Ομιλία Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στο Επιστημονικό Συμπόσιο «Αντίσταση, Ολοκαυτώματα & Λογοτεχνία»

«Ο αγώνας για Μνήμη και Δικαιοσύνη είναι ένα διαρκές επίδικο, νευραλγικής σημασίας για την αποτροπή λαθών και καταστροφών του κοινού μας παρελθόντος. Αποτελεί μια διαρκή και πάγια διεκδίκηση των λαών και των πολιτισμών και χρέος των γηραιότερων απέναντι στις νεότερες γενεές και σε εκείνες που θα ακολουθήσουν», τόνισε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, από το βήμα του Επιστημονικού Συμποσίου με τίτλο «Αντίσταση, Ολοκαυτώματα & Λογοτεχνία - Ο αγώνας για Μνήμη & Δικαιοσύνη - Ιστορικοπολιτικές διαστάσεις και Εκπαίδευση», που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα.

Το Επιστημονικό Συμπόσιο διοργάνωσε το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και την Ένωση Λογοτεχνών και Συγγραφέων Ηπείρου.

Η Υφυπουργός σημείωσε ότι «μια διεπιστημονική προσέγγιση της διδασκαλίας της Ιστορίας, μέσα και από το πρίσμα της Λογοτεχνίας, το βίωμα, τη μαρτυρία, την αποτύπωση της προφορικής παράδοσης και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας, αποκτά ένα ιδιαίτερο βάρος και αξία».

Όπως επεσήμανε, «σχεδόν 80 χρόνια από την έναρξη του Μεγάλου Πολέμου, οι νοσταλγοί του ζοφερού παρελθόντος και οι αρνητές της ιστορίας επιχειρούν να επαναφέρουν την ακροδεξιά ρητορική, το ρατσισμό και το φασισμό στην Ελλάδα και την Ευρώπη». Σε αυτό το πλαίσιο, είναι κομβικής σημασίας «η ανάδειξη της ιστορικότητας κειμένων της αντίστασης, της θυσίας και των εγκλημάτων πολέμου, την καταγραφή των ηρωικών ιστοριών των απλών ανθρώπων που έδωσαν τη ζωή τους για τη συντριβή του φασισμού και του ναζισμού.

H πολιτεία», υπογράμμισε η κ. Τζούφη, «οφείλει να προχωρήσει άμεσα στην αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της ιστορίας στα σχολεία μας, αλλά και να συμμετάσχει συγκροτημένα σε πανευρωπαϊκές προσπάθειες για την αντιμετώπιση στην εκπαίδευση των φαινομένων του αντισημιτισμού, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, που αποτελούν τη βάση της ναζιστικής θεωρίας».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε επίσης η Υφυπουργός στην αύξηση των αντισημιτικών εκδηλώσεων κατά της εβραϊκής κοινότητας, αναφέροντας ότι το φαινόμενο αυτό απασχόλησε και το πρόσφατο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε.. «Από πλευράς μας», είπε, «επιμείναμε στη θέση μας ότι είναι αναγκαίο να εξετάσουμε πώς να προστατεύσουμε τους νέους από την παγίδα της αντισημιτικής προπαγάνδας. Υποστηρίξαμε πως θα πρέπει να γίνει συζήτηση σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα, για να βρούμε εκείνους τους τρόπους, με νέα εργαλεία, με βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, με επισκέψεις στους χώρους θυσίας αλλά και χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να μπορέσουμε να φέρουμε τη νέα γενιά απέναντι στην ερεβώδη ιδεολογία του ναζισμού, η οποία ανακάμπτει στην Ευρώπη και έχουμε δει τέτοια παραδείγματα και στην πατρίδα μας».

Επιπλέον, η κ. Τζούφη τόνισε ότι «η διατήρηση της ιστορικής μνήμης περνάει και μέσα τη διεκδίκηση ‘του απαράγραπτου των γερμανικών πολεμικών αποζημιώσεων’. Είναι μια διαδικασία», είπε, που «ως Πολιτεία προχωρούμε συντεταγμένα και μπορώ να σας πω ότι μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στη Βουλή το πόρισμα της Επιτροπής». Πρόσθεσε δε ότι «στο Πόρισμα αυτό, έχουν ενσωματωθεί οι προτάσεις όλων των κομμάτων, εκτός της Χρυσής Αυγής και αποτελεί έναν λεπτομερή οδικό χάρτη τόσο σε νομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο κοινοβουλευτικής διπλωματίας για την διεθνοποίηση του ζητήματος».

