Δελτία Τύπου

06-02-18 Ξεκινά αύριο η Έκθεση- Εκδήλωση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί» στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ

TO EPAL DHMIOYRGEI SYNTAGMA

06-02-18 Ξεκινά αύριο η Έκθεση- Εκδήλωση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»  στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Ξεκινά αύριο Τετάρτη και ώρα 10:00  η Έκθεση-Εκδήλωση ‘’ΤΟ ΕΠΑΛ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ’’ η οποία διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Η Έκθεση-Εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί στο χώρο (αίθουσα) πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα, θα είναι ανοικτή για το κοινό από τις 7 έως και τις 10 Φεβρουαρίου 2018 (10 π.μ.- 8 μ.μ.).

Τα εγκαίνια της Έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 07-02-2018 και ώρα 17:30.

 Στόχος της Έκθεσης είναι η ανάδειξη  του σύγχρονου Επαγγελματικού Λυκείου  και των θεσμικών αλλαγών  που  υλοποιήθηκαν  και που αφορούν την αναμόρφωση της δομής του, τη διεύρυνση της πρόσβασης  των μαθητών/-τριών των ΕΠΑΛ  σε ΤΕΙ και σε Πανεπιστήμια, τη θεσμοθέτηση του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» για αποφοίτους ΕΠΑΛ καθώς και την εφαρμογή του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ».

Στην Έκθεση θα παρουσιαστούν οι εννέα (09) τομείς και  οι 35 ειδικότητες, που αντιστοιχούν στον κάθε τομέα και λειτουργούν στα Επαγγελματικά Λύκεια. Η προβολή των τομέων- ειδικοτήτων θα επιτευχθεί μέσα από μαθητικά έργα (εκθέματα) και οπτικό ακουστικό υλικό που έχουν δημιουργήσει μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και στα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ) του Ν. Αττικής και μέσω ομιλιών και δράσεων στο πλαίσιο υλοποίησης ημερίδων κατά τη διάρκεια της έκθεσης- εκδήλωσης.

Η Έκθεση απευθύνεται κυρίως σε μαθητές/-τριες των Γυμνασίων και της Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και σε αποφοίτους Λυκείων, σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε γονείς που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές/-τριες των Επαγγελματικών Λυκείων, σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που ενδιαφέρονται να εγγραφούν στο «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητεία», σε οργανισμούς και φορείς Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, σε κοινωνικούς φορείς  και στους κοινωνικούς εταίρους που εμπλέκονται στο πρόγραμμα της μαθητείας καθώς και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Η Έκθεση - Έκδήλωση οργανώνεται σε συνεργασία με την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ) και εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να αναβαθμίσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και ιδιαίτερα το ρόλο του Επαγγελματικού Λυκείου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. 

06-02-18 Σε ομηρία οι φοιτητές από την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

6 panep

06-02-18 Σε ομηρία οι φοιτητές από την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Με αφορμή την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει:

Είναι απαράδεκτη και προκλητική η απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να μην καταθέσει τις βαθμολογίες των εξετάσεων και των πτυχιακών εργασιών των φοιτητών, επειδή διαφωνεί με την ομόφωνη πρόταση της Επιτροπής που μελετά τις συνέργειες ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου. Η Επιτροπή πρότεινε ομόφωνα τη δημιουργία ενός νέου Τμήματος Μουσικών Σπουδών με νέο πρόγραμμα σπουδών και με ένταξη σε αυτό του προσωπικού και των φοιτητών του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής. Η πρόταση της Επιτροπής, την οποία υιοθέτησε ο Υπουργός, είναι η ένταξη του Τμήματος στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Αν η διαφωνία για ένα θέμα που χρήζει ακαδημαϊκής συζήτησης μετατρέπεται σε ομηρία φοιτητών και σε αποφάσεις ότι δεν θα δίνονται οι βαθμοί των εξετάσεων και πτυχιακών εργασιών, τότε μήπως όσοι έλαβαν αυτήν την απόφαση θα πρέπει να σκεφτούν στα σοβαρά τι ακριβώς είναι μία Σχολή Καλών Τεχνών; Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούν αν πράγματι θέλουν οι ίδιοι να ανήκουν σε μία Σχολή που ηρεμεί τα πάθη, υπηρετεί ανώτερα ιδανικά και δεν θα έπρεπε ούτε κατά διάνοια να αξιοποιεί μεθόδους φαρ ουέστ εναντίον των φοιτητών;

Δεν είναι δυνατόν να τίθενται με τέτοιο ωμό τρόπο οι φοιτητές σε ομηρία με προκλητικές και ακραίες ενέργειες που δεν συνάδουν με τις ακαδημαϊκές αξίες και στρέφονται κατά των ίδιων των φοιτητών και δη όσων βρίσκονται επί πτυχίω. Ούτε είναι δυνατόν οι βαθμοί τους να αντιμετωπίζονται από τους διδάσκοντες ως… ιδιοκτησία.

