Δελτία Τύπου

06-02-18 Σε ομηρία οι φοιτητές από την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

6 panep

06-02-18 Σε ομηρία οι φοιτητές από την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Με αφορμή την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει:

Είναι απαράδεκτη και προκλητική η απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να μην καταθέσει τις βαθμολογίες των εξετάσεων και των πτυχιακών εργασιών των φοιτητών, επειδή διαφωνεί με την ομόφωνη πρόταση της Επιτροπής που μελετά τις συνέργειες ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου. Η Επιτροπή πρότεινε ομόφωνα τη δημιουργία ενός νέου Τμήματος Μουσικών Σπουδών με νέο πρόγραμμα σπουδών και με ένταξη σε αυτό του προσωπικού και των φοιτητών του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής. Η πρόταση της Επιτροπής, την οποία υιοθέτησε ο Υπουργός, είναι η ένταξη του Τμήματος στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Αν η διαφωνία για ένα θέμα που χρήζει ακαδημαϊκής συζήτησης μετατρέπεται σε ομηρία φοιτητών και σε αποφάσεις ότι δεν θα δίνονται οι βαθμοί των εξετάσεων και πτυχιακών εργασιών, τότε μήπως όσοι έλαβαν αυτήν την απόφαση θα πρέπει να σκεφτούν στα σοβαρά τι ακριβώς είναι μία Σχολή Καλών Τεχνών; Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούν αν πράγματι θέλουν οι ίδιοι να ανήκουν σε μία Σχολή που ηρεμεί τα πάθη, υπηρετεί ανώτερα ιδανικά και δεν θα έπρεπε ούτε κατά διάνοια να αξιοποιεί μεθόδους φαρ ουέστ εναντίον των φοιτητών;

Δεν είναι δυνατόν να τίθενται με τέτοιο ωμό τρόπο οι φοιτητές σε ομηρία με προκλητικές και ακραίες ενέργειες που δεν συνάδουν με τις ακαδημαϊκές αξίες και στρέφονται κατά των ίδιων των φοιτητών και δη όσων βρίσκονται επί πτυχίω. Ούτε είναι δυνατόν οι βαθμοί τους να αντιμετωπίζονται από τους διδάσκοντες ως… ιδιοκτησία.

Καλούμε τους διδάσκοντες της Σχολής να αναθεωρήσουν την απόφασή τους, να σεβαστούν τον μόχθο των φοιτητών τους και να κατανοήσουν ότι τέτοιες πρακτικές είναι ξένες προς την ακαδημαϊκότητα την οποία οφείλουν να υπηρετούν.

06-02-18 O Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε σχολικές μονάδες της Πάτρας

06 02 18mpaksev

06-02-18 O Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε σχολικές μονάδες της Πάτρας

Το 2ο Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Παραλίας επισκέφθηκε, τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, στη διάρκεια της παρουσίας του στην Πάτρα, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας  Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Γεώργιο Αφράτη. 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στη δομή των Επαγγελματικών Λυκείων και στην αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων ΕΠΑΛ που έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Ενημέρωσε ότι με το προσεχές νομοσχέδιο του Υπουργείου το ποσοστό των θέσεων στα Πανεπιστήμια που θα καλύπτονται από αποφοίτους των ΕΠΑΛ αυξάνεται από 1% σε 5%.

Υπογράμμισε, ακόμη, τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και στην ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Επισήμανε την σημασία του νέου θεσμού «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας», στο οποίο συμμετείχαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήδη 1200 απόφοιτοι, ενώ την τρέχουσα σχολική χρονιά ο αριθμός των αποφοίτων έχει ξεπεράσει τις 3.000. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συνδυάζει εκπαίδευση στο χώρο εργασίας είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα αλλά και στο σχολείο, με αμοιβή και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και οδηγεί σε αναγνωρισμένο επαγγελματικό δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Γίνεται μια συνεχής προσπάθεια να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία των νέων, συμπλήρωσε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας, ότι «στόχος μας είναι η σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση και η στήριξη των αποφοίτων μετά την απόκτηση του πτυχίου τους».

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», που υλοποιείται πιλοτικά φέτος σε 9 σχολεία και προβλέπεται η γενίκευσή του από το επόμενο σχολικό έτος, με στόχο την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών των ΕΠΑΛ.

Τέλος, ο κ. Μπαξεβανάκης υπογράμμισε τη μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση να καταστεί, από λύση ανάγκης, ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, ανάλογα με τα κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους.

05-02-18 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας

5 ditatt

05-02-17 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας

Τους κεντρικούς άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, σε όλες τις βαθμίδες, ανέπτυξε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου για την Ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας που πραγματοποιείται στην Πάτρα.