Καταλήγοντας, η Υφυπουργός δήλωσε ότι αποτελεί «χρέος μας, τόσο του κάθε δημοκρατικού πολίτη, όσο και της Πολιτείας, να κρατήσουμε την ιστορική μνήμη ζωντανή και με συγκεκριμένες προσπάθειες, να την προστατεύσουμε και να την ενισχύσουμε».

07-12-18 Σημεία ομιλίας Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο

07 tzoufisimom

07-12-18 Σημεία ομιλίας Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο

Την πολιτική ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ανέπτυξε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά την διάρκεια της ομιλίας της στο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο, το οποίο διοργανώνει η Ελληνική Παιδονευρολογική Εταιρεία και διεξάγεται στην Αθήνα, στο Ζάππειο Μέγαρο, από τις 6 έως τις 8 Οκτωβρίου.

Η Υφυπουργός, ανέλυσε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του ΥΠΠΕΘ, ενώ παρουσίασε συγκεντρωτικά στοιχεία που αποτυπώνουν τόσο τις διαμορφούμενες ανάγκες στον ευαίσθητο αυτό τομέα, αλλά και το βαθμό κάλυψής τους.

«Το Υπουργείο Παιδείας έχει ως άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και έχει θέσει ως στόχο τον ανασχεδιασμό και ανασυγκρότηση της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει, με ενταξιακό προσανατολισμό», υπογράμμισε αναφερόμενη στο πνεύμα του μεταρρυθμιστικού νομοθετικού έργου.

Εξήγησε ότι «κορυφαία προτεραιότητα αποτέλεσε η υποστήριξη και η ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και παρεμβάσεις άλλων υπουργείων για τη στήριξη της οικογένειας (απρόσκοπτη πρόσβαση στην υγεία, σχολικά γεύματα, επιδόματα παιδιών, πολιτικές για την αναπηρία, Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, πριμοδότηση για εργασία δικαιούχων του ΚΕΑ, κλπ.)».

Στόχος «ήταν και παραμένει η ισότιμη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει και το σκέλος των παρεμβάσεων από τους Ειδικούς Εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως επεσήμανε η Υφυπουργός, «τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αυτών διαρκώς αυξάνονται και γι’ αυτό αποτελούν προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας διπλασιάζοντας τους εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν τους μαθητές αυτούς».

Συγκεκριμένα, στον τομέα της ειδικής αγωγής, μετά από 8 χρόνια, ιδρύθηκαν 36 νέες σχολικές ομάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και 570 Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ υπερδιπλασιάστηκαν οι προσλήψεις προσωπικού φτάνοντας τις 15.500 για το έτος 2018-2019, έναντι 6.300 για το 2014-2015. Το 2019 πρόκειται να αποτελέσει χρονιά-σταθμό αφού μετά από 10 χρόνια θα πραγματοποιηθούν 4.500 διορισμοί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

Ενίσχυση πρώιμη παρέμβασης

Ταυτόχρονα, «με τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης ανοίγεται ο δρόμος για δυνατότητα εφαρμογής της πρώιμης παρέμβασης που αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση κυρίως των παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Στόχος μας που ελπίζουμε να εκπληρώσουμε», σημείωσε, «είναι η ενίσχυση της πρώιμης παρέμβασης με τη νομοθέτηση πλαισίου διασύνδεσης των Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης με τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης, τους Ειδικούς επιστήμονες στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης υπό την εποπτεία των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ώστε να παρεμβαίνουν με την δημιουργία και εφαρμογή των εξατομικευμένων προγραμμάτων στήριξης των οικογενειών και των μαθητών από τα πρώτα χρόνια της νηπιακής τους ηλικίας στα νηπιαγωγεία».

Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης

Ιδιαίτερη μνεία έκανε η κ. Τζούφη και στις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν για «μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», τονίζοντας ότι υπάρχει «απουσία μεταγυμνασιακών δομών με χαρακτήρα εκπαιδευτικό, επαγγελματικής απασχόλησης, αυτόνομης ή ημιαυτόνομης διαβίωσης, αποϊδρυματοποίησης και κάλυψης των θεραπευτικών αναγκών». Σημείωσε ότι ήδη πραγματοποιείται διερεύνηση με τα συναρμόδια Υπουργεία για την δημιουργία τέτοιων δομών όπου το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να βοηθήσει με εξειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλα προγράμματα σπουδών, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και Δια βίου Μάθησης.