Καλούμε τους διδάσκοντες της Σχολής να αναθεωρήσουν την απόφασή τους, να σεβαστούν τον μόχθο των φοιτητών τους και να κατανοήσουν ότι τέτοιες πρακτικές είναι ξένες προς την ακαδημαϊκότητα την οποία οφείλουν να υπηρετούν.

06-02-18 O Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε σχολικές μονάδες της Πάτρας

06 02 18mpaksev

06-02-18 O Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε σχολικές μονάδες της Πάτρας

Το 2ο Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Παραλίας επισκέφθηκε, τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, στη διάρκεια της παρουσίας του στην Πάτρα, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας  Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Γεώργιο Αφράτη. 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στη δομή των Επαγγελματικών Λυκείων και στην αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων ΕΠΑΛ που έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Ενημέρωσε ότι με το προσεχές νομοσχέδιο του Υπουργείου το ποσοστό των θέσεων στα Πανεπιστήμια που θα καλύπτονται από αποφοίτους των ΕΠΑΛ αυξάνεται από 1% σε 5%.

Υπογράμμισε, ακόμη, τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και στην ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Επισήμανε την σημασία του νέου θεσμού «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας», στο οποίο συμμετείχαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήδη 1200 απόφοιτοι, ενώ την τρέχουσα σχολική χρονιά ο αριθμός των αποφοίτων έχει ξεπεράσει τις 3.000. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συνδυάζει εκπαίδευση στο χώρο εργασίας είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα αλλά και στο σχολείο, με αμοιβή και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και οδηγεί σε αναγνωρισμένο επαγγελματικό δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Γίνεται μια συνεχής προσπάθεια να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία των νέων, συμπλήρωσε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας, ότι «στόχος μας είναι η σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση και η στήριξη των αποφοίτων μετά την απόκτηση του πτυχίου τους».

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», που υλοποιείται πιλοτικά φέτος σε 9 σχολεία και προβλέπεται η γενίκευσή του από το επόμενο σχολικό έτος, με στόχο την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών των ΕΠΑΛ.

Τέλος, ο κ. Μπαξεβανάκης υπογράμμισε τη μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση να καταστεί, από λύση ανάγκης, ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, ανάλογα με τα κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους.

05-02-18 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας

5 ditatt

05-02-17 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας

Τους κεντρικούς άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, σε όλες τις βαθμίδες, ανέπτυξε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου για την Ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας που πραγματοποιείται στην Πάτρα.

Αναφερόμενος στην αναμόρφωση του Λυκείου και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:

«Έχουμε συναινέσει ως κοινωνία σε μια παθογένεια. Κάθε φουρνιά όσων δίνουν εξετάσεις κοστίζει στην ελληνική οικογένεια 2 δισ ευρώ και μόνο το 30%, δηλαδή 1 στους 3, σπουδάζει αυτό που έχει βάλει στις 10 πρώτες επιλογές του. Καταφέραμε ως κοινωνία να κάνουμε έναν κερδοσκοπικό οργανισμό – που είναι τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία- μέρος της δημόσιας παιδείας. Και αυτά είναι προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως σύνολο. Ή θα αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στη δημόσια εκπαίδευση -με τα πολλά καλά και τα αρνητικά- ή θα πούμε ότι άλλοι θεσμοί σιωπηλά θα αντικαταστήσουν τη δημόσια εκπαίδευση. Σίγουρα, χρειάζεται κυρίως μια αλλαγή νοοτροπιών στην κοινωνία και αυτό είναι το πιο δύσκολο. Η κοινωνία έχει μετατρέψει τις όντως αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις σε παιδαγωγικά αξιόπιστες. Κι όμως, έχει χαθεί πλήρως η αξιοπιστία, όταν είναι υπαρκτό το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών και όταν υπάρχει σημαντικός αριθμός φοιτητών που κόβονται στο 1ο εξάμηνο. Τι προτείνουμε, λοιπόν, για το Λύκειο: Στην Γ’ Λυκείου βάζουμε λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες για να εμβαθύνουν οι μαθητές και για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να ανοίγουν «παρενθέσεις» γνώσης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αυτό, μαζί με τις 2ετείς δομές μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ -στις οποίες θα φοιτούν κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΕΠΑΛ- θα αποτελέσει ένα σύστημα που θα αποδραματοποιήσει τις εξετάσεις.»

