Δελτία Τύπου

17-09-18 Παράταση της ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

17 parat

17-09-18  Παράταση της ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2018 στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρατείνεται έως και την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία εγγραφής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιείται με αίτηση των επιτυχόντων για τη Σχολή ή το Τμήμα επιτυχίας τους μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr, εισάγοντας τον 8ψηψιο κωδικό εξετάσεων υποψηφίου και τον ίδιο κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποίησαν για την εισαγωγή τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

16-09-18 Κώστας Γαβρόγλου: Από την ακραία νεοφιλελεύθερη εμμονή του κ. Μητσοτάκη δεν γλίτωσε ούτε η Εκπαίδευση

Gavroglou 1 400px

16-09-18 Κώστας Γαβρόγλου: Από την ακραία νεοφιλελεύθερη εμμονή του κ. Μητσοτάκη δεν γλίτωσε ούτε η Εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, αναφερόμενος στα σχετικά με την Εκπαίδευση σημεία της ομιλίας του Προέδρου της Ν.Δ Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, δήλωσε:

«Από την ακραία νεοφιλελεύθερη εμμονή του κ. Μητσοτάκη δεν γλίτωσε ούτε η Εκπαίδευση.

Αυτό που ζητούσε επίμονα το ΔΝΤ και είχε αποκρούσει με σκληρή διαπραγμάτευση η σημερινή κυβέρνηση, εκφράστηκε ως πρόγραμμα της Ν.Δ. Τώρα που τελειώσαμε ως χώρα με τα μνημόνια, ο κ. Μητσοτάκης επαναφέρει την ελαστικότητα-ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, προτείνει την κινητικότητα στους εκπαιδευτικούς και εκφράζει την αδιανόητη για τη δημόσια εκπαίδευση πρόταση να επιλέγει το δημόσιο σχολείο το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας καθώς και επιλογή των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν. Αναρωτιέται κανείς γιατί ο κ. Μητσοτάκης δεν δηλώνει ξεκάθαρα ότι θα καταργήσει τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Για αυτά ακριβώς μας πίεζε το ΔΝΤ: Όλα στους ιδιώτες, με συνακόλουθο αποτέλεσμα οι λίγοι που έχουν οικονομική άνεση να αποκτούν δικαίωμα στη μόρφωση, και οι πολλοί που δεν την έχουν… έχασαν.

Επανέλαβε τη συνήθη κορώνα περί ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Μόνο που τώρα άλλαξε τα επιχειρήματά του: έως τώρα πρότεινε την ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων για να μην φεύγουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό. Τώρα, μάλλον μετά τις εξαγγελίες αναβάθμισης του Λυκείου και τις δυνατότητες ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, βρήκε άλλο επιχείρημα υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων: για να έρχονται ξένοι φοιτητές.

Αγνοεί, όμως, ο κ. Μητσοτάκης ότι με τα ξενόγλωσσα Τμήματα που ιδρύουμε και τις πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του Διεθνούς Πανεπιστημίου, η δυνατότητα προσέλκυσης ξένων φοιτητών είναι πια μία πραγματικότητα.

Επανέλαβε ο κ. Μητσοτάκης με έμφαση το «Αξιολόγηση Παντού» επαναφέροντας στην εκπαιδευτική κοινότητα συνειρμούς της διαθεσιμότητας των 2.500 εκπαιδευτικών, όταν την ίδια στιγμή η κυβέρνηση εμπράκτως απάλλαξε την εκπαιδευτική κοινότητα από τις παραμέτρους ανασφάλειας καταργώντας το ΠΔ152 που στοχοποιούσε με μανία την καθημερινή προσπάθεια των εκπαιδευτικών.

Ακούσαμε, όμως, και άλλα πολλά. Ανάμεσα τους ότι οι «Έλληνες δεν ζητούν διορισμούς». Ας παύσει προς στιγμήν να είναι ερμηνευτής των αισθημάτων του λαού μας, και ας μας πει ο κ. Μητσοτάκης με την ίδια σαφήνεια που τον χαρακτήρισε στις υπόλοιπες δεσμεύσεις του: θεωρεί ή όχι ότι χρειάζονται μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση; Ναι ή όχι;. Ο Πρωθυπουργός από το ίδιο βήμα -της ΔΕΘ- ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια αδιοριστίας ξεκινούν οι διαδικασίες για τον μόνιμο διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Διαφωνεί με αυτό ο κ. Μητσοτάκης;

Αναμένω, βέβαια, με ενδιαφέρον τη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) επί των συγκεκριμένων εξαγγελιών του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας».

 

Οι αναφορές στην εκπαίδευση του προέδρου της ΝΔ κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ

14-09-18 Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

1gym therm foto auli1

14-09-18 Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

Στο ΦΕΚ 3941Β/2018 δημοσιεύθηκε η με αριθ. πρωτ 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.» Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.

Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193, τ. Α’/18-10-2016) και είναι:

  1. ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
  2. οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,
  3. η οργανικότητα,
  4. η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
  5. οι συγκοινωνιακές συνθήκες
  6. το υψόμετρο

Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:

α) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,

β) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του α.»