07-12-18 Ξεκινά άμεσα το πρόγραμμα πρόσληψης ψυχολόγων στα Δημοτικά Σχολεία

7 schoolpsy

07-12-18 Ξεκινά άμεσα το πρόγραμμα πρόσληψης ψυχολόγων στα Δημοτικά Σχολεία

Ξεκινά άμεσα το πρόγραμμα πρόσληψης ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23 σε ομάδες Δημοτικών Σχολείων αποτελούμενες από πέντε σχολικές μονάδες η καθεμία.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με εγκύκλιό του ζητά από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να καταθέσουν έως τις 14 Δεκεμβρίου τις προτάσεις τους για τη συγκρότηση των ομάδων πέντε σχολείων με κριτήρια, μεταξύ άλλων, την απόσταση μεταξύ των σχολικών μονάδων της κάθε ομάδας και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα διαβιβάσουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις εντός τριών ημερών.

Μετά τη συγκέντρωση των προτάσεων, το Υπουργείο θα προχωρήσει στην έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης (λειτουργικά 10/θέσια και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία).

Η εγκύκλιος σε μορφή pdf

07-12-18 Αποτελέσματα ενστάσεων Μετεγγραφών ακαδημαϊκού έτους 2018-2019 και συνολικά στατιστικά στοιχεία

foitites3 400px

07-12-18 Αποτελέσματα ενστάσεων Μετεγγραφών ακαδημαϊκού έτους 2018-2019 και συνολικά στατιστικά στοιχεία

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους φοιτητές που έχουν καταθέσει ένσταση-αίτηση θεραπείας επί των αρχικών αποτελεσμάτων των ηλεκτρονικών αιτήσεων μετεγγραφής ότι, από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, μπορούν να ενημερώνονται για τα αποτελέσματα της αίτησής τους στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ www.minedu.gov.gr μέσω της ειδικής εφαρμογής μετεγγραφών https://transfer.it.minedu.gov.gr/

Συνολικά υποβλήθηκαν 8412 αρχικές αιτήσεις μετεγγραφής με μοριοδοτούμενα κριτήρια, εκ των οποίων έγιναν δεκτές 4675, δηλ. ποσοστό 55,58%, και 2562 ενστάσεις-αιτήσεις θεραπείας, εκ των οποίων έγιναν δεκτές 799, δηλ. ποσοστό 31,18%.

Επιπλέον στις παραπάνω υποβλήθηκαν 83 αιτήσεις μετεγγραφής με μοριοδοτούμενα κριτήρια από Έλληνες Πολίτες Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, εκ των οποίων έγιναν δεκτές 49 αιτήσεις δηλ. ποσοστό 59% και 19 αιτήσεις θεραπείας από τις οποίες οι 13 έγιναν δεκτές, δηλαδή ποσοστό 68,42%.

Συνολικά, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, με τη διαδικασία των μοριοδοτούμενων κριτηρίων υποβλήθηκαν 8495 αιτήσεις, έγιναν δεκτές 5536 (4724 αρχικές αιτήσεις + 812 ενστάσεις), δηλαδή ποσοστό 65,17%.

Αναλυτικά τα στοιχεία των αρχικών αιτήσεων ανά κατηγορία έχουν ως εξής:

Α) Γενική κατηγορία με ποσοτικό περιορισμό (15% επί του αριθμού των εισακτέων): 8412 αιτήσεις και έγιναν δεκτές 5474, δηλ. ποσοστό 65,07%.

Β) Ειδική κατηγορία χωρίς ποσοτικό περιορισμό: 230 αιτήσεις και έγιναν δεκτές 224, δηλ. ποσοστό 97,4%.

Γ) Ειδική κατηγορία Ελλήνων φοιτητών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης: 83 αιτήσεις και έγιναν δεκτές 62, δηλ. ποσοστό 74,7%.

Δ) Ειδική κατηγορία φοιτητών κυπριακής καταγωγής: 33 αιτήσεις και έγιναν δεκτές 33, δηλ. ποσοστό 100%.

Ε) Αδέλφια προπτυχιακοί φοιτητές: 3298 αιτήσεις για μετεγγραφή και έγιναν δεκτές 3189 δηλαδή ποσοστό 96,7%.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top