Ως προς την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός είπε:

«Στις πλάτες των ΤΕΙ έχει παιχτεί ένα από το πιο άγρια πολιτικά παιχνίδια των τελευταίων δεκαετιών. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλά ΤΕΙ και τμήματα που -ενώ τα αγνόησε η πολιτεία- κατάφεραν και έγιναν da facto πανεπιστημιακά τμήματα. Εμείς λέμε τα τιμήματα αυτού του επιπέδου να βρουν τρόπους συνεργειών με τα πανεπιστημιακά τμήματα. Αυτό μπορεί να είναι η ενσωμάτωσή τους με πανεπιστημιακά τμήματα, μπορεί να είναι να ενταχθεί το τμήμα του ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο, όπως η Νοσηλευτική στην Ιατρική Σχολή, ή να βρούμε άλλους τρόπους συνεργασίας. Και αφού πάνε με διαδικασίες κρίσης στο Πανεπιστήμιο, να μπορέσουμε να δούμε τι θα κάνουμε στα υπόλοιπα. Κανείς δεν είναι στη λογική να τα κλείσουμε ή να τα αναθεματίσουμε. Αλλά να συμφωνήσουμε ότι δεν θα πάμε σε λύσεις που ενισχύουν τα σουβλάκια και τα rooms to let. Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με μάτι αποκλειστικά στην οικονομία μιας συγκεκριμένης περιοχής είναι μια αδιέξοδη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αρχίζουμε συζητήσεις και, όταν τα πράγματα ωριμάσουν, φτιάχνουμε ομάδα εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια που προτείνει λύσεις. Τις προτάσεις αυτές τις παίρνει το Υπουργείο και κρίνει τι δυνατότητες υλοποίησης υπάρχουν, άμεσες κι για το μέλλον. Εξαιρετικά σημαντικό βήμα είναι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που δεν είναι ενοποίηση των δύο ΤΕΙ, αλλά σε αυτό θα υπάρχουν και νέα προγράμματα σπουδών και τμήματα. Είναι, επίσης, αυτό που κάνουμε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΤΕΙ Ηπείρου, αυτό που κάνουμε στη Θεσσαλία και αυτό που αυτή την εβδομάδα θα αρχίσουμε να κάνουμε στην Πάτρα και στην Δυτική Ελλάδα. Δηλαδή η συγκρότηση της ομάδας εργασίας που θα μελετήσει αυτό το ζήτημα. Στην πορεία αυτή δεν πρέπει να υπάρχουν ανταγωνισμοί. Οι συνάδελφοι από το Πανεπιστήμιο Πατρών και από το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας έχουν δείξει υποδειγματική υπευθυνότητα. Όλοι –στα Γιάννενα, στη Θεσσαλία, στο Ιόνιο, στην Αθήνα- αισθάνονται ότι ως κοινωνία είμαστε στα πρόθυρα μιας νέα πορείας. Και ο καθένας προσπαθεί να έχει μια ιδιόμορφη συμβολή και θέλω να χαιρετίσω αυτό που έχει γίνει από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Θα ήταν λάθος να πούμε σήμερα πολύ συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτό δουλειά της ομάδας εργασίας. Αλλά, σε γενικό επίπεδο, προτείνεται στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας να υπάρχει σχολή Γεωπονικών  και Θαλασσίων Επιστημών και στον Νομό Ηλείας να υπάρχει σχολή Πολιτιστικής Διαχείρισης. Η λογική είναι να μπορέσουμε να φτιάξουμε πανεπιστημιακά τμήματα –ορισμένα θα είναι η εξέλιξη των υπαρχόντων, σε ορισμένα θα δώσουμε πρόσθετες θέσεις- ώστε να αναδείξουν το θετικό πρόσημο που έχουν ως προς αυτές τις δυνατότητες.»

05-02-18 Η ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

MPAJEBANAKISPATRA 550 400

05-02-18 Η ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα τελευταία ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)                                       

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top