Αναφερόμενος στην αναμόρφωση του Λυκείου και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:

«Έχουμε συναινέσει ως κοινωνία σε μια παθογένεια. Κάθε φουρνιά όσων δίνουν εξετάσεις κοστίζει στην ελληνική οικογένεια 2 δισ ευρώ και μόνο το 30%, δηλαδή 1 στους 3, σπουδάζει αυτό που έχει βάλει στις 10 πρώτες επιλογές του. Καταφέραμε ως κοινωνία να κάνουμε έναν κερδοσκοπικό οργανισμό – που είναι τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία- μέρος της δημόσιας παιδείας. Και αυτά είναι προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως σύνολο. Ή θα αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στη δημόσια εκπαίδευση -με τα πολλά καλά και τα αρνητικά- ή θα πούμε ότι άλλοι θεσμοί σιωπηλά θα αντικαταστήσουν τη δημόσια εκπαίδευση. Σίγουρα, χρειάζεται κυρίως μια αλλαγή νοοτροπιών στην κοινωνία και αυτό είναι το πιο δύσκολο. Η κοινωνία έχει μετατρέψει τις όντως αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις σε παιδαγωγικά αξιόπιστες. Κι όμως, έχει χαθεί πλήρως η αξιοπιστία, όταν είναι υπαρκτό το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών και όταν υπάρχει σημαντικός αριθμός φοιτητών που κόβονται στο 1ο εξάμηνο. Τι προτείνουμε, λοιπόν, για το Λύκειο: Στην Γ’ Λυκείου βάζουμε λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες για να εμβαθύνουν οι μαθητές και για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να ανοίγουν «παρενθέσεις» γνώσης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αυτό, μαζί με τις 2ετείς δομές μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ -στις οποίες θα φοιτούν κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΕΠΑΛ- θα αποτελέσει ένα σύστημα που θα αποδραματοποιήσει τις εξετάσεις.»

Ως προς την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός είπε:

«Στις πλάτες των ΤΕΙ έχει παιχτεί ένα από το πιο άγρια πολιτικά παιχνίδια των τελευταίων δεκαετιών. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλά ΤΕΙ και τμήματα που -ενώ τα αγνόησε η πολιτεία- κατάφεραν και έγιναν da facto πανεπιστημιακά τμήματα. Εμείς λέμε τα τιμήματα αυτού του επιπέδου να βρουν τρόπους συνεργειών με τα πανεπιστημιακά τμήματα. Αυτό μπορεί να είναι η ενσωμάτωσή τους με πανεπιστημιακά τμήματα, μπορεί να είναι να ενταχθεί το τμήμα του ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο, όπως η Νοσηλευτική στην Ιατρική Σχολή, ή να βρούμε άλλους τρόπους συνεργασίας. Και αφού πάνε με διαδικασίες κρίσης στο Πανεπιστήμιο, να μπορέσουμε να δούμε τι θα κάνουμε στα υπόλοιπα. Κανείς δεν είναι στη λογική να τα κλείσουμε ή να τα αναθεματίσουμε. Αλλά να συμφωνήσουμε ότι δεν θα πάμε σε λύσεις που ενισχύουν τα σουβλάκια και τα rooms to let. Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με μάτι αποκλειστικά στην οικονομία μιας συγκεκριμένης περιοχής είναι μια αδιέξοδη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αρχίζουμε συζητήσεις και, όταν τα πράγματα ωριμάσουν, φτιάχνουμε ομάδα εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια που προτείνει λύσεις. Τις προτάσεις αυτές τις παίρνει το Υπουργείο και κρίνει τι δυνατότητες υλοποίησης υπάρχουν, άμεσες κι για το μέλλον. Εξαιρετικά σημαντικό βήμα είναι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που δεν είναι ενοποίηση των δύο ΤΕΙ, αλλά σε αυτό θα υπάρχουν και νέα προγράμματα σπουδών και τμήματα. Είναι, επίσης, αυτό που κάνουμε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΤΕΙ Ηπείρου, αυτό που κάνουμε στη Θεσσαλία και αυτό που αυτή την εβδομάδα θα αρχίσουμε να κάνουμε στην Πάτρα και στην Δυτική Ελλάδα. Δηλαδή η συγκρότηση της ομάδας εργασίας που θα μελετήσει αυτό το ζήτημα. Στην πορεία αυτή δεν πρέπει να υπάρχουν ανταγωνισμοί. Οι συνάδελφοι από το Πανεπιστήμιο Πατρών και από το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας έχουν δείξει υποδειγματική υπευθυνότητα. Όλοι –στα Γιάννενα, στη Θεσσαλία, στο Ιόνιο, στην Αθήνα- αισθάνονται ότι ως κοινωνία είμαστε στα πρόθυρα μιας νέα πορείας. Και ο καθένας προσπαθεί να έχει μια ιδιόμορφη συμβολή και θέλω να χαιρετίσω αυτό που έχει γίνει από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Θα ήταν λάθος να πούμε σήμερα πολύ συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτό δουλειά της ομάδας εργασίας. Αλλά, σε γενικό επίπεδο, προτείνεται στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας να υπάρχει σχολή Γεωπονικών  και Θαλασσίων Επιστημών και στον Νομό Ηλείας να υπάρχει σχολή Πολιτιστικής Διαχείρισης. Η λογική είναι να μπορέσουμε να φτιάξουμε πανεπιστημιακά τμήματα –ορισμένα θα είναι η εξέλιξη των υπαρχόντων, σε ορισμένα θα δώσουμε πρόσθετες θέσεις- ώστε να αναδείξουν το θετικό πρόσημο που έχουν ως προς αυτές τις δυνατότητες.»