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβλήθηκε προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ λήφθηκαν υπόψη και τα παρακάτω:

  1. Η πρότερη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
  3. Η γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

Στην ανωτέρω Υ.Α ορίζεται ακόμη ότι:

Α) ως δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουμε όλες τις σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ από το σχολικό έτος 2018-2019 και

Β) Οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατάσσονται στην κατηγορία των σχολικών μονάδων της ίδιας Δημοτικής Κοινότητας ή Τοπικής Κοινότητας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές λαμβάνουν τα μόρια της κατηγορίας αυτής αυξανόμενα κατά πέντε (5) μόρια.

Με την παρούσα υπουργική απόφαση επικαιροποιήθηκε, μετά από την παρέλευση δεκαετιών, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, εξισώθηκε η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα να λαμβάνουν τον ίδιο αριθμό μορίων.

Με την νέα μοριοδότηση αίρονται οι υφιστάμενες στρεβλώσεις και εξορθολογίζεται η κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες.

Το ΦΕΚ σε μορφή pdf

14-09-18 Εγκαίνια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου στην Κεντρική Μακεδονία

14 tzoufi400

tzoufi ag athanasios3

tzoufi pde kmak

tzoufi ag athanasios2

graph1

14-09-18 Εγκαίνια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου στην Κεντρική Μακεδονία

«Τοποθετούμε ιδιαίτερα ψηλά στην ατζέντα την ενίσχυση και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», τόνισε η Υφυπουργός Παιδείας και βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, η οποία παρέστη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου, για την τελετή έναρξης της σχολικής χρονιάς και τα εγκαίνια των δύο συστεγαζόμενων ειδικών σχολείων, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.

Τα εγκαίνια έγιναν παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του Δημάρχου Δήμου Χαλκηδόνος Ιωάννη Τσουκνίδα, τοπικών βουλευτών, του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ανανιάδη, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

Η Υφυπουργός επεσήμανε ότι «παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, τα τελευταία χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες οι οποίες ανατρέπουν βαθμιαία τις ανισότητες και εξασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση με ενταξιακό προσανατολισμό. Ο στόχος αυτός αποτελεί ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο με τα παιδιά, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους όσους υπηρετούν αυτήν την προσπάθεια».

Στη συνέχεια υπενθύμισε πως ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, ανακοίνωσε την πρόθεση της Κυβέρνησης για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Επίσης, τόνισε πως μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί 5.841 εκπαιδευτικοί στις συγκεκριμένες δομές και ακολουθούν περίπου 3.000 προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

2018 09 14 17 45 29

Η Μερόπη Τζούφη ανέφερε επίσης πως άμεση προτεραιότητα είναι η σταδιακή κάλυψη των αυξημένων αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη των μαθητών, προσθέτοντας ότι ο αριθμός των μαθητών με ανάγκη παράλληλης στήριξης αυξάνεται ραγδαία και είναι πολλαπλάσιος σε σχέση με άλλες χρονιές.

Πέραν των προσλήψεων, σημαντικό ζήτημα είναι οι ανάγκες σε νέες σχολικές μονάδες. Από το 2016 και έπειτα πραγματοποιήθηκαν ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και Τμημάτων Ένταξης, οι οποίες συνέβαλαν στην ουσιαστική διεύρυνση του δικτύου προσφοράς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά στην περιοχή ευθύνης της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε, ιδρύθηκαν, 6 νέες ΣΜΕΑΕ, 66 Τμήματα Ένταξης στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 20 Τμήματα Ένταξης στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας, ενώ «επιπρόσθετα, τα πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής μετατράπηκαν σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και ιδρύθηκαν τομείς και ειδικότητες αντίστοιχες των ΕΠΑΛ». Συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία λειτουργούν 73 ΣΜΕΑΕ:Ιδιαίτερα σημαντική δράση χαρακτήρισε η Υφυπουργός την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων και την εναρμόνισή τους με αυτά των γενικών σχολείων, καθώς και τη δυνατότητα των ειδικών δημοτικών να λειτουργήσουν ολοήμερο πρόγραμμα εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον από τους γονείς των μαθητών.

Επόμενος στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αποτελεί η δημιουργία προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, η οποία είναι επιστημονικά απαραίτητη, αποτελώντας τη βάση για τη σωστή αντιμετώπιση των μαθητών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και όχι μόνο, με δεδομένο και την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Τέλος, για το Ειδικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου, η Υφυπουργός Παιδείας υπενθύμισε πως οι εργασίες κατασκευής του ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2015 και από τότε είχε ξεκινήσει ένας μαραθώνιος αγώνας για να στελεχωθεί και να λειτουργήσει, κάτι που τελικά πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2017-2018. Σήμερα φοιτούν 20 μαθητές, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν μετά την ίδρυση και του Ειδικού Νηπιαγωγείου, το οποίο θα καλύψει ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, των γονέων και των παιδιών.

Νωρίτερα, η Μερόπη Τζούφη επισκέφθηκε την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, όπου πραγματοποιήθηκε μία γόνιμη και ουσιαστική συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Σας γνωρίζουμε ότι από τη Τετάρτη 5-9-2018 έως και την Πέμπτη 27-9-2018 διενεργούνται οι εξετάσεις των Ελλήνων του Εξωτερικού και οι Επαναληπτικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, συνεπώς τις ημέρες αυτές δεν θα λειτουργήσουν στο Υπουργείο Παιδείας οι ώρες κοινού.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top