05-02-18 Η ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

MPAJEBANAKISPATRA 550 400

05-02-18 Η ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

 

05-02-18 Κ. Φωτάκης: Με διεθνή εμβέλεια και απήχηση οι επιδόσεις της Δυτικής Ελλάδας στην Έρευνα και Καινοτομία

PATRA 1 KFOTAKIS 550 400 new

05-02-18 Κ. Φωτάκης: Με διεθνή εμβέλεια και απήχηση οι επιδόσεις της Δυτικής Ελλάδας στην Έρευνα και Καινοτομία 

Η Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας διαθέτει ένα εξαιρετικά δυναμικό ερευνητικό οικοσύστημα με επιδόσεις που υπερβαίνουν τον εθνικό μέσο όρο και φορείς όπως το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΙΕΧΜΗ/ΙΤΕ  με διεθνή εμβέλεια και απήχηση, επισήμανε στην ομιλία του στο Περιφερειακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης.

Η  Δυτική Ελλάδα χαρακτηρίζεται από  σημαντικές δραστηριότητες και επενδύσεις στην Τεχνολογία και την Καινοτομία, και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς: 1,34% του ΑΕΠ αποτελούν οι δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη, ενώ οι καινοτόμες επιχειρήσεις στα όρια της Περιφέρειας ανέρχονται στο 53,7% του συνόλου των επιχειρήσεων. Τέλος, τα καινοτόμα προϊόντα αποτελούν το 42,4% της γενικής παραγωγής (Στοιχεία ΕΚΤ 2017).

Η καινοτομική κουλτούρα που διατρέχει την περιοχή και οι προοπτικές που πηγάζουν από αυτή μπορούν να  ενδυναμωθούν μέσα από τη χωρική επέκταση  του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών και την σύμπραξή του με άλλους φορείς της Περιφέρειας, την μόνιμη εγκατάσταση του Patras IQ και τις θερμοκοιτίδες καινοτόμων επιχειρήσεων που θα δημιουργήσουν οι φορείς της Δυτικής Ελλάδας.

Την αισιοδοξία του για τα πρώτα δείγματα αναστροφής του brain drain εξέφρασε ο Αν. Υπουργός μετά τα πρώτα  αποτελέσματα της 1ης Προκήρυξης για την ενίσχυση μεταδιδακτορικών ερευνητών, του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ): από τις 24 προτάσεις που καταρχάς εγκρίθηκαν για τις Φυσικές Επιστήμες, οι 7 προέρχονται από ερευνητές του εξωτερικού και από τις 43 για τις Επιστήμες Ζωής, οι 12. Επιπλέον, από τις 149 προτάσεις που ανακοινώθηκε πως θα χρηματοδοτηθούν, οι 7 θα υλοποιηθούν στο Πανεπιστήμιο Πατρών και οι 3 στο ΙΕΧΜΗ/ΙΤΕ. Τέλος, ο ΑΝΥΠ Κώστας Φωτάκης ανέφερε πως από τις 2.114 προτάσεις που υποβλήθηκαν στο ΕΛΙΔΕΚ από υποψήφιους διδάκτορες θα χρηματοδοτηθούν οι 582, εκ των οποίων οι 75 προέρχονται από το Πανεπιστήμιο Πατρών. ​

Με την δράση Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δόθηκαν για την Έρευνα και την Καινοτομική Επιχειρηματικότητα 393,7 εκ. € σε αντίστοιχα 685 ερευνητικά έργα, με την δημιουργία 4.400 νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Η συνολική εγκεκριμένη δημόσια δαπάνη  για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανέρχεται στα 30.809.344€ με 99 συμμετοχές επιχειρήσεων και προεξέχοντες τους Τομείς της Πληροφορικής/Επικοινωνιών, της Υγείας/Φαρμάκου και της Αγροδιατροφής.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης δήλωσε: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διαθέτει τις προϋποθέσεις ώστε η Οικονομία της Γνώσης να αποτελέσει σοβαρό αναπτυξιακό πυλώνα δίπλα στον Πρωτογενή τομέα, την Μεταποίηση και τον Τουρισμό». 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα τελευταία ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top